تاریخچه برند ورساچه Versace

11 مرداد 1400
تاریخچه-برند-ورساچه

تاریخچه برند ورساچه موضوعی جذاب و خواندنی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. برند ورساچه در میان برندهای حوزه مد و پوشاک  به عنوان یک برند لوکس شناخته شده است و در میان برترین برندهای حوزه مد و پوشاک از جایگاه و رتبه هشتم برخوردار است.

بیوگرافی جیانی ورساچه

جیانی ورساچه در سال ۱۹۴۶ میلادی در رجیوکالابریا ایتالیا به دنیا آمد. مادر جیانی به طراحی و دوخت لباس مشغول بود و پدرش یک فروشنده بود. پسر بزرگتر خانواده سانتو و خواهر کوچکتر جیانی، دوناتلا نام داشت. البته خواهر بزرگتر خانواده به نام تینا در سن ۱۲ سالگی به خاطر  تشخیص و درمان اشتباه پزشکی فوت کرد. حرفه مادر باعث شد تا جیانی ورساچه به دوخت و طراحی لباس علاقمند شود تا جایی که در سن ۱۸ سالگی لباس هایی را که خودش طراحی کرده بود در مزون کارگاه مادرش قرار دهد و به فروش برساند.

همچنین…

جیانی جزو افرادی بود که به فرهنگ و تاریخ کشور خودش یعنی یونان باستان علاقمند بود به همین خاطر تصمیم گرفت که برای ادامه تحصیل به دانشگاه لیکو کلاسیکو توماسو کمپنلا برود و در مورد یونان باستان مطالعه و تحقیق کند. با این وجود جیانی ورساچه هرگز درسش را تمام نکرد.

اندی وارهل بنیانگذار سبک پاپ آرت از جمله افرادی بود که جیانی ورساچه رو تحت تاثیر خودش قرار داده بود.

سفر جیانی ورساچه به پایتخت مد جهان

تاریخچه برند ورساچه شیرین و خواندنی است. جیانی ورساچه در ۲۲ سالگی نزد یک خیاط محلی رفت تا آموزش های لازم را کسب کند. جیانی طرح هایی برای چند مجموعه و کلکسیون فرستاد که با استقبال زیادی روبه رو شد. اشتیاق جیانی به فعالیت در زمینه طراحی وی را در سن ۲۶ سالگی به سوی میلان یعنی پایتخت مد جهان رهسپار ساخت. قبل از آنکه جیانی کارگاه یا خانه مد خود را راه اندازی نماید برای شرکت های کالاهان، کامپلیس و ماریو ولنتینو کار می کرد و در زمینه طراحی لباس به فعالیت مشغول بود.

ایتالیا زادگاه برند ورساچه

تاریخچه برند ورساچه به ایتالیا برمی گردد. جیانی ورساچه به همراه برادر بزرگتر خود Santo Versace  این برند را در میلان و در سال ۱۹۸۷ راه اندازی و نام فامیلی خود را بر روی این برند قرار داد. در اواسط همین سال جیانی اولین بوتیک خود را افتتاح و اولین کالکشن لباس زنانه را به معرض نمایش می گذارد. پس از مدتی جیانی اولین مجموعه لباس مردانه کمپانی ورساچه را نیز در میلان به معرض نمایش می گذارد.

همچنین…

در طراحی های جیانی ورساچه رنگ های درخشان و طرح های پررنگ به چشم می آیند. جیانی معتقد بود که باید لوکس بودن سبک کلاسیک را با جذابیت ترکیب کرد البته جسارت جیانی ورساچه در  اعمال تغییرات بر طراحی و دوخت لباس انتقادات شدیدی در پی داشت. جیانی از قوانین دنیای مد سرپیچی می کرد و دنبال به کاربردن ایده های ناب و تازه در طراحی های خود بود. جیانی در طراحی های خود بر هنر یونانی و رومی تأکید داشت و همواره سعی می کرد که این موضوع را در طراحی و دوخت لباس ها لحاظ کند. البته او از هنر معاصر نیز استقبال کرد و از طرح های گرافیکی که براساس هنر کلاسیک شکل گرفته بودند، استفاده می نمود.

ورود برند ورساچه به جهان مد

این فعالیت ها برای معرفی برند ورساچه به دنیای مد کافی نبود تا اینکه ملاقات جیانی ورساچه با عکاس مشهور آمریکایی به نام ریچارد اودون مسیر را برای معرفی محصولات خاص ورساچه هموار نمود. ورود برند ورساچه بر روی جلد مجلات مد زمینه را برای معرفی این برند و محصولات متمایزش فراهم نمود. دیری نپایید محصولات ورساچه طرفداران خود را به دست آورد و بوتیک هایی با عنوان ورساچه در کشورهای مختلف راه اندازی شدند.

موفقیت های ورساچه از ۱۹۹۵-۱۹۸۲

تاریخچه برند ورساچه فراز و نشیب های زیادی را در برمی گیرد. در سال ۱۹۸۲ جیانی ورساچه به حوزه جواهرات و لوازم منزل هم ورود کرد و محصولاتی را با برند ورساچه تولید و به بازار عرضه کرد. یکی از افتخارات جیانی ورساچه در سال ۱۹۸۲ کسب جایزه چشم طلایی بود که او این جایزه را به خاطر طراحی لباس زنانه پاییزی و زمستانی دریافت کرد. همچنین در سال ۱۹۸۶ مدال افتخار جمهوری ایتالیا به ورساچه اهدا شد. جیانی ورساچه در سال ۱۹۸۶ از رئیس جمهور وقت ایتالیا  لقب شوالیه هنر را دریافت کرد.

در سال ۱۹۸۹ جیانی آتلیه اوت کور خودش را افتتاح کرد. ورساچه افراد مشهور را به فشن شوهای خودش دعوت می کرد. در سال ۱۹۹۱ ورساچه یکی دیگر از محصولات این برند با عنوان ادکلن ورساچه را معرفی و به بازار عرضه کرد. طراحی های بی نظیر و متمایز جیانی ورساچه باعث شد تا در سال ۱۹۹۳ جایزه اسکار مد به وی تعلق بگیرد. جیانی ورساچه در سال ۱۹۹۵ عازم سفر به نیویورک شد تا اولین شعبه ورساچه را افتتاح کند.

سوپر مدل های ورساچه

 برای تیزرهای تبلیغاتی، برند ورساچه از سلبریتی ها و خوانندگان استفاده می کرد. جیانی معتقد به حضور پررنگ سلبریتی ها در سالن های فشن شو بود. التون جان و مدونا در اکثریت فش شوهای ورساچه حضور داشتند.

جیانی به مدل هایی مانند کریستی تورلینگتون، لیندا اونجلیستا، نائومی کمپبل و سیندی کرافورد مبالغ هنگفتی پرداخت می کرد، به همین جهت واژه سوپر مدل برای این چند نفر به کار برده شد.

لباس های بسیار لوکس برند ورساچه

طراحان بزرگی همچون کریستوفر کین و جی دبلیو اندرسون با خط تولید ورساچه همکاری داشتند. ورساچه تا جایی پیش رفت که از مبلمان و ملافه تا ظروف غذا را نیز به فروش می رساند به این صورت ورساچه با زندگی مردم عجین شد و در اوج قرار گرفت.

گسترش دامنه محصولات

 در تاریخچه برند ورساچه اینگونه آمده است که سال های دهه ۸۰ برای برند ورساچه سرشار از موفقیت و پیشرفت بود. فروش خوب لباس های این برند نشان دهنده رضایت مردم از محصولات ورساچه بود و همچنین در این مقطع زمانی جوایز بسیاری به کمپانی ورساچه اهدا شد. کسب افتخارات و موفقیت های پی در پی باعث شد تا کمپانی ورساچه دامنه محصولات تولیدی خود را گسترش دهد.

ورساچه علاوه بر  کسب موفقیت در  حوزه پوشاک توانست در حوزه تولید عطر و ادکلن نیز خود را به عنوان یکی از برترین ها معرفی کند. البته محصولات ورساچه دامنه وسیعی از پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه و همچنین تولید کفش، کیف و جواهرات گران قیمت را پوشش می دهد.

برند لباس های لوکس

این برند به عرضه لباس های لوکس و گران قیمتش معروف است. لباس های این برند فقط به صورت سفارشی دوخته می شوند.

جیانی و لباس های تأتر

طراح لباس های صحنه و تأتر عنوانی است که به جیانی داده شده بود. او در طراحی لباس های صحنه از رنگ های درخشان و پررنگ استفاده می کرد. ورساچه برای بعضی از رقصنده های معروف باله نیز لباس های را طراحی کرده بود. همچنین طراحی لباس برای پل مک کارتنی و مایکل جکسون نیز از جمله افتخارات ورساچه محسوب می شود.

درگذشت جیانی ورساچه

جیانی ورساچه در سن ۵۰ سالگی و د ر ۱۵ جولای ۱۹۹۷ در بیرون از منزل مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. جیانی در حال مداوای سرطان گوش داخلی خود بود و درمان ها روال موفقیت آمیزی را طی کرده بود. با این وجود او در حین درمان وصیت نامه ای نوشته بود و خواسته های خود را در آن بیان کرده بود.

امپراطوری اسرارآمیز ورساچه در زمان مرگ جیانی حدود ۸۰۷ میلیون دلار ارزش سهام داشت و حدود ۱۳۰ فروشگاه در اقصی نقاط جهان مشغول به عرضه و فروش محصولات ورساچه بودند. مرگ جیانی ورساچه مانع ادامه فعالیت های این برند نشد بلکه خواهرش دوناتلا ورساچه مدیریت کمپانی ورساچه را بر عهده گرفت.

دوناتلا ورساچه

یکی از کارهای اثرگذار دوناتلا ورساچه انتخاب کریستوفر کین به عنوان مسئول خط تولید برند ورساچه بود. کریستوفر کین طراحان جدیدی را استخدام کرد و خط تولید آتیلر را راه اندازی کرد. با گذشت زمان برند ورساچه گسترش پیدا کرد تا جایی که در سال ۲۰۱۱ تعداد کارمندان آن به ۵۰۰ نفر رسید.

ورساچه و خانواده های سلطنتی

محبوبیت برند ورساچه نه تنها در میان خوانندگان و  هنرمندان بر همه آشکار بود بلکه خانواده های سلطنتی نیز برخی از کالکش های خود را از این برند انتخاب کرده اند. بسیاری از سلبریتی های هالیوودی نیز محصولات این برند را مورد استفاده قرار داده اند. این محصولات شامل اکسسوری، کیف، کفش و محصولات آرایشی می باشد.

در ادامه مطلب به توضیحاتی پیرامون لوگوی کمپانی ورساچه و تصویر الهه افسانه ای یونان باستان خواهیم پرداخت.

الهه یونانی؛ مدوسا

لوگوی ورساچه کاملا متفاوت و در عین حال جذاب است. تصویری که به رنگ سفید روی لوگو درج شده است مربوط به یکی از شخصیت های افسانه ای یونان است. در افسانه های یونان باستان  مدوسا یا مدوزا را دختر فورسیس و ستو و تنها فناپذیر در بین آنها معرفی کرده اند. مدوسا دوشیزه ای بسیار زیبا بود که بعدها  مورد خشم الهه آتنا قرار می گیرد . آتنا، مدوسا را به شکل زشت ترین موجود یعنی گورگون در می آورد، به طوری که  موهای مدوسا تبدیل به مار می شوند.

گورگون ها سه تن بودند که دو تن از آن ها جاودان بودند و سومی که مدوسا نام داشت فانی بود. هر کس که به چشمان مدوسا نگاه می کرد تبدیل به سنگ می شد. در نهایت مدوسا توسط یکی از قهرمانان اساطیری به نام پرسئوس کشته می شود.

دلیل انتخاب تصویر مدوسا برای لوگوی ورساچه

جیانی ورساچه به همراه خواهرش در دوران کودکی برای بازی به بناهای به جا مانده از روم باستان می رفتند. چهره الهه مدوسا بر روی بقایای بنا توجه جیانی ورساچه را جلب می کند تا جایی که بعد از گذشت سال ها از این تصویر افسانه ای برای لوگوی ورساچه استفاده می کند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟