تیشرت بیگ(سایز بیگ)

26 فروردین 1400
تیشرت-بیگ-سایز-بیگ-6

تیشرت بیگ (سایز بیگ) به پیراهن آستین کوتاهی گفته می شود که با مدل های متنوع و سایز ۴xو ۳x وارد بازار پوشاک شده است. تیشرت یک کلمه انگلیسی است و برای لباسی به کار برده می شود که بالا تنه را می پوشاند. به بیانی ساده تر تیشرت به لباسی گفته می شود که ساده است و یقه خاصی ندارد. شکل ساده این پیراهن از جلو بسته بوده و دکمه ندارد.

انتخاب لباس مناسب

تیشرت مناسب-4

برای افرادی که از یک هیکل درشت و گاهی مقداری اضافه وزن برخوردار هستند، انتخاب و پوشیدن لباس های مناسب می تواند در نشان دادن شیک پوشی آنها کاملا تأثیرگذار باشد. پوشیدن لباس های تنگ باعث می شود که انحنای بدن و برآمدگی ها بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. به عبارتی چربی های اضافه بیشتر از قبل خودنمایی می کند. در نظر داشته باشید که پوشیدن  لباس های تنگ یا بسیار گشاد برای افرادی که اضافه وزن دارند باعث چاق تر دیده شدن آنها می شود.

ضرورت شناخت سایزبندی پوشاک

همه افراد تجربه خرید حضوری از فروشگاه پوشاک را داشته اند. پرو کردن لباس فرصتی است که هر شخص می تواند با استفاده از آن لباس مورد نظر خود را انتخاب و به تن کند. در این صورت اگر از سایز تنمان اطلاع دقیقی نداشته باشیم یا حتی در اثر افزایش یا کاهش وزن، سایزبندی قبلی دچار تغییر شده باشد، جای نگرانی نیست چون با پرو کردن لباس های مورد نظرمان می توانیم لباسی متناسب با سایز تنمان خریداری نماییم.

همچنین باید در نظر داشته باشیم که شرایط خرید برای همه یکسان نیست. به طور مثال خرید حضوری و گشتن در پاساژ و فروشگاه های البسه برای افرادی که بیشتر وقت خود را صرف فعالیت های کاری می نمایند، چندان مقدور نیست، لذا در این مواقع خرید غیرحضوری و آنلاین می تواند بهترین گزینه ممکن باشد. برای اینکه زمان و هزینه صرف شده برای خرید مفید واقع شود حتما باید اطلاع دقیقی از سایزبندی پوشاک داشته باشید. در این صورت می توانید پوشاک یا البسه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

مدل های مختلف یقه در تیشرت بیگ

مدل-یقه-در -تیشرت-بیگ

 یقه تیشرت بیگ می تواند به صورت گرد، دکمه دار و یقه هفت باشد. علل نامگذاری این پیراهن به تیشرت، به شکل لباس و فرم آستین هایش برمی گردد. شکلی که به حرف انگلیسی T بسیار نزدیک است.

فرم اولیه تیشرت

فرم-اولیه-تیشرت-8

البته شکل اولیه تیشرت دارای آستین کوتاه و یقه ای گرد است. تولیدکنندگان پوشاک برای تولید تیشرت ها از پارچه های سبک و نسبتا ارزان استفاده می کنند، این پارچه ها به راحتی تمیز می شوند و حالت کشسانی بعضی از آنها باعث شده که برای هر اندامی متناسب باشند.

تاریخچه ای مختصر از تیشرت

تاریخچه-ای-مختصر-از-تیشرت-3

شاید جای تعجب باشد اگر بشنوید که در گذشته یعنی حول و حوش قرن نوزدهم از تی شرت به عنوان لباس زیر استفاده می شد. معدنچیان یا همان کارگران معدن و کشتی گیران جزو اولین اشخاصی بودند که از این لباس استفاده کردند و به عنوان یک پوشش مناسب برای محیط های گرم مرسوم گردید.

البته اگر به سال های ۱۸۹۸ تا ۱۹۱۳ نگاهی بیندازید متوجه می شوید که تی شرت ها به عنوان عرق گیرهای پنبه ای در تن ملوانان و نیروهای دریایی به چشم می خورد. تا اینکه در اواسط قرن بیستم تی شرت به عنوان یک پیراهن و لباس در رفت و آمدهای های روزمره پوشیده شد و به عنوان یک لباس معمولی تغییر نقش داد.

جایگاه تیشرت در صنعت پوشاک

جایگاه-تیشرت-در -صنعت-پوشاک-4

با اطمینان می توان گفت که تی شرت از جمله  طرح های موفقی است که توانست در صنعت پوشاک و بازار مصرف روز به روز جایگاه خود را محکم و تثبیت نماید. در سال ۱۹۴۲ تیشرت هایی با طرح های مختلف چاپی به بازار ورود پیدا کردند اما این روند دیری نپایید تا جایی که از تی شرت های چاپ شده برای بیان عقاید و مسائلی از این دست استفاده شد.

طرح های چاپی

طرح-های-چاپی-

به بیانی ساده تر تی شرت به پیراهن آستین کوتاهی گفته می شود که با مدل های متنوع وارد بازار پوشاک شد. اما پیاده سازی طرح های مختلف چاپی بر روی این تی شرت ها از سوی طراحان و دست اندرکاران مد، صرف نظر از نقش یک لباس خنک و سبک، آن را به یک ابزار تبلیغاتی و گاها نمایشی مبدل کرده است.

تیشرت؛ لباسی محبوب و پرطرفدار

لباسی-محبوب-پرطرفدار-

تی شرت در فراز و نشیب تاریخ و صنعت پوشاک همواره مورد توجه مصرف کنندگان بوده است. چه زمانی که به عنوان لباس زیر و یک عرق گیر مناسب به تن کارگران معدن سبک و خنک می نمود و چه امروز که به تن جوان و نوجوان و آقا و خانم در مدل های خانگی و مدل های نسبتا رسمی نشسته است و همچنان پیشتازانه بر محبوبیت خود در جایگاه لباس های راحت و سبک مصمم است و ایفای نقش می کند. در کنال مدل های مختلف یقه که در تی شرت ها به کار رفتند می توانیم به مدل هایی اشاره کنیم که در بالا تنه این لباس اعمال شدند.

تغییرات در فرم و شکل تیشرت

همه می دانیم که قد تیشرت به طور متوسط تا روی کمر می رسد اما طراحان مد متناسب با استایل های متفاوت دست به ابتکار زدند به گونه ای که با طراحی و عرضه تی شرت های خیلی بلند تحولی در استایل های هیپ هاپ به وجود آوردند. تغییرات در فرم و شکل تی شرت به همین موارد ختم نمی شود بلکه در دهه ۱۹۹۰ صنعت مد نوعی تی شرت با بالا تنه تنگ و کوتاه تولید و آن را در زمره لباس زنان به بازار معرفی کرد. از این تی شرت با عنوان تی شرت عروسکی یا چسبان نام برده شد.

فروشگاه پوشاک امی

فروشگاه-پوشاک-امی-7

با خرید از فروشگاه پوشاک امی دغدغه انتخاب لباس متناسب با سایز خود را نخواهید داشت. این فروشگاه با عرضه انواع پوشاک باکیفیت مردانه، زنانه و بچگانه در سایزهای متفاوت، آماده عرضه و فروش البسه به صورت عمده و خرده می باشد.

0
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟