راهنمای خرید چادر مشکی

19 اردیبهشت 1401
انواع چادر مشکی

راهنمای خرید چادر مشکی را به معرفی انواع پارچه مناسب برای چادر و معرفی مدل های متنوع چادر مشکی اختصاص داده ایم. با این مقاله همراه باشید، در ادامه پیرامون چادر مشکی توضیحاتی ارائه می گردد.

در حال حاضر مدل های متنوعی از چادر متناسب با کاربرد آنها و فضایی که قرار است از چادر استفاده کنید به بازار پوشاک عرضه شده است. بانوان و دختران می توانند متناسب با سبک پوشش و استایل خود مدل های مختلف را بررسی و چادر مشکی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایند.

پارچه های مناسب چادر مشکی

برای مدل های مختلف چادر مشکی از طیف متنوعی از پارچه های مشکی استفاده می شود. پارچه هایی که در جنس های متفاوت و وزن های متفاوت برای دوخت انواع چادر مشکی لحاظ می شوند. البته جنس پارچه ها متناسب با محیط مورد استفاده متفاوت است به طور مثال چادر مشکی برای محیط دانشگاه با چادر مشکی برای مهمانی از نظر مدل، جنس و وزن کاملا تفاوت دارد.

پارچه های طرح دار

اگر برای مجالس رسمی و مهمانی ها می خواهید از چادر مشکی استفاده نمایید بهتر است جنس پارچه چادر از طرح های برجسته و کمی براق باشد. البته برای چادرهای مجلسی از پارچه های طرح دار و کار شده نیز استفاده می شود.

پارچه مهاراجه

یکی از پارچه های کرپ که بسیار محبوب و مورد پسند برای دوخت انواع چادر زنانه هستند، پارچه مهاراجه می باشد. این پارچه بسیار لطیف و نرم است و از بافت ریزی برخوردار است. وزن پارچه مهاراجه بسیار سبک و در عین حال بسیار مقاوم است. رنگ مشکی و مات این نوع پارچه آن را به یک گزینه عالی برای دوخت انواع چادر زنانه تبدیل نموده است.

پارچه های ساده

اگر از پوشش چادر به طور روزمره و یکنواخت استفاده می کنید، پارچه هایی را انتخاب نمایید که وزن سبکی داشته باشند در غیر اینصورت در طول رفت و آمد و فعالیت، سنگینی چادر شما را خسته می کند.

پارچه کریستال

کرپ دبل یا پارچه کریستال با تراکم ۶۵۰ به یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت چادر مشکی تبدیل شده است. از جمله ویژگی های بارز این نوع پارچه می توان به وزن سبک آن و رنگ فوق العاده زیبای مشکی آن اشاره کرد. البته چون این جنس پارچه دو بار رنگ می شود مطمئنا رنگ یکدست و هماهنگی به دست می آید که در سطح پارچه به وضوح پیدا می باشد.

پارچه تریزا

وزن فوق العاده سبک این نوع پارچه دلیل تمایز آن از سایر پارچه ها محسوب می شود. البته ضخامت این پارچه خیلی نازک نیست و از درخشندگی نسبتا مناسبی برخوردار است.

پارچه نانو

لباس های نانو دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند. فناوری نانو یکی از فناوری هایی است که وارد صنعت پوشاک شده است و تحولی بزرگ در ساخت انواع پارچه ها به وجود آورده است.

با کمک فناوری نانو محصولاتی منحصر به فرد و خاص ساخته شده است به طور مثال ساخت پارچه هایی با ویژگی های خاص از جمله مواردی است که فناوری نانو به صنعت پوشاک عرضه نموده است. همچنین با استفاده از فناوری نانو پارچه هایی ساخته شده اند که با کثیفی و چین و چروک کاملا بیگانه هستند.

پارچه های هوشمند یکی از امتیازاتی بود که فناوری نانو به صنعت پوشاک اهدا نمود. از جمله ویژگی های پارچه های هوشمند می توان به استحکام بالای آنها و همچنین جذب یا دفع مواد اشاره نمود.

بنابراین امروزه پارچه های نانو در صنعت پوشاک و فشن از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. این نوع پارچه ها کاملا ضد لک و ضد آب هستند و دارای خصوصیات ممتازی همچون ضد الکتریسیته ساکن و ضد حساسیت و آنتی باکتریال هستند. بنابراین این نوع پارچه ها یک انتخاب عالی برای دوخت انواع چادر زنانه هستند.

معرفی مدل های مختلف چادر مشکی

چادر لبنانی

یکی از مدل های چادر عربی همین چادر لبنانی است که اغلب در کشور لبنان مورد استفاده قرار می گیرد. این چادر با چادر بحرینی و عربی در عرض تفاوت دارد به این صورت که از عرض کمتری برخوردار است و به همین خاطر برای افراد لاغر اندام بسیار مناسب می باشد. جلوی این مدل چادر به وسیله زیپ مخفی یا دکمه مخفی بسته می شود. وجود آستین در این مدل چادر، امکان استفاده از آن را در فعالیت های روزمره بسیار راحت نموده است.

چادر بحرینی

فرم و شکل ظاهری این مدل مانتو شبیه مانتو کلوش است. البته از نظر گشادی به چادر عربی نیز شباهت دارد. در این مدل چادر در قسمت بالای سر نقاب توسط کش روی سر نگه داشته می شود. چادر بحرینی بجای آستین دارای یک مچی به اندازه ۱۰ سانتی متر است. همچنین این مدل چادر به صورت جلو بسته و جلو باز دوخته می شود.

چادر عربی

یکی از اصیل ترین و شیک ترین چادرهای مشکی، “چادر عربی اصیل” یا همان “چادر جده” می باشد. این مدل چادر جلو باز است اما برخی از بانوان در قسمت جلو چادر، به آن کش می دوزند تا استفاده از چادر برای آنها راحت تر باشد. چادر جده گشاد و راحت است.

برخی از تولیدکنندگان چادر به این مدل چادر یک مچی ده سانتی متری اضافه می کنند و از آن با عنوان چادر عربی مچ دار نام می برند که در بازار چادرهای مشکی از فروش فوق العاده خوبی برخوردار است.

چادر ملی

چادر ملی یا همان چادر ساده ایرانی می باشد با این تفاوت که دارای آستین می باشد. البته در بعضی مدل‌های چادر ملی، آستین ها کلوش یا راسته می باشد و معمولاً با حریر یا نوار و یا منجوق‌دوزی تزئین می‌شوند.

قسمت جلوی چادر ملی می‌تواند باز باشد و یا به وسیله‌ زیپ و دکمه مخفی بسته باشد. چادر ملی بانوان را در انجام فعالیت های روزانه محدود نمی کند بلکه به آنها آزادی عمل بیشتری می دهد.

چادر ساده

چادر ساده یکی از مدل های محبوب و کاربردی در میان بانوان محسوب می شود. این مدل چادر از یک قواره پارچه یعنی ۵/۴ متر با عرض ۱۱۵- ۱۱۰ سانت به صورت دو تکه دوخته می‌شود. البته برخی از بانوان برای اینکه این چادر راحت تر پوشیده شود به آن کش می دوزند .این مدل چادر یکی از راحت‌ترین چادرها محسوب می شود. همچنین برخی از بانوان برای این که راحت تر بتوانند چادر را روی سر نگه دارند به آن کش می زنند.

چادر کمری

تاریخچه چادر کمری به دوران قاجار بر می گردد بنابراین از این مدل چادر به عنوان یکی از قدیمی ترین چادرهای زنان ایران نام برده می شود. از این چادر با عنوان چادر قاجاری نیز نام برده می شود. عرض زیاد این مدل چادر باعث شده تا این مدل برای افراد درشت اندام و خانم های باردار کاملا مناسب باشد.

 چادر کمری مانند پیراهن از سر پوشیده می‌شود و از پشت یک ‌سره است، ولی از جلو دو تکه به نظر می‌رسد. همچنین این مدل چادر با کمربندی از پشت گره می‌خورد. همین ویژگی باعث که از سنگینی چادر گرفته ‌شود. قسمت بالایی چادر با کش روی سر ثابت می شود و بلندی چادر تا زانو امتداد دارد.

چادر شال دار

چادر شال دار همانطور که از نامش پیداست به آن شال دوخته شده است و شال به وسیله‌ زیپ مخفی بسته می‌شود. چادر شال دار در دو مدل شال بلند و شال کوتاه موجود می باشد. اما تفاوت این دو مدل چیست؟

در مدل چادر شال دار با شال بلند، بلندی شال تا مچ پا امتداد دارد و در مدل چادر شال دار با شال کوتاه، بلندی شال تا آرنج دست می رسد.

چادر حجازی

شکل آستین در چادر حجازی  یک شکل کاملا معمولی دارد و از زیر بغل برش می‌خورد. این مدل چادر همانند چادر لبنانی مورب بسته می‌شود و برای دوخت چادر حجازی ۵ متر پارچه با عرض ۱۸۰ سانتی‌متر مورد استفاده قرار می گیرد.

چادر‌های مشکی از نظر جنس پارچه دارای تنوع زیادی هستند به طوری که طراحی‌های متفاوتی از آن‌ها در بازار عرضه شده است و همین موضوع باعث تفاوت قیمت در میان پارچه های مختلف برای دوخت انواع چادر زنانه شده است. بنابراین قبل از انتخاب پارچه و خرید انواع چادر مشکی بهتر است در مورد این پوشش زنانه اطلاعات کافی داشته باشید.

چادر دانشجویی

چادر دانشجویی شباهت زیادی به چادر ساده ایرانی دارد. در این مدل چادر شکاف های برای دست ها تعبیه شده است تا فرد بتواند به راحتی از هر دو دست خود برای انجام فعالیت های روزمره استفاده کند. شکل ظاهری قسمت جلو و قسمت پشت چادر بسیار شبیه چادرهای سنتی ایرانی است. برای اینکه چادر بر روی سر ثابت نگه داشته شود معمولا از کش استفاده می کنند. همچنین در این مدل چادر می توانید در زیر چادر از کیف استفاده نمایید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟