بهترین پارچه برای حوله

10 اسفند 1400
BestFabricTowel

بهترین پارچه برای حوله کدام است؟ حوله یکی از مهم ترین اقلام در میان وسایل بهداشتی است در حالی که اغلب کم ارزش به نظر می رسد. شما فکر نمی کنید که انتخاب حوله مناسب می تواند دوش گرفتن را به یک تجربه لوکس تبدیل کند. شاید شما به دنبال خرید یک حوله کرکی و نرم باشید. اما باید بدانید که نوع پارچه نقش مهمی در اثربخشی حوله و سطح نرم و لطیف آن دارد.

با این وجود انتخاب پارچه مناسب یک کار نسبتا ساده نیست. پارچه های بامبو، کتان، پنبه ترکی، پنبه مصری از جمله گزینه های هستند که برای ساخت حوله ها مورد استفاده قرار می گیرند.

towel

با این مقاله همراه باشید، ما تلاش می کنیم تا پاسخ تمامی پرسش های مربوط به پارچه حوله را برای شما روشن کنیم. در ابتدا انواع مختلفی از پارچه های حوله را بررسی می کنیم.

بهترین پارچه برای حوله چیست؟

حوله ها در اشکال مختلف، اندازه ها، رنگ ها، الگوها و پارچه های متفاوت در دسترس هستند. آخرین مورد یعنی جنس پارچه جزو مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید حوله محسوب می شود.

 اگر در حال جستجو برای پارچه های با کیفیت بالا، نرم و با دوام هستید. در این مقاله نگاهی به محبوب ترین پارچه های مورد استفاده برای ساخت حوله و ویژگی های منحصر به فرد آنها بیندازید. بهترین پارچه برای حوله کدام است؟

towel2

۱. ۱۰۰٪ پنبه آلی

پنبه ۱۰۰٪ آلی یکی از خالص ترین انواع پنبه است. این نوع پنبه معمولا از سموم آزاد است و بدون کودهای مصنوعی، آفت کش ها یا سایر مواد شیمیایی مضر کشاورزی کشت می شود. بنابراین پارچه های ساخته شده از این نوع پنبه بسیار سازگار با محیط زیست هستند. این نوع پنبه با استفاده از تکنیک های کشاورزی ساده مانند کشاورزی محصول ساخته شده است.

ویژگی های پنبه آلی

پارچه هایی که از پنبه آلی ساخته شده اند نسبت به پارچه هایی که از پنبه معمولی ساخته شده اند نسبتا پر هزینه هستند. هنگامی که شما شروع به استفاده از یک حوله پنبه ای ۱۰۰٪ آلی می کنید متوجه می شوید که حوله های ساخته شده از پنبه های آلی فوق العاده نرم، لطیف و ملایم هستند. همین ویژگی های ممتاز پنبه آلی باعث شده است تا از آن برای خشک کردن نوزادان استفاده شود. یا اولین انتخاب افرادی باشد که مبتلا به حساسیت های پوستی هستند.

towel1
همچنین…

اگر شما به دنبال حوله های حمام هستید، حوله های ساخته شده از پنبه ای آلی باید یکی از اولین گزینه های مورد نظر شما باشد. این نوع پارچه به طور کامل از هر گونه رنگ های خشن، آلاینده ها یا سموم به دور است. بنابراین هیچ واکنش آلرژیک بر روی پوست شما ایجاد نخواهد کرد. همچنین این نوع پارچه یک گزینه بسیار مناسب و سازگار با محیط زیست است. در ضمن یک پارچه بسیار بادوام می باشد.

۲_ پنبه مصری

پنبه مصری چند ویژگی منحصربه فرد دارد، البته این نوع پنبه عمدتا به دلیل کیفیت آن منحصر به فرد شناخته شده است. الیاف پنبه مصری بسیار تصفیه شده هستند. به طوری که پروسه تصفیه در تولید این نوع پنبه بسیار طولانی تر و قوی تر از هر نوع پنبه دیگری است. الیاف بافته شده از پنبه مصری را به پارچه های ملایم و نرم تبدیل می کنند.

towel3

پنبه مصری به آب و هوا مصر اشاره دارد که برای رشد پنبه مناسب است و به بافت منحصر به فرد و نرم پارچه کمک می کند. یک تفاوت جذاب بین پنبه های منظم و مصری این است که پنبه مصری به صورت دستی برداشت می شود. در حالی که پنبه استاندارد به وسیله دستگاه برداشت شده است.

حوله های ساخته شده از پنبه مصری به غیر از عنصر لوکس بودن، به سرعت رطوبت را از بین می برند و بیشتر از سایر پارچه های قدرت جذب کنندگی رطوبت دارند. با این وجود حوله های ساخته شده از پنبه مصری بسیار گران هستند.

۳_ پنبه ترکیه

towel4

پنبه ترکیه از “سرزمین چهار فصول ترکیه” می آید. این نوع پنبه دارای الیاف بلندتری از پنبه مصری یا پنبه معمولی است. الیاف بلند منجر به صاف و محکم بودن سطح پارچه می شوند. بافت پنبه ترکیه بسیار لوکس، سبک وزن، صاف و بسیار ملایم است. بنابراین اگر پارچه حوله تن پوش شما از پنبه ترکیه است لازم نیست که در مورد پوشیدن طولانی مدت نگران باشید زیرا پنبه ترکیه با گذشت زمان نرمتر می شود.

همچنین پارچه ساخته شده از پنبه ترکی بسیار جمع و جور است. بنابراین یک حوله پنبه ای ترکیه می تواند به راحتی و بدون فضای زیادی جمع شود.

جالب توجه است که حوله های ساخته شده از پنبه ترکیه به عنوان “hammam” یا “peshtemal” شناخته می شوند. این حوله ها رطوبت بیشتری را جذب می کنند. با هر بار شستن سطح کرکی آنها به طرز باور نکردنی صاف و لطیف تر می شوند.

۴_  پنبه PIMA / Supima

towel5

PIMA یا SUPIMA، علامت تجاری برای پنبه PIMA است. پارچه ساخته شده از این نوع پنبه می تواند یک انتخاب عالی برای حوله ها باشد. حوله های ساخته شده از پنبه Supima دارای قدرت جذب بالا هستند.

Supima در جنوب غربی امریکا کشت می شود. حوله های ساخته شده از پنبه Supima از کیفیت بسیار بالا برخوردار هستند و دارای سطح صاف و لطیف هستند. حوله ساخته شده از پنبه Supima یک انتخاب عالی است چون مراقبت از آن آسان و بعد از شستشو همچنان دارای بافت صاف و نرم است.

حوله های پنبه ای Supima گران تر از پارچه های ساخته شده از پنبه مصری هستند. اما دوام و کیفیت بالای یک حوله پنبه ای Supima باعث شده است تا نتوان از خرید آن صرفنظر کرد.

۵. بامبو

towel6

در چند سال گذشته، الیاف بامبو به طور فزاینده ای برای تولید پارچه ها و نخ ها استفاده می شود. این به خاطر مزایای گسترده ای است که بامبو ارائه می دهد. بامبو به یکی از محبوب ترین پارچه های امروز تبدیل شده است.

در پروسه تولید بامبو؛ الیاف از پالپ بامبو استخراج می شوند و در نهایت به قطعات پارچه زیبا تبدیل می شوند. پارچه بامبو یک انتخاب فوق العاده برای حوله است. این پارچه بسیار با دوام و نرم است همچنین بامبو به طور طبیعی ضد باکتری است.

همچنین…
towel7

هنگامی که شما از یک حوله ساخته شده از مواد بامبو استفاده می کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که پارچه همیشه نو و تمیز خواهد بود. چون بوی بد را در خود نگه نمی دارد. بامبو نیز HypoAllergenic است، بنابراین خطر ابتلا به حساسیت های پوستی در صورت استفاده از این نوع حوله وجود ندارد. حوله های بامبو انتخاب مناسب برای کسانی به شمار می رود که دارای آلرژی های شدید پوستی هستند.

پارچه های بامبو دارای قدرت جذب بالایی هستند و علاوه بر ضد حساسیت بودن و کیفیت بالا، یکی از پایدار ترین و مناسب ترین پارچه های زیست محیطی در جهان محسوب می شوند.

۶. حوله های کتانی

towel8

کتان یکی از اصلی ترین و همچنین یکی از قدیمی ترین پارچه ها در صنعت نساجی و تولید لباس مردانه و زنانه به شمار می رود. این پارچه از ساقه گیاه کتان درست شده است.

ویژگی های بارز کتان

این پارچه به دلیل قیمت مناسب، شستشوی ساده و راحت، طرفدارن زیادی دارد. البته محبوبیت این نوع پارچه به زمان حال اختصاص ندارد چون در بسیاری از تحقیقات، قدیمی ترین لباس تولید شده در جهان به نوعی کتان نسبت داده شده است.

قدمت پارچه کتان

اولین پارچه کتان در غارهای ماقبل تاریخ و در کشور گرجستان کشف شده است. البته نمونه هایی از پارچه کتان در اطراف دریاچه سوئیس نیز کشف شده است که مربوط به ۸ هزار سال قبل از میلاد مسیح می باشد. در گذشته تهیه پارچه ها از گیاه کتان بسیار دشوار بوده است بنابراین از این گیاه به عنوان یک کالای لوکس نام برده می شد.

نحوه ساخت پارچه کتان

پارچه کتان در کارخانه از ساقه کتان ساخته می شود. پارچه کتانی دارای بافت و سازگاری شبیه به پنبه است. پارچه کتانی یک پارچه ایده آل برای تولید حوله های غیر آلرژیک به دلیل قدرت جذب بالا و مقاومت قوی به باکتری ها و میکروب ها است. در مقایسه با پنبه، پارچه کتانی به دلیل بافت قوی، سنگین تر است.

حوله های کتانی بسیار باکیفیت و مقاوم هستند. اگر به درستی از حوله های کتانی مراقبت کنید می تواند به مدت ۳۰ تا ۴۰ سال از آنها استفاده کنید.

موارد استفاده پارچه کتان

استفاده از پارچه های کتان تنها منحصر به صنعت پوشاک و تولید لباس های مردانه و زنانه نیست بلکه از این نوع پارچه در سایر مصارف نیز استفاده می شود. به عنوان مثال از پارچه کتان در ساخت اشیا و ابزارهای دکوراتیو و تولید انواع روکش های صندلی، ملافه، پرده و انواع کوسن ها و حوله های حمام و حوله های آشپزخانه استفاده می شود.

شستشوی پارچه های کتان

شست و شوی پارچه های کتان بسیار آسان است فقط کافی است تا با توجه به ضخامت و رنگ پارچه درجه حرارت لباسشویی را تنظیم کنید. اگر لباس یا حوله مورد نظر شما از پارچه کتان تیره رنگ است بهتر است که هنگام شستشو از آب گرم استفاده نکنید چون احتمال دارد که رنگ لباس یا حوله از بین برود. اما اگر رنگ پارچه کتان روشن باشد برای شستشو می توانید از آب گرم نیز استفاده کنید و نگران رنگ پس دادن پارچه یا کم رنگ شدن آن نباشید.

حوله های کتانی یا پنبه ای

حوله های کتان بسیاری از ویژگی های حوله های پنبه ای را دارا هستند. با این تفاوت که حوله های کتان زودتر خشک می شوند، همچنین تمیز کردن آن ها آسان تر است.

 7. میکرو فیبر

میکرو فیبر یک فیبر مصنوعی است که از چندین نوع مواد به صورت ترکیبی ساخته شده است. پلی استر نایلون یک پارچه ترکیبی میکرو فیبر است که برای ایجاد محصولات مختلف از جمله لباس استفاده می شود.

towel9

یکی از ارزشمندترین کیفیت هایی که میکرو فیبر به طور گسترده ای از ان برخوردار است توانایی آن برای برداشتن و جذب گردوخاک است. به همین دلیل است که پارچه میکرو فیبر معمولا در صنایع تجاری به عنوان یک ابزار تمیزکاری استفاده می شود.

 این پارچه همچنین دارای قدرت جذب بسیار بالا است. بنابراین از آن به عنوان یک پارچه مناسب تمیزکاری نام برده می شود. پارچه های میکروفیبر برای ساخت حوله ها مناسب نیستند چون می توانند محیط زیست را آلوده نمایند. بخش پلی استر این پارچه پلاستیکی است. بنابراین هنگامی که حوله های میکرو فیبر کثیف در ماشین های شستشو تمیز می شوند، میکروپلاستی پارچه به آب منتقل می شود که در نهایت می تواند باعث الودگی آبهای جاری شود.

حوله های حمام

towel10

حوله های حمام می توانند بستری مناسب برای رشد میکروب ها و باکتری ها باشند. شما از حوله حمام استفاده می کنید تا رطوبت را از بدن خود جذب کنید، بنابراین حوله احتمالا برای مدت زمان طولانی مرطوب خواهد ماند.

به همین دلیل است که شما باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و انتخاب هوشمندانه را در انتخاب بهترین پارچه برای حوله های حمام داشته باشید. در حالت ایده آل، یک پارچه با قدرت جذب بالاتر بهتر است. پارچه های ضخیم تر که دارای قدرت انعطاف پذیری بالاتر و الیاف بلندتری هستند از دوام بالاتری نیز برخوردار خواهند بود.

بهترین پارچه برای حوله آشپزخانه

towel11

حوله های آشپزخانه یا حوله های تمیز کردن ظروف، به طور مرتب مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع حوله ها به راحتی در مقایسه با حوله های دیگر کثیف می شوند و بنابراین نیاز به شستشوی منظم دارند. با توجه به اینکه چقدر از آنها استفاده می شود، برای یک پارچه ضروری است که بتواند دو هدف را برآورده کند. اولا باید دارای جذب بالا باشد و بتواند گردوخاک را تمیز و جذب کند. دوم، این که نباید دوام خود را حتی پس از چرخه های شستشو و خشک شدن چندگانه از دست بدهد.

پنبه مناسب ترین پارچه برای حوله های آشپزخانه است. چون نه تنها این دو الزامات بسیار ضروری یک حوله آشپزخانه را برآورده می کند، بلکه کاملا مقرون به صرفه است. پارچه های خشن می توانند واکنش های آلرژیک، التهاب و سایر حساسیت های پوستی را ایجاد کنند. بنابراین در انتخاب حوله های حمام موارد ذکر شده در این مقاله را مد نظر قرار دهید.

#حوله_حمام #حوله_آشپزخانه #بهترین_و_ باکیفیت ترین_حوله_های_حمام #پنبه_مصری_ #بامبو #پنبه_ترکی #جنس_های_مختلف_حوله-حمام #میکروفیبر #حوله_های_کتانی

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟