اکو ورو Ecovero

17 شهریور 1400
ecovero

اکو ورو Ecovero یک نوع پارچه است که از پلیمرهای نیمه مصنوعی ساخته می شود و اولین بار توسط شرکت اتریشی لنزینگ در سال ۲۰۱۷ تولید شد و انقلابی را در صنعت نساجی به وجود آورد، شرکتی که مقاومت و پایداری الیاف اهمیت ویژه ای برای آن دارد.

مواد اصلی

اکو ورو یک نام تجاری برای الیاف ویسکوز است، و ویسکوز خودش یک نوع الیاف است که از چوب و کاه برنج و همانند کاغذ با خمیر شدن مواد اولیه به وجود می آید، برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی ویسکوز چیست مراجعه فرمایید.

همانطور که اشاره شد در ساخت اکو ورو – از الیاف طبیعی استفاده می شود ولی چونکه در اصل این الیاف توسط بشر به خمیر تبدیل می شوند و بعدها مراحل دیگری را طی می کند، آن را نیمه مصنوعی می گویند، البته این الیاف نسبت به دیگر الیاف قیمت بسیار ارزانتری دارند.

با وجود اینکه از اکو ورو EcoVero می توان به تنهایی استفاده کرد ، اما اغلب با انواع دیگری از الیاف مانند پلی استر ، نایلون ، پنبه ، پشم ، ابریشم ، اسپندکس و موارد دیگر مخلوط می شود تا هزینه مواد اولیه کمتری داشته باشد.

اکو وروEcoVero یک نوع ویسکوز پایدارتر است که با استفاده از چوب مقاوم از منابع کنترل شده FSC _ (شورای نظارت بر جنگل) یا PEFC (برنامه تأیید طرح های صدور گواهینامه جنگل) دارای گواهینامه در اروپا _ به جای بامبو یا اکالیپتوس، که معمولاً در تولید ویسکوز طبیعی مورداستفاده قرار می گیرند، ساخته می شود.

با وجود اینکه از اکو ورو EcoVero می توان به تنهایی استفاده کرد
Ecovero Challis

Ecovero Challis پارچه ای بافته شده با وزن سبک است، که پارچه ی آن بسیار نرم و ۱۰۰٪ از اکو ورو Ecovero ساخته شده است. این پارچه برای تولید بلوز ، لباس و تاپ بسیار مناسب است.

در مقایسه با تولید ویسکوز مرسوم ، تولید EcoVero باعث کاهش ۵۰ درصدی انتشار در اکسید کربن می شود و انرژی و آب کمتری را به نسبت تولید ویسکوز معمولی تلف می کند و میزان این هدر رفت را نصف می کند، و همچنین علاوه بر سفید شدن تفاله آن، ۱۰۰ درصد فاقد کلر است.البته اکو ورو مقاومت بیشتری نسبت به ویسکوز معمولی نیز دارد.

“بروت ، پس از بازرسی از پارچه EcoVero ، گفت:” EcoVero واقعاً ویسکوز را به سطح کاملا جدیدی می رساند.”

الیافی که برچسب لنزینگ اکو ورو بر آنها زده شده است، ویسکوز سازگار با محیط زست را که تاثیرات زیست محیطی کمی دارند، به مشتریان ارائه می دهد.

گواهی ها

لباس هایی که اکو ورو در آن ها به کار رفته است دارای گواهی های استاندارد ۱۰۰ و ترکیب محتوای استاندارد ارگانیک هستند.

ویژگی ها

در اینجا دلایل اینکه چرا شما باید یک لباس ساخته شده از Ecovero را انتخاب کنید:
• در مقایسه با ویسکوز سنتی، در هنگام تولید اکو ورو EcoVero مصرف آب تا ۵۰٪ کاهش می یابد.

• چوب از جنگلهای دارای گواهینامه FSC تهیه می شود.

• حتی در مقایسه با پنبه سنتی به مصرف آب کمتری نیاز دارد.

• فرآیند تولید پایدار است و دارای گواهینامه EU ECOLABEL است.

• میزان انتشار دی اکسید کربن به محیط نیز حدود ۵۰٪ کاهش می یابد.

• قابل تجزیه است – زمان تجزیه بیولوژیکی: تقریباً ۳ ماه. (با این حال باید در نظر گرفت که پارچه های دارای چاپ زمان تجزیه بیولوژیکی بیشتری دارند)

• در جنس استثنایی دارد.

• مقاوم است و احساس طراوت و سبکی پوست را ایجاد می کند.

• روند تولید آن کاملاً پایدار، کنترل شده و شفاف است.

• این نوع از پارچه در مقابل حشراتی مانند بید و کپک نیز مقاوم هستند.

• جذب آب بالایی دارند و به سرعت خشک می شوند.

• پارچه های اکو ورو لنزینگ Lenzing EcoVero به خوبی آویزان می شوند.

آن ها مقاومت خوبی در برابر چروک شدن و لایه برداری دارند.

پارچه ی ویسکوز فوق العاده نرم است و یک لذت واقعی برای پوست دارد.
قابلیت تنفسی اکو ورو Ecovero

پارچه ی ویسکوز فوق العاده نرم است و یک لذت واقعی برای پوست دارد. این ماده روان ، سبک ، به دلیل موادی که در ساخت آن به کار برده شده است، این نوع پارچه قابلیت تنفسی دارد و دارای اثر خنک کننده است. ساختار ظریف و یکنواخت الیاف باعث ایجاد پارچه ای نرم و لطیف می شود که برای پوست دلپذیر است.

معایب

اکو ورو EcoVero هیچ ضرر خاصی ندارد.
با این حال ، لازم به ذکر است که اکو ورو EcoVero یک فیبر طبیعی نیست بلکه یک فیبر مصنوعی است که از منابع طبیعی حاصل می شود. با این حال ، پارچه های اکو ورو EcoVero در برابر درجه حرارت بالا مقاومت نمی کنند. پایداری حرارتی کمی دارند و در صورت مستقیم قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا UV بنفش و نور خورشید طول عمر خود را از دست می دهند.

به این دلیل که پارچه لنزینگ اکو ورو Lenzing EcoVero یک ماده سازگار با محیط زیست و ظاهر بسیار مجللی دارد ، حتی اگر گزینه های سالم و پایدارتری وجود داشته باشد، اغلب در صنعت مد برای ساخت لباس های ارزان قیمت از اکو ورو EcoVero استفاده می شود.

امروزه شرکت های بسیاری در دنیا ویسکوز را تولید می کنند، در آسیا هم کشورهایی مانند هند، اندونزی، پاکستان، فیلیپین، ژاپن و چین در تولید ویسکوز نقش دارند اما با این وجود شرکت لنزینگ یکی از به نام ترین کارخانجات تولید ویسکوز در جهان است.

به گفته لنزینگ ، هر ساله ۶.۷ میلیون تن الیاف سلولزی مصنوعی تولید می شود. آنها ۶.۲ درصد از کل تولید فیبر در سراسر جهان را تشکیل می دهند.

کاربرد اکو ورو لنزینگ

از پارچه ی اکو ورو در صنعت مد برای تولید لباس، بدلیجات به خاطر لطافت، براقی و ارزان بودن آن و همچنین به خاطر شباهت به پارچه ی ابریشم، استفاده می شود.

در صنایع نساجی از اکو ورو برای تولید انواع لباس بافتنی، لباس ورزشی، بلوز، کت و شلوار، لباس شب، پیراهن رسمی، کت، ژاکت، لباس خواب و لباس زیر استفاده می کنند.

از اکو ورو برای تولید ملزومات خانگی نیز استفاده می کنند، برای مثال در تولید مبلمان، اثاث یا لوازم داخلی ، فرش ، روپوش ، حوله ، پارچه ، روتختی ، پرده و دکوراسیون منزل ، مانند سایر پارچه های نرم و مجلل، از پارچه ی اکو ورو استفاده می شود.

انتظار می رود بازار پارچه های لنزینگ اکو ورو Lenzing EcoVero در سال های آینده، برنامه های جدید پوشاک و مبلمان منزل باعث شده که این محصول به ویژه در چین، به ندرت رشد کند.

ویسکوز ریون پرکاربردترین پارچه نیمه مصنوعی در جهان است. طبق گزارش بورس نساجی ، این پارچه با میزان تولید ۵.۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۹ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟