برندهای برتر و آشنایی با ۱۵ برند پوشاک فرانسه

18 تیر 1399
آشنایی-با-15-برند-برتر-پوشاک-فرانسه

فرانسه نگین دنیای مد و پوشاک است. این کشور از قرن ۱۵ میلادی فعالیت خود را در صنعت مد آغاز کرده است و همچنین در این کشور برند های برتر از جمله ۱۵ برند پوشاک فرانسه جزء اولین ها در جهان هستند که در جایگاه مد و لباس حرف اول را می زنند.

در این مقاله سعی می کنیم چند مورد از بهترین برند های پایتخت مد جهان را معرفی کنیم.

۱. کوکو شنل – Coco Chanel

کوکو شنل - Coco Chanel-برند

گبریلا کوکو شنل یکی از برترین طراحان دنیای مد است که احتمالا بیشترین دنباله رو را در دنیای طراحی و مد دارد.

در ابتدا این برند با تولید کالا و اکسسوری وارد دنیای پوشاک شد و روز به روز به زیر مجموعه و تولیدات خود رونق بخشید. این برند با کیف های شطرنجی خود انقلابی در دنیای مد ایجاد کرد.

۲. ارمس(هرمس) – Hermes

ارمس(هرمس) - Hermes-برند

این برند که امروزه به عنوان بزرگترین تولید کننده کالا های لوکس شناخته می شود یکی از برندهای برتر و همچنین جزء ۱۵ برند پوشاک فرانسه به شمار می رود. این برند در سال ۱۸۳۷ میلادی به عنوان تولید کننده زین اسب کار خود را شروع کرد.

در سال ۱۹۲۰، ارمس یا هرمس خط تولید پوشاک، ساعت و دستکش خود را راه اندازی کرد و وارد دنیای پوشاک شد.

یکی از نکات جالبی که درباره برند هرمس وجود دارد این است که تولید انبوه ندارد و تولید لباس های خود را برون سپاری نمی کند، چون عقیده دارد هر محصول باید با سخت کوشی و تلاش تولید شود.

۳. شاروت – Charvet Place Vendôme

 شاروت - Charvet Place Vendôme-برند

شاروت اولین فروشگاه پوشاک آماده برای پوشیدن را در سال ۱۸۳۸ درپاریس تاسیس کرد و در سال ۱۸۷۷ خیابان مشهور پاریس Place Vendôme را تاسیس کرد این جابه جایی باعث شد این برند بین افراد بالا دست جامعه بیشتر شناخته شوند. خانواده شاروت از ابتدا لباس های خود را برای خانواده های سلطنتی مانند ناپلئون تولید می کردند.

۴. ای پی سی – A.P.C

 ای پی سی - A.P.C-برند

ای پی سی مخفف Atelier de Production et de Création که به معنای کارگاه تولید و آفرینش است. این برند در سال ۱۰۸۷ میلادی شروع به کار کرد.

این برند ابتدا کار خود را با تولید پوشاک مردانه شروع کرد و کم کم وارد حوزه های دیگر نیز شد. طراحی مینمالیستی و پوشاک با کیفیت برند ای پی سی در سراسر جهان تحسین شده است. این برند امروزه به عنوان یک برند برتر و همچنین یکی از ۱۵ برند برتر پوشاک فرانسه شناخته شده است.

۵. لویی ویتون – Louis Vuitton

لویی ویتون - Louis Vuitton-برند

لویی ویتان یا لویی ویتون، به اختصار ال وی LV برند تولید کننده پوشاک و کالاهای مد لوکس است که کار خود را در سال ۱۸۵۴ در پاریس شروع کرد.

این برند یکی از پیشروها و پرچمداران دنیای مد است که در ۶ سال متوالی از ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۲ به عنوان با ارزش ترین نام تجاری در زمینه تولید کالا های لوکس در جهان شناخته شده است.

در سال ۲۰۱۲ ارزش این برند ۲۵.۹ بیلیون دلار بود و در سال ۲۰۱۷ توانست ۹.۹ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

۶. دیور – Dior 

دیور - Dior -برند

کریستین دیور طراح لباس مشهور این برند را در سال ۱۹۶۴ با تولید لباس زنانه تاسیس کرد. امروزه دیور ۱۶۰ بوتیک در سراسر دنیا دارد و تولیدات خود را به لباس مردانه و کالا های مد لوکس مانند عطر و جواهر نیز گسترش داده است. برنارد ارنو با کمک بانک لازارد و دولت فرانسه شرکت کریتین دیور را خرید و آن را از ورشکستگی نجات داد. کریستین دیور از تاثیر گذارترین افراد در پوشاک فرانسه است.

۷. ایو سن لوران – Yves Saint Laurent

ایو سن لوران - Yves Saint Laurent-برند

ایو سن لوران یکی از تاثیر گذارترین طراحان مد فرانسوی است که برند را به نام خود در سال ۱۹۶۱ با کمک پیر برژه تاسیس کرد. ایو در سن ۲۱ سالگی با مرگ کریستین دیور به طراح اصلی شرکت دیر تبدیل شد. همچنین فرح دیبا که آن زمان در پاریس دانشجو بود، ایو را به عنوان طراح لباس عروس خود انتخاب کرد.

۸. بالینسیاگا – Balenciaga‎

بالینسیاگا - Balenciaga‎-برند

شرکت بالینسیاگا در سال ۱۹۱۹ توسط طراح اسپانیایی کریستوبال بالینسیاگا، در شهر سن سباستین، اسپانیا تأسیس شد. بالینسیاگا امروزه از برندهای زیرمجموعه گوچی به شمار می‌آید که متعلق به گروه فرانسوی کرینگ می‌باشد.این برند یکی از ۱۵ برند برتر پوشاک فرانسه لقب گرفته است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر پاریس قرار دارد. طراحی های کریستوبال مورد تمجید طراح مشهور کریستین دیور قرار گرفت و از او به عنوان «استاد همه‌ی ما» یاد کرد.

۹. لاکست – Lacoste

لاکست - Lacoste-برند

لاکست تولید کننده پوشاک فرانسوی است که در سال ۱۹۳۳ تاسیس شد و با نشانه کروکودیل سبز روی قدیمی ترین و مشهور ترین تیشرت، این برند در سراسر جهان شناخته شده است. شرکت لاکست در زمینه تولید و فروش انواع کالاهای لوکس، کفش، عطر، لوازم چرمی، ساعت و عینک فعالیت می‌کند. این برند توسط شرکت سرمایه گذار سویسی Maus Frères خریداری شد.

۱۰. ژیوانشی – Givenchy

 ژیوانشی - Givenchy-برند

خانه مد ژیوانشی، در سال ۱۹۵۲ توسط طراح فرانسوی؛ اوبر دو ژیوانشی تأسیس شد. این برند در زمینه تولید پوشاک عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد. برند ژیوانشی هم‌اکنون متعلق به شرکت ال و ام هاش می‌باشد که پس از شرکت کریستین دیور اس.آ.، رتبه پرفروش‌ترین زیرمجموعه کمپانی ال و ام هاش را به خود اختصاص داده‌است.

۱۱. بالمین – Balmain

بالمین - Balmain-برند

پیر بالمین متولد ۱۹۱۴ در یک خانواده اهل صنعت پوشاک به دنیا آمد. پدر بالمین صاحب یک پارچه فروشی بود و خواهر و مادرش نیز صاحب یک بوتیک مد بودند.

بالمین بعد از مرگ پدرش در این بوتیک مشغول به کار شد و کم کم طراحی های خودش را شروع کرد. بالمین در رشته معمماری تحصیل می کرد اما بیشتر وقت خود را صرف طراحی لباس می کرد.

در سال ۱۹۴۵ پییر خانه مد بالمین را تاسیس کرد. همچنین بالمین مانند بیشتر برند های مد فرانسوی به تولید عطر نیز مشغول است و از سال ۱۹۴۶ تا الان حدودا ۲۷ عطر پر طرفدار تولید کرده است.

۱۲. کنزو – Kenzo

کنزو - Kenzo-برند

کنزو در سال ۱۹۷۰ در پاریس توسط طراح ژاپنی، کنزو تاکادا تأسیس شد. کنزو تاکادا متولد ژاپن است و در سال ۱۹۶۴ به فرانسه مهاجرت کرد تا بتواند کسب کار خود را در زمینه مد و فشن به راه اندازد.

او کار خود را ابتدا با لباس‌های دست دوز برای زنان شروع کرد، در سال ۱۹۸۳ برای مردان و کودکان نیز لباس طراحی می کرد.

در سال ۱۹۸۷ دوخت برای لوازم خانگی را شروع کرد. این برند از سال ۱۹۹۳ تا امروز، به عنوان زیرمجموعه شرکت اعظم لوئی ویتون-موئت-هنسی (LVMH) کار خود را ادامه داده است.

۱۳. کلوئه – Chloé

کلوئه - Chloé-برند

کلوئه یکی دیگر از برند های تولید کننده کالای مد لوکس در فرانسه است. این برند در سال ۱۹۵۳ توسط گابی آگهیون تاسیس شد.

گابی متولد اسکندریه در مصر است و در سال ۱۹۴۵ به همراه همسرش به پاریس مهاجرت کرد. این برند دارای شبکه گسترده ای از بوتیک ها در سراسر جهان است.

هلدینگ بزرگ حوزه مد و پوشاک ریشموند در سال ۱۹۸۵ این برند را خرید و به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد.

۱۴. نینا ریچی – Nina Ricci

نینا ریچی - Nina Ricci-برند

شرکت نینا ریچی در سال ۱۹۳۲ توسط طراح مد فرانسوی؛ نینا ریچی تأسیس شد و هم‌اکنون از برندهای متعلق به گروه اسپانیایی پویگ می‌باشد و دفتر مرکزی این شرکت در شهر پاریس قرار دارد.

نینا ریچی در سال ۱۸۸۳ در ایتالیا متولد شد و در سن ۱۲ سالگی به فرانسه مهاجرت کرد و در سن ۱۳ سالگی نیز شروع به خیاطی کرد. امروزه نینا ریچی نه تنها بخاطر مد و پوشاک بلکه برای عطر های خود نیز شهرت جهانی دارد.

۱۵. سلین – Celine 

سلین - Celine -برند

سلین یکی دیگر از شرکت کالای لوکس فرانسوی است، که در زمینه طراحی و تولید کیف و کفش، انواع پوشاک و محصولات چرمی فعالیت می کند.

شرکت سلین در سال ۱۹۴۵ توسط سلین ویپیانا تأسیس شد و در سال ۱۹۹۶ به ارزش ۵۴۰ میلیون دلار، توسط گروه ال وی و ام هاش خریداری گردید. هم‌اکنون دفتر مرکزی این شرکت در شهر پاریس قرار دارد.

فروشگاه امی از سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی شروع به واردات پوشاک مردانه و زنانه استوک اروپایی به صورت عمده و خرده کرده است. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

1
۱
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • صبا
    ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

    فکر کنم میگم

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟