دستکش دوچرخه سواری

11 اردیبهشت 1400

دستکش دوچرخه سواری یکی از آیتم های لباس دوچرخه سواری است. به عبارت دیگر در کنار وسایلی همچون کفش دوچرخه سواری، تیشرت دوچرخه سواری، جوراب و شلوارک دوچرخه سواری، دستکش نیز جزو ملزومات این ورزش پرهیجان و دوست داشتنی محسوب می شود.

برای انجام هر نوع رشته ورزشی لوازم مخصوص آن مورد نیاز است تا احتمال آسیب دیدگی را به حداقل برساند. دستکش دوچرخه سواری ضمن آنکه مانع سرخوردن دست روی گریپ دوچرخه می شود، باعث می شود که آسیب دیدگی دست در هنگام دوچرخه سواری کاهش پیدا کند.

انواع رشته های دوچرخه سواری

رشته-دوچرخه سواری-0

در این مقاله به صورت مختصر به توضیحاتی پیرامون انواع رشته های دوچرخه سواری می پردازیم. دوچرخه سواری یکی از رشته های بسیار جذاب ورزشی محسوب می شود که انواع رشته های دوچرخه سواری از قبیل دوچرخه سواری کوهستان، جاده و پیست را در برمی گیرد. مسابقات جاده ای به سه صورت استقامت جاده، تایم تریل انفرادی و تایم تریل تیمی برگزار می شوند. مسابقات پیست نیز در ۳ دسته طبقه بندی می شوند که شامل رویدادهای سرعت، رویدادهای نیمه استقامت و رویدادهای سرعتی استقامتی می باشند. دوچرخه سواری کوهستان برای افرادی که به ورزش های هیجانی علاقمند هستند می تواند بهترین گزینه ممکن باشد. دوچرخه سواری کوهستان نیز به کلاس های کراس کانتری، کراس کانتری ماراتن، دانهیل، فور کراس سوپر کراس،آزاد، تریال و سیکلو کراس تقسیم بندی شده است.

مدل های مختلف دستکش

دستکش انگشت دار، دستکش بدون انگشت، دستکش زمستانه و دستکش معمولی ورزشی از جمله مدل هایی هستند که دوچرخه سواران از آن استفاده می کنند. دستکش های دوچرخه سواری در جنس و سایز مختلف در بازار موجود می باشد. بعضی از مدل ها با پارچه کشی تولید می شوند و مسلما با بیشتر سایزهای دست سازگار هستند. البته براساس زمان و شرایط مختلف می توانید از مدل های متنوع دستکش استفاده کنید.

سایزهای مختلف دستکش

دستکش را مناسب سایز دست خود انتخاب کنید چون دستکش دوچرخه سواری نباید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد. دستکش های جذب جریان خون را مختل می کند و دستکش های فری سایز عملکرد دوچرخه سوار را تحت تاثیر قرار می دهند. سعی کنید از دستکش هایی استفاده کنید که دارای کفه سیلیکونی هستند چون چسبندگی کفی این دستکش مانع از سر خوردن دست روی گریپ دوچرخه می شود.

دستکش های نیمه انگشتی

دستکش های دوچرخه سواری متناسب با تغییر فصول و دمای هوا موجود می باشند. به نحوی که در تابستان دستکش های نیمه انگشتی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و از سوی دوچرخه سواران به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. دستکش های نیمه انگشتی دارای کف چرم طبیعی هستند البته کف این دستکش ها گاه از چرم مصنوعی نیز ساخته می شود. اما در فصول سرد یک جفت دستکش انگشتی ضد رطوبت و تنفس پذیر کاملا ضروری است.

اگر جزو دوچرخه سوارانی هستید که در کوهستان و مسیرهای شیب دار جنگلی دوچرخه سواری می کنید بهتر است برای محافظت از دست از دستکش های انگشت دار و سبک وزن استفاده کنید.

دستکش هایی با پوشش مشبکی

دستکش هایی که دارای پوشش مشبکی هستند به دلیل تسهیل جریان هوا باعث می شوند که دست دوچرخه سوار کمتر عرق کند و به همین دلیل احتمال ایجاد بیماری های پوستی کاهش می یابد. به عبارتی دستکش هایی که دارای طراحی ارگونومیک هستند می توانند بهترین گزینه انتخابی برای دستان یک دوچرخه سوار باشند.

همچنین…

برای دوچرخه سواری که این ورزش جزو علاقمندی های وی محسوب می شود به نحوی که در این رشته ورزشی به صورت حرفه ای فعالیت دارد، استفاده از دستکش های مرغوب امری انکار ناپذیر است.

دستکش باید دارای ویژگی هایی به شرح زیر باشد

دستکش-7

راحت، نرم و سبک بودن دستکش دوچرخه سوار باعث می شود که به دستان دوچرخه سوار آسیب وارد نشود. تنفس پذیری، انعطاف پذیر بودن و همچنین باید رویه انگشتی شصت دست از جنس شبیه حوله باشد تا دوچرخه سوار بتواند جهت پاک کردن عرق پیشانی از آن استفاده نماید. جنس کف دستکش باید از جنس روی دستکش متفاوت باشد چون چسبندگی کف دستکش مانع حالت لغزندگی دست ها بر روی فرمان دوچرخه می شود.

لزوم استفاده از دستکش

جلوگیری از آفتاب سوختگی

در هنگام دوچرخه سوار حتما باید از دستکش استفاده کرد چون دست در معرض نور خورشید قرار می گیرد و باعث آفتاب سوختگی می شود. البته دوچرخه سواری در فضاهای باز اگر به صورت مداوم انجام گیرد حتما باید از دستکش استفاده شود در غیر اینصورت زمینه برای بیماری های پوستی فراهم می شود.

به حداقل رساندن آسیب های دست

در فصل بهار و تابستان دوچرخه سواری در داخل شهر و یا خارج شهر می تواند حال و هوای روزتان را عوض کند. برای محافظت از دستانتان در برابر تابش آفتاب می توانید از ارزان ترین یا گران ترین مدل ها استفاده کنید. در هر صورت پوشیدن دستکش الزامی است چون در صورت از دست دادن تعادل در حین دوچرخه سواری و برخورد با سطح زمین می توانید احتمال ایجاد خراش و آسیب به دست را به حداقل برسانید.

ویژگی های دستکش زمستانی

دستکش های زمستانی دوچرخه سواری باید دارای بهترین نوع کیفیت دوخت و استحکام بالا باشند. در این فصل دستکش ها باید ضد آب و ضد سرما باشند و دارای دوخت دورو بوده و برای دوچرخه سواری در شب از شبرنگ شب نما برخوردار باشند.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

فروشگاه بزرگ پوشاک امی با عرضه انواع پوشاک ورزشی در برندهای مطرح همچون کریویت و کریویت پرو (CRIVIT-CRIVIT PRO) کیفیت و ماندگاری کالا را تضمین می نماید.

پوشاک ورزشی این فروشگاه شامل انواع تیشرت و سویشرت ورزشی، شلوارک دوچرخه سواری، جوراب ورزشی، دستکش دوچرخه سواری و… می باشد. در ادامه تصاویری از دستکش های دوچرخه سواری کریویت و کریویت پرو ارائه شده است.

دستکش-های-نیمه-انگشتی-1
کریویت-دستکش-دوچرخه-سواری-مردانه-2

دستکش دوچرخه سواری برند کریویت با کفی اسفنجی و کاملا جذب باعث می شود که دست دوچرخه سوار کامل روی گریپ دوچرخه قرار بگیرد و وی با تعادل بیشتری مسیرهای دوچرخه سواری را طی کند. قسمت بالای دستکش از پلی استر ساخته شده است. همچنین این دستکش دارای مواد سیلیکونی ضد لغزش است. دستکش دوچرخه سواری کریویت کاملا انعطف پذیر می باشد و دارای قلاب و حلقه تنظیم عرض و خطوط شب نما است.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟