رنگ سال ۲۰۲۲

09 اسفند 1400
ColorYear

رنگ سال ۲۰۲۲ یکی از موضوعاتی است که در گوگل مورد سرچ بسیاری از کاربران قرار می گیرد. انتخاب رنگ و تعیین رنگ سال در ظاهر شاید یک موضوع ساده به نظر برسد اما همین موضوع برای طراحان لباس و گرافیست ها و دکوراتورها بسیار حائز اهمیت است.

انتخاب رنگ و تأثیرات آن بر روان انسان

انتخاب رنگ و تعیین رنگ سال تمام زندگی بشر و صنایع مختلف را تحت پوشش قرار می دهد به طوری که صنعت نساجی طبق رنگ سال انواع پوشاک را طراحی و تولید می کند و در مورد صنعت کفش و همچنین لوازم منزل و مبلمان هم این موضوع صادق است. معرفی رنگ سال نه تنها بر زوایای مالی و اقتصادی تأثیرگذار است بلکه از نظر روانی نیز نقش پررنگی دارد.

ایجاد چرخه رنگ

چرخه رنگ توسط اسحاق نیوتن در اواخر قرن هفدهم ابداع شد. سپس با گذشت زمان دامنه های بسیاری از این چرخه های رنگ به وجود آمدند. طبق تحقیقات علم روانشناسی، هر رنگ می تواند تأثیر به سزایی بر عملکرد مغز داشته باشد به طوری که باعث ترشح هورمون های مختلف در بدن شود.

انتخاب انواع رنگ در طراحلی داخلی

انتخاب صحیح رنگ ها برای دیوارهای ساختمان، انتخاب صحیح رنگ پرده های اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق کودک، انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان منزل و حتی انتخاب رنگ مناسب برای ظروف غذا، نشان دهنده تأثیر فوق العاده چشمگیر رنگ ها بر زندگی ما انسان ها است.

طراحان داخلی ساختمان ها سال هاست که روی این موضوع کار می کنند. به عنوان مثال رنگ اتاق خواب اغلب آبی ملایم در نظر گرفته می شود و به ندرت قرمز پررنگ است. دلیل این موضوع آن است که رنگ آبی ضربان قلب را کاهش می دهد، قرمز آن را افزایش می دهد و همین موضوع می تواند بر نحوه خواب فرد تاثیر بگذارد.

روانشناسی رنگ ها

روان شناسی رنگ ها امروزه به کمک طراحان لباس آمده تا برای سلایق های مختلف استایل های متفاوتی طراحی نمایند. به عنوان مثال؛ پوشیدن لباس هایی با رنگ سفید احساس خنکی را به ما القا می کند. همچنین رنگ های نارنجی یادآور طبیعت پاییزی و رنگ هایی که در طیف سبز قرار می گیرند طبیعت و سرسبزی را به ما القا می کنند.

ارتباط رنگ ها با فرهنگ جوامع مختلف

رنگ ها نقش چشمگیری در زندگی اجتماعی و فرهنگی انسان ها دارند. ترکیب رنگ ها در طراحی لباس ها متناسب با هر فرهنگی متفاوت است. بنابراین دیدگاه های متنوعی در مورد یک رنگ در کشورها و فرهنگ های مختلفی وجود دارد. به عبارتی دیگر هر فرهنگ ممکن است از زاویه دید متفاوتی به رنگ ها نگاه کند.

به عنوان مثال رنگ مشکی به عنوان یک رنگ عزاداری در غرب شناخته شده است. در حالی که در چین و برخی کشورهای آسیایی دیگر مانند هندوستان رنگ سفید، رنگ عزاداری محسوب می شود. اما در کشورهایی همچون تایلند و برخی از کشورهای اروپایی؛ رنگ بنفش به عنوان نمادی از اندوه و ماتم در نظر گرفته شده است.

با کمپانی پنتون آشنا شوید

pantonelogo

کمپانی پنتون در آستانه سال میلادی همچون سال های گذشته از رنگ سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد. رنگی که از گل پری وش الهام گرفته شده است و به عنوان یک رنگ کاملا جدید معرفی شده است.

این رنگ در میان رنگ های آبی قرار دارد. این کمپانی همواره سعی نموده تا از بار سنگین روحی و روانی شیوع و همه گیری کرونا در جهان بکاهد و با انتخاب رنگ آرامشبخش، نشاط و آرامش را به جهان بازگرداند.

رنگ گل پری وش از ترکیب رنگ آبی و قرمز تند ساخته شده است و به عنوان یکی از رنگ های خاص و منحصربه فرد در پالت رنگ های کمپانی پنتون قرار گرفته است. رنگ انتخابی سال ۲۰۲۲ بسیار پویا و شاد است و در طیف رنگ های بنفش قرار دارد. این کمپانی معتقد است که بشر به اعتماد و آرامش نیاز دارد و رنگ گل پری وش می تواند این احساس های مورد نیاز را در بشر ایجاد نماید.

verypery

اگر علاقمند به شناخت رنگ سال ۲۰۲۲ هستید و اگر از علاقمندان دنیای مد و استایل هستید پیشنهاد می کنیم با این مقاله همراه شوید.

رنگی جذاب و در عین حال آرامشبخش

رنگ امسال با توجه به مشکلات موجود در جهان و تأثیرات منفی شیوع کرونا بر جسم و روان انسان ها انتخاب شده است. رنگ گل پری وش به عنوان یک رنگ جذاب و آرامشبخش معرفی شده است چرا که بشر بیشتر از هر زمان دیگری به آرامش و دور شدن از نگرانی های روزمره و استرس های روزانه نیاز دارد.

این رنگ در طیف آبی قرار دارد و رنگ های موجود در طیف آبی کاملا آرامشبخش هستند. البته طراحان مد دست به کار شده اند و مطابق با رنگ سال ۲۰۲۲ کالکش ها و مجموعه های بی نظیر خود را برای ورود به فشن شوها آماده نموده اند.

بنفش وری پری Very Peri

beautiful

ترکیب این رنگ بسیار خاص است چون از ردیف رنگ های آبی و رنگ قرمز تند به وجود آمده است و در نهایت یک رنگ بنفش متفاوت و دوست داشتنی را خلق نموده است. البته این رنگ به رنگ پاستلی هم نزدیک است. اما رنگ سال ۲۰۲۲ با چه نوع لباس هایی و در کنار چه رنگ هایی باید ست شود؟

این رنگ در نگاه اول یک رنگ بنفس است در حالی که در طیف روشن تری از بنفش قرار دارد. بنابراین می توانید آن را با لباس های صورتی ، سبز و زرد ست نمایید. البته این رنگ بنفش روشن را می توانید با لباس هایی در رنگ های بنفش تیره نیز ست نمایید. ست نمودن لباس های آبی و بنفش در کنار هم پیشنهاد مناسبی برای برگرداندن آرامش به روح و روان است.

رنگ ثانویه چیست؟

guide

رنگ سال ۲۰۲۲ جذابیت های خاص خود را دارد و به نوعی می خواهد امید و اعتماد را به انسان ها و جهان بازگرداند. رنگ بنفش که از ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و آبی به وجود می آید. این رنگ در گروه رنگ های گرم و سرد قرار نمی گیرد. به عبارت دیگر، اولین رنگ ثانویه ایی که به دست انسان ساخته شده است، رنگ بنفش است.

رنگ بنفش نماد چیست؟

رنگ بنفش دارای طیف های مختلفی از قبیل یاسی، بنفش آبی، بنفش قرمز و ارغوانی است. رنگ بنفش در زبان انگلیسی ویولت Violet خوانده می شود. همچنین رنگ بنفش به عنوان یک رنگ زنانه و نماد اصالت، ثروت و سرشار از راز و رمز نامیده می شود.

types

رنگ یاسی نماد عشق و آرامش است و رنگ بنفش نماد ارزش و اعتبار است به طوری که در طول تاریخ رنگ بنفش یک رنگ سلطنتی محسوب شده است. همچنین این رنگ نماد شجاعت، نماد اصالت و فضیلت و ایمان در نظر گرفته شده است.

تأثیرات روحی و روانی رنگ بنفش

رنگ بنفش در طیف های روشن باعث افزایش اعتماد به نفس و آرامش روحی می شود و قوه تخیل و خلاقیت کودکان را فعال می سازد.از نظر روانشناسی رنگ بنفش با رویاپردازی، تخیل و معنویت همراه است. البته لازم به ذکر است که اغلب برندها از رنگ بنفش در بسته بندی محصولات و حتی دکورهای مربوط به سالن های فشن شو استفاده می کنند.

same

همچنین از دید روانشناسی رنگ بنفش سطح هوشیاری و آگاهی افراد را بالا می برد و باعث تغییرات روحی در فرد می شود. همچنین باعث ایجاد خلاقیت و ابتکار می شود بنابراین موسیقی دانان، نویسندگان و هنرمندان از این رنگ الهام می گیرند.

رنگ بنفش در لباس ها

تا به حال به این فکر کرده اید که رنگ لباس های شما می تواند در برخورد دیگران و رفتار آنها با شما اثر بگذارد. رنگ ها حس های متفاوتی را به افراد القا می کنند. همچنین بهتر است از هر رنگ لباس برای موقعیت مختص به آن لباس استفاده کنید.

ترکیب رنگ چیست؟

mixcolor

ترکیب رنگ در طراحی لباس مجموعه ای از قواعد و قوانینی است که توسط طراحان برای بررسی رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، استفاده موثر از رنگ ها برای به وجود آوردن یک طراحی لباس که به طور موثری با مخاطب ارتباط برقرار می کند را نظریه ی رنگ پردازی می گویند.

لباس بنفش لباس محبوب بسیاری از بانوان جوان است. به عبارت دیگر، رنگ بنفش شما را باکلاس تر و خوش استایل تر نشان می دهد. البته آقایان هم از لباس هایی با این رنگ استفاده می کنند. این رنگ افراد را جسور و شجاع نشان می دهد علی الخصوص وقتی با رنگ مکمل خود یعنی رنگ زرد ست می شود.

#روانشناسی_رنگ_ها #رنگ_های_گرم #رنگ_های_سرد #رنگ_های_ثانویه #چرخه_رنگ

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟