لباس و مزایای خرید لباس باکیفیت

17 مرداد 1399
لباس-با-کیفیت

در این مقاله سعی داریم تا شما را با مزایای خرید لباس باکیفیت آشنا نمائیم. با خرید لباس با کیفیت یک سروگردن از دیگران بالاتر باشید.

انتخاب لباس باکیفیت

در ابتدا بهتر است اشاره کوتاهی به معنی دو کلمه لباس و کیفیت داشته باشیم و سپس به تعریف مختصری از آن ها اکتفا کنیم.

لباس در لغت کلمه ای عربی است که ریشه در “تلبیس” به معنای پوشاندن دارد و در فرهنگ معین به معنای رخت و جامه ترجمه شده است، به عبارتی آنچه بر تن می پوشند را تن پوش،پوشاک یا لباس می گویند.

کیفیت چیست؟

کیفیت (Quality) فرو مایه نبودن یا برتری چیزی می باشد. در زمینه بازرگانی کیفیت سویه های بسیاری دارد اما در تعریفی ساده می توان گفت که کیفیت یک فرآورده یا خدمت همان چیزی است که خریدار می خواهد.

هر فرد در زندگی با انتخاب های زیادی روبه رو می شود، خرید کردن یکی از همین مواردی است که باید در آن اقدام به انتخاب نمایید.

وقتی با یک لیست از خریدهای روزانه مشغول خرید کردن هستید، شاید خیلی موشکافانه درصدد برانداز کردن و انتخاب  اقلام و وسایل مورد نیاز نباشید، ولی باید در نظر داشته باشید که خرید کردن در صورتی که حسابگرانه انجام گیرد، نتایج مثبتی همچون صرفه جویی در زمان و پول برای شما به دنبال خواهد داشت.

امروزه نوسانات اقتصادی سبب شده است تا مردم در سبد خرید خود تغییراتی را اعمال نمایند، به گونه ای که پول باید صرف خرید کالاهایی گردد که ارزشمند و مقرون به صرفه یا به عبارتی باکیفیت باشند.

پوشاک یکی از گزینه های ضروری و غیرقابل اجتناب لیست خرید به شمار می رود لذا با انتخاب لباس باکیفیت و خرید آن، می توان مانع هدر دادن وقت و هزینه شد.

از مسائلی که اکثریت در هنگام خرید با آن مواجه هستیم این است که زرق و برق لباس های پشت ویترین یکی از ملاک های مهم در خرید، برای ما محسوب می شود و همین امر گاهاً منجر به بی توجهی ما خریداران به کیفیت لباس می شود.

برای اینکه از مزایای خرید لباس های با کیفیت برخوردار گردید، لازم است تا نکاتی را مدنظر قرار دهید:

دوخت لباس

دوخت لباس

دوخت لباس یکی از فاکتورهایی است که در ارزشیابی کیفیت لباس لحاظ می گردد و در اولویت قرار دارد. باز شدن دوخت لباس در هنگام پوشیدن یا پس از چند بار شستشو اتفاق ناخوشایندی است که افراد کم و بیش با آن روبه رو شده اند.

برای اینکه از کیفیت دوخت لباس اطمینان حاصل کنید یکی از درزهای جانبی آن را بکشید، اگر بین درزها فاصله ایجاد شد توصیه ما به شما خریدار گرامی این است که از خرید لباس مورد نظر صرفنظر کنید.

لازم به ذکر است که در انتخاب لباس هایی با پارچه های طرحدار و راه راه باید دقت کافی داشته باشید زیرا در قسمت دوخت و دوزها، طرح پارچه باید در ناحیه یقه،جیب و شانه یکدست و مرتب باشد، همچنین باید در هر ۲.۵ سانتی متر پارچه حدود ۸ الی ۱۲ کوک جای گرفته باشد.

کیفیت پارچه

کیفیت پارچه

تولیدکنندگان صنعت پوشاک در صدد برآمده اند که پارچه هایی با بالاترین استاندارهای روز دنیا تولید کنند تا در عرصه رقابت ماندگار و پیشتاز باقی بمانند. کیفیت پارچه باید به گونه ای باشد که جوابگوی نیاز ما باشد به طور مثال متناسب با فصول گرم سال یا فصول سرد  باشد و بتواند انتظار خریدار را برآورده سازد.

بافت پارچه هایی که سفت و زبر هستند از پارچه هایی که بافت نرم و صاف دارند دوام و ماندگاری بیشتری دارند. به طور مثال کتان،پنبه،ترمه و پشم از دوام بیشتری نسبت به سایر پارچه ها برخوردار هستند یا پلی استر و جین پارچه هایی عالی برای لباس های ورزشی محسوب می شوند.

تست چروک

تست چروک

اگر به کمد لباسهایتان سری بزنید با لباس هایی مواجه می شوید که خاطره خوشایندی از پوشیدن آنها در ذهن ندارید. چروک شدن لباس بعد از نشستن و برخاستن تجربه ای است که اکثر افراد با آن مواجه شده اند.

با انجام یک آزمایش ساده می توانید جلوی خرید یک لباس بی کیفیت را بگیرید به گونه ای که در هنگام خرید قسمتی از پارچه را در دست خود مچاله کنید و سپس رها سازید،در صورت مشاهده چین و چروک بهتر است که از خرید آن منصرف شوید.

زیپ لباس

زیپ لباس

زیپ از دو نوار پارچه ای تشکیل شده است  که به هر کدام یک سری دنده های ریز وصل شده است،جنس این دنده ها از فلز یا پلاستیک می باشد.

اگر بر سر دو راهی انتخاب لباس هایی با زیپ فلزی و زیپ پلاستیکی قرار گرفتید،پیشنهاد ما به شما انتخاب گزینه اول یعنی زیپ فلزی می باشد.زیپ بیشتر در لباس های زمستانی همچون کاپشن و سوشرت خود را نشان می دهد و دوام و ماندگاری آن حائز اهمیت است.

دکمه و جا دکمه

دکمه و جا دکمه

در لباس های جلوباز و یا بر روی آستین و یقه، دکمه خیلی به چشم می آید و یک  نقش تزیینی در لباس دارد. مسلما برای وصل کردن دکمه به لباس نیاز به جا دکمه داریم.

برای دکمه های مختلف و متناسب با لباس، جا دکمه دوخته می شود. جا دکمه ها به سه دسته: ساده،بندکی و فیلتابی تقسیم می شوند که مدل جا دکمه ساده بیشتر از بقیه مدل ها رایج می باشد.

جا دکمه اگر بسته باشد یا دکمه ها هم ردیف آن نباشند می تواند دلیلی بر این ادعا باشد که برای تولیدکننده، کیفیت لباس در درجه اول قرار ندارد. در نظر داشته باشید که تمیز دوخته شدن و فاصله منظم جا دکمه در فرم لباس بسیار مهم است.

در صورتی که تمایل دارید لباس های تنگ و جذب و در عین حال دارای دکمه بپوشید توجه داشته باشید که در قسمت قفسه سینه دکمه ها از هم باز نشود.

وجود تکه پارچه های اضافی و دکمه داخل لباس برای مواقعی است که  لباس به تغییر جزئی نیاز پیدا کرده است و خود مصرف کننده بتواند این تغییرات را اعمال نماید. همین مسئله به ظاهر ساده نشان دهنده این است که تولیدکننده به کیفیت محصول یعنی تولید لباس باکیفیت توجه دارد.

لبه دوزی

در هنگام خرید به لبه لباس دقت کنید.لبه ها باید به اندازه کافی پهن باشند،نباید تاب خورده باشند . داشتن لبه های بسیار باریک یک نشانه آشکار بر بی کیفیت بودن لباس است.

لباس استاندارد باید بین ۲ الی ۴ سانتی متر لبه داشته باشد، به طور مثال لبه دوزی شلوارها و دامن ها باید تا ۴ سانتی متر پهنا داشته باشد و این مقدار برای بلوزها و پیراهن ها حدود ۲ سانتی متر است.

یک دست بودن رنگ در لباس باکیفیت

در کنار بحث تنوع رنگ ها و سلیقه های متفاوت و تاثیر رنگ بر روح و روان افراد، نباید به سادگی از موضوع رنگ لباس گذشت.

ترکیب رنگ و هماهنگی آن در تمام سطوح پارچه باعث می شود که کیفیت جنس بهتر به نظر برسد به طور مثال در صورتی که رنگ بخشی از تار و پود با سایر بخش ها متفاوت باشد صحنه ناخوشایندی از عدم هماهنگی ترکیب رنگ ها و تناسب آنها با هم یا به عبارتی  عدم تلفیق رنگ با بافت لباس و جنس پارچه به چشم می خورد.

همچنین در هنگام خرید به سطوح پارچه توجه کنید در صورتی که رنگرزی به روش صحیح صورت نگرفته باشد باید انتظار داشته باشید که در قسمت تای پارچه رنگ بر روی آن محو شده باشد به عبارتی دیگر قسمت های چین خوده لباس باید با سایر قسمت ها یکدست و یکرنگ باشد یعنی به گونه ای نباشد که رنگ قسمت هایی از پارچه نسبت به بقیه قسمت ها متفاوت باشد.

بافت پارچه

بافت پارچه

تار و پود، بافت پارچه را تشکیل می دهند و پارچه به دو دسته :پارچه هایی با الیاف طبیعی و پارچه هایی با الیاف مصنوعی تقسیم می شود. پارچه هایی با الیاف طبیعی منشا گیاهی یا منشا حیوانی دارند و می توان به انواع آن ها از جمله متقال،کرباس،کتان،مخمل،پشم ، ابریشم و…اشاره کرد.

پارچه هایی با الیاف مصنوعی منشا معدنی و ترکیبات و سنتزهای شیمیایی دارند و می توان به انواع آن ها از جمله پارچه های شیشه ای ،پنبه نسوز و پارچه های ریون، آکریلیک و … اشاره کرد.

دوام و ماندگاری یک پارچه برای خریدار یکی از فاکتورهایی می باشد که در صورت مشاهده آن با خیال راحت اقدام به  خرید لباس می نماید. به طور مثال علامت ۱۰۰ درصد کتان نشانه مرغوبیت جنس نیست زیرا بعد از مدتی پارچه از فرم اصلی می افتد پس لازم است که درصد کمی ناخالصی در بافت پارچه وجود داشته باشد.

بافت شناسی پارچه تا حدود زیادی می تواند برای یک انتخاب درست به کمک افراد بیایید. این انتخاب در مراحل طراحی،برش و دوخت نیز بسیار مهم می باشد به گونه ای که با در نظر گرفتن جنس و بافت پارچه، کاری بی نقض و در نهایت یک لباس با کیفیت به بازار عرضه می شود. توجه داشته باشید که تار و پود لباس شل و یا دارای نقض نباشند.

متقارن بودن

متقارن بودن

در هنگام خرید لباس هایی همچون شلوار، دامن و پیراهن، آنها را از وسط تا بزنید، در صورتی که دو طرف لباس با هم متقارن نباشد بهتر است که از خرید جنس خودداری کنید. با اطمینان می توان گفت که یکی از ویژگی های لباس باکیفیت، متقارن بودن آن است.

جیب لباس

جیب لباس

جیب ها در دو دسته جیب های خارجی و جیب های داخلی قرار می گیرند و جدا از نقششان، در تزئین لباس ها نیزکاربرد دارند.

جیب های داخلی از داخل لباس دوخته می شوند و فقط قسمت شکاف بالای جیب از بیرون مشخص است. جیب های خارجی که بر روی لباس دوخته می شوند و به جیب های خارجی معروفند. در جیب های خارجی به علت مشخص بودن جای دوخت دقت در دوخت جیب بسیار ضروری است.

اگر لباس یا پیراهن جیب دار انتخاب شماست بهتر است که به این مورد دقت کنید که جیب های دوخته شده کاملا صاف روی لباس قرار گرفته باشند.

آستر لباس

آستر لباس

یکی از موارد تمیزدوزی لباس، خوب دوخته شدن آستر است. آسترها برای ایستادگی بیشتر لباس و یا برای ایجاد پوشش بیشتر به کار می روند. آستر باید مانند رویه لباس اندازه فرد باشد و رنگ آن  منطبق با رنگ پارچه  باشد.

لیبل لباس

لیبل لباس

تولیدکنندگان برای محافظت از لباس ها و کلیه محصولات پارچه ای علائم و نشانه های صحیح شستشو و نگهداری را بر روی لیبل های پارچه ای چاپ و تولید می نمایند. طراحی درست لیبل  پارچه ای نشان دهنده این است که لباس با کیفیت است و تولیدکننده به محصول خود کاملا اطمینان دارد.

مناسب ترین زمان برای خرید

برای خرید کفش پیاده روی بارها به افراد متذکر شده اند که اواخر روز مناسب ترین زمان برای انتخاب و خرید کفش مورد نظر می باشد چون در اواخر روز پا در نتیجه پیاده روی یا فعالیت های روزانه،کمی باد کرده است و می توان کفشی متناسب با پای خود انتخاب و خریداری نمود.

اما خرید لباس را در روشنی روز انجام دهید زیرا زیر نور مصنوعی، رنگ ممکن است تغییر کند. نور طبیعی رنگ اصلی پارچه را درست تر نشان می دهد.

زمانی می توانید بهترین پوشاک زنانه و دخترانه و مردانه را انتخاب کنید که از جزئیات غافل نباشید و بدانید که هر جنس گرانقیمتی لزوما به معنای برخورداری از کیفیت عالی نمی باشد، همچنین توجه داشته باشید که به خاطر خرید پوشاک با قیمت پایین از کیفیت چشم پوشی نکنید.

نکاتی پیرامون لباس مردانه باکیفیت

نکاتی پیرامون لباس مردانه باکیفیت

-لباس هایی بپوشید که با قالب بدن شما هماهنگ باشد.

-در عین سادگی شیک و متفاوت باشید.در کنار لباس های رسمی می توانید با لباس های غیررسمی نیز استایل های متفاوت و جذاب را تجربه کنید.

-هر چیزی که می پوشید باید پیرامون این قانون باشد که نیمه بالایی با نیمه پایینی لباس شما هماهنگ باشد .

-از یک جفت کفش مناسب برای خلق یک استایل خوب غافل نشوید.

-از سخت گیری های مد تا حدی فاصله بگیرید و پوشاکی را برای تن خود انتخاب کنید که دوست داشته باشید.

نکاتی پیرامون لباس زنانه باکیفیت

نکاتی پیرامون لباس زنانه باکیفیت

-خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید اکسسوری های زیبایی با لباس هایتان به وجود بیاورید.

-در عین شیک و زیبا بودن،راحت بودن لباس را نیز در نظر بگیرید.

-تیپ رسمی برای محیط کار از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

-چیزی را انتخاب کنید که با سلیقه و شخصیت شما همخوانی داشته باشد.

نکاتی پیرامون لباس بچگانه باکیفیت

نکاتی پیرامون لباس بچگانه باکیفیت

-جنس پارچه حساسیت زا نباشد و باید از جنس پنبه یا کتان باشد.

– از انتخاب لباس هایی که دارای پاپیون ، بند و دکمه هستند، اجتناب کنید زیرا کنجکاوی کودکان و بازی با این قسمت های لباس ممکن است امنیت جانی وی را به خطر اندازد.

-از رنگ های شاد و طرح های دوست داشتنی استفاده کنید.

– لباسی را انتخاب کنید که پوشیدن و درآوردن آن از تن کودک به راحتی صورت گیرد.

اگر می خواهید بعد از صرف کلی وقت و هزینه از خرید خود اظهار ندامت و پشیمانی نداشته باشید، لباس باکیفیت خریداری نمایید.

جنسی که خریداری می کنید ارزش صرف وقت و هزینه را دارد؟ این سوال را قبل از هر خرید از خود بپرسید، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که ملاک ها و معیارهای شما برای خرید لباس با کیفیت تغییر کرده است و شما از نگاه یک متخصص به پوشاک توجه و برای خرید آن  اقدام می کنید.

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟