راهنمای سایز لباس

23 فروردین 1401
راهنمای سایز لباس__

راهنمای سایز لباس را در خریدهای اینترنتی خود لحاظ نمایید تا در وقت و هزینه صرفه جویی نمایید. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده اند تا در صورت عدم رضایت از خرید بتوانند لباس را تعویض نمایند.

در خریدهای حضوری که امکان پرو کردن لباس وجود دارد؛ خرید لباس هایی که متناسب با سایز اندام نیستند به حداقل می رسد. اما در خریدهای اینترنتی از پرو کردن لباس خبری نیست بنابراین افراد باید اندازه های خود را داشته باشند تا بتوانند طبق جدول بندی های موجود در فروشگاه های اینترنتی لباس، لباس مناسب خود را خریداری نمایند.

جدول سایزبندی لباس چیست؟

در خریدهای اینترنتی به یک راهنمای سایز لباس نیاز است. البته سایز لباس ها براساس یک سیستم استاندارد و تعریف شده مشخص می شود و به صورت عدد یا حروف بر روی برچسب لباس ها درج می شود.

برای خرید اینترنتی لباس شما باید اندازه های خود را داشته باشید. به طور مثال در هنگام خرید مانتو باید اندازه دور سینه، اندازه دور کمر، اندازه دور باسن، سر شانه، قد آستین و دور بازو را در دسترس داشته باشید.

سیستم های متفاوت سایزبندی لباس

در هنگام دوخت انواع لباس سه سیستم برای سایزبندی مطرح می باشد. سیستم اروپایی، سیستم انگلیسی و سیستم اروپایی، البته در حال حاضر سیستم هایی از قبیل سیستم ایتالیایی، ژاپنی و آلمانی نیز به سیستم های جهانی سایزبندی لباس اضافه شده است. در کشور ایران برای سایزبندی انواع لباس از سیستم اروپایی استفاده می شود.

در سیستم های سایزبندی لباس؛ سایزبندی پوشاک اروپایی با علامت EU، سایزبندی پوشاک آمریکایی با علامت US و سایزبندی انگلیسی برای پوشاک با علامت UK مشخص شده است.

خرید لباس زنانه

در هنگام خرید لباس های زنانه که بالا تنه را پوشش می دهند به اندازه دور سینه و دور کمر نیاز دارید. البته با توجه به نوع لباس به اندازه های مختلفی نیاز دارید. به عنوان مثال در هنگام خرید تیشرت به دور سینه و دور بازو و دور کمر نیاز دارید در حالی که برای خرید تاپ زنانه فقط به اندازه های دور کمر و دور سینه نیاز دارید.

خرید لباس مردانه

آقایان در هنگام خرید لباس های بالاتنه همچون پیراهن به اندازه دور گردن، دور سینه، دور کمر، دور بازو و قد آستین نیاز دارند. برای دسترسی به اندازه های مورد نیاز از مترهای استاندارد استفاده کنید.

خرید لباس های بچگانه

در هنگام خرید لباس های بچگانه با اندازه های دور کمر و دور سینه روبه رو نیستید. بلکه لباس ها براساس سن نوزاد و کودک سایزبندی شده است.

نحوه اندازه گیری بالاتنه

دور سینه: دور سینه را در برجسته ترین قسمت اندازه گیری کنید

دور کمر: دور کمر خود را در حالی که متر کمی شل باشد و به بدن نچسبد، اندازه گیری کنید. گودترین قسمت کمر تقریبا محل برخورد آرنج با کمر است.

دور بازو: برای محاسبه دور بازو می توانید به دو روش عمل کنید. در روش اول که معمول ترین حالت اندازه گیری دور بازو می باشد، دست کاملا در حالت ریلکس در کنار بدن قرار گرفته و در محل برآمده ترین بخش بازو، با متر اندازه دور بازو انجام می شود.

در روش دوم اندازه گیری دور بازو در حالتی مشابه فیگور محاسبه می شود به این صورت که باید دست به سمت بالا بیاید تا ساعد و بازو با یکدیگر زوایه تقریبی ۹۰ درجه بسازند. سپس با استفاده از متر، اندازه دور بازو را در محلی که بازو بیشترین پیک را دارد، محاسبه می کنند.

سرشانه: برای اندازه گیری عرض شانه باید عریض ترین بخش شانه را محاسبه و اندازه گیری کنید. انجام این کار به تنهایی معمولا با خطا همراه است بنابراین از یک نفر کمک بگیرید.

اندازه گیری مچ دست: برای محاسبه مچ دست می توانید از متر یا نخ کمک بگیرید. باید نخ یا متر را از روی برآمدگی استخوان مچ دست عبور دهید. یک دایره کامل بزنید. نخ یا متر را طوری بچرخانید که دایره کامل باشد در حالی که نخ یا متر نه تنگ و نه آزاد باشد. عدد روی متر اندازه مچ دست است. ولی اگر از نخ برای اندازه گیری مچ دست استفاده کرده اید باید نخ را در محلی که به هم رسیده اند، علامت زده و سپس آن را باز کرده و اندازه گیری کنید.

نحوه اندازه گیری پایین تنه

دور باسن: در حالی که پاهایتان در کنار هم قرار دارد، دور پهن ترین یا همان برجسته ترین قسمت باسن را اندازه گیری کنید.

دور کمر: اندازه دور کمر را از باریک ترین قسمت کمر خود یعنی گودی کمر محاسبه نمایید. در هنگام محاسبه دور کمر یا دور شکم باید شکم در حالت عادی باشد یعنی شکم به سمت داخل یا بیرون داده نشده باشد. برای اندازه گیری دور کمر باید متر از لبه بالایی دو استخوان لگن در دو طرف پهلو بگذرد. توجه نمایید که متر صاف و کاملا موازی با زمین باشد و به صورت افقی از روی ناف عبور کند.

قد شلوار: اندازه قد را از بالاترین نقطه داخل پا در امتداد درز شلوار تا انتهای پا محاسبه نمایید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟