تاریخچه صندل؛ کفش تابستانی

26 بهمن 1399
صندل-کفش-تابستانی

تاریخچه صندل یکی از موضوعات جذابی است که ذهن هر فرد علاقمند به صندل های شیک و زیبای تابستانی را به خود جلب می کند. صندل به عنوان یکی از محبوب ترین کفش های تابستان معرفی شده است. مردان، زنان و حتی کودکان در فصل گرم تابستان ترجیح می دهند که با صندل های شیک و زیبا و در عین حال بادوام به فعالیت های روزانه بپردازند.

تعریف صندل

تعریف صندل

 فرم و شکل ظاهری صندل نوعی پاپوش محسوب می شود که معمولا با یک بند در پشت مچ پا قرار می گیرد.

تاریخچه صندل

تاریخچه صندل

در تاریخچه صندل اینطور آمده است که قدمت قدیمی ترین صندل به ۵ یا ۶ هزار سال قبل از میلاد بر می گردد. این صندل در اسپانیا کشف شده است ولی در ایالت اورگن کشور امریکا نیز یک صندل با قدمت ده هزار سال یافت شد. یونانیان و مصریان باستان از کفش به نام صندل استفاده می کردند. آنها صندل ها را از شاخ و برگ درختان می ساختند. همچنین رومیان از صندل های چرم استفاده می کردند.

برگ های درخت نخل و پاپیروس از جمله متداول ترین ابزاری بودند که به وسیله آنها صندل های مورد نیاز خود را تهیه می کردند. جنس صندل ها اغلب از چرم و پلاستیک می باشد. البته صندل هایی از چوب و طناب نیز ساخته می شوند. صندل های بند دار یا بدون بند در طول تاریخ و بنا به شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گرفتند.

مدل های متنوع صندل

مدل های متنوع صندل

این کفش های تابستانی در مدل های متنوع پاشنه بلند و پاشنه کوتاه و با یک بند یا دو بند طراحی شده اند. این بندها در پشت پا یا در بین انگشتان پا قرار دارند. البته صندل های طبی یا ارتوپدی برای درمان آسیب ها و بیماری های پا به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

صندل لژدار

این مدل بیشتر مورد استقبال دختران جوان قرار گرفته است چون از پاشنه چندان بلندی برخوردار نیست و فرد هنگام راه رفتن دچار مشکل نمی شود.

صندل تخت

صندل تخت

این صندل ها در مهمانی های خانوادگی به عنوان رو فرشی مورد استفاده قرار می گیرند. صندل های تخت بدون پاشنه هستند و معمولا به صندل های انگشتی معروف هستند. در طراحی های صندل های تخت غالبا از سنگ های تزئینی استفاده می شود.

سلامتی پا را جدی بگیرید

سلامتی پا را جدی بگیرید

همانقدر که به زیبایی مدل های متنوع صندل در پشت ویترین مغازه ها چشم دوخته اید و زمزمه خرید را در سر می پرورانید بهتر است که قبل از خرید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا هم از سلامت پاهای خود محافظت کنید و هم پول خود را صرف خرید کالایی مناسب نمایید.

کدام صندل برای پای شما مناسب است؟

در نگاه اول انتخاب یک صندل بهترین گزینه ممکن برای جلوگیری از عرق پا و بد بو شدن پا به نظر می رسد اما باید بدانید که با انتخاب نامناسب صندل در فصل تابستان می توانید پای خود را در معرض انواع بیماری و آسیب قرار دهید. بانوان اغلب تمایل به پوشیدن صندل تخت و راحت دارند.

همچنین…

راه رفتن با این مدل صندل راحت است. با این حال توجه داشته باشید که یک صندل مناسب باید از انگشتان پا، کف پا و رویه پا محافظت کند. در غیر اینصورت باید انتظار وارد شدن ضربه یا آسیب های احتمالی به پا را داشته باشید.

نقش صندل های بند دار و بدون بند در سلامتی و راحتی پا

نقش صندل های بند دار و بدون بند در سلامتی و راحتی پا

نسبت به بندهای صندل بی توجه نباشید چرا که این بندها از جلو و عقب رفتن پا جلوگیری می کنند. بند در پشت صندل و رویه آن باید محکم باشد تا تعادل پا را حفظ کنند و همچنین جنس بندها باید نرم و لطیف باشد تا از وارد کردن فشار و آسیب به پا جلوگیری شود.

زیره صندل باید از چه جنسی باشد؟

 زیره صندل باید از چه جنسی باشد؟

 صندل هایی با زیره پلاستیکی و زیره چرم متداول و رایج هستند و در بازار به وفور عرضه می شوند. صندل با زیره پلاستیکی گرمای زمین را به پا منتقل می کند و باعث اذیت پا می شود. همچنین زیره پلاستیکی بر روی سطوح خیس لیز می خورند. بنابراین زیره چرم به دلیل برخورداری از انعطاف کافی از پا محافظت می کند. امروزه صندل چرم مصنوعی جایگزینی برای چرم طبیعی به شمار می روند. قیمت ارزان یکی از دلایل محبوبیت صندل چرم مصنوعی در میان افراد است.

جوراب و صندل

جوراب و صندل

شاید به نظر عجیب به نظر برسد اما حدالمقدور هنگام استفاده از کفش های تابستانی از جمله صندل، جوراب بپوشید. جوراب عرق را جذب و پا را خشک نگه می دارد.

صندل لاانگشتی و معایب آن

صندل لاانگشتی و معایب آن

صندل های لاانگشتی یکی از مدل های پرطرفدار در بین بانوان به شمار می روند. اما توصیه ما به شما نپوشیدن این مدل صندل است. بند صندل باعث زخم شدن پا و ورود انواع باکتری به پا می شود.

صندلی متناسب با سایز پای خود انتخاب کنید.

صندلی متناسب با سایز پای خود انتخاب کنید.

صندل هایی متناسب با سایز پایتان خریداری نمایید چون پا در صندل های بزرگ مدام لیز می خورد و راه رفتن برایتان دشوار و ناخوشایند می شود. اما در مورد کودکان توجه به این امر بسیار مهم است چون پای کودک در حین راه رفتن پیچ می خورد یا به مرور کودک دچار اختلال حرکتی می شود. بد فرم شدن پا در کودکان اغلب نشان دهنده پوشیدن کفش های نامناسب و غیراستاندارد است.

صندل ها گزینه مناسبی برای گردش و پیاده روی و قدم زدن بر روی سطوح ناهموار نیستند. بنابراین برای پیاده روی روزانه از صندل استفاده نکنید. صندل های برای سطوح نسبتا نرم همچون ساحل یا داخل منزل و مسافت های کوتاه ساخته شده اند.

با کفش های تابستانی همچون صندل اقدام به رانندگی نکنید.

کفش صندل- رانندگی

اغلب شاهد پوشیدن صندل در فصل تابستان از سوی رانندگان هستیم. اگر به پای خود و سلامتی آن اهمیت می دهید از پوشیدن صندل در حین رانندگی جدا خودداری کنید چون باعث آسیب به روی پا و تاندون بین پاشنه تا انگشت می شود.

عوارض استفاده از صندل نامناسب و غیراستاندارد

اگر از صندل های نامناسب استفاده می کنید پس از مدتی کوتاه باید انتظار کمر درد، گردن درد و همچنین کشش و آسیب به تاندون های پا را داشته باشید. همچنین زخم هایی که گاها در اثر فشار بندهای صندل به پا وارد می شود باعث عفونت و انواع بیماری های پا می شود.

هنگام خرید دقت داشته باشید که پا داخل صندل راحت باشد به طوری که از کناره های صندل یا قسمت رویه آن فشار به پا وارد نشود. نسبت به سایز صندل بی تفاوت نباشید چون در صورت انتخاب سایز بزرگتر یا کوچکتر از پای خود باید انتظار آسیب به پا و ناراحتی در قسمت کف پا را داشته باشید.

صندل بچگانه برند پپرتس

صندل بچگانه برند پپرتس
صندل بچگانه-2
صندل بچگانه-3

صندل زنانه برند اسمارا

صندل زنانه-برند اسمارا-1
صندل زنانه برند اسمارا-2
صندل زنانه-برند اسمارا-3
صندل زنانه-برند اسمارا-4
صندل زنانه-برند اسمارا-5
0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟