فروشگاه پوشاک را به یک برند تبدیل کنیم.

23 خرداد 1399
فروشگاه پوشاک را به یک برند تبدیل کنیم

فروشگاه پوشاک را به یک برند تبدیل کنیم؟ این جمله به طور حتم آرزوی بسیاری از فروشندگان پوشاک در این عرصه می باشد. با این مقاله همراه باشید در ادامه به توضیحاتی پیرامون برند و نحوه برندسازی و شیوه های برندسازی در حوزه کسب و کارها علی الخصوص کسب و کار پوشاک می پردازیم.

گزینه هایی متفاوت برای انتخاب

در عصر امروز، مصرف کنندگان گزینه های بی انتهایی برای تصمیم گیری در مورد خرید خود دارند. بنابراین فروشندگان پوشاک باید از ایده های نو برای جذب مشتری و تبدیل آنها به خریداران دائمی محصولات فروشگاهشان کمک بگیرند. در این مقاله پیرامون این موضوع توضیحاتی ارائه می دهیم ولی قبل از آن به تعریفی از برند می پردازیم.

برند را چطور تعریف کنیم؟

برند را چطور تعریف کنیم؟

قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره نماییم که اصطلاح برند با واژه محصول یکی نیستند و به طور خلاصه می توانیم اینگونه بیان کنیم که یک برند اطلاعات مشخصی در مورد محصولات و شرکت تولیدی آنها ارائه می دهد. به عبارتی برند وسیله ای برای آگاه ساختن مردم در مورد محصولات یک شرکت می باشد.

تحقیق و ارزیابی بازار

تحقیق و ارزیابی

تحقیق و ارزیابی بازار را به صورت مداوم انجام دهید چون به شما کمک می کند تا از رفتار مشتریان خود غافلگیر نشوید و بتوانید محصولاتی متناسب با علاقه و میل مشتری تولید و عرضه نمایید.  همچنین از نحوه توزیع کالا و محصول، کیفیت، قیمت، تنوع محصولات، جذابیت کالا و پوشاک و مطابقت آن با مد روز و روش های تبلیغات غافل نباشید.

یک شعار مناسب انتخاب کنید

برای برندسازی یک شعار جذاب و مناسب لازم است. به طور مثال اگر در کسب و کار پوشاک هستید بهتر است شعاری را انتخاب کنید که بیانگر ویژگی های بارز و مشخص فروشگاهتان باشد. با یک شعار زیبا و خاص می توانید برند خود را به حافظه مخاطبان بسپارید.

شعار باید مختصر، بدیع و جذاب باشد. به وسیله شعار، برند خود را مطرح نمایید. شعار می تواند به عنوان شناسنامه یک فروشگاه یا کمپانی در نظر گرفته شود.به کمک شعار می توانید نظرات و عقاید برند خود را بازگو نمایید.

لوگوی جذاب و کامل بسازید

لوگوی جذاب و کامل بسازید

در یک تعریف ساده از لوگو می توانیم بگوییم که لوگو یک نشانه گرافیکی می باشد که به صورت نوشتار، علامت، سمبل یا ترکیبی از این مواد طراحی می شود. می توانید برای لوگوی برند خود از ترکیبی جذاب همچون حروف و تصویر استفاده کنید. یک لوگوی خوب و موفق باید دارای اعتبار و سنخیت باشد. همچنین باید با مفهوم و خصوصیات برند هم خوانی داشته باشد. یک برند باید بتواند معنی خود را به مخاطب انتقال دهد.

لوگوی مناسب برند شما باید ماندگاری داشته باشد به طوری که در طول زمان همچنان پایدار و مؤثر باشد و جذابیت بصری خود را حفظ نماید. همچنین لوگوی مناسب، انعطاف پذیر است به طوری که می توان آن را در هر سایز و به صورت سیاه و سفید یا رنگی چاپ نمود.

لوگوی برند شما باید خاص و منحصربه فرد باشد و قابلیت ثبت داشته باشد. برای برندسازی به یک لوگوی خاص و منحصربه فرد نیاز دارید. لوگویی که برند شما را به تصویر بکشد و معرف و نماد فروشگاه شما باشد. لوگوها می توانند هویت برند شما باشند.

محصولات را با علامت تجاری آنها بشناسیم.

محصولات را با برند تجاری خوشان بشناسیم

اما محصولات کالاهایی هستند که توسط کارخانه هایی تولید می شوند که زیر نظر شرکت های مربوطه اداره می شوند. هر شرکت برای تمایز محصول خود از سایر محصولات، برای محصولاتش یک علامت تجاری تعریف و ارائه می دهد. این علامت تجاری با نام برند شناخته شده است که هر شرکت به وسیله آن محصولات خود را با برندهای مختص به خود معرفی و روانه بازار می کند. شرکت ها باید مراقب کیفیت محصولات خود باشند زیرا این برندها توقع مشتری را در مورد محصولات شکل می دهند.

همچنین…

علامت تجاری قبل از ثبت کمپانی و شرکت باید صورت بگیرد. به وسیله علامت تجاری کالاها و خدمات یک کمپانی از سایر کالا و خدمات کمپانی های دیگر متمایز و قابل تشخیص می شود. علامت تجاری باعث تمایز میان محصولات فروشگاه شما با سایر فروشگاه ها می شود. علامت تجاری همچنین به عنوان ابزاری برای بازاریابی و اساس شهرت شرکت ها قلمداد می شود.

رقیبان خود را آنالیز نمایید

رقیبان خود را آنالیز کنید

یکی از استراتژی هایی که در کسب و کار خود همواره باید در اولویت قرار دهید، شناخت رقبا و تلاش برای سبقت گرفتن از آن ها است. با تجزیه و تحلیل داده هایی که کسب می کنید می توانید تعیین نمایید که چگونه باشید و چطور هویت برند خود را تعریف نمایید.

به طور مثال باید توجه داشته باشید که رقیبان فعلی و رقیبان بالقوه حوزه کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ آنها چه محصولاتی به بازار عرضه می کنند؟ رقیبان فعلی شامل شرکت ها یا فروشگاه هایی هستند که در حال حاضر محصولات خود را به بازار عرضه می کنند.

همچنین…

رقیبان بالقوه کمپانی ها و افرادی هستند که به شکل مستقیم با شما رقابت نمی کنند اما در آینده ای نزدیک به عنوان رقیب شما مشغول به فعالیت خواهند بود. رقیبان بالقوه می توانند همان مشتریان فروشگاه شما باشند که تصمیم بگیرند وارد کسب و کار شما شوند.

همچنین افرادی که امکانات لازم برای ورود به کسب و کار مشابه شما را دارند و می توانند با ورود به بازار بسیار موفق عمل کنند. در آنالیز رقیبان به استراتژی فعلی آنها، اهداف آتی و نقاط قوت و ضعفشان توجه نمایید.

تبلیغات گسترده برای معرفی محصولات فروشگاه

بعد از راه اندازی فروشگاه مورد نظر خود اغلب به اولین کاری که دست می زنید تبلیغات گسترده و وسیع است در حالی که نباید از چیدمان داخلی فروشگاه غافل باشید. از پشت ویترین فروشگاه، مشتریان تصمیم می گیرند که وارد فروشگاه شما شوند یا فقط رهگذری باشند و بس.

چیدمان ویترین و فضای داخل فروشگاه

بنابراین در نظر داشته باشید که فضایی برای ویترین فروشگاه ایجاد کنید. خود را به عنوان مشتری فرض نمایید؟ چه چیزی داخل فروشگاه است که شما به عنوان مشتری جذب ورود به فروشگاه و همچنین خرید محصول می گیرید. نوع محصولاتی که شما در فروشگاه خود عرضه می کنید جزو اقلام خوراکی هستند یا جزو پوشاک و وسایل لوکس؟

در نظر داشته باشید که استراتژی فروش خود را باید متناسب با نوع محصولاتی که عرضه می کنید، برنامه ریزی نمایید. به طور مثال در چیدمان فروشگاه باید بهترین وسایل و باکیفیت ترین محصولات را در معرض دید قرار دهید. محصولاتی که بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده اند. از طریق این محصولات می توانید سایر محصولات خود را معرفی و برای آنها نیز مشتری پیدا کنید.

مشخص نمودن مسیر حرکت مشتریان در فروشگاه

چیدمان فروشگاه در نگاه اول شاید یک موضوع به ظاهر ساده به نظر برسد اما بعد از مدت کوتاهی متوجه می شوید که در داخل فروشگاه ضمن به معرض نمایش گذاشتن محصولات باید مسیر حرکت مشتری ها را هم مشخص نمایید. مسیر حرکت مشتریان داخل فروشگاه باید به گونه ای باشد که بتوانند بر تمام محصولات دید داشته باشند و آنها خواسته یا ناخواسته در مسیر حرکت خود متوجه همه محصولات فروشگاه شوند.

استراتژی های مؤثر و کاربردی

با این استراتژی ها مشتریان با حضور در فروشگاه شما متوجه تنوع محصولات و نوع محصولات می شوند حتی بدون آنکه خریدی انجام داده باشند. ولی این موضوع در آینده ای نزدیک بسیار تأثیرگذار است چون به احتمال زیاد مشتریان با قصد خرید دوباره به فروشگاه شما سر می زنند.

در مورد برندسازی باید بگوییم که شما می توانید انتظارت مشتریان را شناسایی نمایید و طبق سلیقه و نیاز آنها محصولات فروشگاه خود را انتخاب و خریداری نمایید. اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی نمودید یا مدت زمانی از راه اندازی فروشگاهتان می گذرد ولی می خواهید کسب و کارتان را توسعه دهید. برای برندسازی می توانید از یک وب سایت حرفه ای برای کسب و کارتان تا ساخت لوگو کمک بگیرید. بنابراین بهتر است با این مقاله همراه باشید.

راهکارهایی که در مسیر تبدیل شدن یک فروشگاه پوشاک به برند می توانند مؤثر واقع شوند به شرح زیر می باشد.

آنها می توانند از طریق فروشگاه های آنلاین و یا نزدیکترین فروشگاه به خود، اقدام به خرید محصولات مشابه موجود در فروشگاه شما کنند. در این بین این مهم است که شما چگونه می توانید فروشگاه یا بوتیک مد نظرخود را متمایز از دیگر رقبا به مشتریان خود معرفی کنید. در ادامه با چند روش برای انجام این کار آشنا خواهید شد.

ثابت قدم باشید

ثابت قدم باشید

مردم به چیزهایی که می توانند روی آنها حساب باز کنند علاقه مند می شوند. رفتار و اصول تجاری ثابت و قابل پیش بینی داشته باشید، البته با یک روش خوب و عالی. محیط خریدی ایجاد کنید که مشتریان شما را ترغیب به بازگشت کند به طوری که به عنوان مشتری ثابت به فروشگاه مراجعه کنند.

یک راه برای انجام این کار می تواند به روز کردن محصولات و یا تولید محصولات جدید در یک برنامه منظم و مدوام باشد. این روشی آسان برای درگیر کردن خریدارن است و به آنها نشان می دهد که مدام در حال تکامل و پیشرفت هستید.

این کار به آنها این دلیل را می دهد که مرتباً به طور منظم به فروشگاه شما سر بزنند تا ببینند که چه چیز جدید یا محصول جدیدی در فروشگاه شما وجود دارد.

یک راه دیگر برای ایجاد ثابت قدمی، کیفیت محصول شما می تواند باشد. هر بار هنگام خرید برای فروشگاه و به روز کردن محصولات خود دستورالعمل های مراقبت و کنترل کیفیت خود را اعمال کنید یا اینکه یک محصول با برند و برچسب مخصوص در فقسه های فروشگاه خود قرار دهید و در ضمن کیفیت خرید محصول خود را همواره به خریدار یادآوری کنید.

نام تجاری یا برند خود را از رقابت دور کنید

دور بودن از رقابت

از برند نمی توانیم به عنوان یک نام تجاری نام ببریم چون برند از معنا و مفهوم پیچیده تری برخوردار است. در این مقاله به تعریفی از دبی میلمن در مورد برند اکتفا می کنیم. دبی میلمن به عنوان یکی از بزرگترین مشاوران برندسازی اعتقاد دارد که برند را می توانیم به عنوان یک تمایز عمدی تعریف کنیم.

به عقیده این مشاوره برند سازی ، یک برند دیدگاه های منحصربه فردی دارد و باعث می شود یک کسب و کار از بقیه متمایز باشد. البته این تمایز به صورت کاملا عمدی و با برنامه ریزی صورت می گیرد. شیوه و راه و روشی که یک کسب و کار با آن معرفی می شود و شناخته می شود. به عبارت دیگر، برند بازگوکننده یک داستان است. داستانی که در تمام قسمت های کسب و کار خود را به وضوح نشان می دهد. تمامی این عوامل دست به دست هم می دهند تا باعث یکپارچگی هویت برند شوند.

همچنین…

فراموش نکنیم که هر محصول یا کالایی نیاز به معرفی دارد به این صورت که باید اطلاعاتی را در مورد کمپانی تولیدکننده اش در اختیار مصرف کننده قرار دهد. بنابراین برند می تواند علامت واضح و روشنی از کیفیت باشد یا حتی به عنوان وسیله ای نمادین برای شناساندن تولیدکننده یک کالا یا محصول به کار گرفته شود.

لازم به ذکر است که از برند برداشت های متفاوتی  می شود به گونه ای که برند برای مشتری یا مصرف کننده با معنای برند برای فروشنده یا تولیدکننده کاملا متفاوت است. به عنوان مثال برند برای فروشنده به عنوان وسیله ای برای سود مالی در نظر گرفته می شود یا به عنوان یک وسیله رقابتی لحاظ می گردد. در حالی که برند از نظر تولیدکننده، وجه تمایز خدمات و محصولات یک تولیدکننده یا فروشنده نسبت به رقبای خود به شمار می رود.

همانگونه که ثابت قدمی در معرفی نام یا برند شما مهم است، باید همواره تلاش کنید که با رقبای خود متفاوت باشید. محصولی در قفسه های فرشگاه خود داشته باشید که مشتری ها نتوانند آن را در سایر فروشگاه ها، خیابان های سطح شهر و یا حتی در آمازون پیدا کنند.

تولید کنندگان پوشاک در ایتالیا برای اینکه محصولی با بالاترین و بهترین کیفیت تولید کنند که دارای ویژگی های برجسته ای باشد با MakersValley همکاری می کنند. MakersValley به شما خدماتی را ارائه می دهد تا یک خط تولید محصول منحصر به فرد با برچسب مخصوص خود داشته باشید که کیفیت را تضمین می کند و با سایر مارک های دیگر که با آنها رقابت می کنید متفاوت باشید.

زمان بیشتری برای کار خود بگذارید

وقت بذارید

هر چه مدت زمان بیشتری را با مشتری خود سپری کنید، احتمال اینکه آنها به یک خریدار وفادار و دائم تبدیل شوند بسیار زیاد است. برای محصولات خود یک فیلم یا تیزر تبلیغاتی و یک دفترچه جستجو تهیه کنید. این کار نه تنها سبب خواهد شد که برند شما یک قدم فراتر از سایر رقبای خود قرار بگیرد بلکه مشتری مدت زمان بیشتری را برای آشنایی با نام تجاری شما صرف می کند و بدین ترتیب یک اثر ماندگار در ذهن مشتری ایجاد خواهید کرد.

نمونه هایی از محصولات خود را به مشتری نشان دهید و با آنها دربارۀ محصولات تعامل داشته باشید. این یکی از راه های گذراندن زمان با مشتری و ترغیب بالقوۀ آنها به خرید محصولات بیشتر است.

هر چه مشتریان فروشگاه یا بوتیک شما بیشتر با محتوا و محصولات شما آشنایی پیدا کنند، احتمال بازگشت آنها به فروشگاه و خرید مجدد آنها بیشتر است.

ارتباط نزدیکی با مشتری ایجاد کنید

ارتباط با مشتری

با مشتری به گونه ای رفتار کنید که فراتر از رابطه مشتری و فروشنده باشد. مشتریان خود را تشویق کنید تا از برند و مارک های شما در شبکه های اجتماعی پیروی کنند و محصولات شما را در صفحه های شخصی خود به اشتراک بگذارند. این یک روش آسان و عالی برای گسترش دسترسی به برند شما و همچنین ایجاد یک رابطۀ عمیق تر با مشتری است.

با ایجاد یک پایگاه داده از مشتریان خود و گرفتن اطلاعات تماس، ایمیل و یا اکانت شبکه های اجتماعی آنها، می توانید با ارسال پیامی، آنها را از محصولات جدید خود آگاه سازید. این به مشتری نشان می دهد که شما برای آنها ارزش فراونی قائل هستید و این کار امکان بازگشت مشتری به فروشگاه شما را افزایش می دهد.

مطالعات نشان داده است که جذب مشتری جدید ۵ برابر بیشتر از نگه داشتن مشتری فعلی هزینه بر است، بنابراین برای توسعه و افزایش مشتریان وفادار خود، تمام تلاش خود را انجام دهید. چگونه می توانید فروشگاه یا بوتیک یا نام تجاری خودتان را از دیگر رقبا متمایزتر کنید؟ برای ما در زیر همین پست کامنت بذارید.

بازاریابی و فروش

صنعت مد و پوشاک در اقصی نقاط جهان طرفداران پروپاقرصی دارد و این صنعت یکی از ثروتمندترین صنعت های جهان نامگذاری شده است. با پیشرفت تکنولوژی شیوه های کسب و کار تغییر کرده است به طوری که شاهد حضور بسیاری از کسب و کارها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستیم.

روش های نوین بازاریابی

یکی از رموز موفقیت کسب و کارهای حوزه پوشاک بهره گیری آنها از روش های نوین بازاریابی و فروش است. خرید پوشاک در میان بانوان بسیار متداول است البته نباید نادیده بگیریم که افراد دسترسی به دنیای مجازی دارند و ما می توانیم از همین فرصت به نفع خود استفاده نماییم. چون روش های بازاریابی سنتی تا حدود زیادی منسوخ شده اند و روش های بازاریابی نوین جایگزین شده اند.

دیجیتال مارکتینگ

امروزه بسیاری از صاحبان فروشگاه های پوشاک از طریق اینترنت و به وسیله ابزار دیجیتال مارکتینگ درصدد ایجاد برندینگ پوشاک خود هستند. طراحی و راه اندازی وب سایت و ایجاد صفحه در شبکه های مجازی از جمله اقداماتی است که صاحبان فروشگاه های پوشاک برای معرفی محصول خود و عرضه آن به مشتریان انجام می دهند. با این وجود یکی از مشکلات شایع در میان این شیوه کسب و کار این است که مشتریان امکان پرو کردن لباس ها را ندارند بنابراین بدون پرو کردن و لمس پوشاک باید اقدام به خرید نمایند.

نحوه پرو کردن لباس؛ نرم افزارهای مخصوص

در کشور ما شرکت ها و کسب و کارهای مد و پوشاک هنوز نتوانسته اند راه حلی برای حل این مشکل پیدا کنند. اما در خارج از کشور برخی از کمپانی ها و کسب و کارهای فعال در حوزه پوشاک اقدام به طراحی نرم افزارهای مخصوصی کرده اند که مشتریان به وسیله آن می توانند پوشاک را به صورت مجازی در بدن خود شبیه سازی کنند و به این صورت از متناسب بودن سایز و سایر ویژگی ها اطمینان حاصل کنند.

تعیین استراتژی های مناسب

البته نباید فراموش کنیم که برای برخی از جامعه هدف حوزه پوشاک، امکان دسترسی به فضای الکترونیکی میسر نیست. همچنین برای برخی از افراد ممکن است که خرید اینترنتی چندان باب میل آنها نباشد. با این وجود بهترین روش های بازاریابی برای پوشاک شامل شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، داشتن وب سایت و جذب ترافیک از گوگل، بازاریابی محتوایی و اس ام اس مارکتینگ است.

با وجود همه این توضیحاتی که بیان شد باید بگوییم که برای بازاریابی پوشاک، استراتژی مناسب تعیین نمایید. چون با این کار می توانید به افزایش فروش پوشاک دست پیدا کنید. ضمنا توجه داشته باشید که استراتژی خود را براساس نوع پوشاک و انواع رده های سنی که پوشاک به آنها عرضه می شود، تعیین نمایید.

#برندسازی چیست؟ #تفاوت برند و علامت تجاری چیست؟ #دکوراسیون داخلی #برندسازی در حوزه پوشاک #برند چیست؟ #راه اندازی فروشگاه پوشاک

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟