بهترین پارچه برای لباس

25 شهریور 1400
بهترین پارچه برای لباس

انتخاب بهترین پارچه برای لباس در هنگام خرید خیلی هم آسان نیست. چرا که باید در مورد بعضی از جزئیات پارچه ها اطلاعات کافی داشته باشیم. هنگام خرید برای کودکان خردسال و نوجوانان باتوجه به پوست حساس آن ها این کار بسیار مشکل تر می شود. در اینجا یک راهنمای مفید در مورد معرفی برخی از پارچه ها آورده ایم که امیدواریم انتخاب را برای شما آسان تر کند.

پنبه یا کتان

پنبه یا کتان که از گیاه پنبه تولید می شود. تمیز کردن آن با سادگی و راحتی انجام می شود. نقطه ضعفی که در این نوع پارچه وجود دارد این است که کشیده می شود و شکل خود را از دست می دهد. همچنین در طول زمان دچار فرسودگی می شود.

جین

جین از پارچه پنبه ای تهیه می شود. این پارچه به گونه ای بافته شده است که ایجاد نوار مورب می کند. پارچه ای بسیار سفت و محکم. این نام از نام فرانسوی “serge de Nimes” گرفته شده است که به شهر “نیم” اشاره می کند. پارچه ی جین به خوبی محو می شود و می پوشد ، به همین دلیل است که در شلوار جین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع انتخاب جین انتخاب بهترین پارچه برای لباس های اسپرت است.

پشم فلانل

پشم

پارچه پشمی فلانل نوعی پارچه ی سبک و نرم است. مناسب برای لباس های سرد اغلب از پشم ، پنبه یا الیاف مصنوعی ساخته می شود. این نوع از لباس برای تولید پیراهن های پشمی کاربرد بسیاری دارد. پیراهن های پشمی در چند سال اخیر بسیار محبوب شده اند.

پارچه ی کنف از ساقه گیاه شاهدانه تهیه می شود. پارچه ی کنف را می توان بهترین پارچه برای لباس های تابستانی دانست. در واقع این پارچه بسیار خنک است. بافت آن شبیه به بافت پارچه ی کتان است، یکی از مشکلات پارچه های کنف تمایل به چروک شدن آن است.

لینن

لینن پارچه ای سبک است که در هوای گرم به خوبی قابلیت تتنفسی خودش را بروز می دهد.این نوع پارچه در واقع یک فیبر طبیعی است که از گیاه کتان بدست می آید. یکی از نکات منفی در مورد پارچه ی لنین این است که خیلی راحت چروک می شود. این پارچه باید با ملایمت شسته شود.

نایلون

نایلون به عنوان جایگزین مصنوعی ابریشم اختراع شد . از این پارچه در جنگ جهانی دوم برای ساخت چتر و لاستیک استفاده می شد. همچنین از آن به جای ابریشم برای ساختن جوراب زنانه استفاده می شد. نایلون قوی و ارزان است و به راحتی شسته می شود. از نکات منفی این پارچه می توان به ضیف بودن قابلیت تنفسی اون اشاره کرد.

پلی استر

پلی استر بسیار راحت است. خوب شسته می شود و نیازی به مراقبت خاصی ندارد. ممکن است بسیاری از ما تمایل داشته باشیم از بسیاری از بافتنی های تولید شده از پلی استر استفاده کنیم زیرا رنگ آن ها جزو بهترین رنگ پارچه برای لباس ها محسوب می شوند ، دوام دارند و رنگ های بکار رفته در آن محو نمی شوند. از آنجا که مخلوط های پلی استر ساخته دست بشر هستند ، به اندازه پنبه قابلیت تنفسی ندارند. در این نوع پارچه فضای زیادی برای خروج هوا وجود دارد و با توجه به نرمی و دوام ، این پارچه یک پارچه ی ایده آل است. ترکیبات پلی استر امروزه با لباس های تفریحی پلی استر دهه ۱۹۷۰ فاصله زیادی داشته است.

ساتن

ساتن

ساتن می تواند سبک وزن یا سنگین باشد. از نظر ظاهری براق است و صاف ، ابریشمی و روان است. پارچه ای زیبا و در عین حال جذاب.

ابریشم

پارچه ی ابریشم از زمان چین قدیم وجود داشته است. این پارچه فوق العاده صاف و براق است. ابریشم از پیله پروانه ی شب پره ی توت بدست می آید. بهترین پارچه برای لباس که بسیار سبک ، روان و البته ابریشمی است!

اسپندکس (لایکر)

اسپندکس ، که به لایکرا نیز معروف است ، یک پارچه مصنوعی است که به خوبی کش می آید. این پارچه برای لباس های ورزشی مناسب است ، این پارچه حالت بسیار جذبی دارد، که ممکن است با سلیقه ی خیلی از افراد تناسب نداشته نباشد. امروزه از آن در شلوارهای جین فیت سایز نیز استفاده می شود تا مناسب فرم فرد شود. همچنین در بافتنی های پلی استری هم از اسپندکس استفاده می شود و دلیل آن این است که بافت کشش بیشتری داشته باشد.

ریون

پارچه ریون

ریون از فیبر سلولز تهیه می شود. به دلیل سبک بودن به خوبی برای تهیه ی پارچه از آن استفاده می شود. البته وزن ریون از پنبه سنگین تر است. ریون پارچه ای ساخته شده از الیاف طبیعی است. این امر آن را تا حدی طبیعی و بخشی مصنوعی می کند. پارچه ی ریون احساسی شبیه به پارچه های ابریشم ، پشم و کتان دارد. این پارچه نرم ، راحت و صاف است. ریون برای آب و هوای گرم و مرطوب ایده آل است زیرا گرمای بدن را عایق نمی کند. نکته منفی در مورد این پارچه این است که نیاز به شستشوی دقیق دارد و دوام زیادی ندارد. در واقع این پارچه هم یکی از بهترین پارچه ها برای لباس و پوشاک است.

پشم

پشم از موی بز و گوسفند به دست می آید. بسیار گرم است ، اما می تواند خارش نیز داشته باشد. موهیر نوعی پشم است که از بزهای آنگورا تهیه می شود. هرچند پشم در اصل الیاف است ولی باز چون یکی از موارد مهم در میان انواع لباس به شمار می رود.

پروتئین شیر

از پروتئین های شیر نیز برای ایجاد پارچه مصنوعی استفاده شده است. پارچه الیاف شیر یا کازئین در طول جنگ جهانی اول در آلمان تولید شد و در دهه ۱۹۳۰ در ایتالیا و آمریکا توسعه یافت. پارچه الیاف شیر بسیار مقاوم نیست و به راحتی چروک می شود ، اما دارای pH مشابه پوست انسان است و دارای خواص ضد باکتریایی است. این نوع از پارچه به عنوان یک فیبر مصنوعی تجزیه پذیر به بازار عرضه می شود.

البته پارچه های دیگری هم هستند که می توان آن ها را در این لیست قرار داد. پارچه هایی که هر کدام به نوعی مزیت ها و البته نقاط ضعف متفاوتی دارند.

شما به کدام یکی از این نوع پارچه ها علاقه دارید. خوشحال می شویم که در قسمت نظرات، دیدگاه خودتان را با ما در میان بگذارید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟