استایل اسپرت زنانه

06 اردیبهشت 1401
استایل اسپرت زنانه

استایل اسپرت زنانه فقط مختص باشگاه و پیاده روی نیست بلکه بسیاری از دختران جوان و بانوان علاقمند هستند که از استایل اسپرت به عنوان یک استایل روزمره استفاده کنند.

با این مقاله همراه باشید در ادامه به توضیحاتی پیرامون تاریخچه استایل ورزشی و نحوه ورود اولین لباس های ورزشی به استایل های روزانه می پردازیم. سپس به استایل اسپرت زنانه و کاربرد این استایل در موقعیت های ورزشی و همچنین نحوه ست نمودن انواع لباس در استایل ورزشی می پردازیم.

تاریخچه استایل های ورزشی

تاریخچه استایل های ورزشی به اواسط قرن  19 برمی گردد. وجود ورزش‌هایی همچون سوارکاری، تیراندازی و شکار، افراد را به فکر استفاده از لباس های مخصوص نمود. شاید جرقه تولید لباس های ورزشی از همین جا زده شد، نیاز به لباس های مخصوص برای هر نوع رشته ورزشی.

ورزش و لباس های ورزشی

ورزش های همچون شکار رفتن، تیراندازی و سواری جزو ورزش های محبوب مردان محسوب می شد. کت های باریکی برای سوارکاران دوخته شده و همین لباس به ظاهر مناسب لباس سوارکاری دست به دست شد تا از انگلستان به پاریس رسید. کت های فیت و نسبتا بلند قرمز رنگ راهی آمریکا شدند و به این صورت مردان و زنان سوارکار از این لباس برای سوارکاری استفاده نمودند.

طراحی و تولید اولین لباس های ورزشی

شاید تعجب کنید اما بعد از جنگ جهانی دوم افراد بیشتری سعی نمودند وارد رشته های مختلف ورزشی شوند و همین استقبال افراد به ورزش های مختلف نیاز به لباس های ورزشی مخصوص را پررنگ تر می کرد. بعد از اتمام جنگ جهانی دوم افراد از طبقات مختلف جامعه به فعالیت های ورزشی روی آوردند و نیاز به طراحی و تولید لباس های ورزشی مردانه و زنانه بیشتر از قبل احساس می شد.

استفاده از لباس های ورزشی در استایل های روزانه

مهاجرت ساکنان قاره اروپا به آمریکا زمینه ترکیب پوشش و لباس ها را فراهم نمود به طوری که بخشی از استایل های اروپایی وارد استایل و سبک لباس پوشیدن آمریکایی ها شد.

فوتبال امریکایی یکی از ورزش هایی بود که ورزشکاران از لباس های مخصوص این ورزش استفاده نمودند. لباس هایی با وزن سبک بهترین انتخاب برای پوشش یک ورزشکار ورزش فوتبال آمریکایی محسوب می شد. همچنین لباس های یقه دار راه راه برای ورزش راگبی به میدان آمدند و جزو لباس های ورزشی محبوب مورد استفاده قرار گرفتند.

البته محبوبیت و مورد پسند بودن لباس های ورزش راگبی به قدری بود که بسیاری از بانوان و آقایان این نوع لباس را در استایل های روزمره خود قرار داده بودند.

لباس های ورزشی زنانه

ورزش بیسبال یکی از ورزش هایی بود که زمینه را برای طراحی و تولید لباس های ورزشی زنانه مختص این ورزش فراهم نمود. تاپ های کشی و دامن های کوتاه به عنوان لباس های ورزشی زنانه برای ورزش بیسبال معرفی شدند.

اما این لباس ها به میادین ورزشی منحصر نشد بلکه بسیاری از دانشجویان در استایل های روزمره خود از این قبیل لباس ها استفاده می کردند.

مسابقات المپیک

مسابقات المپیک نقش مؤثری در طراحی و تولید انواع لباس ورزشی ایفا نمود چرا که بسیاری از کمپانی های پوشاک به فکر راه اندازی خط تولید انواع لباس های ورزشی افتادند.  

ورود پارچه های مناسب به صنعت پوشاک برای تولید لباس های ورزشی

در قرن بیستم در صنعت پوشاک تغییرات بسیاری رخ داد به این صورت که تولیدکنندگان برای طراحی و تولید لباس های ورزشی به فکر استفاده از پارچه هایی با الیاف استرچ افتادند. الیافی که از حالت کسشانی خوبی برخوردار بودند.

کیفیت الیاف استرچ روز به روز ارتقا پیدا کرد تا جایی که بسیاری از کمپانی های تولید کننده البسه ورزشی از پارچه های استرچ برای شلوارک های دوچرخه سواری، مایوهای شنا، لباس های قایقرانی، اسکی و دو میدانی استفاده نمودند.

استایل اسپرت

وقتی صحبت از استایل اسپرت به میان می آید به احتمال زیاد ورزش کردن و دویدن را در ذهن تجسم می کنیم اما بسیاری از بانوان انتخاب این استایل و پوشیدن لباس هایی با استایل اسپرت را جایگزین استایل کژوال نموده اند.

لباس های مختص استایل اسپرت به هودی، سویشرت و شلوارهای اسلش محدود نمی شود بلکه دامنه متنوعی از انواع لباس در این نوع استایل قرار می گیرند.

استایل اسپرت در موقعیت های ورزشی

امروزه نسبت به گذشته افراد تمایل دارند تا لباس های راحت را جایگزین لباس های فیت و جذب نمایند. ضمنا انتخاب لباس های راحت و لباس هایی با الیاف طبیعی در سبد خرید افرادی با استایل ورزشی بیشتر از گذشته، خودنمایی می کند.

جنس لباس ورزشی باید به گونه ای باشد که از تعریق زیاد بدن جلوگیری و آن را جذب کند. بنابراین در هنگام خرید لباس ورزشی، لباس هایی را انتخاب کنید که دارای آستر نخی باشند تا ضمن جذب تعریق، مانع التهاب و حساسیت های پوستی شوند.

همچنین متناسب با ورزشی که می خواهید انجام دهید، لباس ورزشی را انتخاب کنید. دنیای مد و فشن بسیار گسترده و سرشار از خلاقیت و ایده های ناب و تازه است. بنابراین هر شخص بسته به خلاقیت و ابتکار خود می تواند ترکیبی از استایل ورزشی و فشن را ماهرانه در کنار هم ست کند.

یکی از ساده ترین استایل های ورزشی که معمولا بانوان در باشگاه های ورزشی از آن استفاده می کنند شامل تاپ ورزشی به همراه کتونی های سفید رنگ است. البته در فضاهای باز، پوشیدن گرمکن ورزشی به همراه یک هودی یا سویشرت ورزشی جذابیت زیبایی به استایل ورزشی شما می دهد.

طراح استایل اسپرت

Redfern JOHN  را می توان به عنوان یکی از اولین طراحان لباس معرفی کرد که باعث شد از لباس ورزشی در استایل روزمره و اسپرت نیز استفاده شود. به عبارت دیگر این فرد در طراحی های خود لباس های ورزشی را در سایر استایل ها از قبیل استایل های روزانه قرار داد.

ترکیب استایل اسپرت با استایل کژوال

در دنیای مد و فشن استایل های متفاوتی ارائه گردیده است، استایل هایی که جوابگوی هر نوع سلیقه و سن و سالی هستند. استایل اسپرت یعنی در استایل شما باید حداقل یک تکه لباس ورزشی یا بیش از یک تکه لباس ورزشی وجود داشته باشد.

لباس پوشیدن با سبک کژوال به عنوان یکی از استایل های پرطرفدار و محبوب شناخته شده است. استایل کژوال به عنوان یک استایل ساده، راحت و مرسوم معرفی شده است. بسیاری از خانم ها و آقایان ترجیح می دهند لباس های ساده و بدون زرق و برق بپوشند لذا به نظر آنها سبک کژوال یک گزینه عالی و بی نظیر محسوب می شود.

افراد در این نوع سبک پوشش، احساس کاملا راحتی دارند. ضمنا این استایل محدودیتی برای افراد ایجاد نمی کند به گونه ای که افراد می توانند خودشان باشند. البته سبک کژوال چند نوع است که هر کدام برای موقعیت های مختلف مناسب می باشند. با این وجود، ویژگی مشترک همه آنها؛ راحت بودن، ساده بودن و معمولی بودن می باشد.

دختران نوجوان و جوان در استایل های اسپرت خود از سرهمی جین به همراه تیشرت یقه گرد نیز استفاده می کنند. البته ترکیب استایل اسپرت با استایل کژوال یک هارمونی زیبا و بی نظیر را در استایل شما رقم خواهد زد به عنوان مثال می توانید شلوار طرح جین را به همراه تیشرت آستین بلند و یک کلاه لبه دار یا کپ ست نمایید.

استایل های مختلف

در حال حاضر، هر فرد می تواند با لباس هایی که در کمد خود دارد استایل های متنوع و مختلفی از سبک کژوال، اسپرت، مینیمال، کلاسیک و… را ایجاد نماید. البته باید به مکان و موقعیتی که می خواهید قرار بگیرید توجه داشته باشید. همچنین بهتر است که متناسب با فرم چهره و اندام خود، رنگ پوست و قد بلند یا قد کوتاه، رنگ و طرح لباس ها و نحوه ست کردن آنها را در نظر بگیرید.

معرفی چند برند ورزشی

برند نایک

امروزه برند نایک حامی مالی بسیاری از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی مشهور در سراسر جهان به شمار می رود و علامت تجاری «فقط انجامش بده» و لوگوی Swoosh آن بسیار شناخته شده است.

در حال حاضر، این برند به عنوان یکی از قدرتمند ترین برندهای ورزشی در سطح جهان شناخته شده است و همچنین به عنوان  تامین کننده لباس های ورزشی ورزشکاران، مطمئنا یکی از گزینه های انتخابی ورزشکاران محسوب می شود.

یک ویژگی که برند نایک را از سایر رقبایش متمایز نموده است مربوط به قدرت سرمایه این برند است به طوری که ورزشکاران مشهور و مطرح در سراسر دنیا همچون راجر فدرر، سرنا ویلیامز، مایکل جردن، لیونل مسی، کوبی برایانت، ماریا شاراپووا و… برند نایک را انتخاب کرده اند و همواره از آن حمایت می کنند.

بنیانگذاران برند نایک “بیل باور من” و “فیل نایت” بودند. این دو نفر از جمله بنیانگذاران برند RBS یا Blue Ribbon Sports بودند. فیل نایت به عنوان یک دونده نیمه استقامتی زیر نظر آموزش های مربی خود یعنی “بیل باور من” تجربیات بسیاری کسب نمود.

یکی از دغدغه های این مربی تأمین وسایل باکیفیت و عالی برای بهبود عملکرد ورزشی شاگرد خود یعنی “فیل نایت” بود، به طوری که همواره سعی می کرد بهترین کفش را برای وی فراهم نماید. همین موضوع جرقه ای شد برای راه اندازی کارگاه و سپس خط تولید کفش های ورزشی دو میدانی.

برند کریویت

برند کریویت به عنوان یک برند تخصصی شناخته شده است. این برند آلمانی به تولید انواع پوشاک ورزشی می پردازد و به عنوان یکی از بهترین برندهای لباس اسپرت نیز شناخته شده است. همچنین برند کریویت یکی از زیرمجموعه های هلدینگ لیدل(LIDL) محسوب می شود و همچون بسیاری از برندهای برتر حوزه پوشاک، بر روی فروش محصولات ورزشی در حوزه فضای مجازی و فروش آنلاین متمرکز شده است. این برند تا حدود زیادی تمامی رشته های ورزشی را ساپورت می کند و پوشاک اختصاصی آن ها را تأمین می نماید.

برندهای لباس اسپرت

در صنعت مد ورزشی آمریکا می توان به برندهای ورزشی همچون رالف لارن، کلوین کلین، دونا کارن و تامی هایلفیگر و جیکوبز اشاره کرد.

همچنین از برندهای موفق اسپرت ایتالیایی می توان به Miu Miu ،  Miuccia Pradaو Missoni Emilio Prada اشاره نمود. در این میان برندهایی همچون نایک، آدیداس، پوما، نیوبالانس  و … از جمله برندهایی هستند که پیشرو و پیشگام در صنعت مد ورزشی می باشند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟