جوراب بپوشیم؟ معرفی انواع جوراب

03 مهر 1399
جوراب-بپوشیم؟

اگر به سلامت پا اهمیت می دهید از پوشیدن جوراب امتناع نکنید، فواید پوشیدن جوراب را می توانیم جدا از جنبه زیبایی آن، به دلایل پزشکی و حوزه سلامت نیز مرتبط بدانیم.

همه افراد در رفت و آمدهای روزانه بارها شاهد نپوشیدن جوراب از جانب خود یا اطرافیان بوده اند. تنها دلیلی که می تواند نپوشیدن جوراب را از نظر خودمان موجه جلوه دهد این است که پا بدون جوراب در داخل کفش احساس سبکی و راحتی دارد.

افرادی را می شناسم که  اکثرا در مهمانی ها یا رفتن به سفر یا گردش از استایل و سبک لباس پوشیدن شیک و زیبایی برخوردار هستند و به نظر آنها پوشیدن جوراب در این ست کامل و متناسب می تواند یک نوع بی نظمی ایجاد نماید.

در هنگام خرید یک سری معیارها برای انتخاب لباس در نظر گرفته می شوند از قبیل تغییر فصل و شرایط آب و هوا، جایگاه اجتماعی و نوع استایل و سلیقه شخصی، که هر فرد آن ها را در هنگام خرید لحاظ می کند و براساس آن ها لباس و پوشاک مورد نیاز خود را خریداری می نماید.

خرید جوراب جزء مواردی است که در اکثر مواقع به سادگی از کنار آن رد می شویم یا حتی از خرید آن صرف نظر می کنیم.

همچنین…

پا قلب دوم ما انسان هاست، این جمله را بارها از رسانه ها و دوستان شنیده ایم اما علت اینکه پا قلب دوم است چه می تواند باشد؟

پاها کاری مشابه با عملکرد قلب انسان انجام می دهند و این قلب دوم از ساق پا تا پاشنه پا را در برمی گیرد. قلب ما انسانها خون را با اکسیژن به تمام بدن پمپاژ می کند اما این خون باید دوباره از پایین به سمت قلب برگردد و این کار تنها از عضلات پا برمی آید.

نپوشیدن جوراب باعث می شود که پا داخل کفش دچار آسیب هایی  شود که شاید در کوتاه مدت زیاد خود را نشان ندهد ولی با گذشت زمان مضرات نپوشیدن آن آشکار می گردد.

لباس پا

لباس پا

در این مقاله سعی داریم تا مروری داشته باشیم بر نقش جوراب در سلامت پا و سپس در ادامه مطلب به معرفی انواع مختلفی از مدل ها و طرح های متنوع جوراب می پردازیم.

با رعایت مواردی کاملا ساده می توانید به بهداشت پا و سلامت آن کمک کنید و از بروز مشکلات پوستی و قارچی جلوگیری کنید.

تعریق پا باعث مرطوب شدن محیط داخل کفش می شود و در صورتی که جوراب نپوشیده باشید این تعریق در کفش باقی می ماند و زمینه را برای رشد باکتری ها فراهم می سازد.

گاهی جنس آستر داخل کفش باعث ایجاد حساسیت پوستی در پا می شود بنابراین با پوشیدن جوراب می توانید از بروز بیماری ها پا جلوگیری کنید.

زمانی که جنس داخل کفش سخت و ضخیم باشد و گاها باعث آزار پا شود، پوشیدن جوراب مانع از خراشیدگی و ساییدگی پا در داخل کفش می شود، همچنین از صدمه به ناخن پا نیز جلوگیری می کند.

در صورتی که پاهایتان دچار تعریق شدید می شوند سعی کنید داخل کیف خود یک جفت جوراب همراه داشته باشید تا بتوانید در خارج از منزل، آن را تعویض کنید.

ابن مدل از پوشاک خود را بعد از هر بار استفاده حتما شسته و خشک کنید. چون به خاطر جذب تعریق پا رطوبت را جذب کرده است و در صورت استفاده دوباره از آن، شرایط را برای رشد باکتری ها فراهم ساخته اید.

اگر به سالن های ورزشی می روید حتما از آن استفاده کنید چون این احتمال وجود دارد که از طریق کف سالن ورزشی دچار بیماری های پوستی پا شوید. همچنین با این کار مانع از ترک پا و بوی بد پا می شوید.

لباس های هوشمند

لباس های هوشمند

باورود تکنولوژی به صنعت نساجی، شاهد تغییرات شگرفی در حوزه پوشاک هستیم  از جمله  این تغییرات می توان به لباس های هوشمند اشاره کرد. جوراب ها نیز از این مقوله جدا نیستند و در طراحی آنها معیارهای کیفیت و دوام همواره مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است.

حرارتی

جوراب حرارتی
جوراب حرارتی

این نوع از پاپوش جزء لباس های هوشمند محسوب می شود و برای ورزش های زمستانی و فعالیت در آب و هوای سرد طراحی شده است.

حرارت در این نوع جوراب، در نواحی پا و علی الخصوص انگشتان پا متمرکز شده است. همچنین در آن یک باتری لیتیومی به کار رفته است که با یک بار شارژ می توانید به مدت ۱۴ ساعت پاهای خود را گرم نگه دارید.

جوراب حرارتی قابل شستشو با ماشین لباسشویی می باشد، همچنین اینطور برنامه ریزی شده که از طریق بلوتوث به اپلیکیشن مخصوص روی گوشی هوشمند متصل شود و اطلاعات مورد نیاز را برای کاربر به نمایش گذارد.

نانو

جوراب نانو

این جوراب ها با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته می شوند و از ویژگی هایی همچون دوام بالا، ضد آلودگی و سبک و راحت بودن برخوردار هستند.

همچنین وجود نانو ذرات از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند و همین امر باعث می شود که پا بو نگیرد.

یکی از محاسن مدل های نانویی عدم استفاده از هر گونه مواد شیمیایی و حساسیت زا در ساخت آن است. همچنین عدم نیاز به شستشو با مواد شوینده قوی و عدم ایجاد حساسیت از ویژگی های این نوع جوراب می باشد.

مدل های جوراب زنانه را بشناسید

جوراب ها با توجه به کاربرد از هم متفاوت هستند به گونه ای که از لحاظ طول کم و زیاد می شوند. فصول در نوع و میزان ضخامت الیاف به کار رفته در جوراب نیز مؤثر هستند، بنابراین جوراب ها در انواع گرم و خنک تولید می شوند.

جوراب شلواری

جوراب شلواری یا ساپورت کاملا شفاف است و از کف پا تا کمر را می پوشاند، همچنین  جنس آن از نایلون یا اسپندکس است.

این نوع می تواند هم دارای جوراب و هم بدون جوراب باشد. خانم ها با توجه به نوع پوشش خود می توانند از آن استفاده کنند.

پوشیدن لگ نیز که نوعی ساق بدون جوراب خوانده می شود بیشتر با کفش های اسپورت ست می شود.

ساق بلند

جوراب ساق بلند

این نوع نیز پا را تا بالای زانو یا چند اینچ زیر زانو می پوشاند. جنس مدل های ساق بلند از کتان، پنبه، پشم، ابریشم یا نایلون می باشد.

سرپنجه

سرپنجه

این مدل فقط پنجه پا را می پوشاند و برای کفش هایی که از قسمت بغل و پشت باز هستند مناسب می باشد.

ساق کوتاه

ساق کوتاه

این نوع نیز که با نام جوراب مچ پا یا مچی از آن نام می برند مناسب فصول گرم سال می باشد.

ساق دار

ساق دار

این نوع دارای حالت کش باف است و نیمی از ساق پا را می پوشاند، همچنین یکی از مدل هایی است که به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

بدون ساق

بدون ساق
بدون ساق

این نوع برای مواقعی مناسب است که بخواهید کفش کتانی یا اسپرت بپوشید. چون بدون ساق است و قد آن تا قوزک پا می رسد و گاها به آن جوراب کتانی نیز می گویند.

کالج

کالج

این نوع مخصوص کفش کالج می باشد، زمانی که آن را بپوشید رویه بالای جوراب معلوم نیست.

کفپوش یا پاپوش

کفپوش یا پاپوش

جوراب های مخفی یا بدون دید عنوانی است که به این نوع از جوراب داده اند به این علت که خیلی کوتاه هستند و تنها اطراف پا و زیر پا را می پوشانند.

اگر از کفش های کالج یا لوفر استفاده می کنید حتما پاپوش بپوشید. به یاد داشته باشید که پاپوش را با صندل، چکمه و کفش های جلوباز نپوشید.

نیمه پوش یا مول

این نوع تنها انگشتان پا را می پوشاند و مناسب برای کفش های مول می باشد. کفش مول نوعی کفش زنانه است که در قسمت پشت باز می باشد.

یک ربع

جوراب یک ربع

این نوع تا قوزک پا می رسد و چون دارای مچ است قوزک پا را می پوشاند و برای استفاده با کفش های اسپرت و راحتی مناسب می باشد.

شیشه ای یا نازک

جوراب شیشه ای نازک
جوراب شیشه ای نازک

این نوع برای تیپ های مجلسی و رسمی کاربرد دارد. البته در انتخاب رنگ دقت کنید که رنگ مناسب با رنگ پوست و لباستان را انتخاب کنید.

پشمی

جوراب پشمی

این نوع مناسب فصل زمستان است، با پوشیدن آن می توانید پاهای خود را گرم نگه دارید.

بافتنی

بافتنی

پاهای خود را با این نوع بافتنی گرم نگه دارید اما به یاد داشته باشید که می توانید در انواع مدل های ساده و طرحدار آن را انتخاب کنید.

این بافتنی های زیبا با کمک یک میل یا دو میل بافته می شوند. استفاده از رنگ های تیره، روشن یا خنثی در این بافتنی های زیبا، بستگی به سلیقه شما و سایر لباس هایی دارد که پوشیده اید.

ویژگی هایی که در جوراب های مردانه متداول است.

بوی بد پا اتفاقی ناخوشایند و خسته کننده است که آقایان در طول زندگی کم و بیش با آن مواجه شده اند. با انتخاب جوراب مناسب و همین طور کفش مناسب می توانید در کنترل این اتفاق ناراحت کننده تا حد زیادی موفق باشید.

متفاوت بودن سلیقه ها باعث طراحی جوراب در فرم و رنگ های متنوع شده است به گونه ای که برای هر سلیقه و استایلی می توان جوراب متناسب با آن را پوشید.

امروزه به جنس جوراب ها از لحاظ بهداشت پا توجه خاصی می شود و افراد با دقت بیشتری به دنبال خریدن یک جنس باکیفیت هستند.

البته این امر در مورد همه افراد صادق نیست زیرا هستند افرادی که صرفا پوشیدن جوراب را لحاظ می کنند بدون آنکه به نوع و جنس یا حتی شستشوی آن توجه کنند.

جوراب ها از پنبه، پشم، نایلون، پلی استر، پلی پروپیلن و … تولید می شوند. البته گاهی الیافی همچون بامبو، کتان و ابریشم به مواد اولیه اضافه می شود تا جوراب نرم تر باشد و پا را اذیت نکند.

در هنگام خرید جوراب توجه داشته باشید که برای چه مناسبتی و همچنین چه لباسی جوراب می خرید؟

پوشیدن جوراب برای یک مراسم رسمی با پوشیدن جوراب در یک گردش و پیاده روی روزانه کاملا متفاوت است.

انواع جوراب های مردانه را بشناسید.

بدون دید

این نوع جوراب مورد استفاده زنان و مردان قرار می گیرد.

ویژگی این نوع قد کوتاه آن می باشد به طوری که هنگام پوشیدن پایین تر از مچ پا قرار می گیرند.

این جوراب ها مناسب هر کفشی نیستند پس اگر از کفش های آکسفورد، قایقی و لوفر استفاده نمی کنید، بهتر است که از خرید این نوع منصرف شوید.

در صورتی که جزء افرادی هستید که سبک و استایل کژوال را می پسندید پیشنهاد ما به شما این است که با کفش کالج یا لوفر، جوراب بدون دید بپوشید که مناسب و مورد پسند است.

معمولی

این نوع برای افرادی که از یک استایل رسمی برخوردارند، خیلی مناسب است، همچنین قد آن تا وسط ساق پا می رسد.

ورزشی

جوراب ورزشی
جوراب ورزشی

این نوع نیز مورد استفاده ورزشکاران قرار می گیرد و با کفش های ورزشی پوشیده می شود. بلندی قد این نوع تا زانو می رسد، همین ویژگی فوایدی دارد از جمله پا را از سرما محافظت می کند، همچنین تا حد زیادی مانع آسیب به پا می شود.

اکثرا این نوع، همراه شورت های ورزشی پوشیده می شود، همچنین در طیف وسیعی از رنگ های متفاوت موجود می باشد.

مچی

این نوع مچ پا را می پوشاند به عبارتی کمی بالاتر از مچ قرار می گیرد. بنابراین با شلوارهای اسپرت پوشیده می شود. البته بهتر است که این نوع جوراب را با لباس رسمی یا کت و شلوار مجلسی و رسمی نپوشید.

همچنین جوراب مچی پشمی مردانه می تواند گزینه مناسبی برای فصل زمستان باشد. جوراب های پشمی ساق کوتاه را می توانید با شلوارهای کتانی یا کبریتی بپوشید.


۱۴.۰۰

Normal ۰ false false false EN-US X-NONE FA


/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

3
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟