شورت اسلیپ

11 مرداد 1400
انواع-شورت-مردانه-و-زنانه

شورت های اسلیپ یکی از انواع شورت ها هستند که در قسمت شورت های ساق کوتاه قرار می گیرند. شورت های اسلیپ انواع گوناگونی دارند که معمولا دارای یک کمر کشسان هستند که به قسمت اصلی وصل شده است.

تعریف شورت اسلیپ

این شورت ها به عنوان لباس زیر هم برای قسمت مردانه و هم قسمت زنانه کاربرد دارد، که البته در نوع مدل و طرح هر کدام تفاوت هایی باهم دارند.

شورت های اسلیپ در روز ۱۹ ژانویه ی سال ۱۹۳۵ به وسیله ی شرکت کوپرز”Coopers, Inc” که اکنون با نام جوکی بین المللی “Jockey International” شناخته می شود در شهر شیکاگو ایالات الینوا در مجموعه ی فروشگاهی مارشال فیلدز Marshall Field’s به مشتریان ارائه شد. آن ها این نوع لباس زیر جدید را جوکی نامیدند، چرا که این نوع  شورت ها بسیار به بیضه بند های ورزشی شباهت داشتند که به آن ها jock brief  یا support brief  می گویند.

ایده ی شورت اسلیپ

طراح این مدل شورت های زیر ایده ی خود را از کارت پستالی گرفت که دوستش برای او فرستاده بود و در آن صحبت از سفر به ساحل ریویرا در کشور فرانسه بود و اینکه مردی را در یک نوع شورت ساق کوتاه دیده بود.

در  مدت کمتر از سه ماه از معرفی شورت های مدل جدید، ۳۰۰۰۰ شورت اسلیپ به فروش رفت. در بریتانیا اولین بار در سال ۱۹۳۸ شورت های اسلیپ به فروش رسیدند. مغازه ها در هفته ۳۰۰۰ شورت را می فروختند.

شورت اسلیپ در قسمت های مختلف دنیا

در آمریکای شمالی شورت های جوکی یا همان اسلیپ به یک لباس زیر متداول مردانه تبدیل شد. و این داستان تا جایی پیش رفت که عبارت tighty-whities به معنای سفید جذب به اصطلاحی رایج برای شورت های اسلیپ در بین مردم تبدیل شد.

در انگلستان واژه ی جوکی زیاد متداول نبود و این مدل از شورت ها را با توجه به شباهت قسمت جلویی آن ها به حرف Y در زبان انگلیسی بیشتر با نام Y-fronts می شناختند.

در استرالیا ، از شورت های اسلیپ با نام “جک” یاد می شود اما نباید آن را با بیضه بند ها jockstraps که به طور خاص ورزشکاران استفاده می کنند اشتباه گرفت که در آن قسمت باسن پوشش داده نمی شود. استرالیایی ها معمولاً از کلمه “مختصر” برای اشاره به زیرپوش های به سبک بیکینی برای مردان استفاده می کنند ، که دهانه جلوی Y ندارند.

شهرت

در دهه ۱۹۶۰ ، مد لباس زیر در ایالات متحده به عموم معرفی شد ، و پس از یک دوره افول ، در دهه ۱۹۷۰ برجسته تر شد ، زیرا این باور که پوشیدن لباس زیرهای دارای طرح و مدل مردانه رونق زیادی ندارد. در دهه ۱۹۸۰ ، مد شورت های اسلیپ در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در سال ۱۹۸۵ این مدل شورت ها ۲۵٪ از بازار لباس زیر مردانه را تشکیل می دادند ، در حالی که در سال ۱۹۸۰  این شورت ها آن چنان طرفداری نداشتند.

مارک های مد روز Underoos و Funpals برای کودکان در همان زمان معرفی شدند. به گفته مدیر بازاریابی هانس ، جان ویگودسکی ، زنان به دلیل زیبایی این مدل شورت ها ، آن را برای همسران خود خریداری می کردند و به همین دلیل شورت های اسلیپ محبوبیت بیشتری برای مردان پیدا کرد. در سال ۱۹۹۰ ، تام زوكو از شركت Tampa Bay Times با فروشندگان لباس مردانه مصاحبه كرد: یكی از كارمندان اظهار داشت كه حدود ۵۰٪ لباس های زیر برای زیر شلوار مدل شورت های اسلیپ سفید هستند.

محبوبیت

محبوبیت شورت های اسلیپ در طی دهه ۹۰ تا اوایل سال ۲۰۰۰ کاهش پیدا کرد. و شورت های پادار به طور گسترده ای به عنوان یک انتخاب متداول در بین مردان تبدیل شد. با این حال ، در حال حاظر، چون در کل سبک لباس در همه ی گروه ها به سمت لباس های متناسب تر و راحت تر تمایل دارد ، لباس های زیرهایی مانند مدل اسلیپ به رواج قبلی خود برگشته اند ، حتی شورت های پادار هم به مدل های کوتاه تری تبدیل شده اند.

اندازه های سنتی این مدل از شورت هم در گروه مدل مردانه و هم زنانه ، قسمت فوقانی ران را می پوشاند و به سمت بالا تا (یا بسته به نوع طرح) ناف در کمر کشیده می شود. این سبک اغلب به عنوان “full rise” یا “full cut” شناخته می شود. همچنین سبک های “mid rise” و “low rise” وجود دارد که اندازه گیری آنها بین تولید کنندگان متفاوت است.

شورت های اسلیپ مدل بیکینی یا ، نوعی از مدل شورت های ساق کوتاه هستند که دارای بند نازک تری در کناره ها هستند، که هم مدل های مردانه دارد و هم زنانه . این نوع از شورت ها را می توان یکی از محبوب ترین مدل ها برای ورزشکارانی مانند دونده ها و بازیکنان فوتبال دانست.

برخلاف شورت های پادار، شورت های اسلیپ اندام تناسلی مردانه را در یک موقعیت نسبتاً ثابت نگه می دارد ، که همین موضوع باعث می شود که این شورت را افرادی که در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند و یا کسانی که با آن راحتی بیشتری دارند، انتخاب کنند.

تاثیرات منفی شورت های اسلیپ

هرچند در برخی از مطالعات سخن از تاثیرات منفی شورت های اسلیپ بر روی مردان است اما این قضیه  که این مدل شورت ها حتی در انواع بسیار جذب آن ها که ممکن است موجب ناباروری در مردان شود ثابت نشده است.

می توان گفت راحتی این نوع از لباس های زیر باعث شده است که همچنان جزو یکی از کالاهای محبوب در لیست سبد خرید لباس زیر مردانه باشد، چرا که هم مناسب افراد درشت اندام است و هم کسانی که جثه ی ریزتری دارند می توانند از این نوع لباس های زیر استفاده کنند.

امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در این زمینه خدمت شما خوانندگان قرار داده باشیم. شما هم اطلاعات خودتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و درباره ی مزایا و معایب این مدل شورت های اسلیپ صحبت کنید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟