آیتم های خرید لباس زنانه

12 مرداد 1399
آیتم های خرید لباس زنانه

آیتم های خرید لباس زنانه از موارد کلیدی برای خرید لباس های باکیفیت و مناسب به شمار می روند. بسیاری از بانوان به خرید پوشاک به عنوان یک دغدغه نگاه می کنند چون همواره نگرانند که پوشاکی که خریداری کرده اند از کیفیت لازم برخوردار نباشد، همچنین آنطور که باید و شاید با استایل آنها همخوانی نداشته باشد. لباسی که در پشت ویترین فروشگاه بسیار پرزرق و برق و چشمگیر بود، هنگام پوشیدن، زیبایی و استایل لازم برای شیک پوشی را نداشته باشد. همچنین در بعضی از مواقع بدون پرو کردن اقدام به خرید لباس می نمایند که اغلب غیرقابل پوشیدن است.

با این مقاله همراه باشید، در ادامه به توضیحاتی پیرامون انواع پوشاک زنانه و نکات کلیدی برای خرید لباس زنانه می پردازیم.

نکات کلیدی و آیتم های خرید لباس زنانه

از خرید لباس های خیلی تنگ و خیلی گشاد صرفنظر کنید

یکی از تجربه های که اغلب بانوان با آن روبه رو هستند خرید لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد است که اغلب داخل کمد به دست فراموشی سپرده می شوند در حالی که به این امید خریداری شده اند که روزی بتوانند به یک اندام متعادل برسند و از لباس های داخل کمد استفاده کنند.

دقیق بودن اندازه ها را جدی بگیرید

دقیق بودن اندازه را جدی بگیرید

بنابراین قبل از خرید هر نوع پوشاک زنانه از سایز اندام، اندازه قد و سایز دور کمر خود مطمئن باشید. این موارد یکی از آیتم های خرید لباس زنانه محسوب می شوند. حتی در صورتی که در مورد دقیق بودن اندازه ها مردد هستید می توانید با پرو کردن لباس مد نظر خود این مشکل را مرتفع سازید.

بنابراین در هنگام خرید سعی نکنید لباس را با فشار به تن خود بپوشانید به این امید که روزی بتوانید به اندازه ایده آل این لباس برسید. خرید لباس های نامناسب فقط فرصت پوشیدن لباس های مناسب را از شما نمی گیرد بلکه باعث می شود مبلغ قابل توجه ای از بودجه شما صرف لباس هایی شود که بلااستفاده هستند.

برچسب های لباس و عدم تطابق با سایز مورد نظرتان

برچسب های اندازه گیری لباس

اما در مورد برچسب های لباس زیاد خوش بین نباشید بهتر است رجوع به این برچسب ها فقط به عنوان یکی از فاکتورهای اندازه گیری در نظر گرفته شوند. چون این اندازه های روی لباس ها برای طراحان و تولیدکنندگان پوشاک اغلب متفاوت و مختلف است. یکی از فرم هایی که اغلب لباس ها طبق آن طراحی و تولید می شوند، فرم ساعت شنی  است در حالی که همه بانوان دارای این مدل از اندام نیستند. لازم به ذکر است که گاهی تولیدکنندگان قصد دارند نگاه خوش بینانه ای در شما نسبت به فرم اندامتان ایجاد کنند به این صورت که سایزهای کوچک تر را بر روی لباس های قرار می دهند که معمولا بزرگتر هستند.

همچنین…

تکیه بر سایزهای موجود بر روی برچسب های لباس چندان جالب نیست و شما را به انتخاب لباس مورد نظرتان هدایت نمی کند. سایزبندهای پوشاک زنانه از کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ تشکیل شده است. ولی ابعاد این اندازه ها در لباس های متنوع مختلف می باشد. برخی از بانوان دارای شانه های پهن هستند بنابراین با انتخاب لباس گشاد دچار مشکل می شوند چون لباس در سایر قسمت های بدن بسیار گشاد و شل به نظر می رسد ولی این مشکل را می توانید توسط یک خیاط حل کنید.

پرو کردن لباس

پرو کردن لباس

به نظر می رسد که پرو کردن لباس یکی از فاکتورهای کلیدی و یکی از آیتم های خرید لباس زبانه باشد. خرید یک لباس مناسب مطمئنا شیک پوشی و خوش استایل بودن را به دنبال خواهد داشت. هنگام پرو کردن لباس های بالاتنه از قبیل بلوز، ژاکت، سویشرت، پیراهن و تیشرت بازوها را بالا ببرید تا از اندازه مناسب آستین ها و زیر بغل لباس مطمئن شوید. در مورد شلوار هم همین موضوع صدق می کند. شلوار را بپوشید و بر روی صندلی بنشینید و بلند شوید و پاها را به نوبت از زمین بلند کنید. با این حرکات متوجه تنگ بودن شلوار و ایجاد محدودیت در انجام حرکات می شوید.

آیتم های خرید کفش زنانه

آیتم-های-خرید-کفش-زنانه

یکی از اصول خرید کفش توجه به پهنای پا و همچنین نوع کفش و و نوع استفاده از آن می باشد. قبل از امتحان نمودن کفش حتما جوراب بپوشید. همچنین از کیفیت کفشی که می خواهید خریداری نمایید غافل نباشید، بهتر است بعد از انتخاب مدل مورد نظرتان، چند قدم با آن راه بروید. با خرید کفش مناسب از پاهای خود مراقبت نمایید. بنابراین کفش باید هم اندازه با سایز پای شما باشد. اگر دچار کمر درد هستید بهتر است که از کفش های طبی استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که گاهی پوشیدن کفش نامناسب باعث ایجاد کمر درد می شود.

به کفی کفش توجه کنید

کفی کفش زنانه

در هنگام خرید به کفه کفش توجه داشته باشید به عنوان مثال کفشی که از کفی نازک برخوردار است برای پیاده روی اصلا مناسب نمی باشد. چون در صورت استفاده از این مدل کفش برای پیاده روی فشار زیادی به پاشنه پا وارد می شود و بخاطر نازک بودن کفی کفش، دچار احساس درد در مچ پا می شوید.

متناسب با شرایط جسمانی خود، کفش را انتخاب و خریداری نمایید.

متناسب با شرایط خود کفش مناسب خریداری نمایید. مثلا بیماران دیابتی باید با توجه به وضعیت جسمانی خود از کفش های مخصوص استفاده کنند. همچنین بانوان باردار باید از کفش هایی استفاده کنند که کفی آن قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته باشد در غیر این صورت کفش باعث می شود که فشار زیادی بر پاشنه و ناحیه کمر ایجاد شود. البته در دوران بارداری پا بین نیم تا یک نمره افزایش سایز دارد.

بهترین زمان برای خرید کفش

بهترین زمان برای خرید کفش

حتما شنیده اید که می گویند بهترین زمان برای خرید کفش عصر و پایان روز می باشد. از برندهای معتبر کفش مورد نظر خود را انتخاب کنید. چون این برندها در طراحی و تولید کفش استاندارهای لازم را لحاظ می کنند و به سلامت پا اهمیت می دهند.

کفش های پاشنه بلند

علاقه بسیاری از بانوان به کفش های پاشنه بلند باعث شده که در بسیاری از موقعیت ها از این مدل کفش ها استفاده کنند. در حالی که کفش های پاشنه بلند باعث ناراحتی های مفصلی می شود و همچنین فشار و وزن بدن را بر کف پا و کمر وارد می کند. همواره سعی کنید برای مراسمات خاص از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید.

برای موقعیت های مختلف کفش های مناسب بپوشید. برای پیاده روی کفش سبک و راحت بهترین گزینه است. بنابراین از کفش های سنگینی همچون بوت برای پیاده روی صرفنظر کنید. استفاده از صندل ها و دمپایی های لاانگشتی را برای محیط منزل یا ساحل بگذارید.

خرید انواع پوشاک زنانه

خرید انواع پوشاک زنانه

تاپ زنانه

با فرا رسیدن فصول بهار و تابستان، این مدل لباس ها محبوب و پرطرفدار می شوند. برای محیط منزل یا مهمانی ها و دورهمی های بانوان یک لباس مناسب به شمار می رود که مدل های مختلف تاپ زنانه باعث شده تا قابلیت ست شدن با هر نوع شلوار یا دامنی را داشته باشند.

تاپ های راحت بهترین گزینه ممکن هستند. همچنین اگر بخواهید  تاپ یا پیراهن آستین بلند بپوشید باید در قسمت بالا تنه، لباس به اندازه کافی متناسب باشد، یعنی گشاد یا تنگ نباشد، به نحوی که به شما اجازه دهد آزادانه حرکت کنید. 

دامن زنانه

تنوع دامن های زنانه در بازار پوشاک باعث شده که بانوان بتوانند از این لباس در استایل های مختلف استفاده نمایند. در هنگام پرو کردن دامن توجه داشته باشید که سجاف به طور معمول باید درست بالای زانوها یا درست زیر مچ پا به پایان برسد. بنابراین باید دامن را با توجه به قد و ساختار بدن خود انتخاب کنید.

دامن ها با توجه به قد دامن به چهار گروه دسته بندی می شوند . دامن های مینی یا دامن های کوتاه که در بالای زانو قرار می گیرند. دامن های زانویی که تا روی زانو می آیند. دامن های ماکسی که تا مچ پا را پوشش می دهند. دامن میدی یا متوسط که قد آن بین زانو و مچ پا قرار می گیرد.

شلوار

یکی از روش های قدیمی برای پرو کردن شلوار و انتخاب شلوار مناسب این است که بتوانید دو انگشت را بین خود و بند کمر بکشید. چون شلوار باید دارای کمی فضای اضافی برای جبران تغییرات روزانه در اندازه بدن باشد. متناسب با قد و اندام خود از مدل های مختلف شلوار استفاده کنید.

اما در مورد خرید شلوار اگر خرید خود را  به صورت حضوری انجام دهید که پرو کردن شلوار تنها راه ممکن برای اطمینان از متناسب بودن شلوار با سایز شما است. اگر قصد خرید اینترنتی دارید باید ابعاد واقعی خودتان را در نظر داشته باشید ولی اگر از صحت اندازه ها زیاد مطمئن نیستند می توانید از یک متر خیاطی استفاده کنید.

از کمد لباس خود یک شلوار که کاملا با اندازه های شما مطابقت دارد را انتخاب کنید و سپس آن را بر روی یک سطح صاف پهن کنید و با متر قسمت دور کمر شلوار را اندازه بگیرید. سپس دور کمر خودتان را اندازه بگیرید. توجه داشته باشید که هنگام قرار دادن متر به دور کمر باید بین متر و بدنتان یک انگشت فاصله باشد.

تیشرت زنانه

با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که خوش استایل بودن و شیک پوشی کار چندان مشکلی نیست فقط کافیست نسبت به اصول و ترفندهای شیک پوشی شناخت داشته باشید.

تیشرت زنانه از جمله لباس هایی است که در هنگام خرید کمتر به مدل و همچنین تن خور آن توجه می کنیم چون این مدل لباس در گروه لباس های غیررسمی قرار دارد بنابراین کمترین توجه را در انتخاب و نحوه ست کردن آن با سایر لباس ها به خرج می دهیم. در حالی که باید بدانید تیشرت های در مدل های مختلف برای هر نوع اندام و استایلی مناسب نیستند.

به طور مثال خرید تیشرت یقه هفت برای بانوانی پیشنهاد می شود که بالا تنه بزرگتری دارند. با پوشیدن تیشرت های یقه هفت تقریبا لاغر به نظر می رسند و همچنین بالا تنه کوچکتر به نظر می رسد. تی شرت های یقه گرد برای بانوانی که از بالاتنه کوچکی برخوردار هستند بسیار مناسب است چون با پوشیدن این مدل تیشرت، بالاتنه بزرگتر به نظر می رسد.

همچنین تیشرت هایی که قد آنها به بالای ناف می رسد و ناحیه شکم را نمی پوشاند برای افراد چاق مناسب نیستند چون چاقی این افراد با پوشیدن این مدل تیشرت بیشتر به چشم می آید.

#شلوار زنانه #دامن زنانه #پوشاک زنانه #خرید لباس های زنانه #خرید کفش زنانه #کفش پاشنه بلند زنانه

2
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟