تاریخچه لباس بچگانه

01 خرداد 1401
تاریخچه لباس بچگانه

با مروری در تاریخچه لباس بچگانه متوجه می شوید که تا قبل از قرن بیستم تفاوت چندانی بین لباس دخترانه و لباس پسرانه بچگانه وجود نداشت به طوری که دختران و پسران یک مدل لباس می پوشیدند.

با این مقاله همراه باشید در ادامه در مورد تاریخچه لباس بچگانه و تأثیر رنگ و جنسیت در طراحی لباس های بچگانه و موضوعاتی پیرامون آن توضیحاتی ارائه می گردد.

یکی از نیازهای ذاتی بشر استفاده از پوشش مناسب است. لباس ها در طول تاریخ دچار تحولات و تغییرات قابل توجهی شده اند به عبارت دیگر شکل و فرم لباس ها متناسب با نیاز افراد، فرهنگ، موقعیت های جغرافیایی و جایگاه اجتماعی و وضعیت اقتصادی تغییر پیدا کردند.

لباس نه تنها بدن را می پوشاند بلکه با روح و روان افراد نیز در ارتباط است. به عنوان مثال طرح لباس، فرم و شکل لباس، رنگ لباس و…  از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که در بسیاری از کشورها جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان برگزار می گردد. برگزاری جشنواره های از این دست می تواند بیانگر اهمیت نوع طراحی و دوخت لباس های بچگانه باشد.

لباس آراسته بپوشید

افراد در هر سن و سالی باشند همواره سعی می کنند لباس های آراسته و تمیز بپوشند البته برای آراستگی حتما لازم نیست از لباس های گران قیمت استفاده شود. بلکه

افراد در هر سن و سالی که باشند باید لباسی درخور و مناسب بپوشند و والدین نیز باید به فرزند خود لباس‌های کودکانه زیبا بپوشانند چرا که لباس بر روحیه، شخصیت و جایگاه اجتماعی کودکان تاثیر می‌گذارد.

تاریخچه لباس دختر بچه ها و پسر بچه ها

در تاریخچه لباس کودکان می توانید با باورهایی در مورد نقش های جنسیتی ، موقعیت کودکان در جامعه و شباهتها و تفاوتهای بین لباس کودکان و بزرگسالان مواجه شوید.

حذف قنداق نوزادی

یکی از موضوعات جالب در این مورد قنداق نمودن نوزادان بود که تا قبل از ۱۶۹۳ مورد پذیرش بود. اما در سال ۱۶۹۳ جان لاک به عنوان یک فیلسوف تأثیرگذار، والدین را به عدم استفاده از قنداق برای نوزادان تشویق نمود. این فیلسوف معتقد بود که قنداق آزادی عمل کودک را می گیرد بنابراین به جای قنداق باید از لباس های راحت و گشاد استفاده نمود. دیری نپایید که نظر این فیلسوف از سوی سایرین مورد تأیید قرار گرفت تا جایی که در سال ۱۸۰۰ میلادی بخش قابل توجهی از والدین، نوزادان خود را قنداق نمی کردند.

پیراهن های بلند و لباس های ملوانی

با گذشت زمان دختر بچه ها لباس های نسبتا بلند می پوشیدند. رنگ سفید رنگ مرسوم برای لباس دختر بچه ها بود. البته لباس این بچه ها اغلب با گلدوزی و تور تزئین می شد.

در مورد لباس پسربچه ها هم ست نمودن لباس ملوانی به همراه یک شلوارک رواج پیدا کرد. بعدها پوشیدن لباس فرم در مدارس مرسوم شد به طوری که طرح لباس ها ساده و در عین حال رسمی بود.

در حال حاضر در صنعت پوشاک شاهد تغییرات جالبی هستیم. روحیه ظریف و لطیف دخترانه در طراحی لباس های آنها ورود پیدا کرد به عنوان مثال استفاده از رنگ های روشن و طرح های عروسکی و فانتزی نمونه بارزی از تنوع بی نظیر لباس های دخترانه می باشد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟