زیرپوش چیست ؟چرا زیرپوش بپوشیم؟

09 دی 1399

زیر پوش چیست؟ به لباسی که در زیر پیراهن پوشیده می شود و به صورت یک لایه بین بدن و لباس هایی که پوشیده ایم قرار می گیرد زیر پوش یا لباس زیر گفته می شود. لباس زیری که بالاتنه را پوشش می دهد و به اصطلاح به آن زیرپوش مردانه گفته می شود، اغلب بدون آستین هستند یا دارای آستین های کوتاه می باشند.

چرا باید زیرپوش پوشید؟

پوشیدن زیرپوش به زمان فعلی منحصر نمی شود بلکه در گذشته های خیلی دور از این لباس زیر به عنوان یک محافظ استفاده می شد تا لباس ها در تماس مستقیم با بدن قرار نگیرند.

اما با ممانعت از تماس مستقیم لباس با بدن و پوشیدن زیرپوش چه هدفی را دنبال می کردند؟

در گذشته های خیلی دور امکان حمام و شستشوی روزانه بدن وجود نداشت همین امر باعث کثیف شدن و بو گرفتن لباس ها می شد. علاوه بر این پوشیدن بعضی از لباس ها که از پارچه های زمخت تهیه می شدند باعث اذیت پوست و گاها ایجاد خارش و حساسیت می شد بنابراین استفاده از زیرپوش مرسوم گردید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

بدن در طی فعالیت روزانه دچار تعریق می شود و همین موضوع باعث خیس شدن و در نهایت بو گرفتن لباس ها می شود. زیرپوش ها با جذب تعریق بدن را خشک نگه می دارند.

زیرپوش مردانه

رکابی به عنوان یکی از زیرپوش های پر طرفدار مردانه معرفی شده است. در ادامه مقاله به توضیحات بیشتری پیرامون این موضوع می پردازیم.

زیرپوش ها به صنعت پوشاک وارد شدند تا با ظاهر نسبتا ساده خود محافظی برای بدن باشند و همچنین در تمیز نگه داشتن لباس ها مؤثر باشند.

بسته به شرایط آب و هوایی و فعالیت روزانه خود نوع زیرپوش خود را انتخاب کنید. برای فصول سرد سال زیرپوش به عنوان یک لایه محافظ و گرم نگهدارنده قسمت فوقانی بدن عمل می کند. بنابراین استفاده از زیرپوش های ضخیم بهترین گزینه برای محافظت از بالاتنه در مقابل سرما است.

زیرپوش هایی از جنس نانو

البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نفوذ آن به صنعت پوشاک و مد استفاده از طرح های متفاوت زیرپوش متداول شده است به گونه ای که پوشیدن بسیاری از زیرپوش ها به منظور برخورداری از یک استایل متناسب صورت می گیرد.

زیرپیراهن های امروزی با فناوری نانو تهیه می شوند و گاها برای لاغر نشان دادن بدن به کار می روند. همچنین کاربرد نانو در لباس های زیر باعث می شود که افرادی که از تعریق زیاد رنج می برند با خیال راحت از این زیرپیراهن ها استفاده کنند و نگران بوی ناخوشایند تعریق نباشند.

زیرپوش های مردانه با نام رکابی یا زیرپیراهن مورد استفاده قرار می گیرند که جنس اغلب آنها نخ و کتان می باشد.

انتخاب لباس زیر مناسب

هنگام انتخاب لباس زیر باید یک سری از فاکتورها را در نظر بگیرید به طور مثال رنگ و سایز زیرپوش باید به گونه ای باشد که از زیر لباس قابل مشاهده نباشد. همین طور نوع یقه زیرپوش باید با طرح و مدل لباسی که می پوشید سنخیت داشته باشد. مدل یقه زیرپوش مردانه در سه طرح یقه گرد، یقه حلقه ای و یقه هفت موجود می باشد که با هر نوع پیراهنی می توانید آن ها را بپوشید.

بهترین رنگ ؟

در هنگام انتخاب رنگ لباس زیر باید به رنگ پوست و رنگ پیراهن مورد نظر خود توجه کنید. زیر پوش هایی با رنگ سیاه برای فصول گرم سال نمی توانند گزینه مناسبی باشند چون باعث گرم شدن بدن و تعریق بیشتر می شوند، مسلما این امر خوشایند کسی نخواهد بود.

برای پیراهن هایی با رنگ های روشن از زیر پیراهن هایی به رنگ سفید یا رنگ هایی که با رنگ پیراهنتان سنخیت دارد، استفاده کنید. برای پیراهن هایی با رنگ های تیره و خاکستری، زیرپوش هایی با رنگ تیره و مات مناسب هستند.

سایز زیر پیراهن

زیرپوش یا زیر پیراهن برای زیر لباس مورد استفاده قرار می گیرد پس به هیچ وجه نباید از روی لباس مشخص باشد. به طوری که از یقه لباستان بیرون نزده باشد و خیلی گشاد نباشد که زیر پیراهن جمع شود، همچنین بهتر است نسبتا بلند باشد تا کمر را بپوشاند و داخل شلوار قرار بگیرد در غیر این صورت گوشه های لباس زیر از انتهای پیراهن بیرون می زند. زیر پیراهن های خیلی تنگ هم به بدن می چسبند و ممکن است تحرک شما را محدود و باعث ناراحتی شوند.

زیر پوش مردانه برند لیورجی یکی از محصولات فروشگاه پوشاک امی می باشد که قابلیت استفاده به عنوان لباس زیر را دارند. همچنین این زیرپوش ها از استایلی راسته و جذاب برخوردار هستند. سبک و بی نهایت راحت و ضد حساسیت بودن از ویژگی های بارز این محصول می باشد. جنس آنها پنبه ارگانیک می باشد و دارای قابلیت کششی مناسبی هستند. در ادامه به معرفی تعدادی از این محصولات می پردازیم.

زیرپوش مردانه لیورجی
رکابی یا زیرپوش مردانه
زیرپوش مردانه
زیرپوش مردانه لیورجی
زیرپوش مردانه لیورجی
زیرپوش  لیورجی
زیرپوش  لیورجی
0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟