استایل کژوال چیست؟

27 مهر 1400
استایل-کژوال

استایل کژوال چیست؟ استایل کژوال یکی از استایل های محبوب و دوست داشتنی است، این نوع سبک پوشش حالت رسمی و کلاسیک ندارد. این سبک از لباس پوشیدن غیر رسمی می باشد و به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرد.

با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون سبک کژوال و همچنین پوشش کژوال زنانه و پوشش کژوال مردانه و نحوه ست کردن لباس ها در این نوع استایل می پردازیم.

استایل راحت و سبک

امروزه در دنیای مد و فشن استایل های متفاوتی وجود دارد که سبک کژوال یکی از استایل های پرطرفدار محسوب می شود. این استایل یکی از استایل های رایج و مرسوم در بین مردانان و زنان است چون یک استایل بدون زرق و برق می باشد و افراد در این سبک پوشش، احساس کاملا راحتی دارند. به عبارت دیگر، این استایل محدودیتی برای افراد ایجاد نمی کند به گونه ای که افراد می توانند خودشان باشند. سبک کژوال چند نوع است که هر کدام برای موقعیت های مختلف مناسب هستند و ویژگی مشترک آنها راحت بودن، ساده بودن و معمولی بودن می باشد.

دلایل محبوبیت

افراد شیک‌پوش و خوش سلیقه اغلب به دنبال استایل‌های خاص هستند بنابراین از هر استایلی که آن‌ها را متمایز کند استقبال می‌کنند. سبک کژوال یکی از استایل‌های خاص و بی‌نظیری است که طرفداران زیادی دارد.

یکی از دلایل محبوبیت این استایل در بین جوانان و نوجوانان این است که به افراد این امکان را می دهد لباس هایی را بپوشند که کاملا راحت و سبک هستند و در عین حال با مد روز نیز مطابقت دارند. این استایل به افراد اجازه می دهد که در انجام فعالیت‌های روزانه، کاری و حرفه‌ای و یا حتی مراسم‌های مهم، راحت‌تر بوده و در عین حال ظاهری بسیار آراسته و شیک نیز داشته باشند.

هر فرد می تواند با لباس هایی که در کمد خود دارد استایل های متنوعی از سبک کژوال را ایجاد کند اما در این موضوع باید به مکان و موقعیتی که می خواهید قرار بگیرید توجه داشته باشید. علاوه بر این ها باید متناسب با فرم چهره و اندام خود، رنگ پوست و قد بلند یا قد کوتاه بودنتان، رنگ لباس ها و نحوه ست کردن آنها را در نظر بگیرید.

پارچه های مناسب

شاید تعجب کنید اما در ترکیب لباس ها با هم، باید به پارچه آنها توجه داشته باشید. به عبارت دیگر باید بدانید که چه نوع پارچه هایی برای این استایل مناسب هستند.

برای این استایل از لباس هایی استفاده کنید که جنس لطیف و نرمی دارند. پارچه های کشی گزینه مناسبی برای لباس های سبک کژوال به شمار می روند. فراموش نکنید که ویژگی سبک کژوال نسبت به سایر استایل ها به این صورت است که لباس ها برای مدت زمان زیادی پوشیده می شوند. همچنین در استایل های روزانه، لباس ها زودتر کثیف می شوند، بنابراین به پارچه های مقاوم نیاز داریم که در اثر شستشو رنگ و روی لباس از بین نرود. پارچه های کشباف، جین، کتان و پنبه گزینه های مناسبی برای لباس های سبک کژوال به شمار می روند.

انواع سبک کژوال

سبک کژوال در تمام فصل‌ها مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که مخصوص فصل خاصی نیست. می توانید به صورت روزانه تنوع بالایی از این نوع استایل را در اطراف خود ببینید. سبک و پوشش لباس های کژوال در  دنیای مد و طراحی در مدل‌هایی همچون هنری، بیزینسی، اسمارت یا سبز، مینیمال و کلاسیک دسته‌ بندی می‌شود. آشنایی با انواع سبک کژوال نقش مؤثری در شیک پوشی افراد ایفا می کند. آیتم های مختلفی از این استایل به صورت روزانه و توسط انواع اقشار جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.

استایل کژوال زنانه

استایل کژوال زنانه

برای رفتن به سینما، پاساژگردی و خرید و همچنین قدم زدن در بیرون از منزل و در یک تایم کوتاه، بهترین و مناسب ترین استایل، سبک و پوشش کژوال است. این استایل یک پوشش سبک، راحت و مناسب برای فعالیت های روزمره است. بانوان برای برخورداری از یک پوشش کژوال ساده و در عین حال شیک می توانند از شلوار جین، شلوار کتان، پیراهن های پنبه ای، دامن های بلند و مانتوهای ساده استفاده کنند. در این استایل کفش های تخت و بدون پاشنه جای کفش های پاشنه بلند را می گیرند. همچنین در این استایل خبری از اکسسوری های پر زرق و برق و لوازم جانبی اضافی نیست.

استایل کژوال زنانه برای محیط های مختلف

استایل کژوال در محیط کار

استایل کژوال زنانه برای محیط کار

اگر جزو افرادی هستید که به پوشش ساده و در عین حال شیک و موقر وابسته هستید پس می توانید از سبک کژوال برای محیط کار نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که در استایل بیزینسی یا  استایل کاری، متناسب با موقعیت کاری باید از اِلمان های رسمی مثل لباس‌های راسته استفاده نمایید. در این استایل رنگ های روشن و ساده بهتر است که در کنار طرح های ساده قرار بگیرند. برای محیط کار شلوارهای پارچه ای گشاد به همراه مانتوهای ساده و رنگی یک پوشش کژوال مناسب محسوب می شوند. همواره سعی کنید از مانتوهایی با جنس کتان و پنبه استفاده کنید.

سبک کژوال مینیمال

اغلب این سوال پیش می آید که سبک کژوال با سبک مینیمال چه تفاوتی دارد؟ اگر بخواهیم این دو استایل را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که سبک کژوال مینیمال و کژوال بیزینسی شباهت زیادی به هم دارند. با این وجود در انتخاب لباس برای پوشش کژوال بیزینسی باید از حساسیت بیشتری برخوردار باشید و دقت بالاتری داشته باشید. اما سبک کژوال مینیمالی اغلب انعطاف پذیر است به طوری که تطابق بیشتری با مد و طراحی‌های روز دارد.

سبک کژوال کلاسیک

اگر به دنبال ظاهری مناسب هستید به طوری که بتوانید در کنار سبک پوشش خود از ترندهای روز نیز استفاده کنید، ما به شما سبک کژوال کلاسیک را پیشنهاد می کنیم. این استایل با تمام زیبایی، تلفیق لباس های راحت و در عین حال رسمی را به تصویر می کشد. به عنوان مثال در محیط کار، پوشیدن لباس های بافت در فصول سرد سال یک نوع سبک کژوال محسوب می شود اما اگر همین استایل با رنگ های خنثی همچون رنگ طوسی مورد استفاده قرار گیرد، یک استایل شیک و جذاب کلاسیک را رقم می زند.

سبک کژوال زنانه برای مهمانی

برای مهمانی های خانوادگی و دوستانه، سبک کژوال گزینه مناسبی محسوب می شود. اما برای موقعیت هایی همچون ممانی ها این استایل باید کمی شیک تر به نظر برسد و همچنین با همراهی اکسسوری های جذاب و زیبا می توانید یک استایل خاص، شیک و متفاوت را رقم بزنید. در این استایل برای موقعیت های مهمانی می توانید از شلوار جین مام استایل، صندل و کفش بدون پاشنه، پیراهن کوتاه، دامن و شومیز بلند استفاده کنید. در نظر باشید که برای موقعیت های مهمانی و مجالس جشن، لباس های کژوال شیک تر و جذاب تر از لباس های کژوال روزانه هستند. اگر علاقمند به پوشیدن شلوار جین فیت هستید بهتر است که آن را با یک شومیز بلند و کفش پاشنه بلند ست کنید.

سبک کژوال زنانه برای تفریح و گردش

برای گردش و تفریح، این استایل یک استایل راحت و مناسب است. پوشش این استایل برای تفریح همانند استایل کژوال روزانه است با این تفاوت که برای تفریح و گردش می توانید از لباس های رنگی تر و دارای طرح های شلوغ و متنوع تر استفاده کنید.

استایل کژوال مردانه

استایل کژوال مردانه

از مزیت های سبک کژوال این است که برای ست کردن لباس های تان به این سبک، نیاز به وقت و حساسیت و وسواس خاصی ندارید. به عبارت دیگر، خیلی راحت هر لباسی که دوست داشتید را می توانید به تن کنید.

لباس های مورد نیاز سبک کژوال برای آقایان

آقایان می توانند برای داشتن یک پوشش کژوال از  انواع مدل تی شرت، شلوار جین، کفش کتانی ، کفش کالج ، هودی و اکسسوری ها استفاده کنند. در سبک کژوال مردانه پوشیدن کفش کتانی و اسپرت ارجحیت دارد. در این استایل معمولا کفش های چرمی رسمی پوشیده نمی‌شود. همچنین شلوارهای راسته اداری نیز در سبک کژوال مردانه جایگاهی ندارد. در صورتی که می خواهید در محیط های رسمی ظاهر شوید ولی استایل شما، استایل کژوال باشد، می توانید کت تک را با شلوار کتان ست نمایید.

تیشرت ساده

تیشرت ساده یکی از اجزای اصلی پوشش کژوال در فصول بهار و تابستان است. بهتر است که رنگ تی شرت را از رنگ هایی مانند طوسی، سفید و مشکی انتخاب کنید. البته می توانید از تی شرت ها در فصل های سرد سال نیز استفاده کنید. به عنوان مثال یک کت چرم یا یک هودی شیک در استایل کژوال گزینه مناسبی محسوب می شود.

شلوارهای جین

شلوارهای جین یکی از آیتم های اصلی سبک کژوال مردانه به شمار می روند. با این وجود سعی کنید از شلوارهای خیلی تنگ استفاده نکنید چون سبک کژوال یعنی استفاده از لباس های راحت و سبک.

کفش مناسب

انتخاب یک کفش مناسب می تواند تکمیل کننده پوشش کژوال شما باشد بنابراین کتانی های نرم و راحت را در سبک کژوال خود قرار دهید. این کفش ها زیبایی استایل شما را تضمین می کنند و همچنین درطول روز احساس راحتی و سبکی را نیز تجربه خواهید کرد. در صورتی که کفش های کتانی در دسترس ندارید می توانید از یک جفت کفش چرم یا جیر در سبک کژوال استفاده کنید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟