شلوارک چیست؟

13 اسفند 1399
شلوارک-چیست؟

شلوارک یک پوشش راحت برای محیط خانه یا موقعیت های غیر رسمی به حساب می آید. در فصل تابستان این لباس به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مدل های متنوع مردانه و زنانه آن باعث شده که در طرح و رنگ های مختلف به بازار عرضه شود.

فصل تابستان و مسافرت و لب ساحل البسه مختص به خود را می طلبد. شلوارک یکی از گزینه هایی است که در میان آقایان خیلی طرفدار دارد. شلوارک هایی که در طرح ها و سایزهای مختلف و در موقعیت های نسبتا متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند شامل شلوارک ورزشی، شلوارک راحتی، شلوارک ساحلی، شلوارک مجلسی و… می باشند.

شلوار کوتاه

این پوشش که پایین تنه را می پوشاند و در اصطلاح عامیه به آن شلوار کوتاه گفته می شود در اندازه های مختلف موجود می باشد و هر فرد با توجه به سلیقه خود، مدل، طرح و رنگ آن را انتخاب می کند. قد یک شلوارک یا همان بلندی این شلوارهای کوتاه معمولا به زیر زانو یا به بالای زانو می رسد. البته برخی مدل ها فقط تا زیر باسن را می پوشاند. در ادامه مطلب به معرفی انواع مختلف شلوارهای کوتاه و جنس آن ها می پردازیم.

با خلاقیت و کمی حوصله شلوارک درست کنید

شلوارهای قدیمی علی الخصوص شلوارهای جین را دور نیندازید چون از همین شلوارهای به ظاهر بلااستفاده می توانید شلوارک های زیبایی درست کنید.

جنس

شلوارک ها با توجه به کاردبردشان به دو دسته معمولی و ورزشی تقسیم می شوند. مدل های معمولی در جنس های پنبه ای، نخی و گاها پلی استر به بازار عرضه می شوند و از سوی افراد به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. از این پوشش پایین تنه می توانید در محیط منزل و برای استراحت و یا خواب استفاده کنید. جنس پنبه ای آن بخاطر لطافت و نرمی از محبوبیت بیشتر در میان افراد برخوردار است.

همچنین…

شلوارک های نخی یکی از رایج ترین مدل هایی هستند که بخاطر جنس مناسب و خنکشان مورد استفاده قرار می گیرند. البته این جنس معمولا در محیط منزل مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال یک شلوارک مناسب برای میهمانی های غیررسمی هستید بهتر است که جنس کتان را انتخاب کنید چون جنس ضخیم، به شلوارک زیبایی بیشتری می بخشد. به عبارتی جنس کتان این شلوارهای کوتاه استایل و شیک پوشی بیشتری از جنس نخی آن به شما می بخشند.

ویژگی های شلوارک ورزشی

اما مدل های ورزشی این لباس همانطور که از نامشان پیداست برای انواع فعالیت های ورزشی طراحی شده اند. برای اینکه فرد در حین ورزش احساس راحتی کند و ضمنا از ورزش لذت ببرد، پوشیدن شلوارک یکی از گزینه های مناسب محسوب می شود. البته در هنگام خرید مدل ورزشی به جنس آن توجه داشته باشید چون باید عرق را جذب و از حالت کشسانی و انعطاف خوبی برخوردار باشند.

مواردی که هنگام خرید باید لحاظ شود به شرح زیر می باشد.

اندازه دور کمر

اندازه دور کمر برای شلوارک

 هنگام خرید قبل از آنکه به طرح و شکل این لباس توجه داشته باشید به اندازه دور کمر آن دقت کنید چون پوشیدن این لباس در صورت تنگ یا گشاد بودن فقط فرد را آزار می دهد. اندازه مناسب را می توانید با سایز شلواری که می پوشید، در نظر بگیرید. به طور مثال اگر تمایل به پوشیدن شلوارهای گشاد دارید، شلوارک را نیز باید به همان صورت انتخاب کنید.

فصل گرم یا فصل سرد؟

شلوارک برای فصل گرم یا فصل سرد؟

متناسب با فصل، اقدام به خرید نمایید. رنگ و جنس گزینه هایی هستند که در هنگام خرید و یا حتی پوشیدن باید مد نظر قرار دهید. در فصل گرم تعریق باعث خستگی و گاها کلافگی فرد می شود. با این اوصاف سعی کنید که از پوشیدن لباس های تیره خودداری کنید. چون در بعضی مواقع عرق جذب لباس می شود خصوصا اگر لباس تیره باشد می توانید شاهد ایجاد لکه های سفید یا سفیدک روی لباس باشید. پارچه های نخی انتخاب مناسبی برای فصول بهار و تابستان به شمار می روند و پارچه های کتان و پنبه ای جزء پارچه هایی هستند که در هوای خنک و سرد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ های روشن و شاد

شلوارک هایی در رنگ های روشن بپوشید. رنگ های شاد زیبایی بیشتری به استایل شما می دهند. البته در نظر داشته باشید که چه لباسی را با این پوشش پایین تنه ست کنید. تیشرت یا بلوزی که همرنگ با آن باشد یا با آن هماهنگی و تناسب داشته باشد شیک پوشی و خوش استایل بودن شما را به معرض نمایش می گذارد.

شلوارک های جین در استایل های مردانه از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار است با این وجود رنگ خاکی این لباس تابستانی طرفداران بیشتری دارد. دلیل این امر به ست شدن آسان این رنگ برمی گردد.

از پوشیدن شلوارک های خیلی کوتاه صرفنظر کنید چون باعث می شود که پاهای شما بیش از حد جلب توجه کند و از استایلی که مد نظرتان است، فاصله بگیرید. پولوشرت ها یکی از لباس های محبوب و خواستنی به شمار می روند که قابلیت ست شدن با انواع شلوارک را دارند.

تنوع در طرح و فرم

اگر جزو افرادی هستید که تمایل به حمل کیف یا کیف دستی ندارید پس بهتر است از مدل های جیب دار استفاده کنید تا بتوانید وسایلی همچون موبایل را درون آن قرار دهید. متناسب با سلیقه خود اقدام به خرید مدل های متنوع نمایید، به طور مثال شلوارک هایی که از ظاهر زیبایی برخوردار هستند و به وسیله زیپ یا دکمه بسته می شوند را خریداری نمایید. البته مدل هایی که کمر کشی هستند فاقد دکمه و زیپ می باشند. هنگام خرید به دوخت، جنس پارچه و کوتاهی و بلندی آن دقت کنید.

شست و شوی شلوارک مردانه

شلوارک را با دست بشویید چون از طول عمر بیشتری برخوردار خواهد بود. اگر شستشو را با ماشین لباسشویی انجام می دهید آن را با سایر لباس های رنگی داخل دستگاه قرار ندهید چون احتمال اینکه رنگ را به یکدیگر پس دهند، زیاد است.

شلوارک را پشت و رو بشویید تا رنگ آن در اثر شستشو تغییر نکند. بعد از شستشو، آن را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید چون باعث می شود که شلوار رنگ اصلی خود را از دست بدهد و دچار رنگ پریدگی گردد.

با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی تعدادی از محصولات فروشگاه پوشاک امی بپردازیم.

شلوارک دوچرخه سواری مردانه کریویت

شلوارک دوچرخه سواری مردانه کریویت

این شلوارک یک پوشش ایده آل برای دوچرخه سواری است. از جمله ویژگی های آن می توان به  قابلیت انعطاف و تحرک پذیری بالا، تنفس پذیر بودن و همچنین قابلیت دفع رطوبت اشاره کرد. از آپشن های ظاهری آن می توان به نقاط چاپی شب نما در بغل و جیب مخفی در داخل کمر اشاره کرد. جنس این شلوارک از پلی استر است و لگ داخلی آن قابلیت جدا شدن از شلوارک را دارد. همچنین این لگ دارای پد محافظ نسبتا ضخیم، سبک و نرم است.

شلوارک ساحلی مردانه برند لیورجی

شلوارک ساحلی برند لیورجی

جنس این شلوارک های ساحلی از پلی استر است. شلوارک ساحلی لیورجی دارای آستر داخلی و همچنین دارای بند تنظیم سایز کمر و دو جیب مورب در جلو می باشد. تنفس پذیر بودن و ضدحساسیت بودن از جمله ویژگی های بارز این شلوارک های ساحلی محسوب می شود.

شلوارک مردانه برند لیورجی

شلوارک مردانه برند لیورجی

این مدل ها کاملا راحت و سبک هستند. جنس آنها از پنبه، کتان و جین است و دارای بند جهت تنظیم عرض کمر هستند. البته جنس پنبه ای آنها برای فصل گرم سال مناسب هستند، همچنین اکثر این مدل ها دارای دو جیب پاکتی در دو طرف شلوارک هستند.

شلوارک-جنس پنبه

شلوارک کتان مردانه برند لیورجی خنک و ایده آل است و برای بهار و تابستان خیلی مناسب است. استایل شش جیب و بافت فوق العاده بادوام و مقاوم آن کاملا تنفس پذیر است و از خاصیت جذب رطوبت برخوردار است.

شلوارک کتان-برند لیورجی

شلوارک زنانه اسمارا

شلوارک زنانه اسمارا

از ویژگی های این مدل ها می توان به سبک و راحت بودن اشاره کرد. شیک و زیبا بودن مدل های این نوع از شلوارک به شما استایل جذابی می بخشد. جنس این مدل بسیار نرم و لطیف می باشد و همچنین قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی و با آب ۴۰ درجه سانتی گراد را دارد. این شلوارک ها زیپ دار هستند و دارای دو جیب بزرگ و یک جیب کوچک در جلو می باشند.

شلوارک کتان و پارچه ای زنانه

شلوارک کتان و پارچه ای زنانه

این شلوارک ها از کتان و کنف ساخته شده اند و از استایل راسته برخوردارند. دو جیب مورب در طرفین و دو جیب بزرگ و یک جیب کوچک در جلو و حلقه برای کمربند از خصوصیات ظاهری این مدل محسوب می شوند.

شلوارک سندبادی

شلوارک سندبادی

جنس این مدل از پنبه می باشد و قابلیت اتوکشی و همچنین شستشو در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد را دارد. الیاف نخی هادی گرما هستند و حرارت بدن را دفع می کنند و از همین رو بسیار خنک هستند و برای استفاده در فصول گرم سال مناسب می باشند.

شلوارک لگ کوتاه ورزشی زنانه برند کریویت

شلوارک لگ کوتاه ورزشی زنانه برند کریویت

این نوع شلوار لگ، از الیاف طبیعی ساخته شده و به همین علت کاملا سبک، راحت و دارای کشش مناسب می باشد. جذب رطوبت، زود خشک شدن و همچنین عدم تغییر رنگ، از ویژگی های مثبت این محصول به شمار می رود.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟