برند فندی (Fendi)

26 مرداد 1400
برند-فندی

برند فندی (Fendi) به عنوان یک برند مشهور و محبوب شناخته شده است، اما چرا؟ ظرافت و نوآوری در سبک و سیاق این برند کاملا چشم گیر و تحسین برانگیز است، به طوری که کیفیت در محصولات برند فندی حرف اول را می زند.

خانه مد لوکس ایتالیایی

فندی (Fendi) یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که در سال ۱۹۲۵ در رم تأسیس شد. از جمله محصولات این برند می توان به خز، پوشاک، کالاهای چرمی، کفش، عطر، عینک، ساعت و لوازم جانبی اشاره کرد. فندی یک تحول و انقلاب بزرگ در صنعت مد به شمار می رود. می توانیم بگوییم فندی به عنوان یک برند لوکس، سعی در ایجاد تغییرهای لوکس در هر موقعیت اجتماعی را دارد. با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به تاریخ طولانی برند فندی می پردازیم، حکایتی که به نیمه اول قرن گذشته برمی گردد.

فروشگاهی برای خز و کالاهای چرمی

 در سال ۱۹۲۵ آدل فندی و همسرش ادواردو، یک فروشگاه کوچک برای کالاهای چرمی و خز در رم و در ویا دل پلبیسیتو تأسیس کردند. 

درگذشت ادواردو

با فوت ادواردو در سال ۱۹۴۶ فرزندان وی، اداره برند فندی را بر عهده گرفتند. . آن‌ها به سرعت رشد کردند و به موفقیت‌های بسیار زیادی رسیدند. پنج دختر ادواردو با نام های پائولا، آنا، فرانکا، کارلا و آلدا تصمیم گرفتند که کسب‌وکار خانوادگی‌شان را ادامه دهند و با ایده‌های جدید و خلاقانه همراه شوند.

فرزندان ادواردو هر یک متخصص در یک بخش خاص بودند؛ پائولا(در زمینه خز مشغول به کار شد)، آنا(در‌ قسمت محصولات چرمی مشغول شد)، فرانکا(بخش روابط عمومی را به دست گرفت)، کارلا (فعالیت های مرتبط با هماهنگی‌های فروش را انجام می‌داد) و آلدا (مسئولیت فروش را بر عهده گرفت). این فرزندان متعهدانه از برند خانوادگی‌شان محافظت می‌کردند تا اینکه موفق شدند کسب و کار خانوادگی خود یعنی برند فندی را به سطح بالایی برسانند.

ورود مدیر خلاق خانه مد فرانسوی به کمپانی فندی

وقتی صحبت از کارل لاگرفلد می شد همه وی را به عنوان مدیر خلاق خانه مد فرانسوی برند شنل(Chanel) می شناختند. اما کارل لاگرفلد به برند فندی دعوت شد تا در سمت مدیر خلاق خانه مد ایتالیایی برند فندی مشغول به فعالیت شود. این برند بعد از سی سال تلاش و فعالیت تصمیم گرفت تا از یک مدیر طراحی برای به کار بردن تکنیک های جدید در خط تولید استفاده کند. کارل لاگرفلد در سال ۱۹۶۷ توسط برند فندی استخدام شد و تا زمان مرگ یعنی ژانویه سال ۲۰۱۹ در آن‌جا ماند.

معرفی محصولات برند فندی

کیف های دستی باگت baguette

یکی از محصولات جذاب و در عین حال پرچالش برند فندی کیف های دستی باگت بود. چرا که به نظر مدیران فندی این مدل کیف ها خیلی کوچک هستند.

باگت چیست؟ کیف‌های کوچک و جمع‌وجوری که توسط کمپانی مد ایتالیایی فندی در سال ۱۹۹۷ طراحی و به بازار عرضه شدند. هدف سیلویا ونتورینی از طراحی کیف باگت این بود که از هرگونه طراحی اولیه فاصله بگیرد و با کیف‌های موجود در بازار متفاوت باشد. سیلویا ونتورینی دست از تلاش و دفاع از طرح خود برنداشت تا جایی که برند فندی نهایتا در سال ۱۹۹۷ تولید کیف باگت را پذیرفت.

شکل ظاهری باگت

باگت یک کیف دستی کوچک با بند شانه‌ای کوتاه است که در زیر بازو حمل می‌شود. باگت در عین سادگی بسیار زیباست و دارای رنگ‌ها و بافت‌های مختلفی است.

تولید و عرضه این کیف های دستی با استقبال فراوانی از سوی بانوان روبرو شد به طوری که تا به امروز بیش از ۶۰۰ مدل مختلف کیف باگت توسط برند فندی تولید شده است.

چرا خط تولید SAVOIR-FAIRE؟

خط تولید SAVOIR-FAIRE در سال ۲۰۰۳ برای مجموعه selleria راه اندازی شد. شاید تعجب کنید اما این خط کاملاً به صورت دستی ساخته شده است و برای تولید مجموعه ای کامل از محصولات چرمی همچون کیف‌های باگت و پیکابو افتتاح شد. این خط تولید فرصتی در اختیار مشتریان خانه مد فندی قرار داده بود تا کیف‌های خود را به طور کامل سفارش‌سازی کنند. به این صورت که مشتری پس از انتخاب بیش از ۱۰۰۰ گزینه در بین رنگ‌ها و مواد، می‌تواند کیف موردعلاقه‌اش را سفارش دهد.

محصولات چرمی فندی را بشناسید

برند فندی (Fendi) برای عرضه کیف های چرمی و سایر محصولات چرمی خود از الگوهای چاپی، رنگ‌های غیر معمول و طرح‌های جدید که کارایی بیشتر و بهتری داشتند، استفاده کرد.

کیف‌های دستی

در سال ۱۹۹۷ برند فندی شروع به طراحی و تولید یک سری کیف‌های دستی به نام باگت کرد. این مدل کیف ها یکی از مطرح‌ ترین محصولات این برند محسوب می شوند که موردعلاقه بسیاری از خانم‌های خوش‌سلیقه و خوش‌پسند است. همچنین تمامی این کیف‌های دستی از چرم اصل و طبیعی ساخته شده اند بنابراین دارای ماندگاری بسیار طولانی‌ هستند.

ویژگی های کیف‌های فنجی مدل ۲jours

این کیف‌ها یکی از بهترین و در عین حال پرطرفدارترین کیف‌های سبک کلاسیک برند فندی به شمار می روند. با این وجود وجه اشتراک تمامی کیف‌های فندی، قابل حمل‌ بودن آن‌ها و وجود یک دسته گرد روی همه کیف‌ها است.

مزیت استفاده از کیف های فنجی این است که  می‌توانند در مدت زمان طولانی برای شما قابل استفاده باشند.

ویژگی کیف پول فندی

این کیف پول‌ها با سبک‌ها و رنگ‌های مختلف و همچنین طرح‌های زیبا و ظاهر جذاب، می‌توانند انتخابی ایده‌آل برای هر نوع سلیقه ای باشند.

برند فندی در دهه هشتاد و نود

دهه هشتاد برای برند فندی (Fendi) دهه شکوفایی و پیشرفت بود چرا که این برند به حلقه مارک‌های بزرگ و لوکس مد ایتالیایی پیوست، همچنین در همین زمان بود که لوگوی فندی شکلی جدیدی به خود گرفت، ایده‌ لوگو را کارل لاگرفلد پیشنهاد کرده بود که از آن خیلی استقبال شد. در دهه نود میلادی برند فندی تلاش کرد تا تمرکز خود را بر روی کیفیت مواد محصولات چرمی قرار دهد.

لوگوی برند فندی

نمی توان حضور تأثیرگذار کارل لاگرفلد در صنعت مد ایتالیا و تغییر و تحولات آن را منکر شد. کارل لاگرفلد به کمک الگوهای جدیدتر، طرح ها و تکنیک‌های متفاوتر و خزهای باکیفیت تر محصولات برند فندی را به افراد جامعه عرضه کرد.

کارل در دهه ۶۰ لوگوی این برند را که دوحرف بزرگ F برگشته است را به تنهایی طراحی کرد. این لوگو نه تنها به‌عنوان نشان برند فندی در لباس‌ها استفاده می‌شد بلکه به‌ تنهایی یک پترن هم محسوب می‌شد و این یکی از دلایل ماندگاری نام برند فندی در اذهان مردم بود.

تمرکز تجارت فندی بر روی خز

سیلویا ونتورینی فندی به همراه کارل لاگرفلد تحقیق بر روی خزها را آغاز کردند، به طوری که برای کلکسیون زمستانه فندی در سال ۲۰۰۴-۲۰۰۳ خزهای جدیدی با عنوان (Vacuum Persian Fur) را معرفی و در تولید محصولات به کار بردند.

نمایش بزرگ فندی

برند فندی در سال ۲۰۰۷ میلادی اولین نمایش مد و فشن را با تولیدات پوست خز و چرم بر بالای دیوار چین برگزار کرد. این نمایش مد و فشن خیلی شگفت‌انگیز بود. در طول این نمایش ۴۴ مدل از مدل‌های چینی را در کنار ۴۴ مدل از مدل‌های سراسر جهان قرار دادند. برند فندی نمایشی بی‌سابقه از بهترین لباس‌ها و اکسسوری‌هایش را برگزار کرد.

جایگاه برند فندی در دنیای مد و فشن

در حال حاضر مالک برند فندی شرکت فرانسوی LVMH است. بعد از گذشت سالها هنوز این کسب و کار خانوادگی باپرجاست و هر روز بر موفقیت هایش اضافه می شود تا جایی که دارای ۱۹۷ فروشگاه در سراسر جهان است. فندی امروزه همچنان یک برند مد مشهور و لوکس در ایتالیا به شمار می رود تا جایی که از فندی به عنوان اولین خانواده چرمی در دنیای مد و فشن نام برده می شود.

محصولات مردانه، زنانه و کودکانه فندی شامل انواع لباس خز، لباس مجلسی برای خانم‌ها و آقایان، کالاهای چرمی کوچک و کیف های دستی، کفش، عطر، عینک آفتابی، اکسسوری و ساعت می باشد.

امروزه کمپانی هایی همچون پرادا، توری برچ، بربری، رالف لورن و جک راجرز در لیست رقیبان اصلی برند فندی قرار دارند.

مجموعه اوت کوتور برند فندی در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵

در سال ۲۰۱۵، برند فندی تصمیم گرفت تا محصولات خود را به دنیای اوت کوتور هم گسترش دهد بنابراین اولین مجموعه اوت کوتور خود را که به وسیله کارل لاگرفلد طراحی شده بود، در پاریس معرفی کرد.

اوت کوتور چیست؟ اوت کوتور به روش‌ های کار با خز‌های نادر و ارزشمند می ‌پردازد و آن را با سوزن‌ دوزی ‌های ظریفانه و دقیق و تکنیک ‌های بی نظیر ، از جمله روش طرح استخوان ماهی و معرفی تکنیک ‌های جدید ترکیب می‌ کند. استقبال بی نظیر از این مجموعه فوق العاده باعث شد تا برند فندی در سال ۲۰۱۶ مجموعه دوم خود را به معرض نمایش بگذارد.

برند فندی یک شوی فشن منحصربه‌ فرد را در فواره معروف تروی به نمایش گذاشت. این مجموعه شامل لباس ‌های شب و خز‌های زیبا و خیره کننده، طرح‌ ها و نقش ‌های کارشده با دست، منجوق‌ دوزی، سوزن ‌دوزی‌ ها و روش ‌های منحصر با استفاده از گل و پر بود. به عبارت دیگر این مجموعه فندی تاکیدی بر توانایی‌ های خارق‌ العاده هنرورزان و صنعتگران این کمپانی بود.

معرفی محصولات لوکس و گران قیمت برند فندی

ساعت های پوشیده شده از الماس برند فندی

ساعت های پوشیده شده با الماس این برند تا ۳۶ هزار دلار معادل حدودا ۱۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شوند. کیفیت بی نظیر و طراحی های خاص این برند لوکس قیمت بالای آن را توجیه خواهند کرد. همچنین فندی ساعت های خود را با ۲ سال گارانتی کامل به فروش می رساند، همین موضوع نشان می دهد که فندی از کیفیت ساعت های خود مطمئن است.

همچنین…

از ویژگی های ممتاز ساعت های برند فندی این است که در همان نگاه اول می توان به کیفیت بی چون و چرای این محصول پی برد به طور مثال استیل به کار رفته در این ساعت ها ضد زنگ است. همچنین بند ساعت های برند فندی اکثرا از چرم طبیعی همچون چرم مار و تمساح ساخته شده اند. بنابراین در این ساعت ها خبری از پوسته پوسته شدن سطح چرمی بندها نیست. کیفیت بالای این ساعت ها باعث شده است تا در چندین سال اول حتی به تعویض باتری هم نیاز نداشته باشند.

عطر و ادکلن فندی

اولین عطر برند فندی برای بانوان در سال ۱۹۸۵ و اولین عطر فندی برای آقایان در سال ۱۹۸۸ عرضه شد. البته مجموعه ای از رایحه ها در سال ۱۹۹۰ عرضه شد و چندی بعد این برند از عطر محبوب خود به نام fan di fendi رونمایی کرد. با این وجود جدیدترین عطر فندی در سال ۲۰۱۵ معرفی و سپس به بازار عرضه شد.

عینک های فندی

عینک‌های برند فندی همواره از طراحی‌های منحصر به فرد و خاص برخوردار هستند. البته وجود لوگوی این برند در اکثر طرح‌های عینک فندی کاملا مشهود است. برند فندی علاوه بر عینک‌های دودی، عینک‌های طبی با طراحی‌های شیک و خاص نیز تولید می‌کند که مورد توجه علاقه مندان به این برند قرار گرفته است.

ورود به صنعت خودروسازی با مازراتی فندی

ورود برند فندی به صنعت خودروسازی با تغییراتی بر روی مازراتی گرن کابریو آغاز شد. این برند معروف برای کمپانی خودروسازی مازراتی به عنوان یک آپشن بسیار لوکس، طراحی داخل خودرو انجام داده است. مهم‌ترین ویژگی متمایز مازراتی فندی نسبت به دیگر گرن‌ کابریو ها، چرم فیاما فندی ایتالیایی است که کیفیت بی‌نظیری دارد و در چندین قسمت از کابین مورد استفاده قرار گرقته است. بین رینگ های ۲۰ اینچی این ماشین فوق العاده لوکس و زیبا علامت F فندی نقش بسته است.

به عبارتی این مدل خاص با چرم مرغوب، رنگ‌آمیزی خاص و منحصر به فرد سه لایه، تزئینات چوب و حتی طلا و همچنین استفاده از پودر طلا بر روی بدنه ساخته شد تا تجربه ای منحصر به فرد را برای سواران خود خلق کند. همچنین مجموعه ای از چمدان‌ها نیز به رنگ زرد از جنس چرم و با نشان فندی برای این خودرو در نظر گرفته شده بود.

در حالی که ۹۰ سال از فعالیت برند فندی می گذرد اما با اطمینان می توان گفت که فندی موفقیت و جایگاه امروز خود را مدیون صنعتگران کاردان و بسیار زبدۀ این خانه مد است که در طول چندین دهه، با استفاده از نفیس ترین و عالی ترین مواد، امکانات فنی بالا و بالاترین سطحِ صنتعگری، باکیفیت ترین اقلام را تولید و عرضه کردند. فراموش نکنیم که فندی یکی از برندهایی بود که برای اولین بار جهت ارائه کالای خاص به مشتریان خود یک آزمایشگاه پیشرفته جهت تغییر الیاف و آزمایش آنها تجهیز نمود.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟