رامپر چیست؟

07 بهمن 1399
رامپر-چیست؟-

رامپر چیست؟ رامپر به مدل لباسی گفته می شود که به صورت سرهمی می باشد و کل بدن را می پوشاند. به عبارتی به بلوز و شلوار یک تکه سرهمی یا رامپر می گویند.

البته عنوان اصلی سرهمی همان اورال می باشد که دارای مدل های متنوعی است و رامپر یکی از مدل های مجموعه اورال می باشد.

قبل از اینکه به توضیحاتی پیرامون این موضوع بپردازیم بهتر است نگاهی به تاریخچه لباس سرهمی داشته باشیم.

 اورال یا جامپ سوت عناوینی هستند که به لباس سرهمی اختصاص داده شد اما بعدها در صنعت پوشاک و مد مدل های متنوعی از سرهمی طراحی، تولید و به بازار عرضه شد.

تاریخچه

تاریخچه اورال به کشور امریکا مربوط می باشد زمانی که برای چتربازان درصدد طراحی و تولید لباس مناسب برآمدند این فرم و شکل سرهمی به بازار معرفی شد.

لباسی که طرفداران بسیاری پیدا کرد.

اما داستان جامپ سوت دستخوش تغییراتی شد به گونه ای که در سال ۱۸۹۰ میلادی خالق برند لیوایز یعنی لیوای اشتراوس به طاحی سرهمی هایی از جنس جین پرداخت. البته وی این لباس را برای کارگران معدن طراحی کرد در حالی که با گذشت زمان تعمیرکاران جزو افرادی بودند که این لباس را برای حرفه خود مناسب دیدند و از آن استفاده کردند. این لباس تا به امروز به عنوان لباس رسمی تعمیرکاران پابر جا مانده است.

ورود به دنیای مد و فشن

بعدها تبلیغ و حمایت طراح مد با نام استلا مک – کارتنی زمینه را هر چه بیشتر برای ورود سرهمی جین به امریکا مهیا کرد به نحوی که مردان و زنان از پوشیدن سرهمی استقبال کردند.

اورال این سرهمی به ظاهر ساده با گذشت زمان وارد دنیای مد و سالن های فشن شد و تا جایی پیش رفت که امروزه با عناوین متفاوت در طرح های مختلف به بازار عرضه می شود.

در سال ۲۰۱۶ بسیاری از چهرهای محبوب سینمای جهان این لباس سرهمی را بر تن کردن و با آن خوش درخشیدند.

در ادامه مقاله به معرفی چند مدل از این سرهمی می پردازیم.

اورال جامپ سوت  

اورال جامپ سوت
اورال جامپ سوت  -1

 overall – jumpsuit یک نوع سرهمی است که دارای دمپاهای بلندی است و کل بدن را می پوشاند. طرح های این سرهمی و مدل  یقه آن متفاوت هستند.

خانم هایی که از اندام ریز و باریک برخوردارند بهتر است که از جامپسوت طرحدار و راه راه استفاده کنند. خانم هایی که از اندام درشت برخوردارند بهتر است که جامپسوت یک رنگ بپوشند. البته این صرفا یک پیشنهاد است و هر بانوی خوش سلیقه ای می تواند متناسب با استایل خود هر نوع سرهمی را انتخاب و آن را بپوشد.

اورال جامپ سوت  -2

رامپر یا شلوار پیشبندی

رامپر یا شلوار پیشبندی
رامپر یا شلوار پیشبندی-1
رامپر یا شلوار پیشبندی-2
رامپر یا شلوار پیشبندی-3

این مدل سرهمی دارای پاچه های کوتاه است و همچنین یکی از مدل های سرهمی محبوب خانم ها برای فصل تابستان محسوب می شود.

رامپر نوزادی

رامپر دخترانه، رامپر پسرانه و رامپر نوزادی از جمله لباس های پر کاربردی هستند که از سوی والدین بهترین لباس برای مجالس و میهمانی ها و جشن تولد کودک دلبندشان محسوب می شود.

رامپر نوزادی
رامپر نوزادی- 2

رامپر دخترانه

رامپر دخترانه- 2

رامپر پسرانه

رامپر پسرانه

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟