عکاسی لباس چیست؟

12 اردیبهشت 1401
عکاسی لباس چیست؟

عکاسی لباس چیست و چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد؟ امروزه عکس تبلیغاتی لباس یکی از شاخه های عکاسی لباس محسوب می شود، یکی از روش هایی که به وسیله آن به مشتری القا می شود که پوشاک و لباس موجود در فروشگاه مناسب و برازنده وی است. البته در حوزه عکاسی لباس؛ کیفیت عکس ها، نوع پوشاک و جذابیت در عکاسی از جمله مواردی هستند که لحاظ می گردد.

تاریخچه عکاسی

نور یکی از مواد خام در عکاسی محسوب می شود. ثبت اولین تصویر عکاسی را نمی توانیم به شخص خاصی نسبت دهیم. طبق مدارک و شواهد تاریخی از دوران یونان باستان زمزمه های ثبت تصاویر مشاهده می شود سپس در دوران انقلاب صنعتی عدسی های مختلف پا به عرصه نهادند تا جایی که ژوزف نیسفورنیئپس در سال ۱۸۲۶ توانست اولین عکس تاریخ عکاسی را ثبت نماید.

وسایل و ابزارهای عکاسی سنگین و بزرگ بودند و حمل و جابجایی آن ها دشوار بود. اما با ورود به قرن بیستم شاهد ظهور هنرمندان عکاس معروف و مشهور هستیم. با گذشت زمان تغییرات بسیاری بر هنر عکاسی وارد شد تا جایی که امروزه شاهد تولد رشته های مختلفی از دل عکاسی هستیم.

دوربین های مختلف برای عکاسی

در حال حاضر وجود  دوربین های باکیفیت گوشی های موبایل این امکان را فراهم نموده اند تا افراد بتوانند از عکاسی لذت ببرند. همچنین افراد به وسیله دوربین های دیجیتالی می توانند در حوزه های مختلف عکاسی نمایند. به عنوان مثال عکاسی طبیعت، عکاسی حیات وحش و عکلاسی تبلیغاتی از جمله حوزه هایی هستند که افراد علاقمند در این حوزه ها مشغول به فعالیت هستند.

البته دوربین های عکاسی را می توان با توجه به مشخصه هایی همچون عملکرد، قطع فیلم مورد استفاده، سطح حساس به نور، اندازه دوربین و… تقسیم بندی نمود. دوربین های قطع بزرگ، دوربین های قطع متوسط و دوربین های قطع کوچک متناسب با حوزه عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند.

عکاسی یعنی عکس گرفتن و به منظور ثبت لحظه ها انجام می گیرد. ثبت و ایجاد یک تصویر به وسیله دوربین عکاسی، عکس برداری یا عکاسی گفته می شود. عکاسی با مرور زمان به شکل یک صنعت گسترش پیدا کرد. در عکاسی آنالوگ باید به مواردی همچون رنگ، نور و کنتراست توجه کرد.

تمامی این موارد باید قبل از نوردهی انجام گیرند. در حال حاضر از عکاسی به عنوان یک شغل نام برده می شود. عکاس آتلیه های عروس، خبرنگار عکاس ورزشی، عکاس خبری از جمله مشاغلی هستند که به عنوان زیر مجموعه شغل عکاسی شکل گرفته اند. ثبت تصاویر و لحظاتی که مربوط به گذشته های دور هستند و فقط با لنز دوربین های عکاسی ماندگار شده اند قشنگترین اتفاقی است که می تواند رخ دهد.

عکاسی صنعتی

در حال حاضر عکاسی وارد حوزه های مختلف کسب و کار شده است و به طریقی در پیشرفت مشاغل تأثیرگذار بوده است. به طور مثال عکاسی صنعتی در حوزه پوشاک برای به نمایش درآوردن انواع البسه و لباس مورد استفاده قرار می گیرد. اما هدف از عکاسی لباس چیست؟ زیباشناسی یکی از اهدافی است که در عکاسی لباس دنبال می شود و هدف دوم از عکاسی لباس، تبلیغات است. صحنه سازی در عکاسی لباس برای به تصویر کشیدن بهتر لباس و البسه است.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

امروزه اثرات مثبت تبلیغات در حوزه های مختلف کسب و کار خود را نشان داده است و به نحوی در پیشرفت کسب و کارها و جذب مشتری و افزایش فروش محصولات نقش چشمگیری ایفا کرده است. در عکاسی تبلیغاتی جلوه ای از هنر عکاسی و هنر زیباشناسی با هم تلفیق می شوند و با چاشنی خلاقیت و ایده های ناب عکاس دست به دست هم می دهند تا تصویری خاص و منحصربه فرد را خلق نمایند.

عکاسی مد و پوشاک

عکاسی مد و پوشاک همانطور که از نامش پیداست عکاسی در زمینه مد و انواع پوشاک را شامل می شود. در عکاسی مد و پوشاک نحوه چیدمان لباس ها و ترکیب رنگ ها در کنار نورپردازی نیاز به تخصص و مهارت دارد بنابراین عکاس حوزه مد و پوشاک نیاز به کسب آموزش هایی در این زمینه دارد.

عکاسی لباس با مانکن یا بدون مانکن

در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی خرده فروشی پوشاک از مانکن برای به تصویر کشیدن بهتر فرم و شکل ظاهری لباس و تن خور آن استفاده می کنند در حالی که در تعدادی از فروشگاه های اینترنتی پوشاک از مانکن استفاده نمی شود بلکه لباس ها اغلب بر روی سطوحی با پس زمینه های روشن قرار می گیرد تا رنگ و فرم لباس به نمایش گذاشته شود. البته در این روش چگونگی عکاسی لباس ها و نحوه چیدمان آن ها کنار یکدیگر در نتیجه نهایی یعنی یک دست یابی به یک عکس جذاب و فوق العاده از محصول بسیار مؤثر می باشد.

نحوه عکاسی لباس با موبایل

با ورود انواع شبکه های اجتماعی به فضای مجازی و پیرامون آن ورود انواع کسب و کارها علی الخصوص کسب و کار حوزه مد و پوشاک به فضای مجازی هر روز بر تعداد فروشگاه های غیرحضوری و آنلاین پوشاک افزوده می شود به طوری که شاهد حضور افراد بسیاری در این عرصه هستیم. پوشاک و انواع البسه به عنوان یکی از نیازهای بشر مورد توجه قرار گرفته است به طوری که سالیانه سود زیادی از تولید و فروش لباس نصیب صاحبان کسب و کارهای این حوزه می شود.

یکی از روش هایی که برای عکاسی انواع البسه در فروشگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد عکاسی به وسیله موبایل است. این روش عکاسی بسیار کم هزینه می باشد. در حال حاضر بسیاری از مشتریان هنگام خرید اینترنتی درخواست عکس های واقعی از محصولات دارند بنابراین باید بتوانید به وسیله ابزارهای در دسترس همچون موبایل، تصاویر باکیفیت ارائه نمایید.

صداقت در به تصویر کشیدن ویژگی های محصولات

برای موفقیت در این حوزه و کسب پیشرفت های چشمگیر باید یکسری از مسائل از قبیل جلب اعتماد مشتری مورد توجه قرار گیرد. ارائه عکس های جذاب و باکیفیت نقش مؤثری در معرفی محصول و جذب مشتری و نتیجتا افزایش فروش دارد.

اما نباید فراموش کنیم که گاها برخی از مشتریان از خریدهای اینترنتی خود احساس نارضایتی داشته اند چرا که معتقد بودند محصولی که به دست آنها رسیده است با محصولی که در عکس دیده اند و سفارش داده اند کاملا متفاوت بوده است.

بنابراین در ارائه عکس های محصولات و به تصویر کشیدن ویژگی های محصولات باید صادقانه عمل نمود در غیر اینصورت نه تنها با افزایش فروش روبه رو نخواهید شد بلکه با کاهش چشمگیر تقاضا برای محصولات فروشگاه خود و کاهش فروش مواجه خواهید شد.

بازاریابی موفق

عرضه عکس های بی کیفیت از محصولات و درج آنها در پیج های فروشگاهی و سایت های آنلاین پوشاک نه تنها مشتری جذب نمی کند بلکه باعث تضعیف برند شما می شود. بنابراین اگر از موبایل برای تهیه عکس محصولات استفاده می کنید حتما از موبایل باکیفیت استفاده نمایید.

تهیه عکس از محصولات

برای تهیه عکس های باکیفیت از محصولات می توانید از استودیوهای عکاسی صنعتی مشاوره بگیرید و از آنان بخواهید که تصاویر محصولات را برای شما آماده نمایند. همچنین می توانید یک دوربین عکاسی خریداری نمایید یا از گوشی های هوشمندی استفاده نمایید که دارای دوربین های باکیفیت هستند.

تأثیر نورپردازی در عکاسی لباس

مشتریان همواره انتظار دارند که تصاویری واقعی از محصولات را دریافت نمایند به طوری که بافت و جنس لباس به وضوع در تصاویر پیدا باشد. اگر قصد دارید کسب و کار فروشگاهی خود را رونق دهید و همواره بر تعداد مشتریان بیفزایید بهتر است از تکنیک های عکاسی و اصول اولیه در این زمینه سر در بیاورید. یکی از تکنیک های لازم در حوزه عکاسی مد و فشن نحوه نورپردازی و استفاده از آن در جهات مختلف برای به تصویر کشیدن جنس لباس و بافت پارچه است.

در فروشگاه اینترنتی و پیج های فروشگاهی اینستاگرامی باید بتوانید محصولات خود را با همه ویژگی ها و خصوصیات به معرض نمایش بگذارید. صداقت یکی از فاکتورهای مهم و ارزشمند در هر نوع کسب و کار اینترنتی محسوب می شود علی الخصوص عرضه پوشاک و البسه به حساسیت و دقت بیشتری نیاز دارد.

هنگام درج تصاویر محصولات باید به جزئیات موجود از قبیل رنگ، طرح، بافت، جنس و فرم ظاهری لباس توجه نمایید و به کمک نورپردازی در حوزه عکاسی خصوصیات مورد نیاز را به تصویر بکشید.

هنر عکاسی و فتوگرافی

از هنر عکاسی با عنوان فتوگرافی نیز نام برده می شود. فتو به معنی نور و گرافی به معنی نگارش و ثبت می باشد. به کمک عکاسی رویدادها ثبت می شود. این نوع ثبت به صورت فریم به فریم است.

عکاسی در حوزه صنعت و عکاسی تبلیغاتی از جمله حوزه هایی هستند که امروزه از بازار کار خوبی برخوردار می باشند. شرکت ها و کمپانی ها برای برندسازی اقدام به عکاسی تبلیغاتی می نمایند.

حوزه های مختلف عکاسی

عکاسی چهره، عکاسی سینما و تئاتر، عکاسی نجومی، عکاسی مستند، عکاسی مد و عکاسی معماری نیز شاخه هایی از عکاسی هستند، افراد متناسب با علایق خود به شاخه های مختلف عکاسی روی می آورند.

در حال حاضر عکاسی مد و تبلیغات نقش مهمی در اقتصاد کشورها ایفا می کند. معرفی انواع کالا و خدمات به وسیله عکاسی تبلیغاتی انجام می گیرد. زمینه کار عکاسان تبلیغاتی بسیار گسترده است چون این عکاسان باید از دانش و مهارت بالایی برخوردار باشند و به علوم مختلفی هچون جامعه شناسی، روان شناسی، هنر و… مسلط باشند.

در کنار همه این رشته های مختلف عکاسی که از هنر عکاسی مشتق شده اند باید بیان نماییم که عکاسی وسیله ای است برای بیان هنر، به همین لحاظ عکاسی هنری یکی از متنوع ترین شکل عکاسی محسوب می شود.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟