پلیور مردانه و لباس های بافتنی

11 دی 1399
پولیور-مردانه

پلیور مردانه چیست؟ این لباس در گروه بافتنی ها قرار می گیرد که اغلب روی بلوز یا تی شرت پوشیده می شود. وجه تمایز پلیور از ژاکت، بسته بودن آن از جلو است. همچنین این لباس دارای آستین های بلند است و جنس آن از کتان یا الیاف مصنوعی می باشد.

پلیور مردانه مناسب فصول سرد سال می باشد که از بدن در مقابل سرما محافظت می کند. ضمنا برای آقایان شیک پوش بهترین استایل را به همراه خواهد داشت. با ما همراه باشید، در این مطلب در مورد انواع پلیور مردانه توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

لباسی محبوب به نام پلیور

پلیور یکی از محبوب‌ ترین لباس‌ها محسوب می‌شود‌ که مطمئنا در کمد آقایان شیک پوش و خوش استایل چند دست از آن به چشم می خورد. از مزایای این لباس دوست داشتنی این است که این پوشش مردانه را می‌توانید با یک کت تک و یا کاپشن مردانه ست کنید. باید در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی در انتخاب و خرید یک پلیور زیبا و جذاب تاثیرگذار خواهد بود به طور مثال اگر جنس مناسبی را انتخاب نکنید، مسلما از شما در برابر سرما محافظت نخواهد کرد به طوری که عملا پوشیدن آن بی فایده خواهد بود.

پلیورهای زیبای مردانه

از پلیور مردانه به عنوان پوششی نام برده می شود که در فصول سرد سال توسط آقایان پوشیده می‌شود. کلمه‌ پلیور یا پلوور هردو اصطلاحی انگلیسی هستند که به صورت رایج در زبان فارسی هم‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم توضیحی در مورد فرم و شکل ظاهری پلیور ارائه دهیم باید بگوییم یک لباسی بافتنی که جلوی آن کاملا بسته و فاقد زیپ یا دکمه می‌باشد. تفاوت پلیور و ژاکت هم در بسته و باز بودن جلوی آنها است، چون ژاکت حالت جلو باز دارد.

پلیور و قابلیت ست شدن

این لباس بالاتنه و بازوها را می پوشاند و بدن را از سرمای هوا محافظت می‌کند. همچنین پلیور قابلیت این را دارد که بر روی انواع تیشرت یا مدل های مختلف پیراهن‌ پوشیده شود. البته فراموش نکنید که این پوشش را می‌توانید به صورت تکی هم بر تن کنید. نحوه پوشیدن پلیور به سلیقه، تیپ و استایل شما بستگی دارد. پس در یک تعریف کلی از پلیور می‌توان گفت که پلیور به عنوان لباس گرم یا یک بافتنی زیبا توسط مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگام خرید هر نوع پوشاک مردانه و زنانه باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید ضمن پرداختن مبلغی از یک محصول باکیفیت نیز برخوردار باشید. به عبارت ساده تر با انتخابی درست و هوشمندانه می توانید محصول باکیفیتی را خریداری کنید.

جنس این لباس های بافتنی را بشناسیم.

جنس پلیورها به نخی یا پنبه ای، پشمی، کشمیری و پلیورهایی با الیاف مصنوعی تقسیم بندی می شوند.

پلیور پشمی در زمره قدیمی ترین پلیورها قرار دارد که از وزن نسبتا سنگینی برخوردار است. اما در پلیورهای کشمیری که از پشم بز تهیه می شود باید در زیر آن برای جلوگیری از حساسیت و خارش پوست، زیرپوش بپوشید. هر چند که پلیورهای پشمی یکی از مدل های محبوب و خواستنی هستند اما باید در نظر داشته باشید که نگهداری از پلیور پشمی نسبتا سخت است.

همچنین…

در مورد پلیورهای پنبه ای باید گفت که این نوع از پلیور نسبت به دو جنس پشمی و کشمیری از وزن سبک تری برخوردار است. و مهم تر از آن این است که هنگام پوشیدن لازم نیست در زیر آن لباسی پوشیده شود. البته باید قیمت مناسب این نوع را نسبت به دو نوع پشمی و کشمیری در نظر بگیریم.

الیاف مصنوعی از قبیل پلی استر، اکریلیک، ریون و… در پلیورهایی به کار برده می شوند که از دوام و ماندگاری کمتری نسبت به جنس های پشمی و کشمیری برخوردار هستند.

در ادامه مقاله به مدل های مختلف پولیور مردانه و توضیحاتی در این باره می پردازیم.

انواع مختلفی از پلیور در بازار موجود است، پلیورهای مردانه و زنانه و همچنین پلیورهای غیر بافتنی، البته این مدل بیشتر در فصل پاییز که هوا از برودت و سرمای زیادی برخوردار نیست، پوشیده می شود.

یقه هفت

پلیورهایی با یقه هفت بیشتر از طرف آقایانی مورد استفاده قرار می گیرد که دوست دارند اندام آنها بلندتر و کشیده تر به نظر برسد. گاهی این پلیور را به تنهایی می پوشند و گاهی در زیر آن از پیراهن استفاده می کنند تا از یک استایل شیک و متفاوت  برخوردار باشند و هم یقه هفت پلیور را با یقه پیراهن ست کنند.

یقه گرد

در مورد پلیورهای یقه گرد باید گفت که این مدل ساده ترین و در عین حال رایج ترین مدل است و برای افرادی که سبک پوشیدن و استایلشان کژوال است  می تواند بهترین گزینه انتخابی در فصول سرد سال باشد.

یقه اسکی

برای افرادی که دوست دارند هر جزء از زندگیشان بو و رنگ نوستالژی بدهد و این موضوع حتی در سبک لباس پوشیدنشان باید به وضوح نمایان باشد، پلیورهای یقه اسکی می تواند بهترین انتخاب در میان انواع مدل ها باشد. البته این مدل به سهولت با انواع کت و شلوار قابلیت ست شدن دارد.

یقه برگردان

اگر دنبال متفاوت پوشیدن هستید پیشنهاد ما به شما پوشیدن پلیورهای یقه برگردان است. با پوشیدن این مدل می توانید انتظار استایل کژوال و زیبایی داشته باشید. این مدل پلیور را با جین ست کنید.

بسیاری از افراد هنگام پوشیدن پلیورهای یقه اسکی احساس ناخوشایندی در ناحیه گردن پیدا می کنند بنابراین حدالمقدور سعی می کنند از پوشیدن این مدل اجتناب کنند اما پلیورهای یقه ایستاده بهترین جایگزین برای پلیورهای یقه اسکی هستند. این مدل از پلیورها از یقه ای کوتاه تر برخوردار هستند و استفاده از آن ها راحت تر است.

پلیور کاردیگان

پلیور کاردیگان را باید به عنوان لباس رویی خود بپوشید. برای افرادی که طرفدار استایل کژوال هستند، با پوشیدن این نوع پلیور  می توانند از یک استایل کژوال فوق العاده برخوردار باشند. مدل بدون دکمه این نوع پولیور را بپوشید تا از استایل شیک و بی نظیری برخوردار باشید.

پلیور ترکیبی چیست؟

ممکن است در بازار هنگام خرید پلیور مردانه، یک‌ پلیور تحت عنوان کشمیر معرفی شود، منتهی باید توجه داشته باشید که بیشتر مواد سازنده‌ این جنس پلیور، از پشم و الیاف مصنوعی می باشد.

خرید یک پلیور زیبا و مناسب

در هنگام خرید پلیور مردانه به نکاتی همچون جنس، کیفیت دوخت، مدل و… توجه کنید. رنگ پلیور را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب و خریداری کنید. اگر از پوست سفید برخوردار هستید بهتر است که به سراغ رنگ‌های روشن بروید. اگر هم پوست تیره‌ای دارید، رنگ‌های گرم و تیره بیشتر متناسب با رنگ پوستتان خواهد بود.

همچنین…

اگر قصد دارید پلیور را به تنهایی تن کنید بهتر است که پلیور را خریداری نمایید که فیت و جذب اندامتان باشد. این مدل پلیور به راحتی با انواع شلوار جین و کتان ست می شود. اما اگر می خواهید در زیر پلیور، پیراهن بپوشید، فراموش نکنید که هنگام خرید پلیور، حتما یک سایز از اندازه واقعی خودتان بزرگتر بردارید تا هنگام پوشیدن پیراهن اذیت نشوید. توجه به مدل یقه یکی از فاکتورهایی است که در هنگام خرید باید لحاظ گردد، مدل یقه را براساس کوتاهی یا بلندی گردنتان انتخاب کنید.

پلیور یک پوشش مناسب برای مراسمات رسمی

از پلیور به عنوان یک پوشش مناسب برای مراسمات و مهمانی های رسمی نیز نام برده شده است اما بهتر است که از پلیورهای ساده و بدون طرح استفاده کنید، چون پلیورهای طرح دار برای استایل های روزمره و غیررسمی مناسب هستند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟