تولید لباس؛ چگونه بهترین پارچه را برای خط تولید لباس خود انتخاب کنیم؟

29 خرداد 1399
انتخاب بهترین پارچه برای تولید لباس

تولید لباس دغدغه تولیدکنندگان پوشاک است. پس از طراحی و راه اندازی خط تولید لباس، باید مشخص کنید که از چه پارچه ای استفاده کنید.

توجه به این نکته خیلی مهم است که کدام یک از مواد به بهترین وجه ممکن است با طراحی های مد نظر شما د ر خط تولید هماهنگ باشد. باید در نظر داشته باشید که هر نوع الیاف یا پارچه ای که استفاده می کنید، بر روی قوام و ظاهر محصول نهایی تأثیر گذار خواهد بود.

صنعت نساجی چیست؟

از صنعت نساجی به عنوان یکی از حوزه های اصلی با پتانسیل بسیار بالا نام برده می شود. این صنعت از دیرباز در کشور ایران به عنوان یک صنعت اصیل و ریشه دار، نسل به نسل منتقل شده است بنابراین با توجه به فرهنگ قومیت های مختلف از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. صنعت نساجی و پوشاک در سطح جهان به عنوان یکی از صنایع مؤثر در اشتغالزایی و ارزآوری و همچنین توسعه اقتصادی رقم خورده است.

نگاهی کوتاه بر مراحل تولید نمونه های اولیه

به نظر بسیاری از افراد یک تولید کننده پوشاک با تولید لباس و کاربردهای آن وارد دنیایی متفاوت از اطلاعات می شود به عبارتی یک تولید کننده باید خود را برای ورود به صنعت تولید پوشاک آماده کند به طوری که بتواند در میدان رقابت تولید پوشاک دوام بیاورد و تولید پوشاک خود را با فناوری های جدید و متفاوت وارد عرصه رقابت و بازار جهانی نماید.

امروزه پیشرفت های قابل توجهی در صنعت پوشاک به وقوع پیوسته است و هر روز شاهد ورود تکنولوژی های جدید به این حوزه هستیم. بنابراین روش های تولید پوشاک به سبک سنتی به آرامی در حال منسوخ شدن است، بنابراین تولیدکنندگان پوشاک با توجه به آگاهی روز افزون مصرف کنندگان باید در جهت تغییر تولیدات خود به سوی تولید پوشاک سازگار با محیط زیست اقدام نمایند.

خلق طرح اولیه

خلق طرح اولیه

طرح اولیه می تواند با خلاقیت و مهارت یک طراح خلق شود و سپس برای پیاده سازی طرح بر روی الگوها باید برش هایی صورت بگیرد. برش هایی که بر روی کاغذ الگو، آغازی برای تولد و تولید یک محصول متفاوت را نوید می دهد.

تطابق الگوهای کاغذی با الگوهای دیجیتالی

البته امروزه با پیچیده شدن صنعت پوشاک به الگوهای کاغذی اکتفا نمی شود بلکه از الگوهای دیجیتالی نیز به عنوان تکمیل کننده فرایند ساخت الگو استفاده می شود. الگو بر روی نرم افزارهای مخصوص پیاده سازی می شود و معمولا این فرایند زمان بر می باشد.

چاپ الگو

چاپ الگو بر روی لباس

در این مرحله الگو با تمام جزئیاتش از جمله طول، عرض و شکل بر روی نرم افزار اجرا و در نهایت یک طرح کلی یا همان نقشه اصلی به دست می آید و همین طرح بر روی پارچه قرار می گیرد تا به عنوان تولید اولین نمونه معرفی شود. در صورتی که مراحل فوق بی نقص و کامل انجام گیرد، طرح جدید برای تولید در حجم انبوه آماده است.

برش لایه های پارچه

در این مرحله از قبل نوع و جنس پارچه انتخاب شده است و پارچه را در تعداد انبوه بر روی هم قرار می دهند تا با دستگاه، برش های مورد نظر داده شود.

کار را به خیاطان باید سپرد

کار را به خیاطان باید سپرد

یک کارگاه یا تولیدی لباس زمانی می تواند موفقیت مد نظر خود را کسب نماید که تجهیزات عالی و مناسب داشته باشد و بتواند نیاز کامل یک خیاط را برطرف کند.

از چرخ خیاطی صنعتی عالی تا دستگاه برش و دستگاه سردوز و لوازم مورد نیاز از قبیل اتو؛ باید همگی از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا خیط بتواند بهترین ها را به صاحب تولیدی و همچنین جامعه پوشاک ارائه دهد. برش های صورت گرفته بر روی لایه های پارچه در اختیار خیاطان ماهر و زبردست قرار می گیرد. در این مرحله رنگ نخ، نوع وسائل تزئینی و مواردی همچون زیپ و دکمه ها انتخاب و سپس بر روی پارچه ها اجرا می شود.

قبل از اینکه خیاط مراحل دوخت پارچه را آغاز نماید باید از تنظیمات چرخ خیاطی و شیوه صحیح قرار دادن ابزارهای لازم همچون قرقره ها و ترکیب رنگ ها اطمینان حاصل نماید. این مرحله برای خیاطان یک لحظه ناب و به یادماندنی خواهد بود زیرا اولین نمونه های اصلی پس از دوختن تکه های مورد نظر، از زیر دستان توانمند آنها بیرون می آید.

توجه در نوع دوخت یکی از عواملی است که کارگاه تولیدی شما را نسبت به سایر رقبا در مرکز توجه قرار می دهد. چون هر چه لباس ها خوش دوخت تر باشند زیباتر به تن می نشینند و مطمئنا مشتریان نیز از انتخاب تولیدی شما احساس رضایت خواهند داشت.

کنترل و بررسی کیفیت

کنترل و بررسی کیفیت

بیشتر ما بارها این اصطلاح را شنیده ایم و یا در تولیدی ها و کارخانجات با این واژه روبه رو شده ایم. مرحله کنترل کیفیت به عنوان مرحله نهایی در نظر گرفته می شود. در این مرحله نمونه های دوخته شده مورد بررسی قرار می گیرند تا در صورت تأیید کیفیت، برای ورود به مرحله تولید انبوه آماده شوند. البته میزان تولید به میزان سفارش محصول از سوی خریداران بستگی دارد.

منابع تأمین پارچه

تولیدکنندگانی که در حجم انبوه به تولید پوشاک مشغول می باشند برای تأمین پارچه مورد نیاز با دغدغه هایی مواجه هستند. تهیه پارچه هایی که در عین کیفیت از قیمت مناسب نیز برخوردار باشند، از اولویت های یک تولید کننده پوشاک محسوب می شود. همچنین در هنگام خرید پارچه فاکتورهایی از قبیل میزان ثبات رنگ پارچه و آبرفت پارچه نیز در نظر گرفته می شوند. صنف فروش پارچه از جمله یکی از اصلی ترین بازارهای عرضه پارچه به شمار می رود و برای تولیدکنندگان پوشاک به عنوان یک منبع مناسب محسوب می شود.

همچنین…

تولید کنندگان پارچه ترجیح می دهند که پارچه مورد نیاز خود را از فروشنده های معروف و دارای اعتبار تهیه کنند. مسلما آنها اعتبار و خوش نامی خود را مدیون عرضه پارچه های باکیفیت به تولیدکنندگان پوشاک هستند.

البته باید متذکر شویم که تولیدکنندگان پوشاک قبل از خرید پارچه مورد نیاز، آن را مورد آزمایش های خاص قرار می دهند. این تست ها مرغوبیت و کیفیت پارچه را مشخص می سازد. همچنین به مواردی از قبیل بافت پارچه، نوع نخ و طرح و رنگ آن نیز توجه می شود.

نکاتی که می توانیم برای خط تولید لباس به آنها اشاره کنیم.

شنا کردن با کوسه ها

شنا کردن با کوسه ها

در سال ۲۰۰۸ شرکت Speedo از یک نوع الیاف پلاستیکی موفق به تولید لباسی برای شناگران المپیک شد. این لباس شنا سبب می شود که خاصیت رانشی شناگر بیشتر شود و دیگر احتیاجی نیست که شناگر برای رانش بیشتر خود کشش بیشتری به بدن بدهد و سطح اصطکاک شناگر با آب کمتر می شود.

هنگامی که شناگر برای هواگیری به سطح آب می آید، با فشردن بدن شناگر به وسیله لباس شنا، این کار خارق العاده انجام می شود. طبق گفته شرکت Speedo : نود و هشت درصد شناگرانی که در المپیک ۲۰۰۸ موفق به اخذ مدال شدند، از این لباس شنا استفاده می کردند. پس از آن، المپیک استفاده از این نوع لباس شنا را ممنوع کرد.

این شرکت در سال ۲۰۰۹ سعی کرد این لباس شنا را با الهام گرفتن از پوست کوسه دوباره باز سازی کند. کوسه ها در سطح خارجی پوست خود دارای ساختاری دندانه مانند هستند که به آنها اجازه می دهد که بسیار راحتر خم شوند و از همه مهمتر سبب می شود که خیلی بهتر به جلو حرکت کنند.

در یک آزمایش، یک شناگر با پوشیدن این لباس ساخته شده از الیاف مصنوعی که شبیه به پوست کوسه بود، توانست با سرعتی معادل میانگین سرعت یک کوسه حرکت کند.

نگرانی اصلی

نگرانی اصلی

الیاف و موادی که شما برای تولید لباس خود استفاده می کنید به این بستگی دارد که حداقل نگرانی اصلی شما برای تولید این محصول، محیط زیست است یا احساسی که محصول به شما می دهد. اگر هنگام تولید محصول خود نگران کمبودها هستید، هرگز از پلی استر بر روی الیاف پنبه ای استفاده نکنید، زیرا به طور کلی پنبه برای چاپ الگو و نقوش چاپی اصلا مناسب نیست.

اگر می خواهید یک خط تولید سازگار با محیط زیست ایجاد کنید، از الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا نایلون به کل دوری کنید. این دو ماده تجدید ناپذیر و برای محیط زیست خیلی مضر هستند. طبق گفته Superego: ” تولید نایلون اکسید نیتروژن تولید می کند، یک گاز گلخانه ای که ۳۰۰ برابر خطرناکتر از دی اکسید کربن برای لایه ازن می باشد.

همچنین…

تولید الیاف پلی استر به آب زیادی نیاز دارد، آب آلوده شده پس از استفاده مجدداً از طریق آب راههایی به طبیعت باز می گردد و سبب فجایع زیست محیطی می شود. اگر خط تولید لباس شما فصلی است، این سؤال مطرح نیست که از چه الیافی استفاده می کنید، بلکه چه مقدار از آن استفاده می کنید، مهم است. پارچه هایی که برای تولید لباس زمستانی از آنها استفاده می شود وزن بیشتری نسبت به پارچه های استفاده شده برای لباس تابستانی دارند.

الیاف طبیعی در برابر الیاف مصنوعی

الیاف طبیعی در برابر الیاف مصنوعی

الیاف طبیعی از منابع طبیعی مانند گیاهان یا حیوانات به دست می آیند. نمونه هایی از الیاف طبیعی شامل پنبه، پشم، کتان و ابریشم است. الیاف طبیعی به الیاف گیاهی، الیاف حیوانی و الیاف معدنی تقسیم بندی می شوند.

الیاف مصنوعی الیاف ساخته شده توسط انسان هستند که از ترکیبات شیمیایی معروف به پلیمر ها تولید می شوند. پلی استر، نایلون و ریون الیاف مصنوعی معروف و محبوب در دنیای مد هستند. الیاف سلولز، الیاف استات سلولز، الیاف اکریلیک، الیاف پلی پروپیلن، الیاف پلی آمید، الیاف پلی استر، پلی وینیل الکل و پلی اتیلن از الیاف نساجی مصنوعی ساخته می شوند.

همچنین الیاف مصنوعی براساس ماده اولیه تشکیل دهنده خود به دو دسته تقسیم می شوند؛ الیاف مصنوعی قابل بازیافت یا الیاف مصنوعی بازیافته که برای تولید آنها از پلیمرهای طبیعی مانند سلولز و پروتئین به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. الیاف مصنوعی سنتتیک؛ ماده اولیه الیاف مصنوعی از پلیمریزاسیون منومرهای مناسب به دست می آید.

اگر الیاف طبیعی از حیوان گرفته شود (مانند پشم)، از الیاف مصنوعی گرمتر خواهد بود. در حالی که اکریلیک یک الیاف مصنوعی گرم و نرم است، اما از الیاف طبیعی مانند پشم بسیار کمتر قابلیت تنفس دهی دارد. همچنین اگر الیاف پنبه را با الیاف کتان مقایسه نماییم مشاهده می کنید که مولکول های الیاف کتان موازی تر از مولکول های الیاف پنبه هستند بنابراین مقاومت الیاف کتان بیشتر از الیاف پنبه می باشد.

سازگار با محیط زیست

سازگار با محیط زیست

تنها ۱% از لباس های تولید شده را می توان بازیافت و دوباره به پوشاک تبدیل کرد. ۷۳% از تولیدات ما به عنوان زبالۀ جامد به محل های دفن زباله ارسال می شوند. یکی از عواملی که مانع بازیافت لباس می شود این است که بسیاری از مواد استفاده شده در آنها ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی هستند که جدا سازی آنها را بسیار دشوار کرده است.

Tyton BioSciencesعلوم به دنبال راه حلی برای از میان برداشتن این محدودیت است تا با استفاده از نوعی فناوری این دو الیاف را از هم تفکیک کند.

همچنین…

فناوری Tyton مورد توجه برخی از مارک های معروف مد مانند H&M ، Adidas و The Gap قرار گرفته است ، که امیدوارند منابع بازیافت شده پایدار و قابل استفاده ای را بدست بیاورند. پیش بینی می شود که صنعت مد تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۲۵% از تولید دی اکسید کربن جهان را به خود اختصاص دهد.

مثلاً پنبه را در نظر بگیرید، حتی اگر پبنه که یک الیاف طبیعی قابل بازیابی باشد، اگر به صورت پایدار تولید نشود، می تواند اثرات تخریبی زیست محیطی زیادی داشته باشد.

فرآیند کشت آن به آب فراوانی احتیاج دارد، به طوری که برای تولید یک جفت شلوار جین بین ۱۰،۰۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ گالن آب مورد نیاز است. همچنین پنبه یک ششم از سموم دفع آفات مورد استفاده در سطح جهان را شامل می شود که این امر تأثیر منفی بر سلامتی کشاورزان محلی که در مواجه با این سموم شیمیایی مضر هستند، را دارد.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، حدود ۲۰،۰۰۰ فرد در کشورهای در حال توسعه بر اثر سرطان می میرند، یا دچار سقط جنین می شوند، که بر اثر پاشیده شدن مواد سمی بر روی پنبه می باشد.

برندها و شرکت های مد باید از پنبه ارگانیک استفاده کنند، که فرآیند کشت آنها تأثیر کمی بر محیط زیست دارد. مارک های مد در حال پیشرفت برای انجام این کار پیش قدم شده اند و تلاش های بیشتری برای محدود کردن آسیب های زیست محیطی در ساخت خط تولید لباس خود انجام داده اند.

راهی برای استفاده از الیاف کتان پیدا کنید

اکنون که پنبه به دلیل اثرات نامطلوبی که بر روی محیط زیست می گذارد، کم کم مورد استفادۀ کمتری قرار می گیرد، در عوض کتان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. طبق آمار منتشر شده از یک پلتفرم جستجوی مد، ماه های تابستان سال ۲۰۱۹ شاهد افزایش ۴۶ درصدی جستجوی لباس های کتانی بوده ایم.

الیاف کتان به یکی از الیاف کاربردی و مهم در صنعت نساجی تبدیل شده است. کتان جزو الیاف طبیعی و از زیرمجموعه های الیاف گیاهی به شمار می رود. کتان با درصدهای مختلفی در پارچه و پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت کتان بیشتر از پنبه است چون مناطق کریستالین زیادی در ساختمان کتان وجود دارد. مقاومت در برابر گرما و حرارت زیاد از ویژگی های بارز کتان به شمار می رود.

پارچۀ کتان پایداری بیشتری نسبت به پارچه های پنبه ای دارد، به طوری که یک هکتار کتان معادل ۳.۷ تن دی اکسید کربن جذب می کند، این در حالی است که برای تولید یک کیلوگرم پنبه به ۲۲۵۰۰ لیتر آب نیاز است.

در حال حاضر کتان ۲ الی ۳ درصد بازار منسوجات را به خود اختصاص داده است در حالی که سهم پنبه به حدود ۶۵ درصد می رسد. با این وجود می توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده ای نزدیک استفاده از پارچه های کتان بخش بیشتری از تولید پوشاک را در صنعت نساجی به خود اختصاص دهد.

ورود تکنولوژی و فناوری های جدید به صنعت پوشاک

تکنولوژی و صنعت پوشاک

با تمام این توضیحات و مواردی که ارائه گردید همواره باید توجه داشته باشید که فروشگاه های آنلاین بعد از راه اندازی با مشکلات بسیاری روبه رو می شوند به عنوان مثال بسیاری از پوشاک آنها به صورت مرجوعی به دست فروشنده بازمی گردد که این موضوع به دلایلی همچون عدم رضایت مشتری از کیفیت جنس محصول و اندازه نامناسب پوشاک و البسه به وجود می آید.

بنابراین تولیدکنندگان پوشاک باید خود را با تکنولوژی های جدید به روزرسانی نمایند به عنوان نمونه یکی از برندهای تولیدکننده شلوار جین، اقدام به تولید محصولاتی متفاوت نموده است. به این صورت که یک دسته از محصولاتش را بدون آب تولید کرده است.

این مجموعه ای که تولید شده است قابلیت حفظ آب را دارند بنابراین این امکان را به کمپانی میدهد تا در تولید شلوارهای جین به طور متوسط ۲۸ درصد و در برخی موارد تا ۹۶ درصد از آب کمتری استفاده نمایند. طبق داده های ارائه شده این مجموعه از تولیدات میزان مصرف اب را تا بیش از ۱۷۲ میلیون لیتر کاهش داده است.

خیاطی هوشمند چیست؟

خیاطی هوشمند

خیاطی هوشمند همان تکنولوژی پنل مستقیم دستگاه نساجی است که به وسیله یک طراح هندی طراحی شده است تا ضمن افزایش کارایی پارچه تا ۱۵ درصد، زمان تولید پوشاک باکیفیت را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. در خیاطی هوشمند با استفاده از کامپیوتری که به دستگاه نساجی متصل است، داده ها و اطلاعاتی از قبیل الگو، رنگ و اندازه مربوط به لباس وارد می شود و سپس دستگاه نساجی به سرعت تکه های دقیق را، که باید ساخته شوند را تولید می کند.

با استفاده از این روش، بافندگی، برش پارچه و الگوگیری به صورت همزمان صورت می گیرد. بنابراین این تکنولوژی نه تنها تا حدود زیادی ضایعات پارچه را کاهش می دهد بلکه در مصرف انرژی و آب نیز بین ۷۰ تا ۸۰ درصد صرفه جویی می کند.

فناوری نانو

لباس نانو
لباس نانو

یکی از فناوری هایی که با ورود خود به صنعت پوشاک، توانست تولیدات این صنعت را متحول نماید فناوری نانو بود. استفاده از این فناوری باعث ارتقای کیفیت منسوجات، کاهش قیمت تمام شده و تنوع محصولات شده است. فناوری نانو با ورود خود به صنعت پوشاک تحول چشمگیری در تولیدات این حوزه ایجاد نموده است به طوری که برای تولید لباس کار و لباس صنعتی، لباس های هوشمند و کلاسیک و لباس زیر از این فناوری استفاده می شود.

به عنوان مثال تولید لباس ورزشی برای ورزشکاران همواره با چالش گرما و تعریق بالا همراه بود ولی این مشکل به کمک فناوری نانو برطرف شد. در حال حاضر به دلیل استفاده از نانو ذرات در تولید پوشاک، عرق در سطح وسیع تری از لباس پخش می شود. پخش وسیع تر باعث تبخیر سریع تر عرق از سطح لباس می شود. علاوه بر این نانو ذرات مانع ایجاد لک روی لباس می شود. همچنین تولید پارچه هایی که خاصیت ضد آب دارند و آنتی باکتریال هستند از جمله دستاوردهای استفاده از فناوری نانو می باشند.

صنعت پوشاک در کشور آلمان

برندهای آلمانی
برندهای آلمانی

کشور آلمان به عنوان یک کشور توسعه یافته برای تولید پوشاک از اخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می کند به طوری که تمام مراحل تولید پوشاک از طراحی، برش، چاپ و دوخت توسط دستگاه انجام می شود. نکته جالب اینکه در کشور آلمان کارگاه های کوچک تولید پوشاک وجود ندارند بلکه تولیدکنندگان پوشاک در شهرک هایی مستقر هستند که به تمام تکنولوژی های روز دنیا مجهز است.

در این شهرک طراحان ایده های نو خود را با هم به اشتراک می گذارند و از طریق اتاق های فکر و همکاری کارشناسان و متخصصان مبادرت به طراحی ایده های خود می کنند.

بنابراین در مجموع به این نتیجه می رسیم که برای راه اندازی تولیدی پوشاک به صورت کلی به مشخص کردن هدف، برنامه ریزی و تحقیق، تهیه مکان، دستگاه و لوازم مناسب، جذب نیرو، تهیه مواد اولیه، الگو و برش و فعالیت هایی همچون بازاریابی نیاز داریم. سپس برای تهیه پارچه های مناسب به مشاوره و مشورت با متخصصان و کارشناسان این حوزه نیازمندیم.

هدف شما صرفا تولید لباس است یا با ورود به این حوزه می خواهید برند خود را راه اندازی نمایید، همچنین برند شما می خواهد چه نوع پوشاکی تولید کند؛ پوشاک مردانه، پوشاک زنانه یا پوشاک بچگانه؟ بنابراین قبل از اینکه تولیدی لباس خود را راه اندازی کنید یا اینکه بخواهید پارچه هایی را برای دوخت انواع لباس سفارش دهید، بهتر است همه جوانب کار را در نظر بگیرید. با برنامه ریزی دقیق و در نظر گرفتن میزان سود و زیان می توانید به عنوان یکی از علاقمندان حوزه پوشاک وارد کسب و کار مورد نظرتان شوید.

0
۱۰

دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه

  • Greg
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    Admiring the time and effort you put into your website and detailed
    information you offer. It’s great to come across a blog
    every once in a while that isn’t the same outdated rehashed material.
    Fantastic read! I’ve bookmarked your site and I’m including your
    RSS feeds to my Google account.

    • Emi_Administrator
      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

      Thank you for your attention

  • mole remover skincell pro
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

    Do you presently have moles or unpleasant skin tags?
    Have you longed to eliminate those pesky acnes on your skin? The Skincell Pro skin tag eliminator is a reliable serum from all
    natural ingredients made to safely as well as promptly eliminate skin tags, moles,
    and also blemished skin. It’s developed to get
    rid of skin moles and tags in as low as eight hours level.
    This powerful, quick-acting formula work conveniently and rapidly, to assist you
    get rid of those undesirable moles without the aid of medical professionals or surgical treatment. https://tinyurl.com/2y9fkxu8

  • buy skincell pro
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

    Testimonials of skin cell are typically
    claim that the Skincell Pro skin tag cleaner is a high focus of scientifically
    shown active ingredients which are effective to deal with certain skin care issues.
    This serum-based gel-based formula likewise consists of clinically confirmed natural hydrating agents and also anti-oxidants
    to permanently get rid of the unpleasant visible moles & various other skin tags without the
    discomfort, scarring or stitches. It is easy to use as it can be applied on the afflicted area with
    making use of a double cap. In simply a number of weeks,
    you will certainly see outcomes that will certainly make you honored to be a skin tag eliminator yourself. https://listfav.com/story9267324/how-long-does-it-take-for-skincell-pro-to-work

  • Isidra
    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    This site was? how do you say it?
    Relevant!! Finally I have found something which helped
    me.
    Thank you!

  • Sabrina
    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

    I’ve been surfing online greater than 3
    hours these days, but I by no means found any fascinating article
    like yours. It is beautiful worth sufficient for me.
    In my opinion, if all web owners and bloggers made good content material as you did,
    the web will probably be a lot more helpful than ever before.

    • سوران
      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

      Thank you for your attention to our website and articles.

  • Amelie
    ۰۱ مهر ۱۴۰۰

    Good post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis.
    It’s always helpful to read through articles from other authors and practice a little something from other sites.

  • Phoebe
    ۰۲ مهر ۱۴۰۰

    I’d like to find out more? I’d want to find out some additional
    information.

  • Melodee
    ۰۴ مهر ۱۴۰۰

    This is very interesting, You’re a very skilled blogger.

    I have joined your feed and look forward to seeking more of your magnificent post.
    Also, I’ve shared your site in my social networks!

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟