بازرگانی و پخش پوشاک

25 آذر 1399
بازرگانی-و-پخش-پوشاک

بازرگانی و پخش پوشاک یکی از کسب و کارهای مهم حوزه پوشاک به شمار می رود که در این مقاله به توضیحاتی پیرامون بازرگانی و پخش پوشاک و خدمات آنها به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می پردازیم.

پیشرفت های علمی در زندگی انسان هر روز نقش پررنگ تری پیدا می کند تا جایی که تنوع نیازهای جوامع باعث ظهور چهره نوینی از مبادله کالا و انجام داد و ستد شده است.

بازرگان کسی است که در زمینه تولید کالا و یا عرضه آن فعالیت دارد و در این مسیر با توجه به نیازهای جامعه به فعالیت می پردازد.

در اکثر مواقع واژه بازرگانی جایگزین واژه تجارت شده است در حالی که این دو با هم تفاوت هایی دارند. در بیانی ساده تجارت عبارت است از انجام مبادله و داد و ستد که با هدف کسب سود انجام می گیرد.

فعالیت بازرگانی چیست؟

این فعالیت به تمامی مراحل مبادله کالا و ارائه کالا  گفته می شود، این خدمات مراحل تولید ( شامل تأمین موادخام  یا فروش ماشین آلات و …) تا رسیدن محصول به دست مصرف کننده را در بر می گیرد.

دسته بندی

بازرگانی داخلی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در داخل مرزهای یک کشور انجام می گیرد همچنین به فعالیت های بازرگانی که در خارج از مرزهای یک کشور صورت می گیرد بازرگانی خارجی گفته می شود. به معاملات بازرگانی که میان دو یا چند کشور در یک منطقه جغرافیایی صورت می گیرد بازرگانی منطقه ای گفته می شود.

همچنین…

خدمات بازرگانی شامل خدماتی همچون عرضه مواد اولیه به تولیدکنندگان می باشد البته ارائه خدمات تنها به  تولیدکنندگان منحصر نمی شود بلکه این خدمات تا رسیدن محصول به دست مصرف کننده نیز ادامه دارد.

فعالیت های بازرگانی گاها توسط یک فرد یا گروه و سازمانی انجام می گیرد، نحوه اداره این فعالیت ها می تواند به صورت خصوصی یا دولتی و یا مختلط باشد.

به طور خلاصه می توان گفت مجموعه  این فعالیت ها با توجه به اینکه به طور خصوصی یا دولتی انجام  گیرند و اینکه توسط چه کسانی اداره شوند واحدهایی به نام واحدهای بازرگانی را تشکیل می دهند.

توزیع کننده پوشاک

پخش پوشاک امروزه در قالب اصطلاحات جدیدی همچون بنک داری یا عمده فروشی لباس معرفی شده است. پخش پوشاک یک کسب و کار با درآمد مناسب است ولی در عین حال از پیچیدگی ها و سختی های خاص خود برخوردار است.

قبل از اینکه اقدام به راه اندازی فروشگاه پوشاک و پخش پوشاک به صورت عمده نمایید بهتر است که مواردی را در کسب و کار خود لحاظ کنید.

تخصص و دانش

برای راه اندازی پخش پوشاک و موفقیت در این زمینه، تخصص حرف اول را می زند. ورود هر فرد به عنوان توزیع کننده پوشاک در بازار زمانی می تواند در مسیر موفقیت قرار بگیرد که از دانش و علم این حرفه برخوردار باشد. به کارگیری تجربه افراد ماهر و شناخته شده یکی از اولویت های این کسب و کار محسوب می شود. برای پابرجا ماندن در بازار و رقابت با رقبا باید از ترفندهای این کسب و کار کسب آگاهی کنید تا از خسارت های احتمالی پیشگیری کنید.

گسترش ارتباطات

یک پخش کننده پوشاک باید دامنه ارتباط خود را با تولیدی های پوشاک گسترش دهد، در صورتی که پشت یک فروشگاه پخش پوشاک به تولید کننده های معتبر و شناخته شده قرص باشد مسلما فروشندگان بخش خرده فروشی با اطمینان بیشتری لباس های مورد نیاز بوتیک یا فروشگاه خود را از آن خریداری می کنند.

مارکتینگ

هر پخش کننده پوشاک برای بقای کسب و کار خود باید در مسیر جامعه حرکت کند. استفاده از اینترنت و تبلیغات در فضای مجازی باعث معرفی شما به کاربران می شود و در این بین کسب و کارتان رونق می گیرد. از روش های نوین بازاریابی غافل نباشید، همچنین از بازار کسب و کارتان شناخت داشته باشید تا هر چه بیشتر بتوانید با فضای این کسب و کار خود را وفق دهید.

کالای فروشگاه خود را معرفی کنید.

نوع پوشاک را مشخص کنید به عبارتی فروشگاه خود را با چه نوع لباس هایی می خواهید پر کنید تا به فروش بیشتر دست پیدا کنید. از کیفیت اجناس ساده گذر نکنید شاید برای مدت کوتاهی اجناسی که از کیفیت پایینی برخوردار هستند را بتوانید به مشتریان عرضه کنید اما با این ترفند تنها به فروشگاه و اعتبار خود به عنوان پخش کننده پوشاک لطمه وارد کرده اید.

 برای اینکه با پوشاک مورد پسند مشتریان آشنا شوید بهتر است در ابتدا با تنوع لباس در حجم کم شروع کنید تا روال کار دستتان بیاید. به این ترتیب بعد از مدتی با اطمینان می توانید تصمیم بگیرید که فروشگاه شما برای ارائه چه لباس هایی مناسب است و شما در عرضه کدام گروه از لباس ها موفق هستید.

شرایط را در نظر بگیرید.

اگر به کم قانع نیستید و می خواهید به عنوان پخش کننده پوشاک فعالیت داشته باشید و دوست دارید در صدر جدول عرضه پوشاک به صورت عمده قرار بگیرید به گونه ای که اکثر صاحبان بوتیک و لباس فروشی ها برای تأمین پوشاک و لباس مورد نظر خود به شما مراجعه کنند باید به میزان سرمایه، ارتباطات و تجهیزات انبارداری توجه داشته باشید.

امور را مدیریت کنید.

اگر دارای فروشگاه هستید باید بگوییم که نسبت به رقبای خود یک قدم جلو هستید چرا که تعدادی از این پخش کننده های پوشاک بدون اختصاص دادن مکانی برای کسب و کار به فعالیت در این زمینه مشغول هستند اما باید بگوییم که وقتی به عنوان پخش کننده عمده پوشاک مکان ثابتی را در نظر گرفته باشید مسلما مراجعه فروشندگان فعال در بخش خرده فروشی به شما بیشتر می شود.

فروشگاه خود را به بهترین نحو معرفی کنید.

استفاده از پرسنل مجرب و همچنین بکارگیری نرم افزارهای بروز در سیستم اداری فروشگاه باعث معرفی بهتر کسب و کار شما در میان رقبا می شود و مشتریان بیشتری مجذوب پرستیژ کاری شما می شوند.  

شناخت مشتریان

در هر کسب و کاری که مشغول به فعالیت باشید در صورت صداقت و عرضه محولات باکیفیت می توانید بعد از مدتی شاهد جذب مشتریان بیشتری به سوی فروشگاه خود باشید.

لیستی از فروشندگان تهیه کنید و آنها را از طریق شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، اینستاگرام و… از پوشاک و لباس های بروز در فروشگاه خود مطلع سازید.

با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون بنکدار و بنکداری می پردازیم.

در یک تعریف ساده از بنکدار می توان گفت که بنکدار به عنوان پخش کننده لباس یا توزیع کننده پوشاک، نقش واسطه را ایفا می کند.

به عبارتی بنکدارها واسطه ای میان تولیدی ها و فروشندگان جزئی و خرده فروشان پوشاک به شمار می روند.

بنابراین عمده فروش یا پخش کننده پوشاک، در دسته یا گروه تولیدکنندگان قرار نمی گیرد بلکه به عنوان یک واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده به شمار می رود.

دامنه فعالیت بنکدارها

بنکدارها کالاهای تولیدی را از اقصی نقاط جهان و از تولیدکننده گان خریداری می کنند، همین امر حتی باعث معرفی تولیدی های و شرکت ها کوچک به بازار می شود.

به این صورت که بنکدار محصول یا کالای مورد نظر را در حجم بالا خریداری می کند و همین حجم از خرید باعث می شود که بنکدار از تولیدی پوشاک یا شرکت ارائه دهنده محصول تخفیف چشمگیری بگیرد. همین امر نیز باعث می شود که خرده فروشان بتوانند کالا را با قیمت پایین تری از بنکدار خریداری نمایند.

پوشاک فله

در اکثر موارد بنکدارها پوشاک را به صورت فله و بدون بسته بندی از تولیدی ها خریداری و سپس اقدام به بسته بندی محصول می کنند.

خریداری پوشاک به صورت فله و بدون بسته بندی به نفع بنکداران است چون با قیمت پایین اقدام به خرید پوشاک فله می کنند و گاها بعد از بسته بندی پوشاک، آن را با قیمت بالایی به فروش می رسانند.

چرا بنکداری ها انتخاب فروشنده های بخش خرده می باشند؟

شاهد مراجعه فروشندگان بخش خرده به مراکز پخش پوشاک هستیم. علت این مراجعه را باید تنوع در سایز بندی و رنگ بندی محصولات و کالاها دانست که پخش پوشاک از عهده آن به خوبی برآمده است.

همچنین یک فروشنده که در بخش خرده فروشی پوشاک مشغول به فعالیت است می تواند با مراجعه به بنکداری ها و بدون اتلاف وقت، لباس و پوشاک فروشگاه خود را خریداری نماید.

از دیگر دلایل مراجعه فروشندگان بوتیک به پخش پوشاک، میزان سودی است که از یک خرید نصیب فروشندگان بخش خرده می شود.

 لباس هایی با کیفیت مناسب و در عین حال قیمت های نسبتا پایین هر فروشنده را می تواند وسوسه کند تا برای تأمین البسه و پوشاک فروشگاه خود به بنکداری ها سر بزند و از آنها خرید کند.

چالش یا فرصت؟

برای بیشتر فروشندگان که در بخش خرده فروشی مشغول به فعالیت هستند تأمین پوشاک فروشگاه یکی از موارد کلیدی است که نباید نسبت به آن بی توجه باشند. مهم تر از آن تصمیمی است که فروشندگان پوشاک با آن روبرو هستند که پوشاک و لباس مورد نیاز را از تولید کننده ها تهیه کنند یا به پخش پوشاک یا همان بنکداری مراجعه کنند؟

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟