راهنمای سفر به مهاباد

14 فروردین 1401
راهنمای سفر به مهاباد_1

راهنمای سفر به مهاباد، موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. مهاباد در استان آذربایجان غربی واقع شده است و در ۱۲۰ کیلومتری ارومیه قرار دارد. “نگین آذربایجان غربی” لقبی است که به شهر مهاباد داده شده است. ساکنان شهر مهاباد مردمی بسیار خونگرم، صمیمی و مهمان نواز هستند.

هتل های شهرستان مهاباد

مقاله راهنمای سفر به مهاباد برای مسافران بسیار کمک کننده خواهد بود. مسافران با مطالعه این مقاله می توانند در مورد ویژگی های شهرستان مهاباد، مناطق گردشگری و بازارهای آن شناخت لازم را پیدا کنند.

برای مسافرانی که خواستار اقامت در هتل های شهرستان مهاباد هستند؛ می توانیم هتل هایی همچون هتل تارا و هتل کویستان را نام ببریم. این هتل ها با وجود برخورداری از امکانات روز به نحو شایسته ای از مهمانان خود پذیرایی می کنند.

افرادی که همزمان با سفر تفریحی و گردشگری خود قصد خرید از بازارهای تاناکورا و بازارچه های نور و اصغری شهرستان مهاباد را دارند، هتل تارا بهترین گزینه برای اقامت آن ها است. چون این هتل به این بازار ها بسیار نزدیک است. همچنین این هتل یکی از لوکس ترین هتل های مهاباد محسوب می شود.

همچنین هتل هیما روبه روی بازار تاناکورا قرار دارد و یک مکان مناسب برای اقامت مسافران می باشد. هتل کریم خان نیز که در داخل شهر و در میدان ملاجامی قرار دارد؛ برای مسافران یک گزینه عالی و مناسب به شمار می رود.

هتل کویستان قدیمی ترین هتل مهاباد است. این هتل نیز یکی از گزینه های اصلی برای اقامت افراد گردشگر به شمار می رود. البته برای افرادی که تمایل دارند در مرکز شهر اقامت داشته باشند هتل آپارتمان مکریان یک انتخاب مناسب است. این هتل در یکی از مهم ترین تقاطع های شهرستان مهاباد یعنی چهارراه آزادی واقع شده است.

هتل افشار نیز یکی از هتل های لوکس این شهرستان است که در مرکز شهر و روبه روی سازمان صداوسیمای مهاباد قرار دارد.

رستوران ها و کافه های سنتی

اگر به شهر مهاباد سفر می کنید حتما به رستوران های این شهر سر بزنید. مطمئنا نمی توانید از خوردن غذاهای خوش طعم و لذیذ صرفنظر نمایید. همچنین غذاهای محلی که در رستوران های سنتی این شهر در دسترس مسافران قرار می گیرد، نمونه بارزی از کاربرد مواد اولیه تازه و سبزیجات گیاهی در تهیه مواد غذایی است. در رستوران های شهرستان مهاباد می توانید خوشمزه ترین و باکیفیت ترین غذاهای محلی و غذاهای ایرانی را نوش جان کنید.

مراکز خرید

بازارگردی برای بسیاری از مسافران یک تفریح دلپذیر محسوب می شود البته هستند مسافرانی که اقدام به خرید کالا و پوشاک در حجم بالا می کنند. علاوه بر بازارها و پاساژهای داخل شهر مهاباد می توانید از بازارچه مرزی نیز دیدن نمایید. در بازارچه مرزی مهاباد انواع محصولات باکیفیت همچون لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش، وسایل صوتی و تصویری، سیسمونی کودک، اسباب بازی و… موجود است.

مجتمع تجاری نور

یکی از بازارچه ها مهاباد، مجتمع تجاری نور می باشد که در نزدیکی تاناکورای مهاباد واقع شده است و دارای مغازه های پوشاک استوک، لوازم الکترونیکی، سیسمونی کودک، لوازم آرایشی بهداشتی، اسباب بازی و… است.

بازار بزرگ تاناکورای مهاباد

بازار بزرگ تاناکورا مهاباد (بازار و مرکز خرید) در آذربایجان غربی، شهرستان مهاباد و بلوار خبرنگار واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی تانای شیرزاد و همچنین بازار بزرگ تاناکورا خرده فروشی کفش زنانه طبی K 2، تانای حسین زاده، ایستگاه اتوبوس ترمینال، اسپورت سوری و فروشگاه عینک (هه تاو )قرار گرفته است.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

اگر به دنبال خرید پوشاک استوک اروجینال و اصل اروپایی باکیفیت هستید، ما به شما فروشگاه بزرگ پوشاک امی را پیشنهاد می کنیم. این فروشگاه انواع پوشاک و البسه را در برندهای معتبر اروپایی مجموعه لیدل از قبیل لیورجی، اسمارا، لوپیلو، پپرتس، کیابی، اچ اند ام و … عرضه و به فروش می رساند. در این فروشگاه طیف وسیعی از البسه مردانه، زنانه و بچگانه با تنوع در طرح،رنگ و جنس عرضه می شود.

جاذبه های گردشگری

شهرستان مهاباد دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است و استقبال از جاذبه های گردشگری این شهرستان باعث شده تا عنوان پرطرفدارترین مقصد مسافران و گردشگران را در استان آذربایجان غربی به خود اختصاص دهند.

غار سهولان

هر ساله مسافران زیادی عازم سفر به جاذبه های گردشگری شهرستان مهاباد می شوند. غار سهولان به عنوان یکی از جاذبه های بی نظیر شهر مهاباد در نزدیکی روستای سهولان و دامنه رشته کوه های کوتر قرار دارد.

دومین غار آبی ایران

سهولان دومین غار آبی ایران است که قدمت آن به دوران دوم زمین شناسی بر می گردد. گشت و گذار و قایق نوردی در غار سهولان یک تجربه جذاب و منحصر به فرد است که نمی توان از آن صرفنظر نمود. این غار آهکی دارای قندیل های زیبا و صخره های آهکی است. همچنین این غار از دو بخش خشکی و آبی تشکیل شده است که بازدیدکنندگان می توانند از بخش خشکی غار برای غارپیمایی استفاده کنند.

بازدیدکنندگان می توانند در سه حوضچه یا دریاچه این غار قایق سواری کنند. البته این قایق سواری در محدوده های مشخص شده امکان پذیر است. غار سهولان از سال ۱۳۷۹ میزبان مسافران از اقصی نقاط مختلف ایران و جهان است. همچنین این غار در فهرست میراث طبیعی و ملی ایران ثبت شده است.

دریاچه سد مهاباد

سد مهاباد یکی از سدهای موجود در استان آذربایجان غربی است که در سال ۱۳۴۸ توسط مهندسان یوگسلاویایی ساخته شده است. این سد یکی از نزدیکترین سدها به مناطق مسکونی در جهان است. چون این سد کمتر از ۵ دقیقه با مناطق مسکونی فاصله دارد.

سد مهاباد در چهار فصل سال زیبایی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. از این سد به عنوان یک جاذبه طبیعی تاریخی منحصربه فرد در ایران و خاورمیانه نام برده می شود. همچنین سد مهاباد در فهرست ده سد پرآب کشور قرار دارد.

دخمه سنگی فخریگاه

دخمه سنگی فخریگاه در فاصله ده کیلومتری از شهرستان مهاباد واقع شده است. قدمت این دخمه به هزاره اول قبل از میلاد بر می گردد. این دخمه دارای دو طبقه است که شامل چهار ستون سنگی و چند قبر می باشد. البته به باور ساکنان روستای اگریگاش این دخمه سنگی اقامتگاه فرهاد بوده است.

حمام میرزا رسول

موزه مردم شناسی عنوانی است که به حمام قدیمی میرزا رسول داده شده است. قدمت این بنا معلوم نیست اما تاریخ دانان با توجه به آجرهای سرخ رنگ مسجد، این بنا را به دوره صفویه نسبت می دهند. حمام میرزا رسول در مسیر یکی از بازارهای قدیمی شهرستان مهاباد قرار دارد.

این مکان به عنوان موزه مردم شناسی دارای وسایل تاریخی زیبایی است. ظروف سفالی، مفرغی و مسی و انواع سکه های قدیمی از جمله آثار موجود در این موزه هستند.

تالاب کانی برازان

از این تالاب به عنوان یک تالاب بین المللی نام برده می شود چون نخستین سایت پرنده نگری در کشور می باشد. این تالاب زیستگاهی برای پرندگان آبزی، پرندگان بومی و مهاجر است.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟