پیراهن فلانل مردانه

17 مهر 1400
پیراهن فلانل مردانه

پیراهن فلانل مردانه یکی از ترندهای محبوب سال ۲۰۲۱ محسوب می شود. این مدل پیراهن ها در استایل های کار، استایل های خیابانی و استایل های رسمی نیز جایگاه خود را پیدا کرده اند. امروزه مدل های متنوعی از پیراهن فلانل مردانه در بازار پوشاک موجود است که آقایان با توجه به سبک پوشش، استایل و موقعیت های مختلف می توانند از این پیراهن استفاده کنند.

با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به معرفی انواع پیراهن فلانل و توضیحاتی پیرامون مدل هایی که در سال ۲۰۲۱ به عنوان ترند معرفی شده اند، خواهیم پرداخت.

پارچه فلانل چیست؟

امروزه پارچه فلانل به صورت کرک دار و بدون کرک موجود می باشد که هر یک از این پارچه ها دارای ارزش خاص خود می باشند. اما پارچه فلانل چیست؟ انواع پارچه فلانل بسته به مکانی که در آن تولید می شود، وجود دارد. به عنوان مثال فلانی ولز با فلانل للانیدلو تفاوت دارد، به عبارت دیگر پارچه های فلانل مختلفی در اقصی نقاط اروپا تولید می شود که با هم فرق دارند. محبوبیت پارچه های شطرنجی در دهه ۱۹۹۰ به اوج خود رسید و همین موضوع زمینه ساز افزایش تقاضا برای پارچه های فلانل شد.

تفاوت پارچه فلانل با پارچه شطرنجی

پارچه فلانل با پارچه شطرنجی متفاوت است به این صورت که پارچه شطرنجی دارای یک طرح است و این طرح بر روی انواع پارچه پیاده می شود. در حالی که پارچه فلانل یک نوع پارچه است و جالب اینجاست که لباس هایی با طرح شطرنجی از پارچه های مختلف تهیه می شوند و حتی می توانند از پارچه فلانل تهیه شوند.

همچنین…

لازم به ذکر است که همه پارچه های شطرنجی، پارچه فلانل نیستند. با گذشت زمان و تغییر در نحوه تولید انواع پارچه فلانل، دامنه پارچه های فلانل گسترش پیدا کرد به طوری که امروزه پارچه فلانل از معنای اولیه خود فاصله گرفته است. در حال حاضر پارچه هایی که از الیاف مصنوعی تشکیل شده اند در دسته بندی پارچه های قدیمی فلانل ولز قرار می گیرند. پارچه فلانل ولز در کشور فرانسه و در قرن ۱۷ میلادی نسبت به سایر پارچه های فلانل از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.

جنس پارچه فلانل

پشم مرینوس در تهیه پارچه های فلانل ارگانیک کاربرد بسیاری دارد البته پارچه فلانل از الیاف مصنوعی نیز ساخته می شود. پیراهن های مردانه فلانل در جنس و طرح های مختلف به بازار پوشاک مردانه عرضه می شوند. این قبیل پیراهن ها در استایل های نیمه رسمی و رسمی می توانند قرار گیرند. پارچه فلانل در تهیه انواع بلوز، پلیور و ژاکت کاربرد دارد، البته پارچه فلانل پشمی در لباس های زمستانی کاربرد بیشتری دارد.

چرا پیراهن فلانل؟

در سال ۲۰۲۱ پیراهن های فلانل هویت جدیدی پیدا کردند. این پیراهن ها به آسانی با سایر لباس ها ست می شوند. اما این تنها استعداد بارز پیراهن های فلانل مردانه نیست بلکه اگر می خواهید لباس های داخل کمد خود را ارتقاء دهید پیراهن فلانل مردانه بهترین گزینه است.

تاریخچه پیراهن مردانه

پیراهن مردانه‌ از تاریخچه ای نسبتا طولانی برخوردار است. البته پیراهنی که همانند پیراهن های امروزی باشد از قرن نوزدهم رواج پیدا کرد. شرکت برون و دیویس در سال ۱۸۷۱ اولین نوع پیراهن مردانه را که در قسمت سینه با دکمه بسته می‌شد را به ثبت رساند.

همچنین…

تا پیش از این اتفاق، مردم پیراهن را از سر به تن می‌کردند. البته تا قرن هجدهم از پیراهن به عنوان زیرپوش استفاده می شد به طوری که تنها یقه آن قابل مشاهده بود. همچنین فقط ثروتمندان می توانستند پیراهن بپوشند علی الخصوص پیراهن سفید، که رنگ سفید مظهر ادب محسوب می شد. سرانجام پیراهن های راه راه در اواخر قرن نوزدهم به بازار پوشاک عرضه شد. در گذشته برش یقه پیراهن‌ها کاملا متفاوت بود. یقه ایستاده به تدریج جای خود را به یقه معمولی و یقه شکاری داد. با گذشت زمان تغییراتی کم و بیش بر پیراهن اعمال شد با این وجود از اواخر جنگ جهانی اول، پیراهن به شکل امروزی شکل گرفت. البته در دهه ۶۰ با کنار رفتن جلیقه، جیب به پیراهن اضافه شد و به این صورت پیراهن مردانه با یک جیب در قسمت سینه طراحی و تولید شد.

مدل های متنوع پیراهن فلانل مردانه

در ادامه مطلب به معرفی ۱۳ مورد از بهترین پیراهن های فلانل مردانه می پردازیم که مناسب برای هر سبک، استایل و موقعیتی هستند.

پیراهن فیلسون آلاسکا

پیراهن فیلسون آلاسکا فلانل

با پیراهن فلانل فیلسون آلاسکا ظاهر کلاسیک خود را بروز کنید و از ترکیب چندین رنگ در این مدل پیراهن می توانید برای ست کردن طیف گسترده ای از شلوار و کتانی استفاده کنید. البته ست کردن پیراهن فلانل فیلسون آلاسکا در کنار کت و شلوار مشکی و یک جفت کتانی جذاب به نظر می رسد، همچنین می توانید این مدل پیراهن فلانل را با شلوار جین و چکمه ست کنید.

پیراهن افسانه ای

پیراهن افسانه ای فلانل

با پیراهن فلانل افسانه ای جذابیت استایل خود را چند درجه افزایش دهید. این مدل پیراهن فلانل با ترکیب رنگ آبی روشن در کنار رنگ های دیگر می تواند یک استایل خاص را رقم بزند. البته این پیراهن فلانل رنگی زیبایی فوق العاده ای به کمد لباس های پاییزی و زمستانی شما می بخشد. این محصول از ۱۰۰% پنبه ساخته شده است.

فلانل CQR

پیراهن CQR فلانل

طراحان لباس با ایده های خود طرح و رنگ های زیبایی به این مدل پیراهن مردانه داده اند. اما لازم نیست برای یک فلانل خوب هزینه زیادی پرداخت کنید. در هنگام خرید به جنس پیراهن توجه داشته باشید و اینکه می خواهید این مدل پیراهن را برای چه فصلی بپوشید. این مدل پیراهن ها برای فصول سرد علی الخصوص پاییز بسیار مناسب هستند.

پیراهن فلانل آستین بلند

پیراهن فلانل آستین بلند

این مدل پیراهن را حتما در استایل های پاییزی خود قرار دهید. این پیراهن را با یک زیر پیراهن بپوشید یا می توانید آن را با یک تیشرت در زیر پیراهن ست کنید. قیمت های پیراهن های فلانل مردانه نسبتا مقرون به صرفه هستند. یک لباس گرم که شما را خوش تیپ و خوش استایل می سازد.

پیراهن سبک پاتاگونیا

پیراهن سبک پاتاگونیا فلانل

در حالی که فلانل های دارای روکش حرارتی برای گرم ماندن عالی هستند، فلانل های سبک وزن همچون پیراهن پاتاگونیا برای استفاده در تمام طول سال مناسب هستند. در ماه های سرد نیز آن را روی تیشرت یا در زیر کت پاییزی خود بپوشید. البته در تابستان می توانید آن را به تنهایی بپوشید و حتی برای سفر نیز یک پیراهن بسیار مناسب محسوب می شود. کیفیت جنس این مدل پیراهن فلانل بسیار عالی است.

پیراهن فلانل شطرنجی

پیراهن فلانل شطرنجی

یک پیراهن کلاسیک و راحت که به راحتی با انواع لباس های فصول سرد ست می شود. همچنین ست کردن فلانل شطرنجی با شلوار جین و چکمه یا کت و شلوار گزینه مناسبی به شمار می رود.

پیراهن بزرگ

پیراهن بزرگ فلانل

پیراهن های مردانه بزرگ در استایل های هیپ هاپ رواج یافته اند. پیراهن فلانل در سایز بزرگ تناسب یک پیراهن کلاسیک را بر هم می زند و برای علاقمندان لباس های اورسایز می تواند پوشش مناسبی باشد. ظاهر گشاد این پیراهن فلانل را می توانید با شلوار جین ست کنید.

پیراهن کار

پیراهن کار فلانل

این پیراهن برای دفع سرما و گرم نگه داشتن بدن بسیار مناسب است. پیراهن کار برای صبح های سرد یا هوای خنک عصر پوشش مناسبی است. همچنین برای رفت و آمد به محل کار عالی به نظر می رسد.

پیراهن فلانل کلاسیک چهارخانه

پیراهن فلانل کلاسیک

فلانل کلاسیک چهارخانه یا یکدست رنگی، سبک و استایل متفاوتی به شما می بخشد، به گونه ای که استایل شما را در سطح دیگری قرار می دهد. این پیراهن را می توانید با شلوار جین آبی و یک جفت چکمه قهوه اس ست کنید.

پیراهن فلانل مدرن

پیراهن فلانل مدرن

پیراهن های فلانل دکمه دار هستند و برای موقعیت های رسمی و نیمه رسمی مناسب هستند. این پیراهن با رنگ آبی تیره را با یک زیر پیراهن سفید، کفش های چرمی و شلوار جین ست کنید.

پیراهن فلانل پنبه ای

پیراهن فلانل پنبه ای

 فلانل ها تعادل خوبی از نظر ناهمواری و پیچیدگی ها دارند و همین موضوع آنها را برای استایل های مختلف مهیا ساخته است. تن پوش خوشرنگ و رنگ خنثی این پیراهن قابلیت ست شدن با اکثر استایل های بهاری و پاییزی را دارد. پیراهن فلانل پنبه ای را بر روی تیشرت سفید، کفش های ورزشی و شلوار خاکستری یا مشکی بپوشید.

پیراهن یقه کمپ

پیراهن یقه کمپ فلانل

پیراهن فلانل یقه کمپ یکی از مدل های محبوب در بین جوانان است که اغلب در استایل های خیابانی به چشم می خورد. این پیراهن را می توانید با تیشرت سفید و یک شلوار کتان مشکی ست کنید.

پیراهن کلاه دار

پیراهن فلانل کلاه دار

اگر از پوشیدن پیراهن های فلانل سنتی خسته شده اید ما به شما پیراهن فلانل کلاه دار را پیشنهاد می کنیم که برای استایل های پاییزی و زمستانی بسیار مناسب می باشد. تناسب فوق العاده این پیراهن در کنار چیدمان رنگ ها بر روی پارچه پیراهن، پوشیدن آن را برای هر موقعیتی مناسب ساخته است.

مصارف پارچه فلانل

فلانل که یک پارچه چهارخانه پشمی است در بسیاری از مصارف خانگی نیز به کار برده می شود. به طوری که از این نوع پارچه در تولید انواع ملحفه استفاده می شود. ملحفه هایی از جنس پارچه فلانل در زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی های بارز پارچه فلانل پشمی می توان به نرمی، عدم جذب آب و کیفیت عالی پارچه اشاره کرد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟