استایل مونوکروم چیست؟

24 فروردین 1401
استایل مونوکروم چیست؟

استایل مونوکروم شامل طیف وسیعی از یک رنگ است به عبارت دیگر، پوشیدن تنالیته های مختلف یک رنگ، هارمونی بیشتری را به تداعی می کند.

با این مقاله همراه باشید، در ادامه پیرامون استایل مونوکروم و ترکیب های هماهنگ این استایل توضیحاتی ارائه می گردد.

استایل خاص و منحصربه فرد

گسترش طراحی های جالب و متنوع در حوزه مد و فشن باعث ایجاد انواع استایل های متفاوت و جذاب شده است. اما استایل چیست؟ استایل را می توان به سبک، روش، شیوه و سلیقه ترجمه کرد. هر شخص با توجه به معیارهای شخصی خود نوعی از سبک زندگی و سبک پوشش را انتخاب و آن را به سایر سبک ها ترجیح می دهد.

استایل مونوکروم یکی از استایل های رایج و مرسوم در بین مردانان و زنان است. مونوکروم یک استایل بدون زرق و برق می باشد و افراد در این سبک پوشش برای لباس های بالاتنه و پایین تنه از یک رنگ اصلی استفاده می کنند.

برخلاف تصور اغلب افراد در مورد کاربرد لباس های ساده و بدون طرح در استایل مونوکروم ؛ شما می توانید از انواع پارچه های طرح دار و راه راه نیز استفاده کنید. در استایل تک رنگ مونوکروم خود را محدود نسازید بلکه از طیف های تیره یا روشن رنگ اصلی برای ست نمودن لباس هایتان استفاده کنید.

ترکیب رنگ اصلی و مشتقات آن

به نظر برخی از افراد در استایل مونوکروم یک نوع خستگی و کسالت موجو می زند در حالی که افراد با توجه به سلیقه و خلاقیت خود می توانند این استایل را بسیار جذاب و زیبا رقم بزنند.

انتخاب یک رنگ اصلی و سپس استفاده از رنگ های فرعی مشتق شده از آن از اصول اصلی استایل مونوکروم به شمار می رود. اگر می خواهید در موقعیت های خاص، در معرض دید و مرکز توجه قرار گیرید می توانید از استایل مونوکروم استفاده کنید.

سر تا پا یکرنگ بپوشید

سرتا پا یکرنگ پوشیدن هم مزیت های خاص خود را دارد. اگر از اندام نسبتا توپر برخوردار هستید می توانید از یک رنگ تیره و مشتقات آن استفاده نمایید. همچنین اگر از اندام ریز و باریک برخوردار هستید بهتر است در استایل مونوکروم از یک رنگ اصلی روشن و طیف های آن استفاده کنید. به کمک این استایل بلندتر دیده می شوید.

بافت پارچه

ترکیب چندین لایه از سایه های متنوع یک رنگ باعث می شود که به استایل عمق داده شود. یک رنگ اصلی به همراه طیف های فرعی روشن و تیره خود باعث می شود که استایل شگفت انگیزی خلق شود. همین موضوع ترکیب پارچه و بافت پارچه را نیز در مرکز توجه قرار می دهد. در استایل مونوکروم خبری از خط های جدا کننده رنگ های متضاد نیست بلکه همه چیز هماهنگ و یکدست به نظر می رسد.

اکسسوری در استایل مونوکروم

قبل از اینکه به نقش اکسسوری ها در جذابیت استایل مونوکروم اشاره کنیم به طور مختصر به تعریفی از این لوازم جانبی و انواع آن می پردازیم.

اکسسوری چیست؟

اکسسوری ( accessory) یک واژه ای انگلیسی است که معادل فارسی آن لوازم جانبی می باشد. بنابراین در دنیای مد و فشن به تمام لوازم جانبی به جز لباس های اصلی، اکسسوری گفته می شود. از جمله اکسسوری هایی محبوب بانوان می توان به کیف پول و انواع کیف‌های دستی، عینک آفتابی، بادبزن‌های دستی، چتر‌های آفتابی و چتر‌های معمولی، کیف جیبی، جاکلیدی و آویز های مختلف اشاره کرد.

انواع اکسسوری

اکسسوری های ساده، شیک، فانتزی و جذاب یکی از جزئیات مهم و کاربردی در استایل های مختلف و متنوع بانوان به شمار می رود. بانوان می توانند از سبک مونوکروم در استایل های رسمی و نیمه رسمی استفاده کنند. بانوان می توانند از اکسسوریی هایی با رنگ های متضاد و خنثی در سبک مونوکروم استفاده نمایند.

همچنین دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، کلاه‌های بی لبه، کمربند و بند‌های شلوار یا ساس بند، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، شال، روسری، جوراب و جوراب‌های ساق بلند نیز جزو اکسسوری های پوشیدنی جذاب و محبوب به شمار می روند.

رنگ های متضاد در اکسسوری های شیک و فانتزی

مطابق با استایل های متنوع لباس پوشیدن نیز نیاز به رعایت نکات و مواردی دارد به بیان ساده تر در مد و استایل حفظ کردن تعادل بسیار حائز اهمیت است. استایل مونوکروم نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. یکی از مزیت های استایل مونوکروم این است که می توانید سر تا پا یکرنگ بپوشید در حالی که رنگ کیف، کفش و اکسسوری هایتان کاملا متضاد از لباس هایتان باشد.

اکسسوری های براق، درخشان و اکسسوری هایی با رنگ های متضاد از لباس هایتان، یک گزینه عالی برای ست شدن با استایل مونوکروم به شمار می روند.

رنگ های محبوب در استایل مونوکروم

رنگ سفید

رنگ سفید یکی از رنگ های پرطرفدار در استایل و سبک مونوکروم به شمار می رود. رنگ سفید در استایل های مونوکروم مردانه بسیار جذاب و منحصربه فرد است. فرقی ندارد استایل آقایان رسمی باشد یا استایل اسپرت، رنگ سفید یک انتخاب عالی برای سبک مونوکروم است. در استایل های تابستانی بانوان نیز استفاده از رنگ سفید به وضوح بیشتر می شود. شلوارهای پارچه ای و کتان سفید رنگ اغلب با مانتوهای بلند و شال و روسری ست می شوند.

رنگ سورمه ای

رنگ سورمه ای برای سبک مونوکروم بسیار کاربردی است. بانوان و آقایان می توانند از رنگ اصلی سورمه ای و طیف های تیره یا روشن این رنگ در لباس های خود استفاده نمایند.

رنگ طوسی

رنگ طوسی در گروه رنگ هایی با طیف های متنوع تیره و روشن قرار دارد. با یک نگاه به رنگ های طوسی در انواع لباس مردانه و زنانه متوجه می شوید که این رنگ بسیار متنوع است و دامنه وسیعی از طیف های فرعی دارد. بنابراین ست نمودن لباس ها با این رنگ و مشتقاتش بسیار آسان خواهد بود.

رنگ صورتی

رنگ صورتی به عنوان یک رنگ رویایی و محبوب بانوان نامگذاری شده است. با این وجود برخی از آقایان از این رنگ در استایل های مختلف خود به نحو جذاب و بی نظیری استفاده می کنند. رنگ صورتی در سبک مونوکروم از سوی بانوان و استایل های متنوع آنها کاربرد بیشتری دارد. انواع اکسسوری از قبیل کیف چرم صورتی، بوت یا کتانی های صورتی و انواع بدلیجات را می توان با سبک مونوکروم ست نمود.

#استایل_چیست؟ #استایل #مونوکروم

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟