لباس/ برچسب های شستشوی لباس چه معنی دارد؟

10 مرداد 1399
معنی-برچسب-های-شستشوی--لباس-

تا به حال از خود پرسیده اید که برچسب های شستشوی لباس چه معنی دارد؟

تولید کننده ها یکسری برچسب های شستشوی لباس برای راهنمای کاربر بر روی لباس قرار می دهند که ما بتوانیم بر اساس آن به بهترین و مناسب ترین شیوه، لباس خود را بشوییم. با رعایت این موارد پوشاک ما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

شستن لباس ها در لباس شویی

این علامت ها به ما می گویند که با رعایت یکسری نکات از لباس شویی برای شستن استفاده کنیم.

شستن لباس ها در لباس شویی

بصورت کلی شستشو با ماشین لباس شویی به صورت یک تشت پر از آب نشان داده می شود (به جز علامت پیچیدن یا چلاندن ممنوع).

در صورتی که لباس قابل شست و شو باشد ممکن است شما اعدادی یا نقطه هایی را داخل سطل ببینید که به شما دمای اب مورد نیاز برای شست و شو را مشخص می کند.

یک نقطه به این معنا است که باید لباس را درآب سرد بشوئید، دو نقطه هم به معنای شستشو در آب گرم (تا ۴۰ درجه سانتی گراد است) و سه نقطه هم به معنای شستشو در دمای ۶۰ درجه می باشد.

در صورتی که یک خط زیر سطل وجود داشته باشد به معنای شست و شوی آرام است و دو خط در زیر سطل وجود داشته به معنای شست و شوی آرام یا شستشوی مناسب برای پشم است.

در صورتی که علامت شست و شو با دست را مشاهده کردید، شست و شو باید با دست و در دمای زیر ۴۰ درجه سانتی گراد انجام شود. همچنین در صورت امکان شما می توانید از برنامه شستشوی دستی استفاده کنید.

به کار بردن سفید کننده

به کار بردن سفید کننده

برای سفید کردن لباس قبل از اینکه بطری سفید کننده را خالی کنید، نگاهی به برچسب های مراقب موجود روی لباس خود بیاندازید که مطمئن شوید الیاف با سفید کننده‌ای که می خواهید استفاده کنید مشکلی ندارد.

در صورتی که یک مثلت خالی می بینید به این معنی است که شما هر وقت خواستید می توانید از سفید کننده استفاده کنید.

در صورتی که یک مثلث با دو خط مورد مشاهده کردید به این معنی است که نباید از سفید کننده های حاوی کلر استفاده کنید.

و در آخر در صورتی که دو خط مورب روی مثلث بود شما اصلا نباید از سفید کننده استفاده کنید.

نحوه خشک کردن لباس

نحوه خشک کردن لباس

پس از شست و شو می رسیم به نحوه‌ی خشک کردن لباس، برای جلو گیری از اب رفتن و یا تغییر حالت، چندین علامت وجود دارد که به ما می گوید چگونه لباس را خشک کنیم که بیشترین ماندگاری را داشته باشد.

دایره یا مربعی که یک دایره داخلش وجود دارد به معنی توانایی در استفاده از خشک کن های چرخشی است، همچنین نقطه ها نشان دهنده میزان گرمایی است که شما باید برای خشک کردن لباس استفاده کنید برای مثال یک نقطه نشان دهنده‌ي دمای کم و سه نقطه نشان دهنده دمای بالا است همچنین دایره بدون نقطه به این معنی است که شما می توانید از هر دمایی استفاده کنید.

در صورتی که دو خط مورب روی علامت خشک کردن بود به این معنی است که اصلا نباید از خشک کن استفاده کنید.

یک خط زیر علامت خشک کردن به این معنی است که شما می توانید با دور تند لباس را خشک کنید و هرچه تعداد این خط ها افزایش داشته باشد به دلیل حساس بودن بافت پارچه، باید دور خشک کردن را پایین تر بیاورید تا به الیاف پارچه آسیبی نرسد.

سه خط عمودی داخل مربع به این معنی است که شما باید لباس را روی چوب لباسی آویزان کنید تا به مرور و با چکه کردن کم کم خشک شود.

اتو کردن

اتو کردن

در صورتی که علامت اتو هیچ نقطه ای نداشته باشد به این معنی است که شما می توانید با هر دمایی که خواستید لباس خود را اتو کنید.

معمولا علامت اتو همراه با یک نقطه برای لباسس هایی از جنس پشم و ابریشم به کار می رود. دو نقطه هم برای الیاف ترکیبی و سه نقطه هم برای کتان و پنبه بکار می رود.

خشک شویی

خشک شویی

شستشوی بعضی از لباس ها را بهتر است به دست متخصصان بدهیم که به روش درست برای ما تمیز کنند. برای خشک شویی لباس چند علامت وجود دارد که زمان درخواست از خشک شویی می توانید به آن ها بگویید که این نکات را رعایت کنند.

1
۲
برچسب ها :

دیدگاه شما

۲ دیدگاه

  • Mahmoud
    ۰۷ مهر ۱۳۹۹

    سلام
    اجازه دارم از مطالبتون در پیج اینستگراممون استفاده کنیم؟

    • Emi_Administrator
      ۱۲ مهر ۱۳۹۹

      سلام دوست عزیز
      با ذکر منبع بلا مانع هستش

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟