برندهای لباس اسپرت

07 شهریور 1399
برندهای-لباس-اسپرت-

در بازار جهانی هر روز شاهد حضور پررنگ تعداد زیادی از بهترین برندهای لباس اسپرت هستیم که هر کدام به نحوی دارای تاریخچه ای پرفراز و نشیب و منحصر به فرد و خاص هستند.

قبل از معرفی انواع برندهای لباس اسپرت، به توضیحاتی پیرامون استایل اسپرت می پردازیم.

استایل اسپرت

استایل اسپرت

خوش استایل بودن و خوش تیپ بودن مختص فرد یا اشخاصی نیست، بلکه هر کس می تواند با انتخاب سبک مورد علاقه خود به استایل مورد نظر خود دست پیدا کند.

وقتی صحبت از استایل اسپرت به میان می آید یعنی در استایل اسپورت حتما باید یک تکه لباس ورزشی یا بیش از یک تکه لباس ورزشی در ست لباس هایی که پوشیده اید، به چشم بخورد.

همچنین…

افرادی هستند که طرفدار پروپاقرص پوشیدن لباس های راحت هستند و حتی ترجیح می دهند که از لباس های ورزشی در موقعیت های غیرورزشی نیز استفاده کنند.

استایل اسپرت صرفا به پوشش ورزشکاران منحصر نمی باشد، بلکه لباس های ورزشی به خاطر سبک بودن و راحت بودن، جای خود را در میان سایر لباس ها باز کرده اند به گونه ای که به عنوان لباس روزمره مورد قبول واقع شده اند.

ویژگی های استایل اسپرت

رنگ های روشن و شاد همچون رنگ های پاستیلی (ترکیب رنگ های سفید با رنگ های شاد)به راحتی با سایر رنگ ها ست می شوند و می توانند تا حدود زیادی برای داشتن تیپ اسپرت مؤثر باشند.

البته در ترکیب استایل می توانید از رنگ های طیف خاکستری و رنگ های نئونی و زنده نیز استفاده کنید.

کفش مناسب یکی از مواردی است که نمی توان از آن غافل شد، برای اکثر افراد کفش کتانی در میان انواع کفش ورزشی، شناخته ترین گزینه برای داشتن یک ست اسپرت می باشد.

همچنین..

استفاده از کیف یک طرفه، کیف دانشگاه،ساک باشگاهی یا کوله پشتی،می تواند یک گزینه مناسب برای داشتن یک استایل اسپرت باشد.

رنگ کیف را از رنگ های شاد انتخاب کنید ولی در نظر داشته باشید رنگ کیف ملایم باشد تا با رنگ کفش و لباس هماهنگی و همخوانی داشته باشد.

اگر خواهان داشتن یک تیپ و استایل اسپرت و شیک هستید، حتما تغییر فصول و نوع پوشش های مرتبط با آن را در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشید که با ایده و خلاقیت خود می توانید لباس های اسپرت را با لباس هایی از سایر سبک ها ست کنید و یک ترکیب زیبا بسازید.

طراح استایل اسپرت

Redfern JOHN  را می توان به عنوان یکی از اولین طراحان لباس معرفی کرد که باعث شد از لباس ورزشی در استایل روزمره و اسپرت استفاده شود.

بهترین برندهای لباس اسپرت

در صنعت مد ورزشی امریکا می توان به مارک های رالف لارن، کلوین کلین، دونا کارن و تامی هایلفیگر و جیکوبز اشاره کرد.

همچنین از برندهای موفق اسپرت ایتالیایی می توان به Miu Miu ،  Miuccia Pradaو Missoni Emilio Prada اشاره کرد.

البته برندهای نایک، آدیداس، پوما، نیوبالانس  و … از جمله برندهایی هستند که پیشرو و پیشگام در صنعت مد ورزشی می باشند.

در این مقاله به تعدادی از برندهایی که در صنعت مد ورزشی موفق عمل کرده اند وهمچنین در سراسر دنیا شناخته شده هستند، اشاره می کنیم و توضیحاتی پیرامون این برندها و فعالیت هایشان ارائه می دهیم.

لازم به ذکر است که این برندها در عرصه پوشاک و تولید انواع وسایل ورزشی فعالیت دارند و تولید خود را به یک محصول منحصر نکرده اند.

برند رالف لورن

رالف لورن یک طراح مد و فشن امریکایی است که به خاطر برند polo Ralph laurenمشهور است.

طراحی مدلی جدید از کراوات های مردانه با برش های بزرگتر، نقطه شروع فعالیت وی را رقم زد، وی بعدها خط تولید لباس های مردانه را تأسیس کرد. این همه ماجرای کمپانی رالف لورن نبود بلکه وی بعد از مدتی اقدام به تأسیس خط تولید لباس های زنانه (کت و شلوار) کرد. استایل های کلاسیک و در عین حال ساده و شیک از جمله ویژگی های این برند می باشد.

امروزه این برند دارای چندین خط تولید لباس های لوکس، لباس های کژوال و تولید مبلمان خانه و عطر و ادکلن است. کمپانی این برند همچنین لباس های تیم ایالات متحده آمریکا برای مسابقات المپیک را نیز طراحی کرده است.

لوگوی پولو …
لوگوی پولو

رالف لورن در سال ۱۹۷۲ با لوگوی پولو و در ۲۴ رنگ، پیراهن های آستین کوتاه را روانه بازار کرد.

همین جرقه ای شد برای شعله ور شدن آتش شهرت برند رالف لورن و تأسیس خط تولید پولو اسپرت، که این خط تولید؛ پوشاک ورزشی را تولید و به بازار عرضه می کرد.

لوگوی پولو تصویر یک بازیکن ورزش چوگان است که توسط Rene Lacoste طراحی شده است. برند پولو در دهه های ۱۹۸۰  و ۱۹۹۰ به تأسیس بوتیک هایی در داخل آمریکا و سپس خارج از کشور، اقدام کرد.

برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین

این برند در سال ۱۹۶۸ توسط کلوین ریچارد کلاین تأسیس شد که با تولید عطر توانست به شهرت جهانی برسد. کلوین کلاین در سال ۱۹۶۲ یک خط تولید کت و شلوار را راه اندازی نمود و این راه را با طراحی مد و مدل لباس دخترانه ادامه داد.

یکی از عواملی که بر شهرت کلاین افزود این بود که وی برای اولین بار خط تولید شلوار جین را تأسیس کرد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این برند این است که محصولات وی طیف وسیعی از پوشاک زنان و مردان و لباس های مجلسی را در بر می گیرد.

طراحی لباس های راحت، باعث شهرت کلوین کلاین شد. این برند به خاطر استفاده از سبک مینیمالیسم و کلاسیک توانسته است محبوبیت بسیاری کسب کند.

شلوارهای جین و لوگوی برند کلوین کلاین …

کلوین بر روی شلوارهای جین تولیدی اش، لوگو و نام کلوین کلاین را قرار داد که چندی بعد منجر به شهرت روز افزون این برند و به دست گرفتن بازارهای جهانی در زمینه کت و شلوارهای رسمی و اسپرت نیز شد.

برند کلوین کلاین همچون سایر رقبا به تولید عطر و ادکلن اقدام کرد و محبوب ترین آنها را با برند ck1 به بازار عرضه کرد.

موفقیت های برند کلوین کلاین به همین جا ختم نشد و پس از مدتی این برند اقدام به راه اندازی خط تولید وسایل آرایشی با نام Color کرد.

امروزه این برند اقدام به تولید اکسسوری کرده است به گونه ای که با تولید انواع عینک های مردانه و زنانه،  مدل های زیبا و پرطرفداری را عرضه کرده است.

تولید کیف و کفش در طرح های متفاوت یکی دیگر از فعالیت های گسترده این کمپانی می باشد.

برند دونا کاران

برند دونا کاران

دونا کاران یکی از مشهورترین طراحان مد و فشن و اولین زن آمریکایی بود که سوپراستار دنیای مد شد و خالق برند DKNY می باشد. وی این برند را با هدف تولید پوشاک با قیمت مناسب برای آقایان،خانم ها و کودکان تأسیس کرد.

امروزه این برند محصولات بسیاری از فروشگاه ها را تأمین می کند. همچنین این کمپانی در سال ۲۰۰۵ موفق به افتتاح فروشگاه اینترنتی شد و در سال ۲۰۰۱  اقدام به تولید لوازم آرایشی کرد. امروزه این کمپانی با برند لویی ویتون در دنیای مد به معروفیت فراوانی رسیده است.

برند نایک

برند نایک

این برند در سال ۱۹۶۴ با نام محصولات ورزشی روبان آبی، توسط فیل نایت و بیل باورمن تأسیس شد. کمپانی این دو شریک بعد از سال ها تلاش، در سال ۱۹۷۱  خط تولید اولین کفش ورزشی را راه اندازی کردند و در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه کردند.

مزیت کفش ورزشی برند نایک نسبت به سایر برندها، سبک بودن کفش و وجود برآمدگی های زیر کفش بود که انجام حرکات کششی را تسهیل می کرد. در سال ۱۹۷۹ برند نایک از تکنولوژی “نایک ایر” در کفش های ورزشی اش استفاده کرد. کاربرد این تکنولوژی در کفش های ورزشی باعث شد تا در اثر دویدن و راه رفتن فشار کمتری به ورزشکار وارد شود.

همین امر باعث محبوب شدن برند نایک در میان رشته های ورزشی و ورود این کفش های ورزشی در حجم وسیع به بازار شد. سرانجام در سال ۱۹۸۲ این برند توانست به رتبه اول در میان تولید کننده های کفش در آمریکا دست یابد.

نایک اسووش …

“نایک اسووش” لوگوی برند نایک است که خیلی سریع در میان مردم شناخته شد. این برند به رکورد جدیدی در فروش دست یافت و سپس در صدد طراحی و تولید لباس و دیگر لوازم ورزشی برآمد.

تیم های فوتبال برزیل و تیم های فوتبال مردان و زنان آمریکا جزء تیم هایی بودند که کمپانی نایک با آنها قرارداد بست تا لباس و لوازم ورزشی آنها را تأمین کند.

نایک با گذر زمان به توسعه محصولات خود پرداخت به گونه ای که برای ورزش هایی از قبیل تنیس، فوتبال، بیس بال، دو میدانی و کریکت به تولید محصولات و عرضه آنها پرداخت.

برند اسکیچرز

برند اسکیچرز

کمپانی امریکایی اسکیچرز در سال ۱۹۹۲ توسط رابرت گرین برگ تأسیس شد. این شرکت کار خود را با فروش محصولاتی همچون لباس و کفش با برند D.r. Martens شروع کرد و سپس به تولید کفش و اسکیت اقدام کرد.

علت محبوبیت این کمپانی تولید کفش هایی بود که با هدف حفظ سلامت کمر و پا طراحی شده بود و همین امر باعث شد تولیدات کمپانی اسکیچرز از رقبا و تولیدکنندگان کفش پیشی بگیرد و در سراسر دنیا شناخته شود.

این کمپانی در کفی کفش های خود از پلیمرهای نرم و سبک و در عین حال مقاوم و انعطاف پذیر استفاده کرده است و همین موضوع باعث جذب مشتری و فروش بی نظیر این محصول شد.

کفش های طبی این برند دارای طرفداران بسیاری است علی الخصوص برای افرادی که از بیماری پا درد و کمردرد رنج می برند.

برند Crivit

برند کریویت

برند کریویت یکی از برندهایی است که به تولید پوشاک ورزشی می پردازد و به عنوان یکی از بهترین برندهای لباس اسپرت شناخته شده است.

این برند یکی از زیرمجموعه های هلدینگ لیدل(LIDL) است که همچون بسیاری از برندهای برتر، بر روی فروش در حوزه فضای مجازی و فروش آنلاین متمرکز شده است.

برخلاف تعدادی از برندهای معروف که فقط به تولید یک محصول ورزشی یا محصولاتی در حیطه یک رشته ورزشی تأکید دارند، این برند تا حدود زیادی تمامی رشته های ورزشی را ساپورت می کند و پوشاک اختصاصی آن ها را تأمین می نماید.

تولید و عرضه محصولات باکیفیت یک از فاکتورهایی می باشد که هلدینگ لیدل بر آن تمرکز داشته و همچنین در این زمینه توانسته موفق عمل کند.

هلدینگ لیدل و زیرمجموعه هایش …
هلدینگ

البته کریویت فقط یکی از زیرمجموعه های این کمپانی محسوب می شود و برندهایی همچون لوپیلو، پیرتس، لیورجی، اسمارا و نوبل لیگا نیز زیرمجموعه های این کمپانی غول پیکر به شمار می روند.

پوشاک و کفش ورزشی زنانه و مردانه از محصولات برند کریویت هستند، همچنین طیف گسترده ای از محصولات ورزشی خود، همچون لباس دوچرخه سواری، دوندگی، یوگا و … را با عنوان برند کریویت پرو (PRO crivit)روانه بازار می کند.

برند کانورس (converse)

برند کانورس

این برند به خاطر تولید اجناس خوب و باکیفیت در زمینه پوشاک ورزشی به یکی از بهترین برندهای لباس اسپرت تبدیل شده است.

لباس ورزشی، پوشاک، کفش و تجهیزات ورزشی از محصولات این کمپانی می باشد.

این شرکت با نماد ̎ستاره ̎̎  شناخته شده و دارای محبوبیت فراوانی است. برند کانورس با تولید محصولات باکیفیت، علی الخصوص در حوزه ورزش هایی همچون اسکیت و بسکتبال مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است.

همچنین…

این کمپانی به حضور پررنگ برند خود در عرصه ورزش اکتفا نکرده و به حوزه لباس و مد نیز ورود پیدا کرده است و در این زمینه تا حدود زیادی موفق عمل کرده است به طوری که برای ستارگان مد یک برند شناخته شده محسوب می شود.

برند (North face)

برند نورث فیس

این برند یکی از زیر مجموعه های کمپانی بزرگ  VFاست. همچنین یکی از بهترین برندهای لباس اسپرت و مارک های ورزشی در جهان است.

برند Nort Face در زمینه تولید تجهیزات و لوازم ورزشی حرف اول را می زند، حتی با پیشروی و سبقت از سایر رقبا، توانست مارک های بسیاری را تحت حمایت خود در آورد.

این شرکت در سال ۱۹۶۸ به عنوان یک برند تجهیزات کوهنوردی فعالیت داشته است و امروزه به تولید و عرضه لوازمی از قبیل چادر، کوله پشتی و کفش کوهنوردی و یک سری محصولات این حوزه پرداخته است.

برند ASICS

برند اسیکس

شرکت Asics یکی از شرکت های ژاپنی است که به عنوان یک برند تجاری کفش و تجهیزات ورزشی وارد بازار رقابت شده است و توانسته به یکی از برترین مارک های ورزشی جهان تبدیل شود.

مقررات حاکم بر فضای کاری این کمپانی باعث موفقیت روز افزون آن شده است. این مقررات در حیطه فروش محصولات می باشد به گونه ای که فروش باید به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت صورت گیرد.

همچنین این شرکت با جلب رضایت مشتریان از طریق ارائه خدمات پس از فروش از قبیل جایگزینی محصول در صورت تقاضای مشتری و بازگرداندن کالای مد نظر وی، توانسته است در این عرصه به پیشرفت های قابل توجهی برسد.

برند میومیو

برند میومیو

این برند ایتالیایی فعالیت خود را با پوشاک شروع و سپس فعالیت خود را با تولید اکسسوری زنانه، گسترش داد.

همچنین این برند زیرمجموعه برند پرادا می باشد، میوچیا پرادا که یکی از طراحان برتر ایتالیا محسوب می شود، مالکیت و مدیریت برند پرادا را در اختیار دارد.

اغلب افراد این برند را با کیف های زنانه و در مدل های مختلف می شناسند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این برند این است که تولیدات خود را به صورت تخصصی برای زنان عرضه می کند. در سال ۲۰۱۵ برند میومیو در کنار فعالیت های خود، خط تولید عطر میومیو را راه اندازی کرد. عینک های آفتابی این برند نیز در سراسر جهان به لوکس ترین و گران ترین عینک ها معروف می باشد.

یکی از دلایل محبوبیت این برند در جهان، فعالیت آن در زمینه حمایت از حقوق زنان است و همین امر باعث شده تا مخاطبان اصلی این برند زنان و دختران باشند.

امروزه این برند محصولات خود را به بازارهای آسیای شرقی، آمریکا، ایتالیا،فرانسه، اروپا و استرالیا می فرستد.

برند جیکوبز

برند جیکوبز

این برند در سال ۱۹۸۴ توسط آقای مارک جیکوبز راه اندازی شد. مارک از همان دوران دانشجویی به طراحی پلیور و ژاکت های بافتنی مشغول شد. وی در سال ۱۹۸۶ به طور رسمی اولین کلکسیون خود را با همکاری شرکت Kashiyama ارائه داد و به عنوان استعداد جدیدی در دنیای مد شناخته شد.

جیکوبز در سال ۱۹۸۸ توانست خط تولید لباس های زنانه را تأسیس نماید، در سال ۱۹۹۱ یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی وی رقم خورد به عبارتی دریافت جایزه طراحی مد جهان با نام CFDA به وی تقدیم گردید.

سرانجام …

مارک اولین کلکسیون مردانه را در سال ۱۹۹۴ معرفی کرد. بعد از مدتی مارک به برند لویی ویتون به عنوان مدیر بخش طراحی ملحق شد.

مدت این همکاری ۱۷ سال طول کشید ولی در کنار آن، مارک برند اختصاصی خود را نیز اداره می کرد.

زمانی که برند جیکوبز خط تولید رایحه های معطر را افتتاح کرد….

در سال ۲۰۰۱ خط تولید کمپانی جیکوبز به تولید عطر اقدام کرد و در این راستا به موفقیت نائل شد تا جایی که دو محصول این برند با نام های Daisy و Lola جزء پرفروش ترین عطرهای عرضه شده این کمپانی به شمار می روند.

محصولات آرایشی و برند جیکوبز …

بعدها خط تولید محصولات آرایشی به لیست محصولات برند جیکوبز اضافه شد و کیفیت بالای محصولات باعث محبوبیت و شناخته شدن هر چه بیشتر این برند در دنیای برندهای برتر شد.

امروز درخشش این برند در زمینه محصولات متنوعی از جمله کفش، کیف، لباس های مردانه و لباس های زنانه به جهان اثبات شده است.

به طور خلاصه می توان گفت که مارک جیکوبز رویا و تخیل را در دنیای مد و فشن ادغام کرده است و همین سبک منحصر به فرد و خاص وی، برند جیکوبز را فوق العاده و قوی ساخته است.

برند نیوبالانس

کمپانی New balance با ۱۰۰ سال سابقه فعالیت، توسط ویلیام جی رایلی تأسیس شد. وی کار خود را با یک کارگاه تولیدی کفش طبی در بوستون ایالت ماساچوست آغاز کرد.

تلاش ویلیام در طراحی کفش متمایز از سایر طراحان دوره خود بود به گونه ای که ساختار مچ و کف پا یکی از فاکتورهایی بود که ویلیام برای طراحی کفش مد نظر قرار داده بود.

با این وجود فروش کفش ها آن طور که ویلیام برای آنها برنامه ریزی کرده بود، پیش نرفت تا اینکه آرتور هال به عنوان فروشنده به همکاری با وی پرداخت.

سفر هال …

همین همکاری زمینه شراکت آنها با یکدیگر و سفر هال را به آمریکا فراهم ساخت. سفر هال کمک مؤثری برای معرفی کفش به مردم و جذب خریدار بود.

بلاخره در سال ۱۹۳۸ کمپانی نیوبالانس توانست با یکی از باشگاه های ورزشی شهر بوستون قرارداد ببندد تا کتونی های ورزشی آنها را تأمین نماید.

این قرارداد شروع کار کمپانی نیوبالانس را با سایر تیم های بیسبال، تنیس و بکس رقم زد. سرانجام کارگاه شروع به ساخت کفش برای افراد ورزشکار تیم های ورزشی مورد نظر کرد.

همچنین …

در سال ۱۹۵۶ دختر هال کارگاه را از رایلی خریداری کرد و به تولید کفش های طبی ادامه داد اما بعد از مدتی به تولید کتونی های ورزشی روی آورد.

اولین کتانی ورزشی نیوبالانس با نام ترک استر وارد بازار شد و توانست به شهرت فراوانی برسد. البته این تمام ماجرای کمپانی نیوبالانس نبود، بلکه در سال ۱۹۷۲ این کمپانی توسط جیم دیویس خریداری شد.

وی تلاش کرد برای جذب مشتری و رونق فروش تمرکز خود را بر روی کیفیت کفش ها بگذارد.

آغازی برای کفش های کتونی نیوبالانس ۳۲۰ …

در سال ۱۹۷۹ کتونی های نیوبالانس مدل ۳۲۰ طراحی شدند و برای اولین بار علامت N که نماد برند نیوبالانس بود بر روی کناره های کفش قرار گرفت.

کمپانی نیوبالانس برای نامگذاری کفش هایش دست به ابتکار زد و به جای استفاده از اسم، از اعداد استفاده کرد.

در سال ۱۹۷۸ این کمپانی به خط تولید پوشاک ورود پیدا کرد و لباس هایی از جنس نایلون و مش به بازار عرضه کرد. بعدها این کمپانی از کتونی ۴۲۰ رونمایی کرد و کارخانه کفش خود را در انگلستان تأسیس کرد.

همچنین کمپانی نیوبالانس برای پیشبرد اهداف خود یعنی نفوذ و قدرت بیشتر، تصمیم به همکاری با افراد معروف و سلبریتی ها گرفت.

7
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟