لباس ورزشی مردانه

02 شهریور 1399
لباس-ورزشی-مردانه

لباس ورزشی مناسب یکی از فاکتورهای اصلی برای انجام ورزش، تسهیل حرکات ورزشی و همچنین لذت بردن از ورزش است. همچنین انتخاب یک لباس مناسب و باکیفیت بیانگر توجه شخص به سلامت جسمانی اش و به حداقل رساندن آسیب های احتمالی ناشی از ورزش است.

ورزش و تناسب اندام اصطلاحات پرکاربردی هستند که روزانه بارها در شبکه های اجتماعی و رسانه ها با آن مواجه هستیم. همین امر می تواند هر بیننده ای را برای ورزش کردن ترغیب نماید. با این وجود گاهی از باشگاه رفتن فراری هستیم و یا از یک ورزش ساده پیاده روی امتناع می کنیم.

ورزش

اما ورزش گزینه ساده ای نیست که بتوان به راحتی آن را از برنامه روزانه یا هفتگی حذف کرد، پس بهتر است با انتخاب یک لباس مناسب و متناسب با ورزش مورد علاقه یتان، از ورزش کردن لذت ببرید.

 همچنین اگر نگران آسیب های احتمالی در ورزش هستید، با پوشیدن لباس مناسب می توانید تا درصد بالایی از به وجود آمدن این آسیب ها جلوگیری کنید. باید در نظر داشته باشید که یک لباس ورزشی را نمی توانید برای چندین ورزش مورد استفاده قرار دهید زیرا ورزش هایی همچون کوهنوردی و شنا و … دارای البسه ورزشی مخصوص می باشند.

ویژگی هایی که یک لباس ورزشی باید از آن برخوردار باشد:

تولیدکنندگان لباس های ورزشی محصولات خود را در طیف لباس های ورزشی مردانه و لباس های ورزشی زنانه به بازار عرضه می کنند. مطمئنا هر فرد با توجه به میزان بودجه خود اقدام به خرید لباس می کند با این وجود خرید لباس باکیفیت که از دوخت و جنس مناسبی برخوردار است می تواند تضمینی بر دوام و ماندگاری بیشتر آن باشد.

بعضی از افراد علاقمند به پوشیدن لباس های ورزشی گشاد و بزرگتر از سایز بدن خود هستند در حالی که برخی دیگر از افراد پوشیدن لباس های جذب و فیت ورزشی را ترجیح می دهند. در این میان افرادی هستند که برای تندرستی ورزش می کنند و به دنبال ورزش حرفه ای نیستند. این افراد هم باید از لباس مناسبی برای ورزش کردن استفاده کنند تا در حین ورزش کردن به شادی و نشاط مد نظر برسند. در هر صورت هنگام خرید و انتخاب ست ورزشی به راحتی لباس و انعطاف پذیری آن توجه کنید. بعضی از ورزش ها مانند شنا و دوچرخه سواری دارای البسه ورزشی مخصوص به خود هستند.

خاصیت تنفس پذیری

یک لباس مناسب برای ورزش کردن باید خاصیت تنفس پذیری داشته باشد به طوری که دمای بدن را پایین نگه دارد و فرد بتواند بدون احساس خستگی شدید، درگیر یک فعالیت ورزشی باشد.

جنس پارچه

جنس پارچه لباس ورزشی

ورزش های پر جنب و جوش و دارای جست و خیز یک لباس باکیفیت با پارچه ای مناسب را می طلبند، پس به هیچ وجه از جنس لباس ورزشی غافل نباشید. امروزه الیاف هایی مانند پلی استر، پلی پروپیلن و گرافیت در پارچه های ترکیبی کاربرد دارند و برای لباس های ورزشی، گزینه مناسبی هستند.

پارچه های ترکیبی که از جنس پنبه و پلی استر تهیه شده اند، مانع از تعریق زیاد ورزشکار می شود و وی را در انجام حرکات ورزشی محدود نمی سازد. پارچه های نایلونی قدرت جذب پایین تری دارند ولی در عین حال سبک هستند.

لباس های ورزشی نایلونی و شمعی، باعث تعریق بیشتر می شوند. بنابراین در استفاده از این لباس ها بهتر است لباسی را انتخاب کنید که دارای آستر نخی باشد تا رطوبت را جذب و مانع عرق سوز شدن بدن شود. عرق سوز شدن و بیماری های قارچی و پوستی در اثر پوشیدن لباس های نامناسب ورزشی ایجاد می شود و سلامت فرد را به مخاطره می اندازد.

همچنین در اکثر لباس های ورزشی جنس پلی استر غالب است چون دمای بدن را پایین نگه می دارد و در نتیجه تحرک ورزشکار به راحتی صورت می گیرد. انواع فعالیت های ورزشی لباس های مختص به خود را می طلبد به طور مثال ورزشکاران در ورزش هایی که ملزم به تحرک و جنب و جوش زیادی هستند مطمئنا به لباس هایی مقاوم و بادوام نیاز دارند. همچنین ورزشکاران در ورزش های که در یک مقطع زمانی نسبتا طولانی انجام می گیرد مانند ورزش فوتبال؛ به لباس هایی نیاز دارند که خشک و خنک باقی بماند.

از جزئیات غافل نباشید.

بسته به نوع ورزش و اینکه یک ورزشکار حرفه ای هستید یا مبتدی، باید لباس متناسب با سایز بدنتان باشد. به دوخت لباس توجه کنید تا در اثر انجام حرکات ورزشی،درز یا شکاف در محل دوخت لباس ایجاد نشود. میزان بودجه مسلما تعیین کننده انتخاب نوع لباس است اما از کیفیت و نوع برند محصول غافل نباشید. آقایان می توانند لباس ورزشی با رنگ سرمه ای، خاکی، مشکی و طوسی بپوشند و کفش ورزشی سورمه ای و خاکی را با آنها ست کنند.

ایجاد حساسیت پوستی

لباس های ورزشی مانند سایر لباس هایتان نیاز به شست و شو دارد، باید توجه کنید که بعد از اتمام ورزش، شستن لباس را به مدت زمان دیگری موکول نکنید. ولی در صورتی که شستن لباستان به تأخیر بیفتد، بهتر است که لباس را از داخل ساک ورزشی خارج کنید و به چوب لباسی حمام آویزان کنید.

در نظر داشته باشید که لباس خود را داخل کمد و کنار لباس های تمیز آویزان نکنید؛ چون بو و آلودگی لباس ورزشی به سایر لباس ها انتقال داده می شود. همین امر زمینه را برای رشد باکتری ها، قارچ ها و حساسیت های پوستی فراهم می سازد. همچنین بعد از شستشو، لباس را در فضای باز و زیر نور آفتاب آویزان کنید.

انواع لباس ورزشی مردانه

تی شرت

تی شرت ورزشی

لباس های ورزشی که از پارچه پنبه ای تهیه شده اند، می توانند انتخاب مناسبی برای خرید باشند. اما باید در نظر بگیرید که پارچه پنبه ای رطوبت را جذب می کند ولی به سرعت خشک نمی شود، همچنین از دوام کمتری نسبت به سایر الیاف برخوردار است.

بنابراین لباسی را انتخاب کنید که ترکیبی از پنبه و الیاف دیگر  داشته باشد. برای ورزش های سنگین با تحرک بالا، لباسی با الیاف پلی استر و پنبه گزینه مناسبی می باشد. در نظر داشته باشید که تی شرت ورزشی نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشد.

جنس لباس ورزشی گزینه ساده ای نیست که بتوان از آن گذشت، پارچه ای که عرق را جذب کند و در عین حال به پوست اجازه تنفس بدهد و دمای بدن را خنک نگه دارد می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

شلوار

شلوار ورزشی

شلوار راحت برای ورزش های ساکن کاربرد دارد و شلوارهای جذب و تنگ برای تمرینات بدنی شدید مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید شلوار ورزشی توجه داشته باشید که ست مورد نیاز شما از جنس نخ باشد که بر اثر گرما تن شما بو نگیرد.

شورت ورزشی

شورت
شورت

شورت ورزشی باید سبک و  جنس آن به گونه ای باشد که باعث عرق سوختگی نشود. کش شورت ورزشی باید از جنسی باشد که به کمر فشار وارد نکند، کش شورت نباید شل باشد چون مانع تمرین کردن فرد می شود.

کفش و جوراب

کفش-و-جوراب
کفش-و-جوراب

هنگام خرید کفش ورزشی قبل از هر چیز باید از استاندارد بودن آن مطمئن شد، کفش نامناسب باعث آسیب ورزشی جدی به پا می شود. کفش ورزشی مناسب باید انعطاف پذیر، نرم و سبک باشد و هر ۹ ماه تا ۱۲ ماه باید عوض شد. زیره کفش در کفش های ورزشی به عنوان یک محافظ عمل می کند و از پا در هنگام دویدن یا پریدن محافظت می کند.

کفش باید مناسب سایز پا باشد، کفش تنگ یا گشاد باعث گرفتگی عضلات پا و گاها لیز خوردن بر روی سطوح و عدم تعادل می شود. کفش های ورزشی در یک بازه زمانی ویژگی های استاندارد خود را حفظ می کنند به طوری که بعد از فرسوده شدن کارایی لازم را نخواهند داشت و باید تعویض شوند.

از پوشیدن جوراب هایی با جنس پلاستیکی یا جوراب های نازک خودداری کنید. جوراب هایی که از الیاف پشمی تهیه شده اند باعث تعریق، بد بو شدن پا و ایجاد تاول می شوند. در حالی که جوراب هایی با الیاف نانو، گزینه مناسب تری به شمار می روند؛ زیرا باعث عدم تعریق و در نتیجه خشک ماندن پا می شوند.

همچنین…

جوراب های کتانی انتخاب مناسبی به شمار می روند مخصوصا در ورزش هایی که تعادل در آن ها بسیار مهم است، جوراب مناسب از ایجاد حساسیت و لیز خوردن پا در داخل کفش جلوگیری می کند. الیاف اسپندکس اغلب در جوراب های ورزشی به کار برده می شود، این الیاف مقاومت بالایی دارد و باعث می شود که جوراب در اثر شستشو از بین نرود. توجه داشته باشید که در هنگام انجام فعالیت های ورزشی حتما کفش مناسب به پا داشته باشید، به طور مثال کفشی که در باشگاه می پوشید باید متفاوت از کفشی باشد که در هنگام ورزش دو از آن استفاده می کنید.

ساک ورزشی

ساک-ورزشی
ساک-ورزشی

کیفی که انتخاب می کنید باید تهویه خوبی برای هوا داشته باشد تا بوی عرق در آن احساس نشود. همچنین فضای داخل ساک ورزشی باید به گونه ای باشد که کلیه وسایل همچون حوله، گرمکن و حتی کفش ورزشی به راحتی در آن قرار گیرد.

نگهداری از لباس های ورزشی

بعد از ورزش کردن لباس های ورزشی در داخل ساک ورزشی قرار می گیرند اما این لباس ها را نباید برای مدت طولانی در ساک ورزشی نگه داشت چون لباس های ورزشی کثیف و مرطوب هستند و همین باعث تجمع باکتری ها و قارچ ها می شود، این آلودگی ها می توانند زمینه ساز انواع مشکلات و بیماری های پوستی باشند. از نگه داشتن لباس های مرطوب در داخل کمد باید خودداری کرد چون باعث انتقال آلودگی و بوی بد به سایر لباس های داخل کمد نیز می شود. شستشوی لباس های ورزشی را به تأخیر نیندازید ولی اگر فرصت شستن آنها فراهم نشد بهتر است که لباس ها را در حمام یا رختکن آویزان کنید و سپس در اسرع وقت نسبت به شستشوی لباس های ورزشی اقدام کنید.

فروشگاه امی با عرضه انواع پوشاک و لباس استوک سعی داشته است تا نیاز مشتریان عزیز را مد نظر قرار دهد و در این راستا نیز انواع محصولات ورزشی را ارائه نماید. از جمله این محصولات می توان به سویشرت ورزشی، کفش ورزشی با زیره فایلون، لباس مناسب دوچرخه سواری از جنس پنبه و پلی استر، شلوار کوهنوردی، شورت ورزشی و مایو شنا، اشاره کرد. پوشیدن لباس مناسب برای انجام فعالیت های ورزشی یک ضرورت است.

لازم به ذکر است که پوشاک ورزشی فروشگاه بزرگ امی معمولا از برند کریویت می باشد. این برند اروپایی با کیفیت بالای محصولاتش، توانسته است جوابگوی سلیقه مشتریان باشد.

2
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟