برند آدیداس adidas

25 شهریور 1400
برند آدیداس - adidas

برند آدیداس تاریخچه ای جذاب و خواندنی دارد. با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به تاریخچه این برند و نحوه تبدیل شدن آن به یک برند ورزشی بی نظیر و محبوب می پردازیم.

نگاهی کوتاه و مختصر به برند آدیداس

آدولف داسلر کیست؟

آدولف داسلر در سوم نوامبر سال ۱۹۰۰ در شهر فرانکونی هرتسوگن‌آوراخ به دنیا آمد. پدرش کریستوف و مادرش پائولین داسلر نام داشتند. آدولف فرزند چهارم خانواده بود و فرزندان دیگر فریتز، ماری و رودولف بودند. در آن زمان شهر هرتسوگن‌آوراخ جمعیتی برابر با چهار هزار نفر داشت، کفاشی شغل اکثرمردم هرتسوگن‌آوراخ محسوب می‌شد.

پائولین داسلر

پائولین داسلر خدمات شست‌وشو و خشک‌شویی خانگی انجام می‌داد. آدولف از کودکی به مادر کمک می‌کرد. پدر آدولف یعنی کریستوف در یکی از کارخانه‌های تولید کفش مشغول به کار بود. وی تمایلی نداشت که آدی در صنعت کفش کارکند؛ به‌همین دلیل آدولف در سال ۱۹۱۳ و پس از پایان تحصیلات دبیرستان، به‌عنوان کارآموز در یک نانوایی مشغول به کار شد.

آدولف و دنیای ورزش

ورزش تنها موضوعی بود که ذهن آدولف را به خود اختصاص داده بود. وی مدام در مورد ورزش هایی همچون بوکس، دو میدانی، پرتاب نیزه، اسکی پرش، هاکی روی یخ و فوتبال با دوست صمیمی اش یعنی فریتز صحبت می کرد. آدولف موفق شد تا رضایت پدر را برای دنبال کردن چند رشته ورزشی بگیرد و به کسب موفقیت هایی برسد. وی به یک ورزشکار خوب تبدیل شد تا جایی که توانست به نقاط ضعف محصولات ورزشی موجود در بازار پی ببرد.

همچنین…

آدولف متوجه شد که برای هر ورزش، کفش اختصاصی وجود ندارد و این موضوع یعنی نبود کفش مناسب و مخصوص مطمئنا در میزان کارایی و عملکرد ورزشکاران اثر منفی خواهد داشت.

راه اندازی کارگاه کفاشی

جنگ جهانی اول و رفتن آدولف به جبه جنگ وی را از دست یابی به خواسته هایش ناامید نکرد چرا که وی بعد از بازگشت از جبهه، اتاق شستشوی مادرش را به کارگاه کفاشی تبدیل نمود. همکاری وی با کارل زک (کفاش ماهر) زمینه را برای ورود به صنعت کفش فراهم ساخت. آدولف داسلر یک کارآفرین آلمانی بود که بعدها به عنوان بنیان‌گذار برند آدیداس در دنیای ورزش به یک چهره سرشناس تبدیل شد. وی در ۱۸ آگوست سال ۱۹۴۹ و در سن ۴۹ سالگی برند آدیداس را با حضور ۴۷ کارمند در شهر کوچک هرتزوگن آواراخ در ایالت بایرن آلمان تأسیس نمود. دیری نپایید که آدولف داسلر کفش Adidas 3-Stripes  را روانه بازار کرد که موجب شهرت زودهنگام این برند شد.

رقابت دو برادر

آدولف داسلر و برادرش یعنی رودولف داسلر در قرن بیستم رقابتی جدی را با هم پیش گرفتند که منجر به رشد و توسعه‌ی دو برند تاریخی دنیای ورزش شد. رودلف داسلر برند پوما را تأسیس کرد. جالب اینجاست که آن ها به مدت بیست سال با یکدیگر همکاری داشتند و تجهیزات ورزشی تولید می کردند. اما در سال ۱۹۴۸ «رودولف داسلر» شرکت «پوما» را بنا نهاد و «آدولف داسلر» همان شرکت اولیه را به نام «آدیداس» تغییر داد.

آدولف داسلر بخش اول فامیلی اش را با کلمه آدولف ترکیب کرد و این نام را بر صنعتش نهاد؛ نامی که با گذشت یک قرن همچنان ماندگار است.

 ابتکار آدولف داسلر

آدولف نوآوری و اختراع‌های متعددی در صنعت کفش ورزشی داشت به گونه ای که وی توانست که از ورزشکاران برای تبلیغ محصول خود بهره برد. این ابتکار وی اولین اقدامی بود که در زمینه تبلیغات صورت گرفت.

رقابتی که منجر به جدایی شد

آدولف و رودلف در سال ۱۹۴۸ به شراکت خود پایان دادند و هر کدام جداگانه درصدد کار بر روی برند خود برآمدند. اما فعالیت های این دو برادر باعث رقابت هر چه بیشتر آن ها شد تا جایی که به جدایی آن دو انجامید. این جدایی تا زمان مرگ نیز ادامه داشت به طوری که پس از مرگ نیز در دو مکان جدا از هم به خاک سپرده شدند. با این وجود، این رقابت باعث توسعه‌ و گسترش برندهای همچون آدیداس و پوما در جهان ورزش شد.

عرضه محصولات برند آدیداس

داسلر از سال ۱۹۲۴ محصولات خود را به ورزشکاران عرضه کرد. در همان ابتدا برند آدیداس با موفقیت هایی روبه رو شد و این موضوع بر محبوبیت این برند افزود. دستیابی ورزشکاران به مدال طلای لینا دارک در سال ۱۹۲۸ در آمستردام و جسی اوونز در سال ۱۹۳۶ رخدادی بی نظیر در تاریخ آدیداس بود چرا که ورزشکاران کفش هایی با مارک سه خط برند آدیداس به پا داشتند. یه رویداد مهم و تأثیرگذار در تاریخ ورزش، در المپیک تابستانی سال ۱۹۳۶ توسط «جسی اونز»، دونده ی اهل آمریکا به وقوع پیوست. او از کفش های برند آدیداس استفاده کرد و توانست در این مسابقات چهار مدال طلا را از آن خود کند. این موفقیت بازتاب جهانی داشت و تبلیغ تأثیرگذاری برای برند «آدیداس» محسوب شد.

موفقیت های برند آدیداس یکی پس از دیگری به وقوع می پیوست تا جایی که تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۱۹۵۴ در حالیکه کفش های سبک وزن برند آدیداس را به پا داشتند، به کسب پیروزی نائل شدند.

تبلیغات متفاوت برند آدیداس

Adidas - برند آدیداس

کمپانی آیداس از آستراتژی خود یعنی جلب اعتماد ورزشکاران درجه یک استفاده می نمود و این امر روند موفقیت این برند و معروفیت آن را تسهیل نمود. به طور مثال یکی از ورزشکاران معروف جهان به نام فرانتس بکنبایر برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ از کفش آدیداس سه خط استفاده کرد. این موضوع تجارت جدیدی را برای این شرکت به وجود آورد.

کمپانی آدیداس در نظر داشت تا کیفیت  محصولات ورزشی خود را بالا ببرد طوری که جوابگوی نیاز ورزشکاران باشند بنابراین همواره سعی می کرد جلساتی را با ورزشکاران برگزار نماید.

توپ رسمی تل

در مسابقات فوتبال ۱۹۷۰ ، آدیداس از توپ رسمی تِل اِستار در جام جهانی فیفا ۱۹۷۰ رونمایی کرد. از ابتکاراتی که در طراحی این توپ لحاظ شده بود این بود که به منظور دید بهتر توپ در تلویزیون سیاه و سفید، این توپ با تکه هایی از همین دو رنگ، طراحی شده بود.

لوگوی رسمی آدیداس

برند آدیداس

در مسابقات المپیک سال ۱۹۷۲ در مونیخ،آدیداس از لوگوی جدید خود با عنوان Trefoil رونمایی کرد. به این ترتیب این لوگو بر کلیه محصولات آدیداس از قبیل پوشاک و کفش های ورزشی می درخشید. مشخصه این لوگو سه خط موازی بود.

آدیداس و هنر

آدیداس و هنر

در سال ۱۹۸۶ یکی از کارمندان آدیداس کنسرتی با حضور ۴۰هزار نفر برگزار کرد و  به این صورت آدیداس وارد دنیای هنر شد. این ادغام هنر و ورزش برای کمپانی آدیداس یک اتفاق خوشایند محسوب می شد چون تبلیغات غیرورزشی را برای آدیداس در صنعت کالاهای ورزشی وارد کرد.

درگذشت بنیانگذار و موسس آدیداس

در  6 سپتامبر سال ۱۹۸۷ آدی داسلر  بنیانگذار کمپانی آدیداس در سن ۷۸ سالگی درگذشت  و این در حالی بود که دوسال قبل از آن مادرش از دنیا رفت. پسر آدی داسلر مسئولیت کمپانی را بر عهده گرفت و توانست بازاریابی ورزشی مدرن را ایجاد نماید.

آینده پیش روی برند آدیداس

در سال ۲۰۱۶ یک اتفاق برای کمپانی آدیداس به وقوع پیوست؛ هاینر پس از ۱۵ سال مدیریت شرکت مارک آدیداس اصل را به کاسپر روستِد واگذار کرد. کاسپر روستد شخصی بود با دیدگاه و استراتژی دیجیتالی که همچنان این شرکت را در رده اولین های جهان، پایدار نگه داشته است. در حال حاضر کمپانی آلمانی «آدیداس» در شهر هرتسوگن آوراخ کشور آلمان واقع است. این کمپانی بزرگ ترین تولید کننده تجهیزات ورزشی و پوشاک ورزشی در اروپا و دومین برند تولید کننده محصولات ورزشی در دنیا است. لازم به ذکر است که امروزه این شرکت برند هایی همچون «ریباک» را زیر نظر خود دارد که با تولیدات حرفه ای اش گامی بزرگ در عرصه لوازم ورزشی برداشته است.

همچنین…

این کمپانی از سال ۲۰۱۴ به مدت ده سال اسپانسر تیم فوتبال منچستریونایتد بود و لیونل مسی، ستاره فوتبال حال حاضر یکی از مبلغان اصلی این کمپانی محسوب می شد. «آدیداس» کفش های این بازیکن را با نام و لوگوی اختصاصی اش تولید می کند و به او لقب بزرگ ترین ورزشکار آدیداسی داده شده است.

محصولات آدیداس

پوشاک ورزشی، کفش و کوله پشتی بخش کوچکی از محصولات این برند را به خود اختصاص داده است. در این مجموعه کوچک طراحی های خاص و منحصر به فردی به چشم می خورند. به عبارت دیگر تنوع محصولات و کیفیت تجهیزات ورزشی این کمپانی سبب تمایز خاص و ویژه محصولات این برند نسبت به محصولات سایر برندهای ورزشی موجود در بازار شده است.

کفش های آدیداس

کفش های این برند از تنوع خوبی برخوردار هستند به این صورت که برای دویدن، طبیعت گردی، پیاده روی و استفاده روزانه نیز مناسب هستند. به طور مثال کتونی های این برند در رنگ ها و سایزهای مختلف و برای سلیقه های مختلف طراحی شده اند.

از ویژگی های ممتاز محصولات این برند می توان به سبک و راحت بودن کفش های آدیداس اشاره کرد که برای انواع فعالیت های ورزشی ساخته شده اند. همچنین کفش های این برند از قابلیت گردش هوا برخوردار هستند و هنگام ورزش از وارد آمدن هرگونه آسیب به پای ورزشکار جلوگیری می کنند.

طراحی کفش های ورزشی آدیداس

احساس راحتی به هنگام ورزش با پوشیدن کفش های ورزشی آدیداس، یکی از دغدغه های اصلی طراحان کفش های این کمپانی می باشد. کتونی های این برند فوق العاده انعطاف پذیر و خوش دوخت هستند. همچنین بیشتر کفش های ورزشی این برند از نوع بندی هستند به طوری که پا را هنگام حرکت و ورزش حمایت می کنند و از جنس های مختلف ازجمله پارچه و پلاستیک ساخته شده اند.

طراحی متفاوت و خاص

کمپانی آدیداس به تولید و عرضه محصولات متفاوت و فوق العاده عالی معروف است. این تفاوت در طراحی و تولید کفش های ورزشی آدیداس خیلی چشمگیر است به گونه ای که برخی از مدل های «آدیداس» دهانه جورابی دارند که برای سهولت در پوشیدن طراحی شده اند. همچنین برخی از کفش های این برند دارای تکنولوژی های مختلف هستند که سبب راحتی هر چه بیشتر هنگام فعالیت می شوند. پیاده سازی این تکنولوژی ها در کفش های ورزشی کمپانی آدیداس سبب افزایش مقاومت کفش نسبت به جذب رطوبت شده اند به طوری که کفش ها از دوام بیشتری در طول زمان برخوردار می باشند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟