دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک

07 تیر 1400
دکوراسیون-داخلی-

دکوراسیون داخلی زیرمجموعه رشته مهندسی معماری است که به بررسی عناصر مختلفی از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، سقف و سایر عناصر کاربردی از قبیل لوازم دکوری، چیدمان و مبلمان می پردازد.

دکوراسیون داخلی بیانگر خواسته های افراد

دکوراسیون داخلی دارای سبک و اصولی است که با توجه به نیازها و سلایق افراد، دچار تغییر می شود. زمانی که از معماری داخلی سخن به میان می آید حس زیباشناسی در خلق فضا و اصول تخصصی معماری با هم ترکیب شده و فضایی را به وجود می آورند که بیانگر هویت، نیاز و خواسته های افراد است.

دکوراسیون داخل پل ارتباطی معماری و طراحی داخلی

نقطه اتصال طراحی داخلی و معماری را باید به دکوراسیون داخلی نسبت داد از آن جا که این رشته جزئیاتی از علم معماری همچون عناصر و اجزای تشکیل دهنده ساختمان را در بر می گیرد و از سویی دیگر شبیه رشته طراحی داخلی است چرا که بر فضاهای داخلی کار می کند.

چاشنی خلاقیت

در دکوراسیون داخلی نحوه چیدمان وسایل در کنار رنگ اثاثیه و اشیاء موجود در ساختمان با چاشنی خلاقیت یک اثر هنری را خلق می کنند. اثری که چشم هر بیننده ای را مجذوب و خوشایند خود می سازد.

تأثیر دکوراسیون داخلی بر روان افراد

شاید این سوال به ذهن تک تک افراد خطور کند که فضا و دکوراسیون داخلی  منازل بر زندگی و روان انسان ها تأثیرگذار است یا خیر؟ زندگی مدرنیته باعث شده تا افراد بخش اعظم وقت خود را در محیط های بسته همچون محیط کار  و منزل سپری کنند همین موضوع بیانگر این واقعیت است که کیفیت دکوراسیون داخلی بر بهبود وضعیت زندگی، تحصیلی و حرفه ای افراد مؤثر است. از این رو طرح های دکوراسیون باید به گونه ای طراحی شوند که منطبق با خواسته های درونی انسان باشد. هدف اصلی از ایجاد دکوراسیون، بالا بردن کارایی و زیباسازی فضا و هماهنگی آن با احساسات درونی انسان می باشد.

دکوراسیون مدرن؟

امروزه دکوراسیون مدرن با شعار « هر چه کمتر بهتر » بر این اصل تأکید دارد که در منازل هر چه مبلمان کمتر باشد، جلوه بیشتری دارد. به عبارتی بیش از هر چیز سادگی وسایل مورد نظر است و به کار بردن طیف رنگ های تیره مقبولیت دارد. رنگ سیاه می تواند حالتی پیچیده و در عین حال باشکوه به طراحی داخلی بدهد. جذب نور یکی از ویژگی های طبیعی این رنگ به شمار می رود.

دکوراسیون فروشگاه

در چیدمان یک مکان ابتدا باید اصول اولیه مد نظر قرار بگیرد. این اصول شامل روانشناسی رنگ، چگونگی کاربرد  فضا، شناخت سبک متداول در چیدمان، شناخت ارگونومی و تأثیر نور را مد نظر قرار داد.

امروزه اهمیت دادن به طراحی و دکوراسیون داخلی متناسب با فضای منزل و محیط کار تأثیر بسزایی در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و آرامش موجود در یک فضا را می توان با راهکارهای طراحی دکوراسیون مناسب تشدید کرد.

دکوراسیون فروشگاه مجموع عناصری را در بر می گیرد که شامل ویترین، مبلمان، رگال ها، قفسه ها و پیشخوان می شود. البته نورپردازی و قرارگیری آینه ها با توجه به نوع فروشگاه متفاوت است.

اصول اساسی در طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک

دکوراسیون داخلی عملکرد محیط را ارتقا می دهد  بدین صورت که با ایجاد هماهنگی و نظم میان عناصر سعی دارد تا کیفیت محیط و زیباشناسی را به معرض نمایش قرار دهد طوری که نظر مخاطب جلب شود.

ویترین

یکی از اصول اساسی در طراحی دکوراسیون فروشگاه ویترین فروشگاه است. ویترین به عنوان یکی از اجزای اصلی فروشگاه با مخاطب ارتباط برقرار می کند.

بعد از ویترین، فضای داخلی فروشگاه تعیین می کند که مشتری برای خرید راغب است یا ترجیح می دهد که فروشگاه را ترک کند. بیشتر افراد با این تجربه آشنایی دارند که به محض ورود به یک فروشگاه احساس آرامش می کنند و با نگاه به فضای داخلی فروشگاه، کالاها به چشم می آیند. در این میان فضایی برای استراحت نیز در نظر گرفته شده است.

نور

بازتاب نوری که از جسم به چشم ما می رسد باعث می شود که ما بتوانیم آن را ببینیم. در طراحی دکوراسیون داخلی، نور در کنار عناصر دیگر از قبیل نظم فضایی، مصالح، رنگ و… مطرح می شود. در دکوراسیون داخلی بدون نور، هیچ فرم، رنگ یا بافتی وجود ندارد. نورپردازی فضا در دکوراسیون داخلی با توجه به ویژگی های معماری فضا، نیاز استفاده کننده و ایجاد کیفیات بصری مناسب، در فضا انجام می گیرد. استفاده از رنگ بندی مناسب و نورپردازی باکیفیت افراد بیشتری را سمت فروشگاه شما جذب می کند.

نور مصنوعی

در هنگام استفاده از نورهای مصنوعی باید به رنگ توجه کرد چون رنگ به فضا جان می دهد  در طراحی داخلی باید از روانشناسی رنگ ها استفاده نمود. نورهای مصنوعی باید با روحیه استفاده کنندگان از فضا سازگاری داشته باشد.

نورپردازی

در فضای داخلی نورپردازی نقش مؤثری ایفا می کند چون به وسیله آن مشتری می تواند رنگ کالا را تشخیص و جزئیات کالا را کاملا دقیق مشاهده نماید.

نورپردازی مناسب فروشگاه باعث می شود که مشتری محصولات را در بهترین حالت مشاهده کند و همین امر باعث افزایش فروش محصولات فروشگاه خواهد شد.

فروشگاه پوشاک با دکوراسیون مدرن یا دکوراسیون سنتی؟

افراد تمایل دارند که وارد یک فروشگاه با دکوراسیون مدرن و فضای داخلی عالی شوند تا اینکه به یک فروشگاه سنتی قدم بگذارند.

طراحی داخلی

طراحی داخلی می تواند بیانگر تلفیق هنر و معماری باشد در حالی که باید از فن آوری های روز بهره ببرد. دکوراسیون می تواند در جلب مشتری و ترغیب آن برای ورود به فروشگاه مؤثر باشد و هم می تواند آمار فروش محصولات فروشگاه را بالا ببرد.

فضای داخلی عالی برای فروشگاه پوشاک این حس را به مشتری القا می کند که لباس های موجود در فروشگاه مد روز هستند و با برندهای مطرح و بنام سروکار دارند.

چیدمان جذاب

با چیدمان جذاب فروشگاه لباس می توانید این حس را به مشتری القا کنید که مشتری به کالای موجود فروشگاه نیاز دارد هر چند که شاید در واقعیت لباس یا پوشاک موجود در فروشگاه جزو کالای مورد نیاز مشتری نباشد. در بیشتر مواقع این شکل ظاهری یک کالاست که مشتری را وادار به خرید می کند نه کیفیت آن.

جذب مشتری و بهبود فروش را در تزئینات ویترین و دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس لحاظ کنید. در بسیاری از موارد فروشنده در دکوراسیون مغازه خود بهترین و مدرترین ابزار موجود را استفاده کرده اما در جلب مشتری موفق نبوده چرا که چیدمان و نحوه استفاده از ابزار در دکوراسیون مغازه مهم تر از مدرن بودن آن ها است. با بالا بردن جذابیت بصری فروشگاه لباس می توانید این انتظار را داشته باشید که کسب و کارتان نسبت به گذشته رونق بگیرد.

نوع طراحی و رضایت عمومی

زمانی که قصد راه اندازی فروشگاه لباس را دارید توجه به دکوراسیون فروشگاه یکی از مهم ترین روش ها برای جلب مشتری است. دکوراسیون خوب می تواند مشتری ها را به سمت فروشگاه شما جذب نماید. چون افراد زیادی از هر طبقه اجتماعی و با انواع سلایق به فروشگاه لباس مراجعه می کنند بهتر است در انتخاب نوع طراحی برای فضای فروشگاه دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید رضایت عمومی مشتریان را کسب کنید.

نوع چیدمان فروشگاه

با توجه به فضای فروشگاه می توانید چیدمان خلوت یا چیدمان شلوغ را برای کالا و محصولات فروشگاه لحاظ کنید. بعضی از مشتریان دوست دارند در هنگام خرید فضای بیشتری در اختیار آن ها باشد تا بتوانند آزادانه حرکت کنند و برخی دیگر دوست دارند تمامی اجناس فروشگاه در کنار هم و با فاصله اندک چیده شده باشد تا بتوانند به راحتی به محصول یا کالای مورد نظر دسترسی داشته باشند. در نظر داشته باشید که بسته به نوع محصول چیدمان فروشگاه خود را انتخاب کنید.

ورودی فروشگاه

سعی کنید برای ورودی فروشگاه از نورپردازی ویژه ای استفاده کنید و بهترین محصولات را در ورودی فروشگاه و در معرض دید مشتری قرار دهید. با طراحی دکوراسیون فروشگاه خود نه تنها محیط زیباتری برای مشتریان فراهم می کنید بلکه فروش بیشتری به دست می آورید.

طراحی دکوراسیون باید به گونه ای باشد که به محض ورود به محیط فروشگاه از معماری و طراحی داخلی آن انرژی مثبت را دریافت کنید.

بهینه سازی فضای فروشگاه

بسته به بزرگ یا کوچک بودم محیط فروشگاه سعی کنید تا از تمامی قسمت ها به خوبی استفاده کنید. به گونه ای که مشتری به محض ورو به فروشگاه شما، از فضای فروشگاه احساس آرامش نماید و از حضور در فروشگاه برای مشاهده محصولات و نهایتا خرید آن ها استفاده نماید.

 طراحی مشتری پسند

با استفاده از دکوراسیون فروشگاه سعی می شود تا معماری و چیدمان خاصی بر روی محیط پیاده شود. با اندکی تأمل می توانید به ارزش این موضوع پی ببرید که چرا بیشتر خریدهای خود را از یک فروشگاه انجام می دهید و اینکه چطور تمایلی به تغییر محل خرید خود ندارید. دلیل این امر می تواند طراحی خوب و مشتری پسندی باشد که در دکوراسیون فروشگاه پوشاک اعمال شده است.

امنیت فروشگاه

در کنار همه مواردی که به آن ها اشاره شد و توضیحاتی نیز ارائه گردید باید مسأله امنیت فروشگاه مورد توجه قرار گیرد. در فضای فروشگاه از دوربین های مدار بسته و دزدگیرها استفاده کنید. با رعایت پروتکل های امنیتی، مشتریان اعتماد بیشتری به محیط دارند که همین امر تأثیر مثبتی بر روی آرامش افراد دارد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟