خرید اینترنتی پوشاک

16 شهریور 1400
خرید اینترنتی پوشاک

خرید اینترنتی پوشاک دارای مزایایی بسیار ارزشمندی می باشد. از کاهش هزینه ها تا دوری از ازدحام و آلودگی صوتی و ترافیک و… از جمله مزایای خرید اینترنتی هستند. البته در کنار همه این محاسن، باید توجه داشته باشید که خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی معتبر انجام دهید.

با ما همراه باشید، در ادامه موضوع به توضیحاتی پیرامون فروشگاه اینترنتی و فاکتورهای مورد نیاز در یک خرید اینترنتی و همچنین مزایای این نوع خرید می پردازیم.

اینترنت چیست؟

امروزه اینترنت به عنوان یک شبکه جهانی در اختیار انسان قرار دارد و تأثیر شگفت انگیزی بر زندگی وی گذاشته است به طوری که زندگی بدون اینترنت غیرقابل تصور می باشد تا جایی که عملکرد جهان دچار اختلال می شود.

مهمترین استفاده از شبکه اینترنت دسترسی به سایت ها و صفحات اینترنتی است. کاربر با استفاده از مرورگرهایی همچون اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، موزیلا فایر فاکس و… به صورت خودکار درخواست مشاهده صفحه ای از یک سایت را می کند. 

توسعه فناوری

در چند سال اخیر توسعه فناوری که اینترنت به نوعی زیرمجموعه آن محسوب می شود، در کسب و کارهای اینترنتی و فعالیت های تجاری نقش بسزایی دارد. امروزه کمتر کسی برای خرید مایحتاج زندگی به گشت و گذار در فروشگاه ها و بازارها اقدام می کند چرا که با یک جستجوی ساده در اینترنت به دنیایی از محصولات متنوع دسترسی پیدا می کنید. محصولاتی که در قفسه های فروشگاه های اینترنتی و بر روی صفحات سایت ها جای گرفته اند. درج مشخصات محصولات و کالاها همچون رنگ، طرح،نوع، سایز، قیمت و…  از سوی فروشگاه های اینترنتی زمینه را برای مقایسه محصولات چند فروشگاه اینترنتی و بررسی کیفیت محصولات فراهم نموده است.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

به فروشگاه هایی فروشگاه اینترنتی گفته می شود که در بستر اینترنت محصولات یا خدمات خود را ارائه می دهند.

تاریخچه خرید اینترنتی

در سال ۱۹۷۹ micheal aldrich برای اولین بار ایده فروشگاه اینترنتی را مطرح کرد. به این صورت که وی ایده اتصال تلویزیون خانگی و کامپیوتر را با استفاده از خط تلفن مطرح کرد و توانست با ایجاد یک سرویس پیام رسان دو طرفه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی نماید.

همچنین…

این ایده فوق العاده باعث ایجاد انقلابی در کسب و کارها شد به گونه ای که کسب و کارهای سنتی به تدریج جای خود را به کسب و کارهای اینترنتی دادند. بنابراین از مایکل به عنوان قهرمان تجارت الکترونیکی نام برده می شود. اما ماجرا کسب و کار اینترنتی به همین داستان ختم نمی شود چرا که در سال ۱۹۸۲ خدمات آنلاین قابل دسترسی برای رزرو بلیت، بررسی قیمت سهام و… ایجاد شد. همچنین در سال ۱۹۹۰ اولین مرورگر و وب سرویس توسط تیم برنرز لی به جهان معرفی شد. اما در سال ۱۹۹۱ اینترنت تجاری شد و تجارت الکترونیکی به کسب و کارها ورود پیدا کرد. در سال ۱۹۹۴ بانکداری آنلاین به وجود آمد و شرکت پیتزا هات اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد.

تأسیس فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

تأسیس و راه اندازی فروشگاه ها در بستر اینترنت باعث شد تا مجموعه ای از کالاها، محصولات و خدمات متنوع در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین کاربران اینترنتی می توانند در هر فرصتی اجناس مورد نیاز خود را خریداری نمایید و خرید از فروشگاه های اینترنتی دارای محدودیت زمانی و مکانی نمی باشد. به  طور خلاصه فروشگاه های اینترنتی دسترسی به انواع اجناس و کالاها را برای متقاضیان فراهم نموده اند و همچنین اطلاعات کافی قبل از خرید را در اختیار آنان می گذارند، به این صورت متقاضیان می توانند انواع کالاهای همسان را با هم مقایسه کنند و سپس اقدام به خرید محصول نمایند.

فرآیند خرید اینترنتی

 خرید اینترنتی شامل پروسه ای است که به دقت و توجه نیاز دارد. جستجو در فضای فروشگاه های اینترنتی حال و هوای خودش را دارد. محصولات مورد نیاز خود را قبل از ورود به فروشگاه اینترنتی سرچ کنید و همچنین میزان بودجه خود برای خرید را تعیین نمایید تا در حین خرید دچار سردرگمی نشوید و بتوانید وسایل و لوزام مورد نیاز خود را در سبد خرید جمع و جور کنید.

چرا خرید اینترنتی؟

امروزه خرید اینترنتی علی الخصوص خرید اینترنتی پوشاک با استقبال فراوانی از سوی کاربران اینترنت و فضای مجازی روبه رو شده است. خرید از فروشگاه های آنلاین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. همچنین با خرید از فروشگاه اینترنتی خیال خود را از بابت صرف زمان برای گشتن در پاساژها و معطلی در ترافیک راحت می کنید.

در حال حاضر خرید اینترنتی پوشاک در همه ی دنیا رواج دارد. برندهایی هستند که سالیانه هزینه های بسیار زیادی را برای تبلیغات فروشگاه های اینترنتی خود انجام می دهند. دلیل این موضوع هم این است که با این روش دامنه مخاطبان بسیار گسترده تر می شود، در نتیجه دامنه مشتریان و فروش محصولات هم بالاتر می رود.

طیف وسیعی از کالا

همچنین دسترسی آسان به کالا و محصول، دسته بندی کالاهای متنوع، درج مشخصات و اطلاعات در ارتباط با یک کالا و محصول از جمله امتیازات بارز یک خرید اینترنتی به شمار می رود. برای پیدا کردن کالای مورد نظر لازم نیست از یک شهر به شهری دیگر عازم سفر شوید مخصوصا در وضعیتی که هزینه سفر به خاطر وضعیت نابسامان اقتصادی چندین برابر شده است. بنابراین هر طور که حساب کنید مزایای خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری خیلی به صرفه تر است. حق انتخاب و مقایسه قیمت ها یکی از مزایای باارزشی بود که خرید اینترنتی در اختیار افراد قرار داد.

انتخاب فروشگاه اینترنتی معتبر

به نظر برخی از کاربران فضای مجازی عدم دسترسی به کالا و مشاهده مستقیم آن و عدم حضور فیزیکی در فروشگاه های اینترنتی باعث می شود که گاها کالا یا محصولی را دریافت نمایند که با کالای مورد نظر آنها فرق زیادی دارد. به عبارتی محتوا و عکس های فروشگاه اینترنتی سنخیت چندانی با بسته های ارسالی اش ندارد و تفاوت آن ها کاملا محسوس است. با این وجود این موضوع باعث نمی شود که دست از خرید اینترنتی برداریم و به گشت و گذار در بازارها و پاساژها بپردازید.

همچنین…

قبل از اینکه به خرید اقلام و اجناس مورد نیاز خود اقدام نمایید بهتر است که از اعتبار فروشگاه اینترنتی مطمئن شوید تا ضمن خرید به صرفه و مناسب، اجناس اصل و سالم خریداری نمایید. در این مورد می توانید از افرادی مشورت بگیرید که قبلا از فروشگاه اینترنتی خرید کرده اند و از خرید، کیفیت محصولات و زمانبندی ارسال و دریافت کالا و محصول رضایت کامل را کسب نموده اند.

نقش فروشندگان اینترنتی

در کسب و کارهای اینترنتی علی الخصوص فروشگاه اینترنتی، فروشنده لیست کاملی از محصولات و مشخصات آن را در سایت درج می کند. خریدار پس از مراجعه به وب سایت و مشاهده ویژگی های کالا، نسبت به ثبت و سفارش کالا و خرید آن از فروشگاه اینترنتی اقدام می کند.

نحوه ارسال کالا یا محصول

ارسال کالا

پس از ثبت سفارشات از سوی متقاضیان خرید، مسئولان سایت به بررسی سفارشان اقدام نموده و با تأیید این فرایند، محصول را ارسال می نمایند. فروشنده با توجه به نوع کالا، حجم و وزن کالا روش و نحوه ارسال پستی را انتخاب می نماید به این صورت که بسته توسط پیک موتوری، پست و باربری به آدرس سفارش دهنده ارسال می شود.

در خرید اینترنتی ارسال محصولات به دو روش صورت می گیرد

در خرید اینترنتی ارسال محصولات به دو روش صورت می گیرد؛ محصولاتی که در اسرع وقت ارسال می شوند و سایر محصولات همچون پوشاک و البسه که از طریق پست ارسال می شوند. البته در حال حاضر بیشتر ارسال ها با پست و تی پاکس انجام می گیرد. همچنین استفاده از دفترهای خدماتی نیز یکی از روش های ارسال هستند. لازم به ذکر است که در هنگام فرستادن آدرس باید دقیق باشید به طوری که پستچی بتواند هر چه زودتر کالای مورد نظرتان را تحویل شما دهد. همچنین در هنگام خرید اینترنتی از گارانتی دار بودن کالا یا محصول مطمئن شوید چون در این صورت اگه با کالای معیوب روبه رو شوید می توانید مطمئن باشید که کالا تعویض خواهد شد.

نحوه پرداخت وجه کالا

وجه کالا به روش های مختلف پرداخت می شود به این صورت که پرداخت قیمت کالا به صورت پرداخت الکترونیک صورت می گیرد. در بعضی از فروشگاه های اینترنتی محلی، پرداخت وجه هنگام تحویل و دریافت کالا صورت می گیرد اما در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی پرداخت الکترونیکی بوده و به وسیله کارت های پرداخت الکترونیک انجام می گیرد.

چه نوع محصول یا کالایی عرضه می کنند؟

استقبال مردم از فروشگاه های اینترنتی علی الخصوص فروشگاه پوشاک باعث شده است فروشگاه های اینترنتی خود را موظف سازند که با سلایق و علایق مردم همسو باشند تا بتوانند تأمین کننده کالاهای آنها باشند.  

در فروشگاه های اینترنتی از لوازم لوکس آرایشی و بهداشتی گرفته تا انواع اکسسوری، پوشاک و همچنین لوازم الکترونیکی، مبلمان و لوازم منزل عرضه می گردد. بنابراین خرید اینترنتی این امکان را به متقاضیان خرید می دهد که قیمت یک محصول را در چندین فروشگاه اینترنتی مقایسه کند و بهترین قیمت را انتخاب کند. فراموش نکنید که در بازه زمانی مختلف و همچنین مناسبت های مختلف هر فروشگاه تخفیف های خوبی را بر روی کالاهایش اعمال می کند به این صورت می توانید از مزایای یک خرید اینترنتی تخفیف دار بهره مند گردید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟