راهنمای سایز اندازه لباس

28 فروردین 1401
جدول-سایزبندی-لباس-زنانه

راهنمای سایز اندازه لباس به صورت جداولی و به عنوان نمونه در این مقاله درج شده است. بسیاری از افراد در هنگام خرید اینترنتی با مسئله سیستم های متفاوت سایزبندی روبه رو هستند. در یک خرید اینترنتی پوشاک علاوه بر اینکه به سایز خود برای انتخاب دقیق لباس نیاز دارید باید در مورد جدول سایز بندی برندها نیز اطلاعاتی در دست داشته باشید. با این مقاله، همراه باشید، در ادامه پیرامون این موضوع توضیحاتی ارائه می گردد و جداولی به عنوان نمونه معرفی می گردند.

سیستم های سایزبندی لباس در کشورهای مختلف

سایزبندی لباس در کشورهای مختلف کاملا متفاوت است و حتی سایزبندی لباس در برندهای مختلف نیز متفاوت می باشد. در این مقاله سعی داریم تا شما را با نکات مهم و کلیدی انتخاب سایز لباس آشنا نماییم.

در سیستم های سایزبندی لباس در جهان؛ سایزبندی پوشاک اروپایی با علامت EU، سایزبندی پوشاک آمریکایی با علامت US و سایزبندی انگلیسی برای پوشاک با علامت UK مشخص شده است. در کشور ایران سایزبندی لباس به سایزبندی اروپایی نزدیک است و سایز لباس ها با اعدادی از قبیل ۴۰، ۴۲، ۴۴ و… شناخته می شود.

اندازه های مورد نیاز برای مشخص نمودن سایز

هنگام خرید لباس مطمئنا به اندازه های مختلفی نیاز داریم به عنوان مثال برای خرید یک پیراهن به اندازه های بالا تنه از قبیل سرشانه، دور سینه، دور کمر، قد آستین و دور مچ دست نیز نیاز داریم.

البته نیاز به اندازه های مختلف در انواع لباس های بالاتنه و پایین تنه متغییر می باشد. به طور مثال اندازه های مورد نیاز در هنگام خرید یک تیشرت با اندازه های مورد نیاز برای خرید یک تونیک یا سارافون متفاوت است. در مورد لباس های پایین تنه از قبیل شلوار، دامن و لگ نیز به اندازه های دور کمر، دور باسن و قد نیاز داریم.

اندازه های مورد نیاز برای مشخص نمودن سایز

برای خرید اینترنتی باید این اندازه ها را در دسترس داشته باشید. بعد از به دست آوردن این اندازه ها می توانید به جدول سایزبندی در سایت مورد نظر مراجعه نمایید. در ادامه یک نمونه از این جداول درج شده است.

جدول سایزبندی

بانوان قبل از خرید اینترنتی لباس باید اندازه های بالاتنه و پایین تنه خود را در دسترس داشته باشند تا بتوانند با بررسی جدول سایزبندی برند مورد نظر، سایز مناسب خود را به دست آورند.

آقایان نیز در لباس های بالاتنه به اندازه دور سینه، دور کمر و دور گردن نیاز دارند. البته اندازه دور گردن برای خرید پیراهن مورد نیاز است. در لباس های پایین تنه نیز به اندازه دور کمر و قد شلوار نیاز دارند.

نکات کلیدی

پیشنهاد ما به شما این است که اندازه های دور کمر، دور باسن و سایر اندازه ها را در دفترچه ای یادداشت نمایید تا در هنگام خرید بدون اتلاف وقت به آن ها دسترسی داشته باشید.

البته فراموش نکنید که هر چند ماه یکبار این اندازه ها را بررسی نمایید چون ممکن است دچار اضافه وزن یا کاهش وزن شده باشید و مطمئنا این اندازه ها نیز دچار تغییر خواهند شد.

به جداول سایز لباس اکتفا نکنید: در صنعت پوشاک با برندهای زیادی روبه رو هستیم که هر کدام از روش دوخت و سایزبندی خاص خود برخوردار هستند به طور مثال سایز مدیوم لباس در یک برند اروپایی معمولا با سایز ۳۸ لباس ایرانی تطابق دارد در حالی که در برخی برندها این سایز ممکن است به سایز لارج نزدیک تر باشد.

نحوه سایزبندی لباس در برندهای مختلف

سایزبندی لباس در برندهای مختلف تقریبا متفاوت است بنابراین اگر قصد خرید اینترنتی انواع پوشاک را دارید بهتر است کم و بیش اطلاعاتی  در زمینه سایزبندی لباس در کشورهای مختلف داشته باشید.

در هنگام خرید اینترنتی پوشاک، کاربر معمولا از جداول راهنمای سایز موجود در فروشگاه های اینترنتی پوشاک استفاده می نماید. در بسیاری از برندهای خارجی سایزبندی به طور میانگین با دو عدد اختلاف همراه است. به عنوان مثال سایز ۱۲ در سایزبندی لباس آمریکا با سایز ۱۴ لباس در انگلستان برابری می کند.

شاید تعجب کنید اما سایزبندی لباس در کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و اسکاندیناوی براساس اندازه گیری دور کمر انجام می گیرد. به عبارت دیگر در این کشورها سیستم سایزبندی لباس بسیار خاص و منحصربه فرد می باشد.

تبدیل سایزهای مختلف

در برخی از مواقع کاربران با این مسئله روبه رو هستند که یک سایز اروپایی همچون ۳۸ با کدام سایزهای آمریکایی و انگلیسی همخوانی و هماهنگی دارد. در این مواقع باید از تبدیل سایزها کمک بگیریم. اما چطور؟

تبدیل سایزها چندان دشوار نیست بلکه کافیست برای تبدیل سایز آمریکایی به سایز اروپایی، عدد ۳۰ را به سایز آمریکایی اضافه کنید. بعنوان نمونه سایز ۲ آمریکایی همان سایز ۳۲ اروپایی است، اما این تبدیل چطور صورت می گیرد؟ به این صورت که برای تبدیل سایز آمریکایی به انگلیسی باید عدد ۲ را به سایز آمریکایی  اضافه کنید چون سایز ۲ آمریکایی برابر سایز ۴ انگلیسی می باشد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟