رنگ مشکی در مد

17 اسفند 1400
black-color-in-fashion

آیا لباسی در کمد لباس خود دارید که بتوانید روی آن حساب ویژه ای باز کنید؟ لباسی که در هر مناسبت یا زمانی از روز یا سال احساس خوبی به شما بدهد. این احتمال وجود دارد که رنگ آن سیاه باشد. با رنگ مشکی می توانید بهتر دیده شوید یا در آن محو شوید. این رنگ یک رنگ همه کاره است که از دستور شما اطاعت می کند. همانطور که شما می خواهید رفتار می کند.

آیا رنگ مشکی برای لباس مناسب است؟

بسیاری از مردم کت و شلوار مشکی را فقط برای مراسم عروسی و تدفین خوب می دانند. بسیاری از دختران در انتخاب لباس عروس مشکی تردید دارند. خیلی ها لباس مشکی را برای نوزاد انتخاب نمی کنند.

black-suit

به رنگ سیاه صفت هایی ازجمله پیچیده ، خطرناک، مرموز، باوقار، جدی، شوم، افسرده کننده و حتی مرگ هستند. بسیاری از مردم رنگ را با شکست، غم و افسردگی مرتبط می دانند. البته باید بگوییم که همه ی این ها فقط زاییده ی ذهن افراد است. قطعا چنین چیزی وجود ندارد.

اما با وجود تمام تصورات منفی، مشکی هنوز هم به دلایلی رنگ مورد علاقه بسیاری از ماست. برخی حتی مشکی را بهترین رنگ دنیا برای لباس می دانند.

رنگ مشکی عدم وجود نور یا جذب تمام نورهای طیف رنگی است. هنگامی که از آن در لباس استفاده می شود، یک اثر لاغری ایجاد می کند. در واقع این رنگ باعث می شود که فرد لاغرتر و قد بلندتر به نظر برسد.

black-clothes

همچنین

رنگ سیاه با قدرت و اقتدار مرتبط است. ما مردان و زنان صاحب قدرت و موقعیت را می بینیم که لباس رسمی مشکی برای جلسات مهم، کارکردهای بسیار رسمی و مصاحبه ها به تن می کنند تا قدرت و اعتماد به نفس خود را بیرون دهند. به عنوان مثال پوشیدن یک دست تاکسیدو مشکی تجسم قدرت است. مشکی تقریباً برای همه رنگ‌های پوست و انواع بدن مناسب است. علاوه بر این، رنگ مشکی به ندرت از مد می افتد.

اگر به انتقال احساسات از طریق رنگ اعتقاد دارید. در اسپانیا رنگ سیاه به معنای فداکاری و تعهد است. دلیل اینکه عروس های کاتولیک در آنجا لباس عروس سیاه می پوشیدند هم این موضوع بود.

به طور کلی، سیاه نشان دهنده شورش، اعتراض به همنوایی است – کاپشن های چرمی مشکی موتور سواران یا آرایش سیاه پانک ها یا لباس های سیاه گوت ها نمونه هایی از آن هستند. مد گوتیک بیشتر در مورد لباس پوشیدن در تمام رنگ های مشکی است.

تاریخچه رنگ سیاه در مد

neolithic cave paintings

اگر به تاریخ نگاه کنید، انسان همیشه مجذوب این رنگ بوده است. استفاده اولیه از رنگ سیاه ممکن است از زغال سوخته باشد. یکی از رنگ‌هایی بود که در نقاشی‌های غار نوسنگی استفاده می‌شد. رنگ سیاه احساسات مثبت و منفی همراه است. این به فرهنگ هم بستگی دارد. کاهنان مسیحیت از آن برای نشان دادن فروتنی و رد اموال دنیوی استفاده می کردند. رنگ سیاه با رمز و راز به همراه دارد، زیرا ما همیشه سیاه را برای لباس شوالیه‌های سیاه، جادوگران، کارآگاهان، جاسوسان و مردان اسرارآمیز در تمام کتاب‌های تاریخی و داستانی به تصویر می‌کشیم.


از زمانی که طراح کوکو شانل لباس مشکی کوچک خود را معرفی کرد، مشکی در دنیای مد به عنوان رنگی از ظرافت و شیک دیده شد. تا آن زمان رنگ مشکی برای مردم عادی و برای عزاداری به کار می رفت. اما با معرفی LBD، رنگ سیاه به محبوبیت اجتماعی تبدیل شد. طراحان دیگری مانند Balenciaga و Yves Saint Laurent نیز رنگ مشکی را در طراحی های خود به کار بردند.

Coco Chanel

کدام رنگ مشکی برای شما مناسب است؟

امروزه رنگ مشکی به طور گسترده در مد استفاده می شود. مدل ها و افراد مشهور با لباس های مشکی به مهمانی های پر زرق و برق می روند. اما هنوز کت و شلوار مشکی برای مردان برای شرکت در مراسم تدفین و از قضا برای ازدواج مناسب است.

اما مشکلی که رنگ مشکی دارد این است که وقتی کاملا مشکی لباس می‌پوشید، می‌تواند تأثیر کمی خشن داشته باشد. حتی می تواند چین و چروک های پوست را برجسته تر و نمایان تر نشان دهد.

مشکی در محدوده رنگ های سرد قرار می گیرد. بنابراین برای افرادی که رنگ پوست سرد دارند (با ته رنگ های آبی، صورتی یا بنفش) بهتر از فردی با رنگ پوست گرم مناسب تر است. اما بسته به ته رنگ مشکی می تواند رنگ های سرد یا گرم استفاده کرد. بنابراین اگر پوست گرمی دارید، می توانید به سراغ رنگ های مشکی گرم مانند سیاه مایل به قرمز و مشکی مایل به قهوه ای بروید. اگر پوست سردی دارید، می توانید به سراغ رنگ های مشکی با ته رنگ های سرد مانند مشکی جوهری، مشکی مایل به خاکستری، مشکی متمایل به آبی بروید.

Charcoal grey

سیاه مایل به خاکستری – همانطور که از نامش مشخص است، رنگ خاکستری دارد. شیرین بیان یک رنگ سیاه روشن است. مشکی های دیگر از این دست عبارتند از: مشکی مایل به سبز، مشکی مایل به قرمز، مشکی مایل به آبی. آنتراسیت یک رنگ خاکستری تیره است که سیاه به نظر می رسد اما اینطور نیست. بلکه رنگی مورد علاقه برای لباس مردانه است.

حفظ رنگ مشکی در لباس

اگر لباس مشکی دارید که گران قیمت است، برای نگهداری از آن دقت کنید. زیرا رنگ سیاه خیلی زود تیرگی خود را از دست می دهد. اگر با این رنگ مانند لباس های دیگر رفتار کنید، خیلی زود یک لباس کهنه رنگ و رو رفته خواهید داشت. لباس‌های مشکی‌تان را حداقل در چند شست‌و‌شوی اول خشک کنید و سپس با دست با شوینده‌های مایع ملایم مخصوص لباس‌های مشکی بشویید. این کار از رنگ رفتگی آن جلوگیری می کند. پارچه پشمی رنگ سیاه خود را بیش از هر پارچه مشکی دیگری حفظ می کند. پنبه خیلی سریع رنگش می رود.

black color detergent

یکی دیگر از مواردی که باید مراقب آن باشید این است که از پرز باقی مانده پودر شستشوی لباس بر روی آن جلوگیری کنید. این حالت می تواند لباس های مشکی شما را کهنه و کثیف نشان دهد. همچنین برای جلوگیری از پرز دادن لباس، می‌توانید هنگام شستشو با لباس‌های دیگر، آن را به سمت بیرون برگردانید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟