لباس عمده و خرید و فروش لباس عمده در رسانه های اجتماعی

28 تیر 1399
خرید-و-فروش-لباس-در-رسانه-های-اجتماعی

خرید و فروش لباس عمده در رسانه های اجتماعی گویای نقش پررنگ و تأثیرگذار شبکه های مجازی در زندگی روزمره می باشد. این تأثیر تا جایی پیش رفته است که موفقیت هر کسب و کاری به حضورش در فضای مجازی وابسته شده است.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی می تواند تضمینی برای ادامه کسب و کارتان و همچنین کسب سود باشد. اما در نظر داشته باشید که این روند نیز منوط به روشن سازی هدف و نحوه معرفی کسب و کار و نوع محصولات مد نظرتان می باشد.

همچنین…

ما با استفاده از شبکه های مجازی می توانیم شروع به خرید و فروش ملزومات روزمره خود بکنیم. ما حتی می توانیم محصولات فروشگاه خودمان را از عمده فروش هایی که در شبکه های اجتماعی وجود دارند بخریم.

بیشتر ما تا به حال تجربه خرید آنلاین داشته ایم، پس چرا خودمان یک فروشنده آنلاین نشویم؟

به عنوان مثال اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم در دنیای مجازی بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

در صورتی که ما بتوانیم بخش بسیار کوچکی از این ۸۰۰ میلیون نفر را به مشتری خود تبدیل کنیم به رقم قابل توجهی می رسیم!

سوالاتی که باید از خود بپرسید.

سوالاتی که باید از خود بپرسید.

اگر به دنبال موفقیت در زمینه کسب و کار خود هستید ابتدا حیطه و حوزه کاری خود را مشخص کنید. به طور مثال اگر می خواهید در زمینه پوشاک فعالیت داشته باشید بهتر است به تفکیک محصولات بپردازید زیرا متمرکز بودن در یک زمینه بهتر از این است که در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشید و در نهایت بدون آنکه برای یک مسیر صحیح برنامه ریزی کنید، احساس سردرگمی و پریشانی به سراغتان بیاید.

خرید لباس عمده

خرید-لباس-عمده

برای تهیه پوشاک مورد نیاز فروشگاه خودتان می توانید به تولیدکنندگان اصلی پوشاک و یا وارد کنندگان لباس مراجعه کنید. همچنین می توانید با اشخاص هم صنف خود در زمینه روش خرید و نوع محصولات مشورت نمایید.

البته سر زدن به نمایشگاه های لباس می تواند یکی از گزینه هایی مناسب برای آشنایی شما با صاحبان عمده فروش های لباس و تولیدکنندگان صنعت پوشاک باشد.

اجناس باکیفیت

اجناس-با-کیفیت

معایب عرضه و ارائه اجناس بی کیفیت شاید در ابتدا برای فروشنده محرز نباشد اما در طولانی مدت باعث سلب اعتماد مشتری نسبت به محصول می شود که در نهایت فروشگاه شما با از دست دادن مشتری هایش روندی را طی می کند که در مسیر ضرر و زیان می باشد.

مسئله ای که باید مد نظر داشته باشید این است که از پوشاک مد روز غافل نباشید. با تغییر فصول پوشاک مختص به آن فصل را وارد فروشگاه نمایید. به عبارتی توجه به سلیقه مشتریان تا حدود زیادی مسیر فروش و عرضه محصولاتتان را به بازار مصرف هموار می سازد و به عنوان یک عامل اساسی می تواند نقش مؤثری در موفقیت شما در کسب و کارتان ایفا نماید.

بسته بندی منحصر به فرد محصولات

بسته-بندی-محصولات

تحویل محصولات در بسته بندی های مناسب این نظر را به مشتریان القا می کند که شخصیت مشتری برای شما قابل احترام است و رضایت وی از نحوه ارائه محصول گام مهمی در جهت جذب مشتری و تبلیغ فروشگاه شما محسوب می شود.

سنخیت و هماهنگی نوع سفارش مشتری با محصول ارسالی از طرف فروشگاه

آیا لباس تن خور مناسبی دارد یا نه؟ این سوالی است که هر مشتری با دیدن عکس ژورنال لباس از خود می پرسد.

مشتریان یک فروشگاه اینترنتی لباس از فروشنده انتظار دارند تا صداقت در کار جزء اولویت های کاری وی باشد چرا که مشتری به یک عکس یا کلیپ ویدئوی کوتاه از لباس یا پوشاک مورد نظری اکتفا می کند و انتظار دارد مبلغی که در خرید آنلاین پرداخت نموده است صرفا بابت همان کالایی باشد که سفارش داده است. در غیر اینصورت عدم رضایت مشتری ها باعث کاهش تقاضا و روند نزولی فروش در فروشگاه می شود.

در صورتی که هر شخص خود را متعهد و پایبند به قوانین فروشگاه اینترنتی بداند و از روش و نحوه کار و ارتباط با مشتری مطلع باشد و همچنین اطلاعات خود را در این زمینه به روز کند مسلما می تواند برای موفقیتش یک برنامه ریزی طولانی مدت در کسب و کار خود بگنجاند.

مشکلات و دشواری هایی که باید با آن دست و پنجه نرم کنید.

هر شخص به محض تعیین هدف و انتخاب مسیر کسب و کارش باید از روبرو شدن با دشواری های کار نهراسد و از ادامه فعالیت خود یعنی خرید و فروش پوشاک ناامید و دلسرد نگردد. چه بسا در هر شغل یا حرفه ای با مشکلات و مسائل منحصر به آن حوزه برخورد خواهید داشت، پس بهتر است صبور و منطقی عمل کنید.

در زمینه فروش لباس عمده یکی از مشکلات شایعی که ممکن است با آنها روبرو شوید شامل برخورد و گاها شکایات مشتریان از فروشگاه شما می باشد. به موقع نرسیدن اجناس سفارش داده شده به دست مشتری، برگشت کالاهای خریداری شده از جانب مشتریان و مسائلی از این قبیل جزء مواردی هستند که هر فروشگاه عمده فروشی پوشاک کم و بیش با آن روبرو می باشد.

مسائلی که هر فروشگاه عمده فروشی پوشاک کم و بیش با آن مواجه می شود شامل مواردی همچون برگشت کالاهای خریداری شده از طرف خریداران به فروشگاه می باشد. همچنین تأخیر در ارسال سفارشات مشتریان سبب بروز نارضایتی و سلب اعتماد مشتریان می شود.

مشتری مداری را در رأس کار خود قرار دهید.

یکی از مشکلات یا بحران هایی موجود در صنعت پوشاک و علی الخصوص در حوزه فعالیت فروشندگان پوشاک، فقدان فرهنگ مشتری مداری است.

برای اینکه بتوانید این فرهنگ را به عنوان یک استراتژی در کسب و کار خود وارد نمایید باید به مواردی همچون همدلی با مشتری، سهولت تعامل با مشتریان، ایجاد ارتباط بین عملکرد کارکنان و فرهنگ مشتری مداری و استخدام نیروهای آشنا با فرهنگ مشتری مداری توجه و دقت کافی را به خرج دهید و این موارد را در اولویت برنامه خود قرار دهید.

جبران خسارت مشتری و پرداخت غرامت، یکی از مواردی است که می تواند فرهنگ مشتری مداری را تا حدود زیادی تقویت نماید.

نگرش مشتری – محور

نگرش-مشتری-محور

در صورتی که همزمان با ترویج و ارائه فرهنگ مشتری مداری، استراتژی آن را در کسب و کار خود به کار ببندید به طور حتم می توان گفت که شما از نگرش مشتری-محور برخوردار هستید.

شاپینگ؟

شاپینگ یا فروشگاه اینترنتی یک فضای مجازی بر بستر اینترنت است که فروشنده ها می توانند محصولات و کالاهای خود را با این روش عرضه کنند.

به بیانی ساده تر با استفاده از این فروشگاه می توانید محصولات را خریداری نمایید. با کلیک بر روی پوشاک یا محصول مورد نظرتان می توانید به مشخصات کالا دسترسی پیدا کنید و اطلاعات لازم را به دست بیاورید تا نسبت به خرید آن تصمیم بگیرید و سپس مراحل پرداخت و دریافت کالا را طی کنید.

برای افرادی که اصرار به حفظ سبک سنتی کسب و کارشان دارند دیری نمی پاید که از چرخه خرید و فروش حذف می شوند و در صورت پابرجا ماندن فعالیتشان باید به تعداد محدودی مراجعه کننده قناعت کنند.

خرید اینترنتی بدون محدودیت زمانی و مکانی

خرید-اینترنتی

فروشگاه اینترنتی مرزهای جغرافیایی را کنار زده است و برای هر شخصی در هر مکان و در هر زمان از شبانه روز امکان خرید را فراهم ساخته است.

بازدید از محصولات فروشگاه اینترنتی باعث صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های رفت و آمد می شود.

تنوع محصولات در فروشگاه های اینترنتی می تواند جوابگوی هر نوع سلیقه ای باشد و مشتری در هر زمان که بخواهد به فروشگاه اینترنتی سر بزند و از آن خرید نماید.

محاسن فروش آنلاین

فروش آنلاین موفق به تصاحب سهم فراوانی از فروش شده است و حوزه فعالیت خود را در زمینه هایی همچون فروش کالا و ارائه خدمات بسط و گسترش داده است به نحوی که امروزه شاهد فروش اجناس دست دوم نیز در فضای مجازی هستید.

همچنین یکی دیگر از محاسن بسیار چشمگیر فروش اینترنتی این است که می توانید فروش پوشاک و لباس را در دو حوزه عمده و خرده دنبال کنید بدون آنکه فعالیت شما در یکی از این حوزه ها کمرنگ شود. فراموش نکنید که راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و فروش لباس به صورت عمده، قواعد و اصول مربوط به خود را دارد که با شناخت و اجرایی کردن آنها به طور حتم در کسب و کارتان شاهد پیشرفت و موفقیت خواهید بود.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در یک تحقیق مشخص شده است که حدود ۳۵ درصد از افراد با بازه سنی زیر ۲۵ سال، اینترنت را به عنوان مرجع اصلی خرید خود انتخاب کرده اند.

بر همین اساس بسیاری از کسب و کار ها نحوه مدیریت کسب و کار خود را تغییر داده اند و به سوی کسب و کار اینترنتی سوق داده اند.

بسیاری از پیشگامان در صنعت مد از این تغییرات باخبر هستند و اهمیت این موضوع را نیز درک کرده اند به همین دلیل خودشان را با این وضعیت مطابقت می دهند.

حال این موضوع چه اهمیتی دارد؟

ما می فهمیم که امروزه دنیای مجازی به یک فضای بالقوه برای فروش محصولات به خصوص لباس عمده مردانه، زنانه یا بچگانه تبدیل شده است.

خبر خوب این است که همه‌ی ما می توانیم در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشیم. معمولا هزینه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی کمتر از یک فروشگاه فیزیکی است.

تنها چیزی که شما لازم دارید اینترنت و یک گوشی هوشمند است. همچنین تهیه یک لپ تاب می تواند کمک بسیار زیادی به کسب و کار شما بکند.

دسته بندی فروشگاه های اینترنتی

این فروشگاه ها با توجه به نوع محصولاتی که عرضه می کنند به دو دسته تقسیم می شوند. فروشگاه هایی که به فروش و عرضه محصولات و کالاهایی همچون پوشاک، لوازم خانگی، گوشی های موبایل و غیره می پردازند با عنوان فروشگاه های کالای فیزیکی نامگذاری شده اند.

اما فروشگاه های کالای دیجیتال فروشگاه های هستند که محصولاتی از قبیل فیلم، عکس و نرم افزارهایی را ارائه می دهند که کاربر پس از پرداخت مبلغ قید شده می تواند فایل خریداری شده را دانلود کند.

آیا فروشگاه های اینترنتی دارای معایبی هستند؟

خرید به سبک کلاسیک و سنتی برای بعضی از افراد قابل قبول و اطمینان بخش تر به شمار می رود، به عبارتی در فروشگاه فیزیکی یا فروشگاهی که عینا وارد آن می شوید و محصولات را با دقت وارسی و برانداز می کنید تا حد زیادی این احساس به سراغ شما می آید که با اطمینان و دقت محصول مورد نیاز را انتخاب و آن را خریداری نموده اید.

در حالی که این پروسه در فروشگاه های اینترنتی به روشی متمایز صورت می گیرد. به این صورت که در فضای مجازی فروشگاه و از طریق یک سری عکس، تصویر یا ویدئو با محصول آشنا می شوید و در مورد آن اطلاعات به دست می آورید.

اما مسئله ای که باید القای ریسک و خرید محتاطانه را از فروشگاه های اینترنتی به حداقل برساند، ایجاد اعتماد در مشتری است.

صاحب فروشگاه اینترنتی باید زمینه را برای ایجاد این اعتماد فراهم نماید. تحویل به موقع سفارشات و بسته های مشتریان، عرضه محصولات باکیفیت، معرفی صحیح و صادقانه محصولات از جمله فاکتورهایی هستند که با رعایت آنها می توان پل ارتباطی بین فروشنده و مشتری را مستحکم تر نمود و ذهنیت افراد نسبت به فروشگاه های اینترنتی و فعالیتشان در فضای مجازی را در مسیری درست و مناسب شکل داد.

رسانه های اجتماعی؟

رسانه های اجتماعی رسانه هایی هستند که برای تعامل اجتماعی از تکنیک های ارتباطی استفاده می کنند و در دسترس عموم مردم می باشند.

به عبارتی این رسانه های اجتماعی شامل تعدادی برنامه های کاربردی هستند که بر پایه اینترنت امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

کاربران با استفاده از این رسانه ها می توانند محتوای مد نظر خود را تولید و سپس به تبادل آن بپردازند و آن را با همه افراد در سراسر دنیا به اشتراک بگذارند.

البته به یاد داشته باشیم که این رسانه های اجتماعی با رسانه هایی همچون تلویزیون و روزنامه متمایز هستند و یکی از نقاط مثبت آنها این است که در دسترس همگان قرار دارند و هزینه ای که کاربر به خاطر استفاده از آن پرداخت می نماید نسبتا ارزان تر از سایر رسانه ها می باشد.

لیستی از شبکه های اجتماعی

لیستی-از-شبکه-های-اجتماعی

اینستاگرام، واتساپ، وایبر، فیس بوک، تانگوو و … از جمله شبکه های اجتماعی هستند که دارای بیشترین تعداد کاربران و بازدیدکنندگان هستند. این شبکه ها نسبت به سایر رسانه ها از رشد چشمگیری برخوردار هستند. به اشتراک گذاری اطلاعات در قالب ویدئو، تصویر و … با هزاران نفر در سراسر جهان به جذابیت این شبکه ها افزوده است.

ین شبکه ها فرصتی را به ما انسان ها ارزانی داشته تا بتوانیم در زمان و هزینه صرفه جویی کنیم و در عین حال از مزایای این شبکه ها در جهت گسترش و توسعه کسب و کارها و جذب مشتری و رونق اقتصادی استفاده نماییم.

تاثیر رسانه‌های اجتماعی در دنیای لباس

پوشاک عمده در رسانه های اجتماعی

امروزه روش های جدید خرید افراد تاثیر بسیار زیادی بر روی ترندهای دنیای لباس گذاشته است. افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند معمولا تا جایی که امکان دارد لباس تکراری نمی پوشند و بیشتر لباس هایی که در این شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند به نوعی یک بار مصرف هستند.

حالا جدا از درست بودن یا نبودن این موضوع، دنیا به این سمت پیش می رود و ما برای ادامه و ورنق باید کسب و کار خودمان را با این موضوع وفق بدهیم.

البته این موضوع همیشه به نفع فروشنده‌ پوشاک عمده و خرده نیست. پوشاکی که مد یا ترند می شوند، خیلی زود بازار را اشباع می کنند اما به همین زودی هم محو می شوند. به این دلیل باید ریسک های این نوع پوشاک را در نظر داشته باشیم.

خرید لباس عمده برای فروشگاه

خرید لباس عمده برای فروش در فروشگاه فیزیکی یا اینترنتی یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش در هر فروشگاهی است. برای خرید موفق باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

تحقیق

برای یک خرید موفق شما باید به روز باشید و نیاز بازار و مشتریان خود را درک کنید. برای این کار باید به سراغ مجله های مد، فشن بلاگر ها، تولیدی ها و اینفلوئنسرهای حوزه ی پوشاک بروید و ببینید چه سبک لباسی را انتخاب می کنند. در این صورت شما برای خرید محصول ایده می گیرید و لباس های بهتری را می توانید انتخاب کنید.

از کجا خرید کنیم؟

از-کجا-خرید-کنیم

خرید لباس عمده آنلاین مزایای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. خرید عمده پوشاک بصورت آنلاین این امکان را به شما می دهد که بتوانید محصولات دیگر عمده فروش ها را ببینید وآن ها را با هم مقایسه کنید و نکات مثبت و منفی هر کدام از عمده فروش ها را در نظر بگیرید.

به غیر از این مورد عمده فروشی های آنلاین معمولا شرایط فروش بهتری را در اختیار شما قرار می دهد.

پروسه خرید

پروسه-خرید

اولین چیزی که باید در خرید عمده به آن توجه داشته باشید بودجه خرید شما است. سپس باید به دنبال لباس هایی باشید که انتظار شما را برآورده می کنند.

این موارد برای هر فروشنده بسته به نیاز مشتریان و حوزه فعالیت متغییر است اما تعیین بودجه خرید اصلی ترین قدم برای شروع است.

همچنین در نظر گرفتن تعداد لباسی که می خواهید بخرید هم اهمیت زیادی دارد. این مورد را تنها با مرور زمان و میزان فروش در یک بازه زمانی می توانید بدست بیاورید.

نکته آخر و مهم دیگر سایز لباسی است که می خرید. بیشتر عمده فروش های لباس برای فروش محصولات خود یک حداقل تعیین کرده اند و شما باید سعی کنید تعداد مناسبی از هر نوع را انتخاب کنید.

بسته به مشتریان شما میزان فروش هر سایز متغییر است و قلق این مورد نیز در طی زمان بدست می آید.

نکاتی که به کار گرفتن آنها و توجه به آنها می تواند مؤثر و کمک کننده باشد.

عامل مهم دیگری که به فروش شما کمک می کند، برند سازی است. برند شما می خواهد چه پیامی به مشتریانش برساند؟ هدف خود را مشخص کنید و دسته مشتریان خود را انتخاب کنید.

در این صورت شما می توانید تعداد انتخاب های خود را کمتر کنید ولی در عوض کیفیت و رضایت مشتریان را بالا ببرید.

دنبال شرایط ویژه فروش و تخفیف ها باشید. این کار بیشترین تاثیر گذاری را برای کسب و کار شما دارد و به راحتی می تواند حاشیه سود شما را بالا ببرد.

همچنین…

سبک لباس های فروشگاه خود را جدیدتر کنید تا جایی که به سلیقه مشتریان شما نزدیکتر باشد. چون با این روش می توانید انتظار داشته باشید که در مسیر فروش لباس عمده پیشرفت خواهید کرد.

آیا به کار و فعالیت خود به عنوان عرضه کننده لباس عمده علاقه دارید؟ علاقه مندی شما به فعالیت در این حوزه باعث رشد خلاقیت و ایجاد ایده های جدید برای هر چه بیشتر شدن رونق فروشگاه و جذب مشتری می شود.

قبل از اینکه اقدام به راه اندازی فروشگاه کنید در مورد هزینه ها و مواردی همچون عکاسی، نورپردازی و همچنین دکوراسیون داخلی تجزیه و تحلیل کنید که کدام موارد می تواند به بهبود فروش کمک کند و کدام موارد تأثیر چندانی در بهبود وضعیت فروشگاه ندارد و در صورت حذف آنها، کوچکترین لطمه به کسب و کارتان وارد نمی شود.

شما در زمینه فروش اینترنتی و فروش پوشاک عمده و خرده چه تجربه ای دارید؟

2
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟