راز موفقیت در فروش پوشاک

24 شهریور 1400
راز موفقیت در فروش پوشاک

برای فروش پوشاک همیشه باید به نکاتی توجه کنیم. نکاتی که می تواند در بسیار مهم باشد. نکاتی که حتی می تواند باعث ترغیت یک خریدار به خرید بشود. و بعدا ممکن است اون خریدار تبدیل به یک مشتری شود، نه فقط یه مشتری عادی بلکه یک مشتری دائمی. در این مقاله می خوایم به راز موفقیت در فروش پوشاک بپردازیم. رازهایی که ممکن است براتون بسیار مفید باشد. پس پیشنهاد می کنم حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کسانی که در حوزه ی فروش پوشاک مشغول به کار هستند را می توانیم به چند دسته تقسیم بندی کنیم. دسته ی اول افرادی کارکشته و بسیار با تجربه هستند. دسته ی دوم افرادی هستند که تجربه ی زیادی ندارند و دسته ی سوم افراد بی تجربه در این زمینه هستند.

این دسته بندی رو میتونیم به نحو دیگری هم انجام دهیم. افرادی که می توانند با مشتری راحت ارتباط برقرار کنند، افرادی که در ایجاد ارتباط زیاد ماهر نیستند. و افرادی که خیلی سخت با دیگران ارتباط برقرار می کنند.

حالا چرا این دسته بندی ها رو انجام دادیم! در واقع می خوایم با ترکیب این دو دسته به نتایجی برسیم که راحت تر بتوانیم راز موفقیت در فروش پوشاک رو توضیح دهیم.

ترکیبات

اول فروشنده ی پوشاکی که افرادی هستند که خیلی در کار خودشون باتجربه هستن و در عین حال مهارت ارتباطی بسیار خوبی دارند. دوم افرادی که با تجربه هستند و مهارت ارتباطی زیادی ندارند. و سوم افراد با تجربه که اصلا مهارت ارتباطی ندارند.

در دسته ی دوم افرادی وجود دارند که تجربه ی زیادی ندارند. این افراد رو هم می تونیم به سه دسته ی افراد با مهارت ارتباطی بالا، افراد با مهارت ارتباطی متوسط و افراد با مهارت ارتباطی ضعیف تقسیم بندی کنیم.

و در دسته ی آخر میتونیم به فروشنده های تازه کاری اشاره کنیم که آن ها هم همانند دسته های بالا از لحاظ مهارتی به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

بهترین ها

در حالت کلی اگر بخواهیم در نظر بگیریم باید این نکته رو در نظر داشته باشیم که افراد همیشه با کسانی راحت تر هستند که مهارت ارتباطی بالایی دارند، پس میشه گفت این دسته از افراد بسیار می توانند موفق باشند. البته این موضون بدین معنی نیست که بقیه ی گروه ها نمی توانند در فروش موفق باشند.

افراد با تجربه هم که با استفاده از تجربیات خودشون می تونن بسیار راحت تر خریدار را بشناسند و نیاز اون فرد رو تشخیص بدن. این افراد هم فروشنده های بسیار خوبی هستند.

راه کار

برای دسته هایی که در مهارت ارتباطی خودشون مشکل دارن یا اینکه تجربه ی کافی ندارند چند راز موفقیت در فروش پوشاک رو ذکر می کنیم که راحت می تواند به این افراد کمک کند.

دانش کار

تجربه کار
سعی کنید در مورد کاری که می خواید انجام دهید اطلاعات کافی داشته باشید

سعی کنید در مورد کاری که می خواید انجام دهید اطلاعات کافی داشته باشید این اطلاعات به جند بخش مهم تقسیم می شود. اطلاعاتی که برای این افراد بسیار نیاز است موارد زیر هستند.

  • اطلاعات کلی در مورد فروشندگی
  • اطلاعات در مورد محصول
  • اطلاعات در مورد انواع مشتری
  • اطلاعات در مورد مدیریت موقعیت های متفاوت

فرد باید بداند که فروشندگی پوشاک چگونه است برای این کار هم می تواند از روش های متنوعی استفاده کند. یکی از این راز ها برای موفقیت در فروش پوشاک استفاده از تجربه ی فروشنده های دیگر است . در واقع باید سراغ افرادی برویم که در کار فروشندگی پوشاک موفق هستند.

فروشنده ی موفق کسی است که محصولات مرتبط با حوزه ی کاری خودش رو خیلی خوب میشناسه در واقع اطلاعات خوبی در مورد جنس، کیفیت، انواع برندها، اینکه محصول مورد نظر تولید چه کشوری است، همچنین ویژگی های مهم لباس مثل قابلیت تنفسی، ضد آب بودن، خنک یا گرم بود، طبیعی یا مصنوعی بودن لباس، انواع گواهینامه های درج شده روی لباس و این قبل اطلاعات را بشناسد.

ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه می توانیم این همه اطلاعات رو کسب کنیم. در جواب میگیم که شما به راحتی میتوانید با یه جستجوی ساده در مورد چیزی که می خواید رو بدست بیارید. البته اگه می خواید راحت تر به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید میتونید به سایت امی مراجعه کنید و کلمه ی مورد نظرتون رو جستجو کنید. ما سعی کردیم که بیشتر این اطلاعات رو به راحتی در اختیار شما بگذاریم. همچنین می توانید با برقراری ارتباط با این مجموعه در مورد آنچه که نیاز دارید پرسش خودتان را انجام دهید که در اسرع وقت پاسخ شما داده خواهد شد.

شناخت

یکی دیگه از مسائل مهم به عنوان راز موفقیت در فروش پوشاک شناخت خریداران است. در بعضی از مواقع خریدارانی هستند که قیمت محصولات رو با هم مقایسه می کنند. این افراد می خواهند از قیمت ها مطمئن بشوند و بعدا خرید خودشان را انجام دهند در اینجاست که تجربه و مهارت ارتباطی بالا می تواند باعث شود که اون فرد بخواهد محصول خودش رو ازشما تهیه بکنه یا نه.

برخی از افراد کیفیت اجناس براشون مهمه، برخی دیگر برند بودن محصول که شما راحت با کسب اطلاعاتی در مورد تولید کننده ی اصلی لباس یا الیاف به کار برده شده در تولید اون میتونید این موضوعات رو با اعتماد به نفس برای اون خریدار توضیح دهید و در تصمیم گیری اون شخص تاثیر به سزایی بگذارید.

تاثیرات دانش و اطلاعات

تاثیرات دانش و اطلاعات در مورد شغل می تواند شما را بسیار کمک کند
تاثیرات دانش و اطلاعات در مورد شغل می تواند شما را بسیار کمک کند

تاثیرات دانش و اطلاعات در مورد شغل می تواند شما را بسیار کمک کند در واقع اگر شما تجربه ی زیادی هم نداشته باشید یا حتی به تازگی کار خودتان را آغاز کرده باشید به راحتی میتوانید این اطلاعات را در زمینه ی کاری خودتان به کار ببرید. راز موفقیت در فروش پوشاک در واقع اطلاعاتی هستند که شما به آن نیاز دارید. اطلاعاتی که کسب آن ها خیلی سخت نیست.

پرهیز از برخی کارها

تعداد بسیار اندکی از فروشندگان مهارت ارتباطی بالا را با چرب زمانی اشتباه می گیرند. در واقع با به کار بردن الفاظی که گاهی اوقات ممکن است موجب کدورت خاطر خریدار شود قصد در جذب اون مشتری دارند. این مدل فروشندها می توانند فروش داشته باشند اما ممکن است بسیار از افراد که از اونا خرید می کنند دیگر به اونجا بازنگردند، یعنی اینکه باعث شوند که مشتری از خرید خودش لذت نبرد یا احساس کند خرید اجباری انجام داده یا به عبارتی آن جنس بهش قالب شده است.

فروشندگان در کل باید به این نکته توجه داشته باشند که اخلاق مشتریان متفاوت است، پس باید سعی کنند بر احساسات خود کنترل کافی داشته باشند چرا که تعداد بسیار محدودی از خریداران واقعا فروشنده رو اذیت می کنند. این اذیت کردن می تواند از پرسیدن بسیار زیاد قیمت باشه در حالی که اصلا قصد خریدندارند یا اینکه از فروشنده بخوان که بیشتر اجناس رو براشون سر میز کار بیاره در حالی که مشخصه اصلا برای خرید نیومدن، البته تشخیص این نکته هم بسیار مهمه و باید در این کار یا تجربه ی کسب کنید یا از افراد با تجربه سوال کنید.

در کل نکات زیادی به عنوان راز موفقیت در فروش پوشاک وجود دارد که راحت می تواند به شما به عنوان یک فروشنده در کسب و کارتون کمک کنه.

شما چه نکات دیگری در مورد راز موفقیت در فروش پوشاک به نظرتون میرسه؟ خوشحال می شویم که آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟