شلوار جین بیگ

29 فروردین 1400

شلوار جین بیگ یکی دیگر از انواع پوشاک بیگ محسوب می شود که سایزهای ۴۸-۵۰ ، ۵۲-۵۰ و سایزهای ۵۶-۵۴ را در برمی گیرد. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون تاریخچه شلوارجین، مدل های مختلف شلوار و نحوه سایزبندی شلوار جین بیگ بپردازیم.

شلوار و تاریخچه پیدایش آن

شلوار-تاریخچه-

تاریخچه شلوار یکی از موضوعات جالب و جذابی است که می تواند ذهن هر شخصی را به خود درگیر سازد. شلوار به نوعی لباس اطلاق می شود که پایین تنه را می پوشاند. در اوایل ورود این لباس به بازار، فقط مردان می توانستند آن را بپوشند در حالی که با گذشت زمان تغییراتی بر این لباس اعمال شد به نحوی که مردان و زنان شلوار می پوشند.

قدیمی ترین شلوار

در مورد شخصی که  بوجود آورنده این لباس باشد اطلاعات دقیقی در دست نیست. با این وجود بقایای به جا مانده از این لباس در طول تاریخ نشان دهنده این موضوع است که ایرانیان اولین استفاده کنندگان این لباس متفاوت و جالب بوده اند. سربازان و سوارکاران ایرانی در مواقع سوارکاری و در میدان جنگ از شلوار به عنوان جزئی از البسه جنگی استفاده کرده اند. قدیمی ترین شلوار ایرانیان را باید به قوم مادها نسبت داد.

لباس جین یا لباس کار؟

جالب است بدانید که برخلاف تصور اکثر افراد که لباس های جین را لباس متفاوت و جذاب و شیک به حساب می آورند، جین برای اولین بار در لباس های کار به کار برده شد.

تولید این لباس به عنوان یکی از اتفاقات سرنوشت ساز صنعت پوشاک امریکا معرفی شده است. در سال  1873 ژاکوب دیویس و لوی استراوس شلوار جین را ساختند. اما در مورد اصطلاح جین باید گفت که این لغت در سال ۱۹۶۰ مرسوم گردید، در آن زمان قشر جوان جامعه نام “بلو جین ” را بر روی شلوارهای مورد علاقه خود گذاشتند.

همچنین …

در قرن نوزدهم کارگران معادن طلا به لباس های بادوام نیاز داشتند، در سال ۱۸۵۳ فردی به نام استراوس لباس کار جین را به تولید انبوه رساند.

شلوار جین از سوی گاوچرانان فیلم های وسترن پوشیده شد و بعدها سربازان امریکایی شلوار جین را در جنگ جهانی دوم پوشیدند. همه این عوامل دست به دست هم داد تا بر محبوبیت شلوار جین روز به روز افزوده شود.

ورود مدل های مختلف شلوار جین به بازار پوشاک

سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ سال های درخشان برای ورود مدل های مختلف شلوار جین به بازار پوشاک بود. اما پوشیدن این شلوارها در کشورهای غیر غربی مورد استقبال واقع نشد. سرانجام در سال ۱۹۸۰ جین به عنوان لباس مد روز طراحان معروف لباس را واداشت تا به طراحی مدل های مختلف از شلوارهای جین بپردازند و همین امر زمینه را برای افزایش آمار فروش لباس های جین فراهم ساخت.

جین یا لی؟

جین-لی-

از آنجا که لوی استراوس طراح شلوار جین بود و بعدها مردم برای شلوارهای کتانی نیز از نام وی استفاده کردند و این شلوارها را با عنوان levis بر سر زبان ها انداختند. بعد از مدتی شلوارهای کتانی با عنوان لیوایز لقب گرفته بودند بنابراین شرکت لوی استراوی بر آن شد تا از این لغت در نام تجاری خود استفاده کند و آن را به ثبت برساند.

تفاوت جین و لی سوالی است که به احتمال زیاد به ذهن افراد بسیاری خطور کرده است. در جواب باید گفت که در دوخت و نوع پارچه جین و لی تفاوتی وجود ندارد بلکه به علت محبوبیت زیاد شرکت لی از این نام در کنار شلوار جین استفاده شد.

جنس های مختلف شلوار

جنس-مختلف-شلوار-5

در این میان جنس های مختلفی همچون جین و کتان از محبوبیت فراوانی در بازار پوشاک برخوردار هستند. البته امروزه مدل های کاملا متفاوت از شلوار در صنعت مد به وجود آمده اند که هر شخص بنا به سلیقه شخصی و سبک پوشش خود آن را می پوشد.

نکاتی که در هنگام خرید شلوار باید لحاظ گردد.

خرید-شلوار-7

در هنگام خرید شلوارهایی که از جلو دارای زیپ هستند را انتخاب و خریداری کنید یا شلوارهایی که درز جلوی آنها با دکمه بسته می شود. مزیت استفاده از زیپ باعث شده است که شلوار سریعتر و راحت تر بسته شود. درز جلوی شلوار که با دکمه بسته می شود محاسن بیشتری دارد به طوری که از بستن آن مطمئن هستیم.

نحوه سایزبندی شلوار جین بیگ

برای سایزبندی شلوار باید در ابتدا دور شلوار را اندازه بگیرید. به عبارتی اندازه گیری دور کمر را می توانید به هر دو شیوه سانتی متر و اینچ اندازه بگیرید. اندازه گیری فاق شلوار که از زیر خشتک شلوار تا محل کمربند را در برمی گیرد و برای اندازه گیری طول شلوار باید از انتهای فاق تا آخر پاچه شلوار را در نظر گرفت.

دسته بندی شلوار جین بیگ

این احتمال وجود دارد که تعریف هر کمپانی یا تولیدکننده پوشاک از اعداد و سایز نوشته شده بر روی شلوار متفاوت باشد. در اندازه گیری فاق شلوار باید به طول آن توجه شود . چون شلوارها براساس طول به کوتاه، بلند و متوسط دسته بندی می شوند. افرادی که طرفدار پوشیدن شلوارهای فاق بلند هستند معمولا افراد بلند قدی هستند چون این شلوار تناسب و استایل زیبایی به آنها می بخشد.

همچنین این شلوار در قسمت بالای ناف قرار می گیرد و برای کسانی که در ناحیه شکم مقداری چربی اضافی دارند می تواند انتخاب مناسبی باشد. به عبارتی می توان گفت که قسمت میانی بدن با پوشیدن این مدل شلوار کاملا تخت به نظر می رسد.

البته برای افرادی که قد نسبتا کوتاهی دارند شلوارهای فاق کوتاه انتخاب مناسب تری به شمار می روند. اندازه دور کمر در بیشتر موارد با اینچ محاسبه می شود. همچنین هر فرد با توجه به قد خود طول شلوار را انتخاب می کند. البته طول شلوار متناسب با ترندهای روز می تواند متغییر باشد.

شاید در هنگام انتخاب شلوار به اندازه مچ پا کمتر توجه شود. به طور مثال در شلوارهای مدل راسته و بوت کات اندازه مچ شلوار از مچ پا بزرگتر است. در حالی که در جین های اسکینی مچ شلوار جین، فیت مچ پا طراحی شده است.

مدل هایی که در صنعت مد حضور پررنگی دارند

مدل راسته شلوارهای جین یکی از قدیمی ترین مدل هایی است که شلوار جین به وسیله آن به صنعت پوشاک معرفی شد. مدل های دم پا گشاد و همچنین مدل های کیسه ای و اسکینی یکی پس از دیگری وارد بازار پوشاک شدند. امروزه شلوارهای baggy با عنوان شلوارهای جین مام استایل حضور پررنگ تری در صنعت مد دارند. البته در این میان مدل هایی همچون گرل فرند و بوی فرند نیز به چشم می خورند.

شلوار مام استایل
مام-استایل

شلوار راسته

شلوار-راسته-

شلوار جین زنانه بگی یا کیسه ای

شلوار جین زنانه بگی

شلوار جین دم پا گشاد

شلوار-دم-پا-گشاد-

شلوار اسکینی

شلوار-اسکینی-
0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟