برند لویی ویتون؛ برند پرفروش در ۲۰۲۱

19 تیر 1400
برند-لویی--ویتون-

برند لویی ویتون جزو ده برند برتر و همچنین جزو پرفروش ترین برندهای لباس در جهان است. این کمپانی که با نام اختصاری ال وی معروف است در سال ۱۸۵۴ راه اندازی شد. با ما همراه باشید تا به توضیحاتی پیرامون تاریخچه ال وی و زندگی پر فراز و نشیب لویی ویتون بپردازیم.

برند چیست؟

انجمن جهانی بازاریان آمریکا برند را نشان، عبارت، نام یا ترکیبی از این موارد تعریف کرده است. برند باعث تمایز و شناساندن یک کالا یا خدمات یک شرکت از  سایر  محصولات مشابه و شرکت ها می شود.

وفاداری مصرف کننده

مصرف کننده تا زمانی به برند مورد علاقه خود وفادار می ماند که احساس کند که برند مورد نظرش انتظارات او را تأمین می کند و وی می تواند از محصول برند رضایت کامل داشته باشد.

اجزای تشکیل دهنده برند

برند در ذهن مصرف کننده ایجاد می شود و شامل تصویر، شخصیت و تمام مشخصات یک شرکت است.

برند موفق و تأثیرگذار

برند قوی بازار را به دست می گیرد چون از اعتبار کافی برخوردار است و با نفوذ خود بر بازار، مصرف کننده را تشویق به خرید محصولات خود می کند. زمانی یک برند می تواند انتظار موفقیت داشته باشد که بین وی و مصرف کننده یا مشتری، تعلق عاطفی و اعتماد وجود داشته باشد.

برند راهی برای بقا

برند یک کمپانی همان جایگاهی است که در ذهن و قلب مشتری کسب کرده است. هر کمپانی اگر تمایل به بقا دارد و در میان کسب و کارهای در حال رشد، انتظار دیده شدن دارد باید یک برند ایجاد کند چون برند احتمال بقای کسب و کار را تا حدود زیادی افزایش می دهد و  ضمنا باعث رسیدن شرکت ها به سود بیشتر می شود.

برند : هویت یک شرکت یا محصول

برندسازی فرآیندی است که طی آن به شرکت یا محصول یک هویت داده می شود و باعث می شود جایگاه ویژه ای در بازار و نزد ذی نفعان داشته باشد. فرایند برندسازی خوب، انتقال یک پیام به صورت سازگار و پیوسته است و مفهوم آن پیام در هر قسمتی از محصول نمایان است.

برندسازی در صنعت پوشاک حائز اهمیت است چون از آن به عنوان راهکاری جهت افزایش فروش نام برده می شود، بنابراین توجه به مقوله برندسازی و مدیریت برند باید در این صنعت لحاظ گردد.

برند لوئیس ویتون (LOUIS VUITTON) یا ال وی LV

ال وی؟ کمپانی کالای لوکس و همچنین خانه مد فرانسوی که توسط طراح فرانسوی لویی ویتون تأسیس شد.

محصولات

محصولات کمپانی لویی ویتون طیف گسترده ای از لباس های آماده، کفش، ساعت، کالاهای چرمی، لوازم جانبی، کتاب و انواع طلا و جواهر را در برمی گیرد.

درخشش ال وی

 این کمپانی به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مد، در طی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ به عنوان باارزش ترین برند کالاهای لوکس معرفی شد. کمپانی ال وی محصولات خود را از طریق فروشگاه های زنجیره ای و بوتیک های مستقل و همچنین وب سایت کمپانی، به بازار مصرف عرضه می کند.

تاریخچه

این برند با قدمت صد و پنجاه ساله خود از تاریخچه ای شیرین و جذاب برخوردار است. لویی ویتون در حالی که ۱۰ سال داشت مادرش را از دست داد و سپس در فاصله زمانی کوتاهی پدرش نیز فوت کرد. همین موضوع لویی ویتون ۱۴ ساله را به عنوان پسر یک نجار واداشت تا عزم سفر به پاریس کند. سفری که با پای پیاده و پس از طی نمودن ۴۰۰ کیلومتر، برای لویی ویتون آینده ای درخشان در پی داشت.

سفری که بیش از دو سال به طول انجامید. لویی ویتون نوجوان برای گذران سفر و مخارج آن در طول راه به انجام کارهایی همچون شاگردی و دوزندگی روی اورده بود. بنابراین نرسیدن به آرزوها در ذهن لویی ویتون ۱۴ ساله جایی و معنایی نداشت.

از شاگردی تا استادی؛ مسیری که لویی ویتون طی کرد

کار در یک مغازه ساخت چمدان و بستن چمدان های مسافرتی کارهایی بودند که لویی ویتون ۱۶ ساله برای گذران زندگی بر عهده گرفت.

سفر و مسافرت

طبقه اشراف همواره در سفرهای پر هزینه بودند و معاشرت لویی ویتون با ثروتمندان به عنوان کارگر بستن چمدان ها، ایده تولید محصولات لوکس را در ذهن وی ایجاد و مسیر زندگی وی را تغییر داد.

چمدان هایی برای طبقه اشراف

طراحی و ساخت انواع چمدان برای لویی ویتون طی ۱۷ سال وی را مصمم به راه اندازی کارگاه خودش کرد. بعد از تأسیس کارگاه در سال ۱۸۵۴، وی در سال ۱۸۵۸ اولین چمدان تریانون خاکستری را به بازار عرضه کرد. سال ۱۸۵۹ لویی ویتون اولین کارگاه تولید چمدان تریانون را افتتاح کرد. با پیشرفت لویی ویتون، روز به روز بر تعداد کارمندان وی افزوده می شد به گونه ای که در سال ۱۹۱۴ در کمپانی وی ۲۲۵ کارگر مشغول به کار بودند.

فعالیت های شبانه روزی لویی ویتون

 این کمپانی در سال ۱۸۶۷ و ۱۸۷۶ چمدان های خود را با طرح های متفاوت وارد نمایشگاه های جهانی کرد. سرانجام در سال ۱۸۸۵ این کمپانی اولین فروشگاه خود را در لندن و خیابان آکسفورد تأسیس کرد. سپس لویی ویتون علامت تجاری ال وی را روی محصولات چاپ کرد تا رقبا از محصولات وی تقلید نکنند.

انقلابی در ساخت قفل چمدان

در سال ۱۸۸۶ لویی ویتون به همراه پسرش جورج ویتون قفل های جدیدی را بر روی چمدان ها تعبیه کرد تا کالاهای داخل چمدان از دستبرد دزدان در امان بماند. بعد از چند سال و طی تلاش های بی وقفه کمپانی ال وی موفق به انقلابی در ساخت قفل چمدان شد.

جورج ویتون

در سال ۱۸۹۲ لویی ویتون درگذشت و پسرش جورج ویتون مدیریت کمپانی را بر عهده گرفت. وی در سال ۱۸۹۳ محصولات کمپانی را در نمایشگانی در شیکاگو در معرض نمایش عموم قرار داد. این برند طرح جهانی خود یعنی LV را بر روی تمام کالاهای خود ثبت کرد.  سفر جورج به امریکا باعث ورود کالاهای این کمپانی به شهرهای بزرگ امریکا بود.

بزرگ ترین فروشگاه کالاهای مسافرتی

 این کمپانی با افتتاح فروشگاه خود در شانزه لیزه پاریس در سال ۱۹۱۳ توانست عنوان بزرگ ترین فروشگاه عرضه کننده کالای مسافرتی را کسب کند.

مرگ جورج ویتون

 هر روز بر تعداد شعبات فروشگاه های کمپانی ال وی افزوده می شد تا اینکه با مرگ جورج ویتون در سال ۱۹۳۶ ، پسرش گاستون لویی اداره شرکت را در دست گرفت.

گاستون لویی

گاستون لویی با افزایش تعداد شعبات توانست به درآمد چشمگیری دست پیدا کند. روش های مختلف تبلیغاتی از قبیل درج آگهی در مجله و بیلبوردهای تبلیغاتی و همچنین استفاده از خواننده ها و بازیگران معروف، باعث شهرت روزافزون این برند و محبوبیت آن در میان مردم شد.

دانستنی هایی در مورد برند ال وی

دست دوز بودن کیف های این برند بر جذابیت این محصولات شیک و مسافرتی افزوده است. دوخت هر کیف دستی به یک هفته زمان نیاز دارد. طراحی های منحصر به فرد محصولات این برند و کیفیت فوق العاده آن ها زبانزد عام و خاص است. کیف های این برند بیش از ۲۰ سال کارایی دارند و قابل استفاده می باشند.

همچنین…

ضد آتش بودن از ویژگی های بارز کیف های برند لویی ویتون است. در اثر استفاده مداوم و گذشت زمان، رنگ کیف ها ثابت است به عبارتی در برابر تغییر و رنگ رفتگی مقاوم هستند. سلامت زیپ محصولات به کرات تست می شوند. محصولات این برند در پایان فصل به حراج گذاشته نمی شوند تا کلاس برند حفظ شود.

خانه ویتون

کارگاه اصلی لویی ویتون امروزه به محل اقامت خانواده ویتون و همچنین بخشی از آن به موزه خصوصی تبدیل شده است. جالب است که بدانید هنوز سفارشات مشتریان از اقصی نقاط جهان در همین کارگاه خانوادگی تولید می شود.

همچنین…

با گذشت زمان این کمپانی بر کیفیت و طراحی محصولات خود تغییراتی اعمال نموده است به این صورت که از مواد اولیه دیگری همچون چرم های طبیعی، چوب، مس و کرباس برای تولید محصولات خود بهره گرفته است.

در حال حاضر این برند در جایگاه باارزش ترین برندهای جهان قرار دارد. از موفقیت های این کمپانی می توان به انتخاب برند لویی ویتون در شش سال متوالی به عنوان اولین برند در میان ده برند برتر جهان اشاره کرد.

کالکشن زنانه برای بهار و تابستان ۲۰۲۱

برند لویی ویتان در هفته مد پاریس مجموعه ای بی نظیر از لباس های بهاری و تابستانی زنانه را به صورت فیزیکی  و مجازی به معرض نمایش گذاشت. لباس های این فشن شو دارای فرم و برش های آزاد بودند و از استایل دهه ۸۰ نیز المان هایی به چشم می خورد. البته استایل خیابانی و روزمره نیز در میان استایل های این فش شو خودنمایی می کرد.

مجموعه ای بی نظیر

در این مجموعه کمربندهای پهن، شلوارهای گشاد، پیراهن های کوتاه، تیشرت های چاپی، کت های بزرگ و لباس هایی با آستین های پف دار و پر زرق و برق جزو آیتم های بارز محسوب می شدند. همچنین طراحی های کیف و کفش زنانه در این فشن شو عالی و متنوع بود.

طراحان این برند مد امسال را با هدف عدم تفاوت بین لباس های مردانه و زنانه عنوان کردند به عبارتی آنها می خواستند که بین لباس های این دو جنس فرقی وجود نداشته باشد. در مد امسال استفاده از لباس های تنگ جایی نداشت بلکه ترند امسال را با لباس های گشاد و کمربندهای خاص پر کرده بودند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟