برترین طراحان لباس در دنیا

08 مرداد 1400
برترین-طراحان-لباس-در-دنیا

برترین طراحان لباس در دنیا افرادی هستند که در حوزه طراحی لباس، مد و فشن فعالیت دارند. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی تعدادی از شخصیت های برجسته و بنام این عرصه بپردازیم.

طراح لباس

زندگی حرفه ای طراحان لباس پیرامون لباس می چرخد. این افراد در شرکت های تولید پوشاک مشغول به کار هستند البته در این میان یک تیم کاری و خلاق با هم فعالیت دارند که فردی به عنوان سرپرست طراحان بر نمونه های طراحی شده توسط تیم نظارت کرده و آنها را مورد تغییر و تأیید قرار می دهد.

به عبارت ساده تر طراح فردی است که طرح لباس را به صورت دستی یا کامپیوتری آماده و آنها را ارائه می دهد. در شرکت های کوچک معمولا طراح لباس در فرآیند طراحی تا تولید لباس مشارکت دارد در حالیکه در کمپانی های بزرگ، فعالیت طراح در بخشی از این فرآیند متمرکز می شود به طور مثال طراح لباس وظیفه تأمین پارچه یا تحلیل رنگ ها و فرم لباس ها را برعهده دارد.

شناخت و مهارت

برترین طراحان لباس همواره سعی دارند که ایده پردازی در زمینه طراحی بر روی پارچه و لباس متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم و شرایط اجتماعی باشد. البته ناگفته نماند که یک طراح لباس باید از فشن و مد آگاهی داشته باشد تا بتواند به بررسی ترندها، رنگ ها و مد بپردازد. آشنایی با اصول رنگ بندی و ترکیب بندی، آشنایی با مسائل دوخت و پیاده سازی الگو، آشنایی با ویژگی های هر پارچه و کاربرد آنها نیز از جمله مواردی هستند که یک طراح لباس باید از آنها مطلع باشد و  در این زمینه ها مهارت کافی داشته باشد.

برای طراحان لباس شناخت انواع پارچه یکی از اولویت های این حرفه به شمار می رود. این افراد برای گروه های مختلف افراد مانند کودکان، مردان و زنان لباس مناسب طراحی می کنند. همچنین طراحی پوشش سازمان ها و مؤسسات و همچنین پوشش بازیگران فیلم ها و سریال ها نیز بر عهده طراحان لباس است.

از ایده پردازی تا تصویرسازی

یک طراحی مناسب مطمئنا به ذهن خلاق و ایده های ناب و تازه نیاز دارد. طراح لباس بعد از مرحله ایده پردازی باید به پرورش ایده ها بپردازد و درصدد پیاده سازی آنها برآید تا از طریق ورود به مرحله تصویرسازی بتواند طراحی مد نظر خود را ارائه نماید.

ورود نرم افزارها و روش های دیجیتالی

روش های دیجیتالی و نرم افزارها بستر مناسبی برای طراحان لباس فراهم آورده اند به این صورت که ایده طراح لباس با تمام جزئیات در محیط های سه بعدی پیاده سازی می شود. استفاده از نرم افزارها باعث صرفه جویی در زمان و دقت در جزئیات و ظرافت در کار می شود.

بازار گرم طراحی لباس

طراحی لباس از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات و تحولات بسیاری شده است. موضوع طراحی لباس و مد از سال ۱۸۲۶ به بعد مفهوم پیدا کرد به طوری که علاقمندان بسیاری مجذوب این حرفه شدند. حضور برترین طراحان لباس و محبوبیت آنها در دوره های مختلف حکایت از این دارد که در بسیاری از کشورها طراحی لباس به یک صنعت پردرآمد تبدیل شده است.

امروزه بازار کار طراحی لباس نسبت به گذشته فرصت کسب درآمد بیشتری را در اختیار افراد قرار داده است به گونه ای که شغل های زیادی در این رشته به وجود آمدند و افراد زیادی توانسته اند به طور مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت باشند.

کارل لاگرفلد؛ طراح آلمانی

کارل لاگرفلد به عنوان یکی از برترین طراحان لباس در جهان، خانه مد شانل را مدیریت می نماید. شهرت کارل علاوه بر اینکه به برند خاص وی مرتبط است به نحوه لباس پوشیدن و سبک منحصر به فردش نیز بستگی دارد.

استایل کارل لاگرفلد

با اطمینان می توان گفت که کت و شلوار سیاه با پیراهن سفید به همراه عینک آفتابی مشکی، استایل غالب و مورد علاقه کارل لاگرفلد به شمار می رود.

کارل با ایجاد برند خاص خود به تولید و عرضه انواع محصولات همچون کیف، کفش، عطر و لباس اقدام نمود. 

ورود کارل به دنیای مد

از سال ۱۹۸۳ میلادی کارل وارد دنیای مد شد، وی کلکسیون های مختلف و جذابی را ارائه کرد که بخش اعظمی از موفقیت های شانل را باید به آن نسبت داد.

خلاقیت در طراحی های کارل کاملا چشمگیر است. توجه او به ظریف کاریهای روی لباس ها و جزئیات ریز در طراحی، باعث شده که طرفداران سبک خود را داشته باشد.

آلبرتا فرتی؛ طراح مد و لباس زنانه ایتالیایی

آلبرتا فرتی به عنوان یک بانوی خوش سلیقه و طراح لباس توانست مورد توجه بانوان اروپایی قرار گیرد.

طراحی بی نظیر

لباس زنانه بلند آبی رنگ پریده از جمله یکی از طراحی های بی نظیر او محسوب می شود که مورد استقبال بانوان اروپایی قرار گرفت. آلبرتا فرتی یک طراح لباس ایتالیایی است که در جایگاه سوم در جهان قرار دارد. آلبرتا نام تجاری برند خود را از نام اصلیش گرفته است که در سال ۱۹۵۰ مبادرت به راه اندازی آن در کاتولیکا نمود. . البته از پایتخت مد یعنی ایتالیا، طراحان بزرگ دیگری نیز وارد دنیای طراحی لباس شدند.

افتتاح اولین بوتیک

 آلبرتا فرتی کار خود را با افتتاح اولین بوتیک خود به نام جولی در سال ۱۹۶۸ استارت زد. مدل های بینظیر و جذاب آلبرتا خیلی سریع طرفداران خود را در فروشگاه های لباس امریکا پیدا کرد.

تولید عطر

با این وجود آلبرتا از تلاش و گسترش دامنه فعالیت های خود دست نکشد تا جایی که وارد عرصه تولید عطر شد. وی محصولات خود را در سال ۲۰۰۹ تولید و به بازار معرفی کرد.

فلیپ لیم؛ از تایلند تا امریکا

یکی از برترین طراحان لباس در جهان که در دنیای مد غوغا به پا کرد. فیلیپ لیم به عنوان یک طراح لباس فعالیت خود را از سال ۲۰۰۶ آغاز و یک سال قبل از آن، برند خود را ثبت و همچنین در همین سال با کمپانی Wen zhou مشغول همکاری شد.

خلاقیت فلیپ لیم

یکی از خلاقیت هایی که در دنیای مد مورد استقبال قرار گرفت طراحی لباس های تلفیقی از استایل های جالب و لباس های خیابانی در لباس شب بود که توسط فلیپ لیم صورت گرفت.

موفقیت های فلیپ لیم

از موفقیت های این طراح بزرگ لباس می توان به دریافت جایزه استعداد نوظهور در طراطی لباس بانوان در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد که توسط کنسول مد آمریکا برگزار شده بود. فلیپ لیم همچنین موفق به دریافت جایزه سالانه شورای مد سوراوسکی شده است.

ویوین وست وود

از ویوین وست وود به عنوان یکی از طراحان بی نظیر لباس های روزانه و همچنین طراحی لباس های punk در اواخر قرن بیستم میلادی نام برده شده است.

این طراح در یک خانواده معمولی در شهر گلوساپ و در  هشتم آوریل ۱۹۴۱ متولد شده است. کودکی وی با جنگ جهانی دوم مصادف بود. مهاجرت ویوین وست وود به همراه خانواده اش از گلوساپ به لندن زندگی او را دگرگون ساخت به گونه ای که بعدها نام وی به عنوان طراح مد بریتانیایی بر سر زبان ها افتاد.

از این طراح بزرگ لباس در عرصه مد و فشن به عنوان دومین فرد معروف دنیای مد بانوان در هزاره دوم نام برده می شود.

جورجو آرمانی

جورجو آرمانی یکی از برترین طراحان لباس است . او از سال ۱۹۷۰ وارد دنیای مد و لباس شد. طراحی لباس های مردانه یکی از موفقیت های جورجو آرمانی می باشد.

رمز موفقیت جورجو آرمانی

 البته طرح های جذاب و در عین حال خوش دوخت از جمله رمز موفقیت این طراح لباس در دنیای مد و فشن می باشد. او کمپانی خود را در سال ۱۹۷۴ تأسیس کرده است و نخستین کالکشن خود را در همین سال معرفی و به بازار عرضه کرده است. جورجو آرمانی یکی از طراحان معروف در آستانه قرن بیست و یکم به شمار می رود. فشن شوهای این طراح بزرگ با استقبال جهانیان روبه رو شده است.

کوکو شانل

یکی از برترین طراحان لباس در دنیا کوکو شانل است. او به عنوان یک طراح مد فرانسوی دارای محبوبیت و مقبولیت فراوانی در میان مردم بود.

خواننده ای که طراح لباس شد

شنل قبل از آنکه وارد عرصه مد و فش شود به کار خوانندگی مشغول بود. به دلیل خواندن آهنگ های coco rico بعدها به وی لقب کوکو دادند. نام اصلی او گابریل بونور شنل است.

طراح افسانه ای

تأثیر  طراحی های وی در دنیای مد و فشن باعث شد که به عنوان یک طراح افسانه ای از آن نام برده شود. طراحی و عرضه لباس های ساده و در عین حال شیک که زنان را در انجام فعالیت های روزانه محدود نسازد، یکی از اهداف کوکو شانل بوده است. طراحی کت زنان و دامن های کوتاه از جمله کارهای مطرح کوکو شنل بود. زمانی که پوشیدن لباس های تنگ از سوی زنان مد بود وی با طراحی لباس های آزاد و راحت تغییراتی را در دنیای مد و فشن ایجاد نمود.

ژان پل گوتیه

ژان پل گوتیه در سال ۱۹۵۲ در شهر آخکویی فرانسه به دنیا آمد. او به عنوان یکی از طراحان مد زنانه جزو افرادی است که برای فعالیت در این زمینه آموزش ندیده است ولی او با ابتکار خود توانست در کنار طراحان بنام و مطرح جهان قرار بگیرد. ژان کارهای خود را برای طراحان معروف ارسال می کرده است تا اینکه پیر کاردین مجذوب طرح های او می شود و در سال ۱۹۷۰ ژان را به عنوان دستیار خود انتخاب می کند.

چند سال بعد ژان پل گوتیه از آموزش ها و تجربیات خود استفاده نمود به نحوی که خانه طراحی خود را در سال ۱۹۸۲ افتتاح کرد. قبل از این  تاریخ و در سال ۱۹۷۶ ژان اولین مجموعه خود را در پاریس برگزار کرد.

پسر بد دنیای مد

پسر بد دنیای مد لقبی است که به ژان داده شده است. وی گاهی زنان را در لباس مردانه و مردان را در لباس زنانه به نمایش می گذارد. این موضوع نشان دهنده توجه ژان به مدل های نامتعارف است. اما مسئله ای که بر شهرت وی افزود طراحی لباس مدونا خواننده معروف آمریکایی بود که در سال ۱۹۹۰ لباس را برای یکی از کنسرت هایش طراحی کرد. وی همچنین در سال ۱۹۲۲ از عطر و اکسسوری گوتیر رونمایی کرد.

رالف لورن

رالف لورن در سال ۱۹۳۹ و در آمریکا متولد شد. در کنار طراحی لباس به طراحی مبلمان و لوازم تزیینی روی آورد. از رالف لورن به عنوان بهترین طراح لباس های مردانه در سال ۱۹۹۵ و بهترین طراح لباس های زنانه در ۱۹۹۶ تقدیر شد.

طرح های متفاوت در کنار رنگ بندی جذاب در کارهای رالف لورن باعث تنوع و همچنین تمایز کار او از سایر طراحان شده است.

تام فورد؛ طراح برند گوچی

یکی از طراحان معروف در جهان که در سال ۲۰۰۰ جایزه بهترین طراح بین المللی مد و لباس را کسب کرد. تام فورد متولد تگزاس آمریکا است. طراحی برای شرکت های GUCCI و Saint Lauren جزو موفقیت ها و فعالیت های درخشان تام فورد محسوب می شود. دامنه فعالیت های این طراح لباس، طراحی کت و شلوارهای کلاسیک و خاص را در برمی گیرد و همین موضوع باعث تمایز وی از سایر طراحان لباس و مد شده است.

همچنین از تام فورد به عنوان یکی از معروف ترین طراحان معاصر نام برده می شود که لباس ها و زیورآلات بسیار باکیفیتی را تولید کرده است که نمونه ای از آن را بسیار کم می توان یافت. این مدیر خلاق قبل از ایجاد برند خود، تمایل بسیاری برای بازیگری داشت ولی دست سرنوشت از وی یک طراح بزرگ ساخت.

کلوین کلاین

کلوین کلاین آموزش در عرصه طراحی لباس و مد را از مدرسه هنر و طراحی مد و مدل لباس آغاز کرد. با این وجود هرگز از مؤسسه مد فارغ التحصیل نشد. ولی کلوین کلاین دست از تلاش نکشید تا جایی که در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت دکترای افتخاری شد. ناگفته نماند که کلوین کلاین در سال ۱۹۸۳ در لیست بهترین طراحان لباس قرار گرفت.

محبوبیت کلوین کلاین

کلوین کلاین در طراحی لباس بر طراحی ظریف تأکید دارد و همچنین در زمینه طراحی پوشاک ورزشی موفق به کسب شهرت و محبوبیت شده است. با تمام این اوصاف، راه اندازی نخستین خط تولید شلوارهای جین توسط کلوین کلاین بر موفقیت این طراح دنیای لباس و مد بیش از پیش افزود.

جان گالیانو؛ قهرمان مد بریتانیا

جان گالیانو در سال ۱۹۶۰ در جبل الطارق به دنیا آمد. دوران تحصیل خود را در انگلستان و در جنوب لندن سپری کرد. او در طی سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ طراح ارشد شرکت فرانسوی ژیوانسی بود. سپس در طول سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ برای برند کریستین دیور فعالیت کرد. اما بعدها به عنوان طراح برند خود به نام جان گالیانو به فعالیت مشغول شد.

دوناتلا ورساچه

دوناتلا در سال ۱۹۹۵ و در کشور ایتالیا متولد شد. مادر و برادرش دو چهره مهم و تأثیرگذار برای ورود او به دنیای مد و لباس بوند. او در دهه ۱۹۸۰ به عنوان طراح لباس در کمپانی برادرش مشغول به کار بود. سبک و سیاق به کار رفته در طراحی لباس از سوی دوناتلا ورساچه کاملا جوان پسندانه بوده است.

مارک جاکوبز

مارک جاکوبز در سال ۱۹۶۳ میلادی به دنیا آمد. تحصیلات دانشگاهی خود را در یکی از برترین مقاصد تحصیلی مد و لباس آمریکا یعنی parsons گذرانده است. جاکوبز در کارنامه خود مدیریت امور نوآوری در برند LOUIS VITTON را بر عهده داشته است. عمر این مدیریت ۱۷ سال بوده است. طراحی های منحصر به فرد جاکوبز در زمینه پوشاک بانوان کاملا محبوب و خواستنی است، به گونه ای که وی می داند خانم ها دنبال چه نوع لباسی هستند و از چه نوع طراحی هایی استقبال می کنند.

دانا کرن

دانا کرن از جمله افرادی است که در همان سنین نوجوانی به مد بسیار علاقه مند بود و همین علاقه وی سبب شد تا در همان سال های اولیه فعالیت خود،برند محبوبش را راه اندازی کند. همچنین این طراح مشهور در سال ۱۹۸۴ اقدام به تاسیس برند تجاری خود نمود و با این کار موجب تغییر در نحوه لباس پوشیدن زنان گردید.

دانا کرن به عنوان یکی از برجسته ترین طراحان مد شناخته شده است. او از نیازها و خواسته های زن مدرن آگاه بود و تنواست این نیاز را به خوبی با طراحی های مناسبش رفع نماید. نام برند وی DKNY) Donna Karen New York) می باشد که در سه دهه گذشته به عنوان یک برند خلاق و مدرن معرفی شده است.

کریستین دیور کیست؟

کریستین دیور در سال ۱۹۰۵ در فرانسه متولد شد. وی در سال ۱۹۴۷ لباس هایی که خود طراحی آنها را بر عهده داشت را روانه بازار نمود. یکی از تغییرات ایجاد شده توسط دیور این بود که طراحی های متفاوت وی باعث تغییر لباس زنان پس از جنگ جهانی دوم گردید. مدیریت خانه مد در سال ۲۰۱۶ ماریا گرازیا چیوری را به عنوان نخستین زنی که هفت دهه دیور را رهبری کرد، معرفی نمود. البته در تمام سال های فعالیت این برند، هر کدام از مدیران به نحوی در موفقیت و پیشرفت این کمپانی نقش داشتند.

پیرکاردین

پیرکاردین به عنوان یک فرانسوی که در ایتالیا متولد شد، موفق به کسب محبوبیت و موفقیت های چشمگیری در زمینه طراحی لباس شد. او در قرن ۲۰ به علت اجراهای متفاوتی که داشت، مورد ستایش قرار گرفت. پیر کاردین برای طراحی لباس های خود از اشکال هندسی بهره گرفت. آثار طراحی شده توسط وی لمس کامل نوآوری و اصالت را به همراه داشت و از همین جهت مورد توجه همگان قرار گرفت. لباس های وی با ترکیبی از فضا و زمین و با رنگ های بسیار خاصی که دارا هستند، از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند.

ایو سن لوران

ایو سن لوران به دلیل خلاقیتی که در طراحی لباس مردانه و زنانه داشت، در دنیا مد از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. وی یکی از مشهورترین طراحان فرانسوی است و یکی از اولین طراحانی است که عنوان مد روز را بیان نمود. “ایو سن لوران” کت و شلوارهای کبریتی برای مردان طراحی نمود که به علت طراحی منحصر به فردی که داشت، مورد توجه همگان قرار گرفت.

کریستین لوبوتان

کریستین لوبوتان در سال ۱۹۶۳ در فرانسه متولد شد و بیش از دو دهه به عنوان یکی از موفق ترین طراحان در صنعت مد شناخته شد. وی زمانی که ۱۶ سال سن داشت از مدرسه اخراج شد و پس از آن به عنوان شاگرد نزد طراح مشهور کفش، چارلز جردن رفت. در اوایل سال ۱۹۹۰ لوبوتان اولین خط تولید کفش های زنانه خود را راه اندازی کرد و در سال ۱۹۹۳ نیز رنگ قرمز بسیار منحصر به فردی را به خط تولید خود اضافه کرد. نام تجاری کریستین لوبوتان یکی از نام های تجاری مورد علاقه و محبوب بانوان است که کفش های پاشنه بلند زیبا را تولید و عرضه می دارد.

روبرتو کاوالی و لباس های چرمی

روبرتو کاوالی در سال ۱۹۴۰ در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. وی در همان سنین کودکی استعداد هنری خاصی در زمینه طراحی داشت. همچنین روبرتو کاوالی از جمله طراحان مد است که اولین مجموعه خود را در سال ۱۹۷۰ به معرض نمایش گذاشت، لباس های چرمی و جلیقه های بسیار شیک به چشم می خوردند که با چاپ و رنگ های متنوعی طراحی شده بودند. ظرافت و دقت منحصر به فردی در طراحی های وی دیده می شد و همین موضوع یکی از مهم ترین ویژگی روبرتو کاوالی محسوب می شود.

سندی پاول

سندی پاول جزو هنرمندان بریتانیایی است که به علت خلاقیت های باورنکردنی که در طراحی هایش به نمایش گذاشت، توانست جایزه های متعددی را کسب نماید. همچنین او توانست به عنوان طراح برتر، سه اسکار را به دست آورد و ۱۲ بار هم نامزد دریافت این جایزه شد.

بتسی جانسون

بتسی جانسون متولد کانکتیکات است و دوران کودکی خود را در کلاس های رقص گذرانده است. الهام بخش طراحی های وی سبک های پرطرفدار دهه ۱۹۶۰ می باشد. خلاقیت و تخیل بالا از جمله ویژگی های این طراح بزرگ است. در طراحی های بتسی جانسون، شور و هیجان به وضوح قابل مشاهده است.

الکساندر مک کوئن

الکساندر مک کوین در سال ۱۹۹۲ برند خود را ثبت کرد. الکساندر به علت سبک جذاب و فوق العاده اش در دنیای مد مورد توجه افراد متعددی قرار گرفت. شهرت وی از سال ۲۰۱۰ به اوج خود رسید زیرا موجب تغییراتی مؤثر در صنعت مد گردید. از جمله طراحی های منحصر به فرد وی می توان به طراحی لباس عروسی پرنسس کیت میدلتون در سال ۲۰۱۱ اشاره نمود. الکساندر مک کوئن خیاطی را نزد طراحان معروف و سرشناس تکمیل نمود.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟