استایل لباس زنانه

20 شهریور 1399
استایل-لباس-زنانه-

با گسترش طراحی های جالب و جذاب در حوزه مد و فشن، هر روز شاهد حضور انواع استایل لباس زنانه هستیم. استایل را می توان به سبک، روش، شیوه و سلیقه ترجمه کرد. هر شخصی با توجه به معیارهای شخصی خود نوعی از سبک زندگی را انتخاب و آن را نسبت به سایر سبک ها ترجیح می دهد.

سبک تنها به شیوه زندگی کردن منحصر نمی شود بلکه لباس پوشیدن هر فرد سبک خاصی از تمایلات درونی و خصوصیات شخصیتی وی را نیز بروز می دهد. برای اکثر افراد گوش دادن به یک نوع موسیقی خاص می تواند لذت بخش باشد یا بالعکس برای فرد دیگری صدای بلند موسیقی گوشخراش به نظر برسد.

تا به حال به لباس پوشیدن خود توجه کرده اید؟ جواب به این سوال نمی تواند زیاد مشکل باشد. با سر زدن به کمد لباس هایتان و نگاهی به لباس های آویزان از چوب رختی می توانید به سبک و استایل لباس پوشیدن خود پی ببرید.

در این مقاله به معرفی استایل های متعدد لباس زنانه می پردازیم، با استایل هایی شروع می کنیم که برای اکثریت افراد شناخته شده هستند.

انواع استایل لباس زنانه

استایل کلاسیک

استایل کلاسیک

استایل کلاسیک یا کژوال یک استایل معمولی است که در عین سادگی جلوه خاصی دارد. این استایل بر پوشیدن لباس های غیر رسمی و نیمه رسمی تأکید دارد. افرادی که استایل کلاسیک را به عنوان سبک لباس پوشیدن خود انتخاب کرده اند، دارای اعتماد به نفس بالا می باشند.

زیرا این افراد سعی می کنند خود را در قید و بند مد و ترندهای روز قرار ندهند و برای حضور در مکان های عمومی نسبت به پوشش خود سخت گیری نکنند. به عبارتی در انتخاب لباس و تصمیم گیری در مورد اینکه چی بپوشند بتوانند سریع انتخاب نمایند و مقید به پوشیدن لباس های پرزرق و برق نباشند.

پیراهن های ساده همچون تی شرت ها یکی از گزینه های محبوب و پرکاربرد تیپ کژوال می باشد. کفش هایی با کف تخت خصوصا کتونی و شلوارهایی از جنس جین و همچنین ژاکت های پشمی، پلیور و هودی از جمله مواردی هستند که مورد پسند افراد با استایل کلاسیک قرار می گیرند.

استایل کالج یا استایل پرپی

استایل پرپی

همانطور که از نام این استایل پیداست، استایل کالج یک استایل منحصر به دانش آموزان ثروتمند در مدارس و دانشجویان کالج های غربی بوده است. از این استایل با نام استایل دانشجویی نیز یاد می شود.

این استایل متعلق به طبقه مرفه جامعه بود و به همین خاطر استفاده از برندهای معروف و لباس های گران قیمت از قوانین و اصول این استایل به شمار می رفت.

سپس این استایل در بین سایر افراد طرفدارانی پیدا کرد و به تدریج به یک سبک متداول تبدیل شد. تیشرت و بلوز سفید، استفاده از لباس های یقه بسته، شلوارهای کتان و جوراب های رنگی ساق بلند از آیتم های رایج استایل کالج محسوب می شود.

کفش لوفر که بعدها کفش کالج نام گرفت، تکمیل کننده استایل کالج به شمار می رود. از رنگ های جذاب و مورد استفاده این استایل می توان به رنگ های کرم، سبز، قهوه ای، قرمز، صورتی و آبی نفتی نام برد.

استایل رسمی یا استایل فرمال

استایل رسمی

همه ما کم و بیش این استایل را به تن کرده ایم. در مکان های رسمی یا محل کار رنگ های تیره ابهت خاصی دارند. البته برای میهمانی ها و جشن های رسمی نیز این استایل مورد قبول واقع شده است. اساس این استایل پوشیدن لباس های راحت و شیک و زیبا است.

بنابراین لباس های فرم سازمان ها و ادارات از رنگ های مشکی، قهوه ای، سورمه ای و خاکستری انتخاب می شوند تا ضمن سادگی و شیک بودن، ظاهر یک استایل اداری را حفظ کنند.

شلوار راسته و بوت پاشنه دار به همراه یقه اسکی یا ژاکت کشمیر نمونه ای زیبا از یک استایل فرمال زنانه برای فصل زمستان به شمار می رود.

برای فصل تابستان نیز می توانید از کفش جلو بسته و پیراهن و شلوار نازک استفاده کنید. کت و شلوار برای میهمانی های رسمی می تواند یک استایل شیک و پسندیده به شمار رود. همچنین استفاده از اکسسوری های ظریف می تواند تکمیل کننده استایل فرمال زنانه باشد.

 استایل خیابانی

استایل خیابانی

استایل خیابانی عنوان خود را از خیابان ها گرفته است و خالق آن خود مردم بوده اند. به گونه ای که تغییراتی را در لباس های مد روز اعمال می کنند و آن را به عنوان استایل خیابانی مورد استفاده قرار می دهند.

این استایل از فرهنگ فشن بریتانیا نشأت گرفته است. در این نوع استایل افراد براساس سلیقه شخصی، لباس هایی از مدل های متفاوت می پوشند.

استایل کاری

استایل کاری

استایل کاری یکی دیگر از انواع استایل لباس زنانه می باشد. هر شغل برای نشان دادن تمایزش از سایر شغل ها به پوشش خاص و  اختصاصی نیاز دارد. استایل کاری نیز با توجه به محیطی که در آن مشغول به کار و فعالیت هستید می تواند متفاوت باشد.

از این استایل با نام استایل بیزنسی یاد می شود. در نظر داشته باشید که استایل بیزنسی با استایل رسمی تفاوت هایی دارد به این صورت که استایل کاری یا اداری شامل لباس های غیررسمی و راحت می شود. در حالی که استایل رسمی از تنوع کمتری نسبت به استایل بیزنسی برخوردار است.

برای خانم های شاغل پوشیدن مانتوهای بلند یا کت های بلند به همراه شلوار راسته می تواند انتخاب مناسبی برای یک استایل کاری باشد.

استایل ورزشی

استایل ورزشی

امروزه بیشتر مردم پوشیدن لباس های راحت را ترجیح می دهند. لباس هایی با الیاف طبیعی در سبد خرید افرادی با استایل ورزشی بیشتر از گذشته، خودنمایی می کند.

لباس های نخی برای افراد ورزشکار گزینه مناسبی محسوب می شوند. جنس لباس ورزشی باید از تعریق زیاد بدن جلوگیری و آن را جذب کند. لباس هایی را انتخاب کنید که دارای آستر نخی باشند تا ضمن جذب تعریق، مانع التهاب و حساسیت های پوستی شوند.

به یاد داشته باشید که متناسب با ورزشی که می خواهید انجام دهید، لباس ورزشی را انتخاب کنید. هر شخص بسته به خلاقیت و ابتکار خود می تواند ترکیبی از استایل ورزشی و فشن را ماهرانه در کنار هم ست کند. به طور مثال کفش رنگ سفید را می توانید با هر نوع لباس ورزشی ست کنید.

استایل هنری

استایل هنری

این استایل یکی از انواع استایل لباس زنانه می باشد که برای خیلی از افراد شناخته شده است. استایل هنری یا آرتیستی تقریبا استایلی متفاوت از پوشش افراد جامعه است.

هر فرد هنرمند سعی می کند روحیات و خلقیات لطیف و هنری خود را در استایل هنرمندانه به معرض نمایش بگذارد. در استایل هنری می توانید انتظار دوخت های سنتی و چاپ های دستی و لباس های دست دوز را داشته باشید. اما باید بین استایل هنری و سبک سنتی تفاوت قائل شد.

همچنین استفاده از اکسسوری های تزئینی چاشنی خلق یک استایل هنری به شمار می روند. استایل هنری از خلاقیت هر فرد سرچشمه می گیرد و به عبارتی این استایل بیان کننده باورهای آنها می باشد.

در این استایل لباس ها آثار ارزشمند هنری به شمار می روند که نوع نگاه هنری استایل ها را نشان می دهند. به طور مثال افراد این سبک از تکه دوزی یا گلدوزی روی لباس هایشان استفاده می کنند. کلاه های لبه پهن، کمربند،جلیقه و شال گردن از اکسسوری های پرکاربرد و محبوب استایل هنری به شمار می روند.

استایل تام بوی

استایل تام بوی

این سبک یکی از انواع استایل لباس زنانه است و آن را می توان مختص خانم هایی دانست که علاقمند به پوشیدن لباس های گشاد و راحت هستند.

این افراد به پوشیدن پیراهن های مردانه راغب هستند و سبک لباس پوشیدنشان متمایل به سبک پسرانه است. استفاده از پیراهن های اورسایز یا تیشرت های اورسایز در این استایل خیلی رایج است.

کفش هایی با طراحی مینیمال برای کامل کردن ست تام بوی بسیار مناسب می باشند. کتونی هایی با رنگ سفید یا رنگ سیاه گزینه مورد پسند، افرادی با استایل تام بوی هستند.

استایل هیپ هاپ

کاپشن های سیاه و شلوارهای گشاد نمادی از استایل هیپ هاپ می باشند. این استایل ریشه در تاریخچه ای باارزش دارد.

لباس های سنتی آفریقایی-آمریکایی پیشینه استایل هیپ هاپ را تشکیل می دهند. هر چند که این استایل به عنوان یکی از انواع استایل لباس زنانه، از گذشته خود فاصله گرفته است.

استایل هیپ هاپ جزء استایل هایی است که جای پای خود را در استایل خیابانی باز کرده است. افرادی با استایل هیپ هاپ تمایل دارند که از زنجیرهای طلا استفاده کنند، گوشواره های حلقه ای و کمربندهایی طلایی جزء جدایی ناپذیر این استایل می باشند.

استایل گوتیک

استایل گوتیک

در نگاه اول یکی از مشخصه های این استایل رنگ سیاه و دوری از رنگ های روشن است. رنگ سیاه در آرایش افراد نیز به وضوح به چشم می خورد. لباس هایی از جنس مخمل، دامن های گیپور سیاه و دستکش های توری نازک از مشخصات یک استایل گوتیک به شمار می روند.

استایل ترندی

استایل ترندی

افراد با استایل ترندی مدام پیگیر تغییرات مد و جدیدترین لباس ها و اکسسوری ها هستند. این افراد استایل خود را با لباس های به روز ست می کنند و از پوشیدن لباس های مناسب هر فصل استقبال می کنند.

به عبارتی مشتاقان استایل ترندی این استایل را به عنوان یکی از انواع استایل لباس زنانه قبول دارند و از پذیرش تغییرات هراسی ندارند و به دنبال تحول هستند و آن ها را مدام در سبک و استایل خود اعمال می کنند.

استایل وینتیج

استایل وینتیج

برای افرادی که علاقمند به پوشیدن لباس های قدیمی هستند، این استایل می تواند مناسب باشد. البته گاهی در سبک لباس های قدیمی تغییراتی اعمال می شود تا در عین سادگی رنگ نو و مدرن بودن داشته باشند و برای طرفداران این سبک جذاب و خاص به نظر برسند.

برای مشتاقان استایل وینتیج، النگوهای ضخیم و گردنبندهای بزرگ می تواند بهترین اکسسوری ممکن باشد تا یک ست بی نظیر و زیبا را خلق کند.

استایل آوانگارد

استایل آوانگارد

این استایل از یک جنبش سرچشمه گرفته است. جنبشی که در آن هنرمندان، طراحان و نویسندگان به همراه موسیقیدانان، مخالفت خود را با ارزش های فرهنگی و هنجارهای جامعه از طریق آثار خود به نمایش می گذارند.

صنعت مد نیز همچون سایر طیف های مختلف هنری تحت تأثیر این نوع جنبش قرار گرفت و متحمل تغییراتی شد.

دهه ۱۹۶۰ آغازی برای تولد جنبش آوانگارد به شمار می رود. طراحان ژاپنی در تکامل این جنبش نقش مؤثری دارند. هدف این استایل بیان درونیات انسان است. به عبارتی این استایل روایتگر دوره و زمان خود می باشد. مسئله ای که مختص این استایل است طراحی بی پروای آن می باشد.

طراح لباس پایبند و مقید به اصول طراحی لباس نیست و سلیقه و تجربه خود را ملاک طراحی قرار می دهد. رنگ مشکی در این استایل بسیار پرکاربرد است. طراحی لباس های تک رنگ از اصول اساسی این استایل می باشد.

در این استایل نگران قواعد ست کردن نباشید زیرا اساس آن بر پایه بی نظمی می باشد. استفاده از لباس های پرچین و چند لایه، دستکش های راه راه و شال گردن های بافت از جمله مواردی هستند که در این استایل زیاد به چشم می خورند.

استایل مینیمال

استایل مینیمال

در این استایل در طراحی لباس از اشکال زاویه دار و هندسه کمک گرفته شده است. رنگ های خنثی همچون سفید، سیاه و خاکستری، سادگی این استایل را به معرض نمایش می گذارند.

در این سبک از زرق و برق، گلدوزی و پولک و مروارید بر روی لباس ها خبری نیست. تمیزی دوخت و برش و کیفیت پارچه در اولویت قرار دارد. ویژگی برجسته این سبک این است که مردانه یا زنانه بودن لباس اهمیتی ندارد، بلکه کاربرد لباس بدون اضافه کردن جزئیات حاشیه ای بااهمیت شمرده می شود.

سادگی و آراستگی دو خصوصیت منحصر به فرد سبک مینیمال محسوب می شوند. لباس های گشاد و بدون چین و پف و استفاده از پارچه های ساده از فاکتورهای استایل مینیمال به شمار می روند.

استایل پانک

استایل پانک

یکی از استایل های تأثیرگذار در صنعت مد که از موسیقی راک الهام گرفته است و ایدئولوژی آن براساس فردگرایی و علایق وی شکل گرفته است. بر طبق این جنبش، انسان آزاد است و می تواند زندگی اش را در دستان خود بگیرد.این اصول ساختارشکن درون مایه این استایل را شکل داده است.

در این استایل زنان لباس هایی را می پوشیدند که در عین ظرافت و زیبایی از ویژگی های مردانه نیز برخوردار باشد. پوشیدن لباس چرم از مهم ترین گزینه های این استایل می باشد. کت و کاپشن چرم در کنار شلوار چرم و دستکش های توری یا چرمی می تواند یک ست مورد علاقه استایل پانک زنانه باشد.

کت بلیزر، کت جین، شلوار و پوتین مشکی از موارد پرکاربرد این استایل هستند. گردنبندهای ضخیم با طرح های پیچیده به همراه انگشتر و دستبند جزء جدایی ناپذیر این استایل می باشند. در این استایل رنگ مشکی در آرایش صورت همچون سایه مشکی و خط چشم مشکی نیز مهم ترین رنگ است. پانکرها در اکثر مواقع از تاتو برای بیان پیام های اجتماعی خود استفاده می کنند.

استایل اگزوتیک یا عجیب

استایل-اگزوتیک

ویژگی منحصر به فرد این استایل عجیب بودن آن است. در این استایل محدودیتی برای استفاده از انواع اکسسوری و لباس های پرزرق و برق وجود ندارد. وجه متفاوت این استایل نسبت به سایر استایل ها، جذاب بودن و در عین حال عجیب بودن است، به نحوی که این استایل توجه همه را می تواند به خود جلب کند.

در این استایل همه چیز غیرمعمولی به نظر می رسد، از طرح لباس تا کفش های متفاوت، همه جزء این استایل جسورانه و هیجان انگیز به شمار می روند. این استایل رنگین کمانی از رنگ های زنده و شاد را در برمی گیرد و بزرگ نمایی و اغراق در طرح پارچه و دوخت لباس به این استایل جلوه ای غیرمعمول داده است.

استایل ویبرانت

این استایل که با نام استایل پرجنب و جوش نیز شناخته شده است جلوه ای از طرح های نامتقارن و گلدوزی هایی چشم نواز است. این استایل جهان مد را فرامی خواند و با شعار دنیا منو نگاه کن، سرزنده بودن این استایل را به رخ می کشد. رنگ های شاد در این استایل فوق العاده به نظر می رسند و کاربرد فراوانی دارند.

استایل الگانت

استایل الگانت

این استایل یک استایل به تمام معنا دخترانه است چون طرفداران این استایل به کوچکترین جزئیات و ظرافت لباس ها توجه می کنند و بهترین ها را می پوشند. پارچه های پر زرق و برق و اکسسوری های ظریف و براق،از آیتم های یک استایل الگانت محسوب می شوند. البته این استایل در بین زنان نیز محبوبیت دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

استایل بوهیما یا بوهیمن

استایل بوهیمن

این استایل پیچیده و عجیب از استایل هیپی ها و کولی ها سرچشمه گرفته است. بوهیما ترکیبی از این دو استایل می باشد، البته در این میان از اشکال هندسی و طرح های رنگی و گل گلی که جزء آیتم های اصلی استایل بوهیما هستند، نیز استفاده شده است.

استایل کاوگرل

استایل کاوگرل

لباس های کابوی عنصر اصلی این استایل را شکل داده اند اما در این سبک تغییراتی در جهت تبدیل به استایل زنانه اعمال شده است. در استایل کاوگرل لباس های جین و چرم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. شلوار و پیراهن جین آبی،تی شرت سفید، کمربند چرم قهوه ای، کلاه کابوی قهوه ای، دستبند، کیف و کفش چرم، یک استایل کابوی یا کاوگرل را تشکیل می دهند.

4
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟