استایل تام بوی چیست؟

22 اسفند 1400
tomboy-style

استایل تام بوی یکی از استایل های موجود در دنیای مد و فشن است که طرفداران خاص خود را دارد. با این مقاله همراه باشید، در ادامه توضیحاتی پیرامون این نوع استایل و ویژگی های آن ارائه می گردد.

در دنیای امروز، انتخاب نوع لباس و سبک پوشش مناسب یک سری اصول دارد که در صورتی که این اصول را رعایت کنید، استایل شما پیشرفت چشم گیری خواهد داشت. چون تصویری که شما از خودتان ارائه می دهید، تاثیر بسیار زیادی روی نحوه‌ تعامل افراد با شما خواهد داشت.

امروزه با گسترش طراحی های جالب و متنوع در حوزه مد و فشن، می توانیم هر روز شاهد حضور انواع استایل لباس زنانه باشیم. اما استایل چیست؟ استایل را می توان به سبک، روش، شیوه و سلیقه ترجمه کرد. به عبارت دیگر، هر شخص با توجه به معیارهای شخصی خود نوعی از سبک زندگی را انتخاب و آن را به سایر سبک ها ترجیح می دهد.

tomboy style

این نوع استایل چه سبکی را پوشش می دهد؟ استایل tomboy نوعی پوشش پسرانه است که از سوی بانوان و دختران مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، برخی از خانم ها از استایل پسرانه در لباس پوشیدن خود استفاده می کنند.

به عبارت دیگر، این سبک یکی از انواع استایل لباس زنانه است و آن را می توان مختص خانم هایی دانست که علاقمند به پوشیدن لباس های گشاد و راحت هستند. این افراد سبک لباس پوشیدنشان متمایل به سبک پسرانه است. همچنین استفاده از پیراهن های اورسایز یا تیشرت های اورسایز در این استایل خیلی محبوب و متداول است.

بسیاری از بانوان برای کامل نمودن استایل تام بوی، پوشیدن کفش هایی با طراحی مینیمال را ترجیح می دهند. به طور مثال کتونی هایی با رنگ سفید یا رنگ سیاه، گزینه مورد پسند، افرادی با استایل تام بوی هستند.

یک استایل سبک و راحت

برای علاقمندان به سبک و پوشش کژوال استفاده از لباس های راحت و ساده جزو ملزومات این نوع استایل محسوب می شود. قرار دادن اجزا و عناصر استایل تام بوی در پوشش کژوال بانوان باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در این مدل استایل شده است. تیشرت و شلوار جین جزو آیتم های نسبتا ثابت استایل tomboy محسوب می شوند.

تاریخچه tomboy style

 شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که tomboy style در چه برهه ای از تاریخ خود را نشان داد و به عنوان یک سبک پوشش منحصر به فرد ظهور پیدا کرد.

تاریخچه این نوع استایل به قرن شانزدهم میلادی بر می گردد. دختران و بانوانی بودند که پوشیدن لباس های مردانه را به لباس های زنانه ترجیح می دادند. در این میان دخترانی بودند که تمایل داشتند به تفریحات و فعالیت های مردانه روی بیاورند و همچنین پوشش و لباس های مردانه را در کنار استایل های ظریف زنانه امتحان کنند.

چون لباس های مردانه بسیار ساده، سبک و راحت بودند. البته امروزه آیتم های موجود در این نوع استایل دچار تغییرات چشمگیری شده است. چون هر نوع استایلی باید بتواند متناسب با موقعیت و زمان خود، جوابگوی سلیقه های متنوع افراد جامعه باشد. استایل tomboy style در عین سادگی بسیار شیک و خاص به شمار می رود.

در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم نیز، استایل تام بوی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرد تا جایی که این نوع استایل از طرف اقشار مختلف جامعه مورد پذیرش واقع شد.

آیتم های tomboy style

اگر به کمد لباس های طرفداران استایل تام بوی نگاهی بیندازید مطمئنا با لباس ها و کفش های ساده و راحت روبرو خواهید شد. به عبارت دیگر، در این نوع استایل از ظرافت زنانه خبری نیست.

کفش های تخت و راحت

در استایل تام بوی کفش های پاشنه بلند و جذاب جای خود را به کفش های راحت و تخت داده اند. کفش های اسپرت و کتانی های ساده جزو کفش های محبوب طرفداران استایل تام بوی محسوب می شوند.

همچنین در این نوع استایل بانوانی که ترجیح می دهند برای انجام فعالیت های روزانه از یک پوشش ساده و راحت استفاده کنند در مهمانی ها با همان لباس های شیک و ظریف زنانه ظاهر می شوند.

لباس های گشاد و اورسایز

بانوان در tomboy style علاوه بر استفاده از کفش های ساده و راحت از لباس های نسبتا گشاد و اورسایز نیز استفاده می کنند. بنابراین در این نوع استایل حضور لباس های فیت و چسبان نسبتا کم رنگ می باشد ولی با این وجود در ست نمودن لباس های اورسایز با یکدیگر معمولا سعی می شود از یک تیکه لباس فیت نیز استفاده شود تا چاشنی جذابیت در این نوع استایل نیز خود را نشان دهد.

تغییرات استایل تام بوی متناسب با تغییر فصول

استفاد از استایل تام بوی در فصول سرد سال بسیار چشمگیر است. پوشیدن لباس به صورت لایه لایه یکی از سبک های محبوب این نوع استایل است. به عنوان مثال می توانید در این نوع استایل از انواع ژاکت، پلیور، کاپشن و پیراهن استفاده کنید.  اما در استایل تام بوی برای فصول بهار و تابستان می توان از همان روش لایه لایه پوشیدن لباس ها استفاده کرد. با ست نمودن لباس های نازک و رنگی در کنار هم مطمئنا یک ترکیب زیبا و جذاب را رقم می زنید.

پیراهن فلانل

پیراهن چهارخانه فلانل یکی از عناصر استایل تام بوی به شمار می رود. از انواع پیراهن دکمه دار مردانه در این نوع استایل استفاده می شود. پیراهن هایی که جنس اغلب آنها از پنبه می باشد در استایل تام بوی محبوبیت زیادی دارند.

شلوار زاپ دار

در حال حاضر، شلوار جین علی الخصوص شلوار جین زاپ دار در انواع استایل های آقایان و بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. شلوار جین زاپ دار یعنی شلواری که دارای شکاف و پارگی باشد. این مدل شلوار اغلب گشاد و دارای لبه های برش خورده است. پوشیدن این مدل شلوارها به یکی از آیتم های ثابت استایل تام بوی تبدیل شده است. البته در این نوع استایل شلوارهای رنگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ لباس ها

در این نوع استایل تمرکز بر روی رنگ های سرد و تیره است. رنگ های تاریک، مات و کمرنگ جزو رنگ های مرسوم و رایج استایل تام بوی به شمار می روند. با این وجود استفاده از رنگ های تاریک و سرد استایل شما را کمی خسته کننده می کند.

بنابراین بهتر است که در استایل خود از پیراهن و تیشرت هایی با طرح گل و گیاه استفاده کنید. به عبارت دیگر در کنار استفاده از استایل تام بوی بهتر است که جذابیت های ظریف استایل های زنانه را به عنوان چاشنی در استایل تام بوی مورد استفاده قرار دهید.

شلوار چرم

شلوار چرم یکی از آیتم های محبوب استایل تام بوی محسوب می شود. این مدل شلوار با انواع کت بلیزر و کتانی اسنیکرز ست می شود.

تیشرت

امروزه تیشرت ها و مدل های مختلف آن در صنعت پوشاک از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. یک لباس سبک و در عین حال راحت که در انواع طرح و رنگ تولید و به بازار پوشاک عرضه شده است.

تیشرت ها به جزو ثابت لباس های کمد آقایان و بانوان و حتی بچه ها تبدیل شده اند. بنابراین جای تعجب نیست که تیشرت ها یکی از عناصر اصلی استایل تام بوی محسوب شوند. البته در این نوع استایل اغلب از تیشرت های گشاد استفاده می شود. تیشرت ها معمولا در رنگ های خاکستری، مشکی، قهوه ای و سرمه ای انتخاب و مورد استفاده این استایل قرار می گیرند.

کت های بلند

انواع کت های بلند مردانه را می توان در این نوع استایل مورد استفاده قرار داد. اگر می خواهید یک استایل رسمی داشته باشید بهتر است که از کت و شلوارهایی با برش مردانه استفاده کنید. کت های چهارخانه، ژاکت های اورسایز و پیراهن های دکمه دار مردانه را به عنوان اجزای اصلی استایل تام بوی فراموش نکنید.

هودی

این مدل لباس به یکی از لباس های محبوب قشر جوان و البته اسپرت پوش تبدیل شده است. در چند سال اخیر محبوبیت این مدل لباس ها بسیار چشمگیر است. علت را می توان در پوشیدن راحت این لباس و همچنین ست شدن آسان آن با سایر لباس ها دانست.

ویژگی های بارز هودی شامل یک کلاه بزرگ با یک جیب بزرگ در جلو است. همچنین برای دوخت این لباس از پارچه های ضخیم استفاده می شود. بند کمر و دور مچ این لباس پاییزی باعث حفظ گرما و مانع خروج آن از لباس می شود.

هودی اغلب با کاپشن چرمی ست می شود. البته این لباس را می توان با کاپشن های پشمی و کاپشن های پف دار نیز ست نمود. در استایل تام بوی انواع هودی اورسایز مورد استفاده قرار می گیرد.

جایگاه اکسسوری ها در tomboy style

برای بانوان اکسسوری های مختلف جایگاه ویژه ای در جذابیت و شیک نمودن استایل آنها دارد. با این وجود در استایل تام بوی خبری از اکسسوری های ظریف و جذاب زنانه نیست. زیورآلات و بدلیجات نقره ای و نگین دار در این نوع استایل جایگاهی ندارد. بانوان می توانند از کلاه، انواع گردنبند چرمی و گوشواره های میخی به عنوان اکسسوری های شیک و جذاب استایل تام بوی استفاده کنند.

آرایش مو

در استایل تام بوی، مدل مو معمولا کوتاه و پسرانه انتخاب می شود و ضمنا آرایش ساده و ملایم تأثیر چشمگیری بر جذابیت و خاص بودن این استایل دارد.

#استایل_تامبوی #اکسسوری_های_استایل_تام_بوی #مدل_مو_در-استایل_تامبوی

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟