استایل چیست و چگونه استایل خود را بهبود ببخشیم؟

12 تیر 1399
استایل-چیست؟-

جوانان معمولا یا خیلی به پوشاک خود اهمیت می دهند یا اصلا اهمیت نمی دهند. انتخاب پوشاک مناسب یک سری اصول دارد که در صورتی که این اصول را رعایت کنید، استایل شما پیشرفت چشم گیری خواهد داشت.

تصویری که شما از خودتان ارائه می دهید، تاثیر بسیار زیادی روی نحوه‌ي تعامل افراد با شما دارد. حضور شما در هر جایی تاثیر روی فضای جمع دارد، پس بهتر است سعی کنید تاثیر شما مثبت باشد.

راهکارهایی برای داشتن یک استایل مناسب

نکته اول: اعتماد به نفس داشته باشید

قبل از هر کاری شما حتما باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

اعتماد به نفس نه تنها در ارتباط با افراد دیگر لازم است، بلکه به شما یادآوری می کند که شما کی هستید و هدف شما چیست؟

سوال اصلی که پیش می آید این است که ما چه جوری می توانیم اعتماد به نفس خود را بالا ببریم. برای این کار باید از افراد مسن تر و با تجربه تر یاد بگیرید.

افرادی هستند که در برخورد اول متوجه عزت نفس آن ها می شوید. توجه داشته باشید اعتماد به نفس را با تکبر اشتباه نگیرید!

همچین هر وقت احساس کمبود اعتماد به نفس داشتید، قدرت ژست را دست کم نگیرید. نحوه‌ی ایستادن شما تاثیر بسیار زیادی در اعتماد به نفس شما دارد.

برای درک بهتر این موضوع به نحوه‌ی ایستادن سوپرمن دقت کنید. همچنین باید روی درست راه رفتن نیز تمرین کنید.

نکته مهم دیگر بو است. شما باید سعی کنید همیشه بوی خوبی داشته باشید، پس مدت زمانی را برای انتخاب عطر مناسب بگذارید.

همچنین در طول روز سعی کنید چند بار روی تنفس خود تمرکز کنید. تنفس عمیق و تنفس صحیح، فشار خون شما را پایین می آورد، هوشیاری شما را بالا می برد و مهم تر از همه اضطراب را از شما دور می کند.

نکته دوم: به استایل خود ارزش بدهید

حتما شنیده اید که کتاب را از روی جلد قضاوت نکنید، اما همه‌ی ما می دانیم در دنیای واقعی یک کتاب با جلدش قضاوت می شود.

ظاهر ما خصوصا در دیدار اول بسیار تاثیر گذار است. بیشتر افراد می گویند که باطن از ظاهر آدم مهمتر است، ولی در دنیای واقعی به این صورت نیست. اگر شما در بر خورد اول ظاهر خوبی نداشته باشید کمتر کسی به باطن شما توجه خواهد کرد.

برای تاثیر گذاری اولیه، ظاهر شما باید در جامعه یا جمعی که می خواهید در آن حضور داشته باشید مورد قبول باشد. پس نوع پوشش شما بستگی به جایی دارد که در آن حضور خواهید داشت.

لباس و پوشاکی که انتخاب می کنید همیشه باید تمیز و متناسب با سایز باشد. به پوشاک مشاورها و وکیل ها دقت کنید، همیشه لباس مرتب، تمیز و اتو کشیده دارند، در این صورت افراد آن ها را جدی می گیرند. به عبارتی استایل مناسب و شیک دیگران را متوجه شما می سازد.

در صورتی که شما روانشناس باشید و مانند تینیجرها لباس بپوشید، بیشتر افراد مانند یک نوجوان نا بالغ با شما برخورد می کنند و کمتر کسی به حرف های شما گوش خواهد داد. پس باید با پوشش مناسب نشان دهید که مناسب فضایی هستید که در آن حضور پیدا می کنید.

همچنین استفاده از اکسسوری را فراموش نکنید. اکسسوری هایی مانند ساعت تاثیر بسیار مثبتی در استایل شما خواهد داشت.

نکته سوم: به کفش های خود بیشتر اهمیت بدید

در انتخاب پوشاک مردانه و زنانه شما باید اهمیت بسیار زیادی به کفش بدهید. یک مثل انگلیسی هست که می گوید شما می توانید یک مرد را با کفشش قضاوت کنید.

شاید عجیب بنظر برسد اما کفش می تواند نشان دهنده ی میزان درآمد شما و سطح اجتماعی شما باشد. جدا از این موضوع، کفش خوب کمتر شما را خسته می کند و فشار روی کمر و زانو را نیز کمترمی کند.

برای خرید کفش با کیفیت لازم است که برای آن هزینه کنید، مطمئنا از این کار پشیمان نخواهید شد.

نکته چهارم: از لباس های خود مراقبت کنید

برای افراد جوان این نکته خیلی مهم است. در جوانی افراد کمتر به مراقبت از لباس اهمیت می دهند.

ما می توانیم با کمی هزینه مدت زمان بیشتری از پوشاکی که خریده ایم استفاده کنیم. استفاده از مواد شوینده مناسب، شستشوی صحیح جنس های مختلف پارچه، اتو کردن لباس، استفاده از آویز برای لباس و غیره تاثیر بسیار زیادی بر روی پوشاک زنانه یا مردانه خواهد داشت.

نکته پنجم: اندازه لباس را درست انتخاب کنیم

بیشتر ما در خانه لباس هایی با سایز بزرگ می پوشیم و واقعا احساس راحتی می کنیم. اما در بیرون از خانه شرایط فرق می کند. برخورداری از یک استایل مناسب می تواند تأثیر شگرفی در روحیه شما و نحوه برخورد شما با دیگران داشته باشد.

انتخاب سایز مناسب لباس بر هر المان دیگر مانند جنس پارچه یا رنگ آن برتری دارد. پس سعی کنید لباسی که کاملا اندازه شما است را انتخاب کنید و به گفته فروشنده که آب میره کوچیک میشه یا بپوشی جا باز می کنه اصلا توجه نکنید.(برای اطلاعات بیشتر راهنمای انتخاب سایز تیشرت و پیراهن را بخوانید)

نکته ششم: حتما یک کت شلوار خوب داشته باشید

مهم نیست شما به چه کاری مشغول هستید، همه‌ی افراد باید حداقل یک دست کت شلوار مناسب داشته باشند.

در صورتی که تصمیم به خرید کت شلوار دارید به نکاتی مانند کیفیت دوخت(برای توجه به این موضوع به منافذ و جیب های آن توجه کنید)، شکل یقه و از همه مهتر سایز کت توجه کنید.

به احتمال بسیار زیاد بعد از خرید کت شلوار شما نیاز به یک سری اصلاحات در کت شلوار خود خواهید داشت. پس سعی کنید یک خیاط حرفه ای هم سراغ داشته باشید.

نکته مهم دیگر رنگ کت شلوار است. همه رنگ های کت شلوار برای هر مراسمی مناسب نیست. مثلا یک کت شلوار با رنگ روش برای مجلس ترحیم مناسب نیست. همچنین به رنگ کفشی که با آن می پوشید نیز دقت داشته باشید.

نکته هفتم: کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

اغلب ما لباسی را که می خریم چندین بار می پوشیم. به همین دلیل بهتر است سعی کنیم کم کم لباس بخریم اما لباس با کیفیت بخریم.

برخی از افراد عقیده دارند که یک لباس را ارزان می خریم و چند وقت می پوشیم و بعد از مدتی آن را دور می اندازیم .

این لباس ها بعد از چند بار به احتمال زیاد در گوشه کمد لباس شما جایی را به خودشان اختصاص می دهند و به مرور زمان کمد لباس شما اینقد شلوغ می شود که شما نمی توانید یک لباس مناسب برای پوشیدن انتخاب کنید.

برای اینکه همیشه بتوانید لباس های خود را ست کنید به رنگ بندی لباس های خود اهمیت بدهید. در صورتی که نتوانید لباس های خود را با هم ست کنید تعداد زیادی لباس در کمد شما بدون استفاده خواهند بود. (راهنمای انتخاب پوشاک با کیفیت)

نکته هشتم: لباس های قدیمی خود را دور بیاندازید

شاید در بازه های زمانی مختلف به برخی لباس ها علاقه داشته باشید و به مرور زمان از آن ها خسته شوید. سعی کنید کم کم از شر این لباس ها راحت شوید.

وجود لباس زیاد در کمد تنها انتخاب کردن را برای شما سخت می کند. بهتر است لباس هایی را که واقعا می پوشیم و دوست داریم را جلوی دست داشته باشیم که انتخاب های کمتر و با کیفیت تری داشته باشیم و دچار سر درگمی نشویم.

نکته نهم: لباس تکراری

حتما شنیده اید که استیو جابز مدیر سابق کمپانی اپل و مارک زاکربرگ همیشه لباس یک دست و یک رنگ می پوشند.

اما ما استیو جابز و مارک زاکربرگ نیستیم. افراد عادی نمی توانند این مدل پوشش را برای خود انتخاب کنند چون توسط افراد زیادی قضاوت می شوند.

سعی کنید تعداد بیشتری تیشرت، پیراهن، هودی و از این دست پوشاک داشته باشید. پوشش بالا تنه اهمیت بیشتری نسبت به پایین تنه دارد.

اغلب پوشش بالا تنه به دلایل مختلفی زود تر عوض می شود پس سعی کنیم که قدرت انتخاب خود را بالا ببریم.

نکته دهم: به ترندهای مد زیاد اهمیت ندهید

جریان و ترند های مد خیلی زود عوض می شوند. خاصیت لباس های مد روز این است که فقط زمانی که ترند هستند، مردم آن را می پوشند.

در طی این چند سال مدل پوشاک های زیادی ترند شدند و با گذشت ۳ الی ۶ ماه، دیگر کسی آن ها را نمی پوشد.

همچنین لباس هایی که ترند می شوند برای همه مناسب نیست و به همه کس نمی آید. پس بهتر است به دنبال لباس هایی باشیم که طرح، استایل و رنگ آن ها مربوط به یک رویداد یا بازه زمانی نباشد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟