خرید مانتو

07 شهریور 1400
خرید مانتو

خرید مانتو، موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم همچنین به نکاتی که باید پیرامون خرید مانتو لحاظ شود، اشاره می کنیم. در کشور ایران، مانتو به عنوان یک پوشش رایج و مرسوم بانوان شناخته شده است.

سبک و استایل خود را بشناسید

خرید ماندو - سبک و استایل مانتو

از مانتو به عنوان یک لباس ضروری نام برده می شود، بانوان شیک پوش و خوش سلیقه متناسب با علاقه، سبک و استایل خود اقدام به خرید و پوشیدن انواع مدل مانتو می نمایند. به نظر هر بانوی خوش سلیقه یک مانتوی مناسب باید دارای فاکتورهایی همچون ترکیب رنگ مناسب و دوخت باکیفیت باشد. البته یک پارچه مرغوب و هماهنگ با نوع کاربرد، از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک مانتو مناسب زنانه می باشد.

نسبت به سایز و قد خود شناخت کافی داشته باشید تا در هنگام خرید مانتو بتوانید ویژگی‌های اندامی خود را کامل در نظر بگیرید. مطمئنا یک خانم قد‌ بلند و لاغر یا یک خانم کوتاه قد و کمی چاق نمی‌توانند از یک مدل و از یک سایز مانتو استفاده کنند.

نکاتی که هر بانوی شیک پوش در هنگام خرید مانتو باید مد نظر قرار دهد به شرح زیر می باشد:

۱- رنگ مناسب مانتو برای مکان های اداری

در چه محیطی مانتو می پوشید به طور مثال در محیط اداری و سازمانی، مانتوهای پوشیده و بلند پوشیده می شود. همچنین مانتوهایی که به صورت روزانه و مکرر از آن‌ها استفاده می شود باید به معنای واقعی تن خور مناسبی داشته باشند یعنی دارای جیب بوده و از دکمه‌ها یا زیپ مناسبی برخوردار باشند.

همچنین…

این که چه رنگ مانتویی بپوشید به سلیقه شخصی شما بستگی دارد اما توصیه می‌شود برای محیط های سازمانی و اداری از رنگ‌های خنثی و تیره مثل مشکی و سرمه‌ای ، طوسی و آبی نفتی استفاده کنید چون نه تنها شما را موقر و محجوب‌ تر نشان می‌دهند بلکه دیرتر کثیف می‌شوند و نیاز به شستشوی کمتری دارند.

اگر علاقمند به پوشیدن مانتوی رنگی هستید بهتر است که کفش یا کیف خود را با آن همرنگ کنید. سرتا پا یک رنگ نپوشید و حداقل از دو سه رنگ خنثی در استایل خود استفاده کنید تا جلوه بهتری داشته باشد.

۲- جنس مانتو

پارچه های مختلفی برای تولید مانتو مورد استفاده قرار می گیرد. بانوان با توجه به سلیقه خود اقدام به انتخاب جنس مانتو و خرید می کنند. به طور مثال بعضی از افراد خرید مانتوهایی را ترجیح می دهند که چروک پذیر نباشد و نیازی به اتو و مراقبت نداشته باشد. چون اتو کردن مداوم از عمر پارچه می کاهد. جنس‌هایی که کرک به خود می‌گیرند و یا بعد از مدتی پرز می‌دهند، جنس مناسبی برای مانتو نیستند.

پارچه های کشی و غیر کشی

مانتوها از پارچه های مختلفی همچون پارچه های کشی و غیر کشی تهیه می شوند. پارچه هایی که از سطح لطیف و نرمی برخوردار هستند مطمئنا نسبت به پارچه های ضخیم و زبر، خوش فروش تر هستند. بانوان عزیز قبل از خرید مانتو سعی کنید از یک طراح لباس و یا یک خیاط کاربلد برای انتخاب مدل و نوع پارچه مشورت بگیرید.

۳- قواعد انتخاب رنگ

خرید مانتو- رنگ انواع مانتو

رنگ و نوع مانتو را با توجه به اندام و رنگ پوستتان انتخاب کنید. انتخاب رنگ مناسب برای لباس، باعث خواهد شد تا زیبا‌تر به نظر بیایید.

رنگ پوست تیره

بهتر است که انتخاب رنگ لباس  با توجه به رنگ پوست صورت گیرد به طور مثال کسانی که پوست تیره دارند و دارای چشم و موهای مشکی یا قهوه ای تیره هستند باید لباسی را انتخاب کنند که با رنگ های تیره مغایرت داشته باشد، این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون آورده و باعث جذابیت بیشتر می‌گردد.

مانتوهایی با طیف رنگی صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم و طوسی روشن می توانند گزینه مناسبی برای افرادی با پوست تیره باشند. این افراد باید پوشیدن مانتوهایی در رنگ های تیره همچون مشکی را به حداقل برسانند و فقط در صورت لزوم از این رنگ و سایر رنگ های تیره استفاده کنند.

اما افرادی که رنگ پوستشان نه تیره است نه روشن، می توانند تقریبا از هر رنگ مانتویی استفاده کنند. چون لباس هایی در هر دو رنگ روشن و تیره می تواند با اینگونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو رنگ می توان استفاده نمود. رنگ های بژ، آبی، سورمه‌ای و گندمی برای این افراد خیلی مناسب می باشد و به چهره و استایل آنها جذابیت می بخشد.

۴- استایل و قد

در هنگام خرید به اندام و قد خود توجه کنید به طوری که افرادی با قد کوتاه باید از پوشیدن مانتو کوتاه صرفنظر کنند چون کوتاه بودن قد بیشتر به چشم می آید. بانوان بلند قد نیز باید از پوشیدن مانتو بلند صرفنظر کنند چون قد بلندن بودن آن ها بیشتر به چشم می آید. بانوان بلند قد می توانند از مانتویی استفاده کنند که تا زانو برسد چون پوشیدن مانتوهای خیلی کوتاه نیز در این افراد، پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می دهد. اما در مورد مانتوهای زنانه کمردار تنگ باید گفت که پوشیدن این مدل به همه بانوان توصیه نمی شود .

۵- رنگ و مد سال

هر بانوی خوش سلیقه می داند که مدل مانتو مناسب و مد روز روی جذابیت و زیبایی ظاهری تاثیر بسزایی دارد. انتخاب مدل مانتویی که تن پوش شیکی داشته باشد، استایل زیبایی به فرد می بخشد.

۶- نسبت به مدل مانتو بی توجه نباشید

مدل مانتو انتخابی شما باید با مدل و رنگ سایر لباس هایتان سنخیت و هماهنگی داشته باشد. به طور مثال پوشیدن مانتو و شلوار یکرنگ یک حالت یکنواختی در پوشش فرد به وجود می آورد بنابراین سعی کنید مانتو، شلوار و حتی کفشتان در چند رنگ متفاوت اما در یک هارمونی انتخاب شود. بانوان شیک پوش می توانند سلیقه خود را به چالش بکشند و از دو رنگ متفاوت و یا از رنگ های تضاد و خاص استفاده کنند.

۷- مانتو باید متناسب با اندام شما باشد

مانتو باید متناسب با اندام شما باشد یعنی نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد، البته اگر سایز مناسب خود را پیدا نمی کنید شروع به دوخت مانتویی طبق سایز خود کنید. فراموش نکنید که استفاده از نقش های راه راه افقی و شطرنجی در مدل مانتو سبب درشت تر نشان دادن اندام خواهد شد.

همچنین افرادی که در قسمت کمر و شکم چربی دارند باید سعی کنند مانتوهایی را انتخاب کنند که در قسمت کمر و میانی بدن جیب، پلیسه و چین نداشته باشند چون این مدل ها بزرگ بودن شکم و چاقی فرد را بیشتر به معرض نمایش می گذارد.

اگر قد کوتاهی دارید…

اگر ریز نقش و کوتاه قد هستید، مانتو‌های ساده و  کمی تنگ و تا روی زانو مناسب به نظر می رسند. همچنین پوشیدن مانتوهایی که دارای خطوط عمودی باریک هستند، شما را بلندتر نشان می‌دهد. افراد ریز نقش از پوشیدن مانتوی گشاد، کلوش و مدل چروک خودداری کنید چون مانتوی  بلند شما را کوتاهتر نشان می‌دهد.

همچنین برای خانم هایی که از شانه های پهنی برخوردار هستند، پوشیدن مانتوهایی که دارای آستین پفی هستند تنها شانه ها را عریض تر نشان می دهد و عدم تناسب اندام تنها استایلی است که با پوشیدن این مانتو نصیب شما می شود. مانتوهای سارافونی و بدون آستین انتخاب مناسبی محسوب می شوند.

۸- برای خرید مانتو میزان پولی را که می خواهید هزینه کنید، در نظر بگیرید

هر چه قدر مقدار کاری که روی مانتو انجام شده باشد و جنس پارچه ی آن مرغوب و عالی باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. البته مقدار پارچه مصرفی بستگی به میزان بلند بودن آن دارد به این صورت که اگر مانتو بلند مد باشد مطمئنا قیمت آن بالاتر خواهد بود. قیمت مانتو براساس دوخت، طرح، جنس پارچه، مدل مانتو و همین طور اسم برند مانتو تعیین می شود.

البته قیمت مانتوها در مدل های متنوع متفاوت است به طوری که مانتو مجلسی نسبت به مانتو های معمولی (یعنی مانتو های کژوال و یا رسمی) دارای قیمت بالاتری هستند و گاها قیمت آنها از یک دست لباس مجلسی هم بالاتر می رود.

چون در طراحی و دوخت مانتو های مجلسی برای داشتن جلوه ای خاص و متفاوت اغلب از ظریف کاری هایی همچون مروارید دوزی، گلدوزی، تکه دوزی و گیپوردوزی استفاده می شود. مانتوهای مجلسی  بیشتر توسط مزون ها و بصورت سفارشی برای مشتریان دوخته می شوند.

۹- کیفیت

یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید مانتو باید در نظر بگیرید کیفیت جنس، پارچه و دوخت مانتو است. نسبت به کیفیت رنگ پارچه و ثابت بودن آن بی توجه نباشید زیرا این پوشش روزانه به طور مداوم مورد شستشو قرار می گیرد بنابراین با انتخاب و خرید جنس باکیفیت مانتو، با تغییر رنگ و سایز بعد از شستشو روبرو نمی شوید.

۱۰- دسته بندی مدل های مختلف مانتو

مانتوها جنس و انواع مختلفی دارند و با توجه به فصل های سال، کیفیت پارچه و همچنین بلندی یا کوتاه بودن دسته بندی می شوند. مانتوها در قسمت های مختلف مانند یقه، آستین و دکمه ها دارای طراحی های متفاوت هستند. به عبارت دیگر مانتو در انواع ساده، اسپرت، مجلسی، اداری، دانشجویی و همچنین مانتوهای تابستانی، زمستانی و… تولید و به بازار عرضه شده است.

دسته بندی مانتوها براساس فصل

مانتوها با تغییر فصول، رنگ و طرح های متفاوتی به خود می گیرند. مدل هایی که تنوعشان می تواند جوابگوی هر نوع سلیقه ای باشد. تفاوت مانتوهای فصل بهار و پاییز در چیست؟ مانتوی تابستانی نسبت به مانتوهای زمستانی از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

مانتوهای بهاره جنس لطیفی دارند و اغلب از رنگ های روشن برای دوخت آنها استفاده می شود. جنس سبک و خنک پارچه های نازک و نخی مانتوهای تابستانی، هر خانم خوش سلیقه ای را علاقمند می سازد که یکی دو نوع از این مانتو در کمد لباس هایش موجود باشد. رنگ و طرح پاییز در مانتوهای پاییزی به شکل بارانی های کوتاه و بلند خود را نشان می دهد. پارچه های ضخیم همچون پشم، خز و فوتر از پارچه های محبوب برای دوخت مانتوهای زمستانی به شمار می روند.

مانتو ساده یا طرح دار؟

خرید مانتوهای ساده یا طرح دار به سلیقه و نوع استایل افراد بر می گردد به طوری که اکثر خانم‌ها در محیط رسمی مانتوهای ساده و در رنگ‌های تیره‌ای همچون مشکی، سرمه‌ای و طوسی می پوشند. دختر‌های نوجوان و جوان معمولا علاقمند به پوشیدن مانتو‌هایی با رنگ‌های شاد دخترانه و پارچه طرح‌دار و چاپی هستند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟