تکنیک های بازاریابی و فروش پوشاک

30 فروردین 1401
تکنیک های بازاریابی و فروش پوشاک

تکنیک های بازاریابی و فروش پوشاک اگر به شیوه سابق و سنتی باشد کارایی چندانی نخواهد داشت بنابراین اگر بخواهید در حوزه فعالیت خود یعنی فروش لباس پیشرفت چشمگیری داشته باشید و ضمنا مشتریان بیشتری جذب نمایید باید از روش های نوین برای بازاریابی استفاده نمایید.

برخی از صاحبان کسب و کارها ارائه یک محصول باکیفیت و قیمت مناسب آن را برای فروش کافی می دانند در حالی که روش های بازاریابی کمک شایانی به افزایش فروش محصولات در حوزه های مختلف کسب و کار می نماید.

فروش پوشاک

فروش پوشاک و بازاریابی برای فروش دو موضوع کاملا جداگانه هستند که صاحبان کسب و کارها باید آنها را از هم تفکیک نمایند. در ادامه توضیحاتی پیرامون بازاریاب و روش های بازاریابی در حوزه پوشاک ارائه می گردد.

تعریف بازاریاب و بازاریابی

تعریف بازاریاب: بازاریابی همانطور که از نامش پیداست بر یافتن بازار برای فروش محصول تمرکز دارد. بازاریاب باید بتواند یک رابطه دو طرفه بین شرکت تولیده کننده یا عرضه کننده کالا با بازار برقرار نماید.

بازاریاب باید بتواند با افراد جامعه یا همان مشتریان هدف تعامل برقرار نماید و نیاز مشتریان را بشناسد. چون بازار پوشاک همواره در حال تغییر است بنابراین برای ماندن و بقا در بازار متغییر پوشاک باید بتوانید با بازار همسو باشید و متناسب با تغییرات آن پیش بروید. البته شناخت بازار نیاز به صرف وقت و دقت دارد.

تیم فروش

امروزه بسیاری از کمپانی ها برای شناساندن بیشتر برند خود به بازار و افزایش سهم فروش برند خود در بازار اقدام به تشکیل تیم های بازار یابی می نمایند. تیم بازاریاب از قبل محیط های مناسب برای فروش محصول را شناسایی و سپس تیم فروش را برای جذب مشتری می فرستد. تیم فروش در زمینه تعامل با مشتری تخصص کافی دارد و آموزش دیده می باشد.

تنظیم برنامه بازاریابی

هر کمپانی یا تولیدکننده پوشاک متناسب با نیازهای خود اقدام به تبلیغات و بازاریابی می نماید. بسیاری از برندها برنامه بازاریابی خود را براساس اهداف کوتاه مدت، اهداف میان مدت و اهداف بلند مدت تنظیم می کنند.

بازاریابی اینترنتی

برای شناساندن برند خود به بازار تنها به بازاریابی به شیوه های سنتی از قبیل بازاریابی دهان به دهان اکتفا ننمایید چون استفاده از بازاریابی اینترنتی بسیار تأثیرگذارتر و پایدارتر در جذب مشتری و افزایش فروش محصولات می باشد.

نظرسنجی اینترنتی

به وسیله بازاریابی اینترنتی پوشاک می توانید از نظرسنجی اینترنتی استفاده کنید. در نظرسنجی می توانید به نیازهای مشتریان، نوع مخاطبان هدف و الگوهای رفتاری خرید آن ها پی ببرید.

در ادامه مقاله پیرامون بازاریابی در حوزه پوشاک و ابزارهای مورد استفاده در این زمینه توضیحاتی ارائه می گردد.

رقابت در صنعت مد

در حال حاضر، صنعت مد یکی از فعال ترین و پر رونق ‌ترین و ضمنا ثروتمندترین صنایع در جهان است. بنابراین برای رقابت و ماندگاری در این صنعت، به یک سری استراتژی‌های بازاریابی نیازمند هستیم.

شناخت رقبا و تلاش برای سبقت گرفتن از آن ها یک استراتژی مهم و ارزشمند است به این صورت که با تجزیه و تحلیل داده هایی که کسب می کنید می توانید تعیین نمایید که در حوزه کسب و کار خود چگونه باشید و چطور هویت برند خود را تعریف و آن را به سایرین معرفی نمایید.

برنامه بازاریابی خود را بچینید

امروزه رقابت در حوزه صنعت پوشاک یک چالش اساسی محسوب می شود. بنابراین اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید بهتر است که در برنامه بازاریابی فروشگاه پوشاک خود به عناصر اساسی توجه نمایید.

یکی از این عناصر توجه به برنامه بازاریابی سایر فروشگاه ها و نحوه یافتن و جذب مشتری و سپس حفظ مشتری می باشد. ضمنا باید به نکاتی همچون شناسایی رقبا در حوزه کسب و کار مورد نظر خودتان، نحوه بازاریابی، مزایا و برتری کسب و کار شما نسبت به سایرین و اهداف شما از خدمات رسانی به مشتریان، توجه نمایید.

نوآوری و خلاقیت به خرج دهید

باید خلاق باشید تا در کنار استفاده از روش های بازاریابی متداول و معمول بتوانید نوآوری به خرج دهید و به کمک روش های خلاقانه بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب محصولات فروشگاه خود نمایید.

استفاده از ابزارهای آفلاین و ابزارهای آنلاین

یکی از ابزار های مورد استفاده در زمینه بازاریابی ابزارهای آفلاین همچون بنرهای تبلیغاتی، تراکت ها و تابلوهای تبلیغاتی می باشد. البته لحاظ نمودن تخفیف ها هر چند وقت یکبار بر روی محصولات فروشگاه می تواند برای مشتری بسیار ترغیب کننده باشد به طوری که مشتری را برای خرید متقاعد و جذب نماید.

بنابراین برای معرفی محصولات فروشگاهتان از علائم تبلیغاتی استفاده کنید. این علائم نمونه بارزی از حضور شما در میان سایر کسب و کارها می باشند و ضمنا تبلیغات شما معرف کسب و کار شما در میان سایر رقبا خواهد بود. به عبارت دیگر، هر چه بیشتر در معرض دید باشید، بیشتر در ذهن ها ماندگار می شوید و همین موضوع باعث جذب مشتری و نهایتا افزایش فروش محصولات فروشگاه شما می شود.

استراتژی های خود را تعیین نمایید

اگر صاحب کسب و کار در حوزه پوشاک هستید باید قبل از هر چیز برای بازاریابی پوشاک، استراتژی مناسب تعیین و مشخص نمایید.

چرا که با این کار می توانید به افزایش فروش در حوزه پوشاک دست پیدا کنید. همچنین فراموش نکنید که استراتژی های خود را براساس نوع پوشاک و انواع رده های سنی که پوشاک به آنها عرضه می شود، تعیین و مشخص نمایید.

برای بازاریابی در حوزه کسب و کار خود علی الخصوص حوزه پوشاک و البسه می توانید از انواع ابزارهای آفلاین همچون بنرهای تبلیغاتی و انواع ابزارهای آنلاین از قبیل شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

چرا شبکه های اجتماعی؟

امروزه بخش عظیمی از تبلیغات کسب و کارهای مختلف در شبکه های اجتماعی انجام می گیرد؟ اما چرا؟ چون رسانه های اجتماعی روشی عالی و ارزان برای تبلیغ ارائه می‌دهند. همچنین می توانید از اقصی نقاط مختلف جهان برای فروشگاه اینترنتی خود بازدیدکننده جذب نمایید.

هر چند که هدف تبلیغات شما باید شامل مخاطبان هدف باشد به عنوان مثال اگر محصولات فروشگاه شما پیرامون شهر خودتان از فروش خوبی برخوردار است باید سعی نمایید صفحه فروشگاهی خود را به روز رسانی نمایید و از درج پست در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام غافل نباشید. در پست های اینستاگرامی فروشگاه خود اعلان های مهم همچون تخفیف ها را فراموش نکنید.

وضعیت بازار را ارزیابی کنید

تحقیق و ارزیابی بازار نیز از جمله فاکتورهایی می باشد که باید در استراتژی های خود لحاظ نمایید.تحقیق در مورد وضعیت بازار را به صورت مداوم انجام دهید چون این کار به شما کمک می کند تا از رفتار مشتریان خود غافلگیر نشوید و ضمنا بتوانید محصولاتی متناسب با علاقه و نیاز مشتری تولید و عرضه نمایید.

همچنین به عنوان صاحب کسب و کار اینترنتی از نحوه توزیع کالا و محصول، کیفیت کالا، قیمت محصول، تنوع، جذابیت کالا و مطابقت آن با مد روز و نیاز افراد جامعه غافل نباشید.

برند سازی

یکی از فاکتورهای مهم و اساسی پیرامون برندسازی، انتخاب یک شعار انتخابی می باشد که باید سنخیت لازم با نوع محصولات فروشگاه شما را داشته باشد و ضمنا بیانگر تفاوت شما با سایر رقبا باشد.

به عبارت دیگر، برای برندسازی نیاز به یک شعار جذاب و مناسب دارید. به عنوان مثال اگر در کسب و کار پوشاک و البسه هستید باید شعاری را انتخاب کنید که بیانگر ویژگی های بارز، ممتاز و مشخص محصولات فروشگاهتان باشد.

 دکوراسیون فروشگاه

محصولات شیک و جذاب پشت ویترین ها در اکثر موارد مخاطبین را برای خرید متقاعد می کنند. صاحبان کسب و کارهای حوزه پوشاک باید به چیدمان داخلی فروشگاه و دکوراسیون آن توجه نمایند.

اکثر افراد با ورود به یک فروشگاه و دیدن چیدمان نامنظم محصولات ترجیح می دهند زمان زیادی را صرف بازدید از محصولات ننمایند. چون به احتمال زیاد خرید محصولات مورد نیاز خود را در این فروشگاه انجام نمی دهند. نوع چیدمان فروشگاه شما باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند حرکت کند و از محصولات بازدید نماید.

استفاده از روش های به روز و مورد پسند در چیدمان های فروشگاهی می تواند یکی از روش ها مؤثر برای جذب مخاطب باشد. محصولاتی که بخاطر چیدمان صحیح در معرض دید مشتری قرار دارند و در دسترس وی هستند.

لازم به ذکر است که موضوع چیدمان محدود به فروشگاه های حضوری نمی باشد بلکه برای فروشگاه های اینترنتی نیز باید یک صفحه جذاب با یک چیدمان فوق العاده را رقم بزنید. صفحه وب سایت فروشگاهی شما یا فروشگاه اینستاگرامی شما همان ویترین فروشگاه حضوری محسوب می شود.

هر چقدر در چیدمان و نحوه معرفی محصولات فروشگاه خود خلاقیت به خرج دهید مطمئنا مخاطبین بیشتری جذب می نمایید. مخاطبینی که در طولاتی مدت به مشتریان دائمی فروشگاه حضوری یا فروشگاه اینترنتی شما تبدیل می شوند.

بسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی

با کمی خلاقیت یک تجربه خرید خاص و دلچسب را برای مشتریان خود رقم بزنید، به این صورت که می توانید از بسته بندی های خلاقانه و متفاوت استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که برخی از ایده های بسته بندی محصولات در فروشگاه های پوشاک با هدف بازاریابی به کار برده می شوند. البته می توانید از ایده هایی همچون عرضه کارت تخفیف به مشتریان برای خریدهای بعدی نیز استفاده نمایید. برای این منظور می توانید روزهای خاص و به یادماندنی را به مقطع زمانی تخفیفات اختصاص دهید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟