انواع کت و شلوار مردانه

13 اردیبهشت 1401
انواع کت و شلوار مردانه

انواع کت و شلوار مردانه در دسته بندی لباس های رسمی قرار می گیرد. این نوع لباس در مناطق مختلف جهان جزو محبوب ترین و متنوع ترین لباس های مردانه محسوب می شوند. در حال حاضر، انواع کت و شلوار براساس مد روز مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون انواع کت و شلوار مردانه می پردازیم.

از کت و شلوار به عنوان یک لباس رسمی نام برده می شود. وقتی وارد فروشگاه لباس مردانه می شوید و قصد خرید کت و شلوار دارید تفاوت در مدل های کت و شلوار به وضوح به چشم می آید. تفاوت در قیمت ها اولین تفاوت مدل های مختلف کت و شلوار محسوب می شود.

دلایل تفاوت در قیمت گذاری

چرا در قیمت ها تفاوت وجود دارد؟ چون کت و شلوارها با توجه به نوع برند، نوع دوخت و برش، نوع پارچه و مهارت خیاط دسته بندی می شوند. کت و شلوارهایی که از فاکتورهای لازم برخوردار باشند قطعا مورد پسندتر و محبوب تر هستند.

نوع پارچه کت و شلوار یکی از عواملی است که می تواند در قیمت کت و شلوار تاثیر بگذارد. به طوری که پارچه های شیک و خوش دوخت چشمگیر و خاص تر هستند و ضمنا از تن خور فوق العاده عالی برخوردار می باشند.

کت و شلوارهای خوش دوخت و خوش استایل

یک کت و شلوار خوش دوخت قطعا مهارت خیاط را به رخ می کشد اما باید در نظر داشته باشید که جنس و کیفیت پارچه در این موضوع بی تأثیر نیست به طوری که اگر از پارچه های بی کیفیت برای دوخت انواع کت و شلوار استفاده شود قطعا آن جذابیت و شیک پوشی لازم را نخواهد داشت. البته هنگامی که قصد خرید کت و شلوار دارید، باید موارد دیگری غیر از بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. مواردی مانند پارچه، مناسبت، و سبک کت وشلوار.

کت و شلوارهای آماده یا کت و شلوارهای سفارشی

امروزه اغلب افراد خرید کت و شلوارهای آماده را به کت و شلوارهای سفارشی ترجیح می دهند، اما علت را باید در گران بودن کت و شلوارهای سفارشی جستجو نمود. همچنین دوخت کت و شلوارهای سفارشی نیاز به زمان و یک خیاط ماهر و حرفه ای دارد.

برای مناسبت های مختلف بهتر است که از سبک های مختلف کت و شلوار استفاده نمایید. به عنوان نمونه، کت و شلوار عروسی با کت و شلوار اداری متفاوت است.

البته خرید کت و شلوارهای مختلف به بودجه بیشتری نیاز دارد و افراد می توانند در صورت عدم قدرت خرید چند دست کت و شلوار از یک دست کت و شلوار در بیشتر موقعیت ها استفاده نمایند.

کت چهار دکمه یا کت دو طرف دکمه

کت و شلواری که در دو طرف دکمه دارد و دارای یک استایل رسمی می باشد به کت و شلوار دو دکمه معروف است و اغلب آقایان از این مدل در موقعیت های قابل قبول استفاده می کنند.

کت هایی با یک طرف دکمه یا دو دکمه

این مدل کت و شلوار به طور میانگین دارای یک تا سه دکمه است البته در موارد نادر گاهی تعداد دکمه ها به شش دکمه می رسد. این مدل کت به دلیل سادگی اش محبوب و مورد پسند است.

کت و شلوار ساده

این مدل کت و شلوار دارای یک ردیف دکمه است و اغلب یقه آن ناچ و گاهی پیک دارد. کت و شلوار ساده معمولا دارای یک جیب مخفی کوچک و جیب های تاشو است. همچنین این مدل کت و شلوار دارای سر آستین های ساده می باشد.

کت ساده با شلوار پلیسه دار و شلوار صاف سنخیت و هماهنگی دارد. البته اگر ترجیح می دهید که استایلتان زیادی ساده نباشد می توانید کت ساده را با شلوارهای کتانی و شلوارهای رسمی ست نمایید.

اما در مورد پیراهن های مناسب برای کت و شلوار باید بگوییم که رنگ های خاکستری، سفید و آبی گزینه های مناسبی برای ست نمودن با کت و شلوار ساده هستند.

کت و شلوار تجاری

برای رفتن به محل کار و موقعیت های مختلف شغلی بهتر است از کت و شلوارهایی با رنگ های تیره و سورمه ای استفاده کنید. البته رنگ قهوه ای بسیار تیره نیز می تواند در این گروه بندی قرار گیرد.

نکاتی که هنگام خرید کت و شلوار باید لحاظ گردد شامل نوع دوخت و برش کت و شلوار، سایز، قرار گیری دکمه ها، رنگ پارچه و فیت یا گشاد بودن شلوار است. برای موقعیت های کاری و محل کار کفش های قهوه ای و پیراهن های آبی یک استایل موقر و مورد پسند به شمار می روند.

پوشیدن مدل های کت و شلوار با یک ردیف دکمه و دو ردیف دکمه را می توانید متناسب با فضای محیط کار و استایل مورد نظر خود انتخاب نمایید.

کت و شلوار رسمی

تعریف پوشش رسمی متناسب با موقعیت های مختلف متفاوت خواهد بود ولی به طور کلی لباس رسمی از لباس ساده شیک تر و چشمگیرتر است و برای موقعیت های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. البته گاهی برای موقعیت های غیر رسمی که می خواهید شیک و برازنده تر به نظر برسید می توانید از مدل های مختلف کت و شلوار رسمی استفاده نمایید. استفاده از پاپیون مشکی یا سفید و پیراهن تاکسیدو با این مدل کت و شلوار بسیار مرسوم است.

اگر به دنبال خرید کت وشلوار رسمی هستید، می توانید کت وشلوار یقه دار را انتخاب کنید. یقه ناچ، یقه شال و یقه پیک از جمله مدل های یقه در کت و شلوارهای مردانه محسوب می شوند.

تفاوت این مدل یقه ها به این صورت است که یقه ناچ دارای یک بریدگی مثلثی کوچک است در حالی که یقه شال دارای خطی صاف و بدون بریدگی است. همچنین کت های تک ردیف ۲ و ۳ دکمه ای بیشتر برای کت و شلوارهای اداری و رسمی مناسب هستند.

کت و شلوار تاکسیدو

برای رفتن به مراسم عروسی و انواع مراسمات رسمی، مدل تاکسیدو بهترین گزینه ممکن است. از این مدل کت و شلوار به عنوان کت و شلوار شب هم نام برده می شود. این مدل کت و شلوار در دو رنگ سورمه ای و سیاه براق موجود است البته به دلیل جنس ساتن این مدل کت و شلوار بهتر است از کفش مجلسی براق استفاده نمایید.

رنگ های تیره

برخی از آقایان رنگ های خنثی را برای کت و شلوار ترجیح می دهند به عنوان مثال رنگ طوسی روشن یک رنگ شیک برای روزهای بلند فصل بهار به شمار می رود. با این وجود کت و شلوار با رنگ های تیره برای آقایانی که از استایل لاغر و بلند برخوردار هستند در موقعیت های رسمی بسیار مناسب و شیک به نظر می رسد.

جنس پارچه

در هنگام انتخاب پارچه کت و شلوار بهتر است متناسب با فرم اندام و استایل خود، رنگ کت و شلوار را انتخاب کنید. به عنوان مثال کت و شلوارهایی که پارچه آن ها براق است استایل فرد را چاق نشان می دهند. همچنین پارچه های کلفت ضخیم هم باعث می شود که اندام فرد چاق به نظر برسد.

کت گشاد

پوشیدن کت خیلی گشاد نه تنها هماهنگی و شیک بودن استایل شما را بر هم می زند بلکه ظاهر نامرتبی به استایل شما می دهد. اگر فاصله بین کت و بدن شما به اندازه کف دست باشد باید بگوییم که کت مورد نظر بیش از حد گشاد است و بهتر است که از پوشیدن آن صرفنظر کنید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟