کفش های بوت، پوتین و چکمه چه تفاوت هایی با هم دارند؟

10 مهر 1399
بوت،پوتین-و-چکمه

فصل پاییز و زمستان فصل کفش های متفاوت، متنوع و گرم است. کفش های زمستانی از قبیل بوت، پوتین و چکمه، تفاوت هایی با هم دارند. در این مقاله به توضیحاتی پیرامون این سه نوع کفش زمستانی خواهیم پرداخت.

هر فرد با توجه به استایل، سبک و نوع پوشش خود می تواند شیک پوشی خود را با کفش بوت، پوتین و چکمه ست کند.

این سه مدل متفاوت از کفش های زمستانی برای آقایان و خانم ها می توانند جزء جذاب ترین کفش ها محسوب شوند.

وقتی به فرم و ظاهر این سه مدل توجه کنید متوجه می شوید که تفاوت آنها در ارتفاع ساق کفش ها و گاهی در جنس آن ها می باشد به نحوی که چکمه تا زانو می رسد، البته بنا به سلیقه و استایل، هر فرد می تواند از نوع بلندتر آن که تا بالای ران می رسد نیز استفاده کند.

پوتین ها از نظر ارتفاع از چکمه کوتاه تر هستند و در جنس چرم با رنگ های متنوع به بازار عرضه می شوند.

چکمه ها از نوعی چرم براق تهیه می شوند ولی بوت ها نسبت به سایر کفش ها از تنوع زیادتری در جنس برخوردار هستند. از چرم، مخمل و خز برای ساخت بوت استفاده می کنند.

در طراحی چکمه های چرمی برای بانوان، زیبایی در اولویت قرار دارد در حالی که در چکمه های مردانه دوام و استحکام نسبت به سایر موارد در اولویت قرار دارد.

ریشه لغوی بوت، چکمه و پوتین

بوت یک واژه فرانسوی می باشد که در میان مردم ایران به وفور به کار برده می شود.

از نظر لغوی کلمه چکمه یا پوتین به معنی، چیزی که کشیده می شود است، ریشه کلمه به زبان ترکی برمی گردد. در میان عوام کلمه پوتین رایج تر است و مردم این کلمه را بیشتر به کار می برند.

در ادامه مطلب به انواع بوت مردانه و زنانه و سپس به انواع پوتین و چکمه مردانه و زنانه می پردازیم.

معرفی انواع بوت زنانه

معرفی انواع بوت زنانه

به کفشی که ساق پا را می پوشاند بوت گفته می شود البته ارتفاع کفش بوت در اندازه های مختلف ساخته شده است اما به طور کلی قد این نوع کفش معمولا تا زیر زانو میرسد.

بوت بارانی

بوت بارانی

این بوت ها متناسب با هوای بارانی و زمین گلی و خیس طراحی شده اند. رنگ های متنوع این نوع بوت و شکل و حالت آن، پوشیدن آن را بصورت روزمره و برای استایل های کژوال میسر ساخته است.

بوت پاشنه یکسره

بوت پاشنه یکسره

همانطور که از نام این بوت پیداست پاشنه های بلند و یکسره یکی از مزیت های این مدل از کفش زمستانی می باشد. افرادی که تمایل دارند قد آن ها بلندتر و کشیده تر به نظر برسد پوشیدن این بوت ها می تواند انتخاب مناسبی باشد.

بوت بلند تا ران

بوت بلند تا ران

قد این نوع پوت تا بالای زانو می رسد به نحوی که ساق آن روی ران پا قرار می گیرد. این مدل بوت در بین خانم ها از جذابیت و محبوبیت فراوانی برخوردار است.

بوت بلند تا ران در اکثر مواقع از پاشنه بلند برخوردار است و رنگ های براق آن طرفداران خاص خود را دارد.

بوت بلند تا زانو

بوت بلند تا زانو

با اولین نگاه به ویترین فروشگاه کفش های زمستانی می توانید انتظار داشته باشید که مدل بوت بلند تا زانو چشم هر خانم شیک و خوش سلیقه را به خود خیره می سازد.

رنگ سیاه و جنس چرم بوت بلند تا زانو می تواند ترکیب فوق العاده ای با دامن های کوتاه و شلوارهای جین جذب به وجود بیاورد.

بوتی یا نیم بوت

نیم بوت ها در  عین ظرافت و زیبایی قابل استفاده در فصول بهار، پاییز و زمستان هستند. پاشنه نیم بوت ها در انواع مدل از قبیل پاشنه های کوتاه تا پاشنه های بلند دارای تنوع است.

نیم بوت چلسی

نیم بوت چلسی

اگر دنبال خرید یک نیم بوت راحت با پاشنه های کوتاه یا تخت هستید ما به شما این مدل را پیشنهاد می کنیم.

البته نیم بوت چلسی پاشنه دار هم می تواند انتخاب هر فرد خوش سلیقه ای باشد.

بوت رزمی یا بوت نظامی

بوت رزمی یا نظامی

ظاهر این بوت از ترکیبی متفاوت برخوردار است به نحوی که ظرافت و زیبایی در کنار بندهای ضخیم و فرم نظامی کفش قرار گرفته است و جلوه ای از مهارت و هنرمندی طراح آن را نشان می دهد.

اگر به دنبال یک بوت با قابلیت های استحکام، دوام و زیبایی هستید، بوت رزمی می تواند گزینه مناسبی باشد. بندهایی که از روی کفش تا ساق آن امتداد پیدا کرده اند زیبایی متفاوتی به این نوع بوت بخشیده است.

ساق بلند، راحت بودن و ماندگاری و دوام از ویژگی های منحصر به فرد بوت رزمی به شمار می روند.

بوت چلسی

بوت چلسی

این مدل بوت یکی از راحت های کفش های زمستانی نسبت به سایر کفش ها به شمار می رود. این نوع بوت از چرم اسلیم فیت ساخته می شود و رنگ های مشکی و قهوه ای آن از سوی آقایان مورد پسندتر و محبوب تر می باشد.

جنس این نوع بوت بخاطر کیفیت بالا، دوام و عمر بالای این نوع بوت را تضمین می کند، همچنین برای آقایان خوش سلیقه با هر نوع استایلی این کفش انتخاب مناسبی محسوب می شود.

مزیت استفاده از بوت چلسی این است که با استایل های رسمی و کلاسیک ست می شود و شما می توانید آن را با شلوارهای جین، کتان و حتی شلوارهای پارچه ای بپوشید.

بوت کار

بوت کار

این مدل از بوت همانطور که از عنوان آن برمی آید برای استفاده در محیط های کاری مناسب است و برای موقعیت های رسمی بهتر است که از پوشیدن آن صرفنظر کنید.

طراحی و جنس بوت کار به گونه ای است که می توانید با خیال راحت و با اطمینان آن را بپوشید و از دوام آن مطمئن باشید.

رنگ قهوه ای این بوت نسبت به سایر رنگ ها در میان آقایان جزء گزینه اول برای انتخاب و خرید کفش بوت می باشد.

بوت چوکاس

بوت چوکاس

این بوت که با عنوان بوت کویر شناخته شده است برخلاف نام خود برای پوشیدن در فصول بهار و پاییز مناسب می باشد. بوت چوکاس از قابلیت هایی همچون نرمی، انعطاف پذیر بودن و تنوع در رنگ برخوردار است.

جنس این مدل از بوت ها اغلب از نبوک یا جیر ساخته می شود و برای آقایان با استایل های نیمه رسمی و گاها اسپرت می تواند انتخاب مناسبی باشد.

بوت کویر در اکثر مواقع با شلوار جین ست می شود، البته کت های چرم را هم می تواند با این مدل بوت ست کرد. شکل و فرم بوت چوکاس باعث شده است که پوشیدن آن در محیط های کار مناسب تر باشد.

بوت کپتو

شکل ساده این بوت در کنار قد متوسط آن این طور ایجاب می کند که برای پوشیدن با شلوار های جین و شلوارهای پارچه ای که جنس ضخیم و بدون انعطافی دارند، مناسب باشد.

بوت اگ

بوت اگ

بوت اگ یا بوت پوستی طرفداران خود را دارد. در تهیه این بوت از پوست گوسفند استفاده شده است البته امروزه نمونه ایی از این نوع بوت با الیاف مصنوعی در بازار موجود می باشد.

اگر این بوت در دسته کفش های مورد علاقه شما جای دارد می توانید آن را با کت های خزدار یا پانچو ست کنید.

بوت بایکر

بوت بایکر

این بوت با بندهای سگک داری که به دور آن پیچیده می شود ظاهری متفاوت تر نسبت به سایر بوت ها دارد. پاشنه ای کوتاه و ساقی که ارتفاع آن به بالای مچ پا می رسد از ویژگی های بوت بایکر به شمار می روند. این بوت را معمولا افرادی می پوشند که از لباس های چرم در استایل خود به وفور استفاده می کنند.

معرفی مدل های پوتین یا چکمه زنانه

در هنگام خرید پوتین متناسب با فیزیک بدنتان مدل پوتین را انتخاب کنید. برای افرادی که از اندام ظریف و متوسط به پایین برخوردار هستند پوشیدن پوتین هایی که پاشنه بلند دارند و ساق آن ها تا مچ پا می رسد می تواند انتخاب مناسبی باشد.

همچنین پوشیدن پوتین های بند دار به این افراد توصیه نمی شود چون قد آن ها کوتاه تر به نظر می رسد. پوشیدن پوتین های بلند برای افرادی که از قد بلند و اندامی باریک برخوردارهستند متناسب تر است و قد آنها را زیباتر نشان می دهد.

پوتین های بلند

پوتین های بلند

ساق این مدل از پوتین ها در بالای زانو یا چند سانت زیر زانو قرار می گیرد. پوتین هایی که ارتفاع آنها تا زیر زانو می رسد با داشتن پاشنه ای بلند یا متوسط زیبایی خاصی به استایل شما می دهد و قد شما را کشیده تر نشان می هد.

استفاده از پوتین هایی با قد متوسط مورد پسندتر از پوتین هایی هستند که ارتفاع آنها به بالای زانو می رسد.

چکمه اسب دوانی

چکمه اسب دوانی

این نوع از چکمه برای سوارکاران اسب دوانی و ورزش هایی از این قبیل طراحی شده است اما به مرور زمان جای خود را به عنوان یک کفش عامه پسند زمستانی باز کرده است.

البته برای ورود این کفش به بازار فروش و عرضه آن به مشتری ها تغییراتی در جزئیات آن اعمال شده است که نسبت به بوت اسب دوانی نسبتا متفاوت است.

اگر به پوشش سوارکاران دقت کرده باشید آنها این بوت را با شلوار جذب و کت کوتاه می پوشند. افرادی که این بوت را در استایل خود قرار می دهند می توانند آن را با شلوارهای جین یا لگ ها ست کنند.

3
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟